[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:11

xyzutu2 schreef:
Ik kijk niet naar de hoefwand (die is inderdaad lastig te zien in het donker) maar naar de kroonrand. Die is bij beide hoeven compleet te volgen en staat bij beide hoeven schuin, en dan ook niet spiegelsymmetrisch waarbij ze bijvoorbeeld allebei wat naar binnen of naar buiten zakken, maar bij beide hoeven zakt de kroonrand vanuit ons gezien naar rechts omlaag. Dat is een gekke manier van scheef staan, waardoor ik me afvraag hoe de beenstand erboven dan is.



Hoefsmid en dierenarts hebben hem gezien sinds de aankoop en beiden zeggen dat er niets op aan te merken is, hij is trouwens ook gekeurd voor aankoop en is helemaal goed gekeurd. Moest er iets mis zijn, dan was dat ondertussen al wel opgemerkt niet?

Edit: op die foto staat zijn rechter achter trouwens iets naar buiten gedraaid, terwijl links recht staat en zijn linker achterbeen staat ietsje verder naar achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:56

SVRL schreef:
Hoefsmid en dierenarts hebben hem gezien sinds de aankoop en beiden zeggen dat er niets op aan te merken is, hij is trouwens ook gekeurd voor aankoop en is helemaal goed gekeurd. Moest er iets mis zijn, dan was dat ondertussen al wel opgemerkt niet?


Hoeft niet? [***] verandert zijn hoefstand ook elke vier weken als ik hem niet zelf bijhoud. Ik weet ook niet of de jouwe echt scheef staat, maar ik vind de kroonrand op deze foto wel apart. Het zou de moeite waard zijn om daar nog een paar keer een foto te maken en te kijken of er wat verandert of niet.
Hoefsmeden en bekappers zijn trouwens erg goed in het bekappen van de onderkant van de hoef zonder te kijken naar wat er zich boven de hoefwand afspeelt en dierenartsen kijken sowieso nauwelijks naar hoeven, dus het zou mij niets verbazen dat áls er iets aan de hand is het niet door hun is opgemerkt. Bovendien zijn veel hoefsmeden, bekappers en dierenartsen aanhanger van het idee dat elk paard wel ergens scheef is dus dat een beetje scheefheid in de hoeven ook niets is om je zorgen over te maken. Dat is in veel gevallen ook zo, maar juist bij een jong paard kun je nog corrigeren voordat de scheefheid er echt in vast groeit, dus daar zou ik persoonlijk wel op letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:51

xyzutu2 schreef:
SVRL schreef:
Hoefsmid en dierenarts hebben hem gezien sinds de aankoop en beiden zeggen dat er niets op aan te merken is, hij is trouwens ook gekeurd voor aankoop en is helemaal goed gekeurd. Moest er iets mis zijn, dan was dat ondertussen al wel opgemerkt niet?


Hoeft niet? Rio verandert zijn hoefstand ook elke vier weken als ik hem niet zelf bijhoud. Ik weet ook niet of de jouwe echt scheef staat, maar ik vind de kroonrand op deze foto wel apart. Het zou de moeite waard zijn om daar nog een paar keer een foto te maken en te kijken of er wat verandert of niet.
Hoefsmeden en bekappers zijn trouwens erg goed in het bekappen van de onderkant van de hoef zonder te kijken naar wat er zich boven de hoefwand afspeelt en dierenartsen kijken sowieso nauwelijks naar hoeven, dus het zou mij niets verbazen dat áls er iets aan de hand is het niet door hun is opgemerkt. Bovendien zijn veel hoefsmeden, bekappers en dierenartsen aanhanger van het idee dat elk paard wel ergens scheef is dus dat een beetje scheefheid in de hoeven ook niets is om je zorgen over te maken. Dat is in veel gevallen ook zo, maar juist bij een jong paard kun je nog corrigeren voordat de scheefheid er echt in vast groeit, dus daar zou ik persoonlijk wel op letten.



Hij staat op de foto niet eens op een rechte bodem, mijn stal hebben we gemaakt van een oud werkhuis en gans de vloer ligt met bulten en putten. Plus zijn voeten staan niet netjes naast mekaar, wat ook nog eens een vertekend beeld geeft. Ik heb, omdat zijn hoeven totaal anders van vorm zijn als die van mijn andere jongens, de vorige keer speciaal aan de hoefsmid gevraagd om goed naar zijn voeten te kijken. Oordeel smid, niks mis met de voeten van mijn uk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:22

SVRL schreef:
Hij staat op de foto niet eens op een rechte bodem


Ehm, het was geen aanval? :+
Ik had inderdaad gezien dat de bodem niet verhard was, maar dat hij zo schots en scheef loopt dat de kroonranden ook zo scheef lopen terwijl de hoefwanden relatief recht op de vloer lijken te staan had ik niet kunnen bedenken.

Maar goed, goed dat je dus al eens de smid hebt gevraagd om extra goed naar de hoefstand, beenstand en gangen te kijken en niet slechts naar 1 van de drie. Vooral bij jonge gangenpaarden is dat nameljik enorm belangrijk aangezien gangenpaarden zo enorm flexibel&veelzijdig zijn in hun gangen dat het makkelijk is om de hoeven scheef te belasten, waardoor ze vervolgens ook weer hun gangen veranderen, terwijl een drieganger gewoon 3 gangen blijft houden. Maar daar hou je als gangenpaardenbezitter blijkbaar al allemaal rekening mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:53

xyzutu2 schreef:
SVRL schreef:
Hij staat op de foto niet eens op een rechte bodem


Ehm, het was geen aanval? :+
Ik had inderdaad gezien dat de bodem niet verhard was, maar dat hij zo schots en scheef loopt dat de kroonranden ook zo scheef lopen terwijl de hoefwanden relatief recht op de vloer lijken te staan had ik niet kunnen bedenken.

Maar goed, goed dat je dus al eens de smid hebt gevraagd om extra goed naar de hoefstand, beenstand en gangen te kijken en niet slechts naar 1 van de drie. Vooral bij jonge gangenpaarden is dat nameljik enorm belangrijk aangezien gangenpaarden zo enorm flexibel&veelzijdig zijn in hun gangen dat het makkelijk is om de hoeven scheef te belasten, waardoor ze vervolgens ook weer hun gangen veranderen, terwijl een drieganger gewoon 3 gangen blijft houden. Maar daar hou je als gangenpaardenbezitter blijkbaar al allemaal rekening mee.



Tja, ik had in mijn eerste reactie al gezegd dat zijn voeten niet naast mekaar staan en dat rechts meer naar buiten draait als links, dus een vertekend beeld geven en toch blijf je zeggen dat zijn hoeven recht staan. Bodem van de stal zijn trouwens kleine betonklinkers, die ik er liever uit had omdat de vloer zo met bulten en putten ligt, maar helaas is de ondergrond te nat en met een goede dikke laag vlas erop, doet de bodem het prima zo als ie erbij ligt. Dus ja, ik word kriegel wanneer iemand dan een foute beoordeling maakt vanop een foto. Quickstep mag dan wel mijn eerste gangenpaard zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik er ongeïnformeerd en ongesteund door mensen met kennis van zaken ingestapt ben. Ik ken in mijn echte leven persoonlijk mensen met gangenpaarden die me zullen helpen met de mijne waar nodig. 1 had me op voorhand al gewaarschuwd dat er in het gangenpaardenwereldje een hoop onaangename mensen rond lopen die niets liever doen als zich te moeien met de paarden van een ander, heeft zij met haar Mangalarga's vaak aan den lijve ondervonden. Zij had mij enorm afgeraden om op een forum een topic over Quickstep te openen. Maar als de fijne mensen hun paarden voor zich houden, dan blijft de drempel hoog voor mensen die willen overstappen en ik wil met Quickstep laten zien, dat je best als leek de overstap kan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:46

SVRL schreef:
Tja, ik had in mijn eerste reactie al gezegd dat zijn voeten niet naast mekaar staan en dat rechts meer naar buiten draait als links, dus een vertekend beeld geven en toch blijf je zeggen dat zijn hoeven recht staan. Bodem van de stal zijn trouwens kleine betonklinkers, die ik er liever uit had omdat de vloer zo met bulten en putten ligt, maar helaas is de ondergrond te nat en met een goede dikke laag vlas erop, doet de bodem het prima zo als ie erbij ligt. Dus ja, ik word kriegel wanneer iemand dan een foute beoordeling maakt vanop een foto. Quickstep mag dan wel mijn eerste gangenpaard zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik er ongeïnformeerd en ongesteund door mensen met kennis van zaken ingestapt ben. Ik ken in mijn echte leven persoonlijk mensen met gangenpaarden die me zullen helpen met de mijne waar nodig. 1 had me op voorhand al gewaarschuwd dat er in het gangenpaardenwereldje een hoop onaangename mensen rond lopen die niets liever doen als zich te moeien met de paarden van een ander, heeft zij met haar Mangalarga's vaak aan den lijve ondervonden. Zij had mij enorm afgeraden om op een forum een topic over Quickstep te openen. Maar als de fijne mensen hun paarden voor zich houden, dan blijft de drempel hoog voor mensen die willen overstappen en ik wil met Quickstep laten zien, dat je best als leek de overstap kan maken.


Tja, onaangename mensen in de gangenpaardenwereld.... :(:)
Natuurlijk mag je dat aangrijpen om een goedbedoelde tip als aanval te zien. Jouw keuze. 'Ik 'blijf zeggen' dat de hoeven recht naast elkaar en op rechte bodem staan'? Wat bijzonder, ik zeg dat helemaal nergens; :+ het enige wat ik zeg is dat zijn kroonranden scheef lopen ten opzichte van de andere hoef. Natuurlijk kan dat komen door een onhandig genomen foto of door een scheve ondergrond. Natuurlijk zie ik dat een hoef iets naar buiten gedraaid staat, maar dat sluit natuurlijk niet uit dat er mogelijk ook iets scheef zit in een hoef. :)*

Het is helemaal aan jou hoe je zo'n tip wilt opvatten. Toch wil ik even een paar dingen recht zetten: ik schrijf 'ik vroeg me ineens af of de achterhoeven recht zijn' en 'het lijkt mij' en 'het zou de moeite waard kunnen zijn om het in de gaten te houden' - veel meer slagen om de arm en hypervoorzichtigheid kan de mens toch niet maken? Als dát al aanvallend gevonden worden... Het lijkt bijna alsof ik schreef: 'Quickstep staat hartstikke scheef, hoe heb je het in vredesnaam zover kunnen laten komen, wat ben jij een slechte baas, ik hoop dat hij snel een beter plekje vindt'.
Terwijl het enige is wat ik schrijf: stél dat hij niet alleen op een scheve bodem met een naar buiten gedraaide hoef staat maar ook inderdaad iets scheef gebouwd is, dan is dat iets wat je in de gaten zou kunnen willen houden, vooral omdat hij nu nog zo jong is en je er nu nog een hoop aan kunt doen - mocht dat nodig zijn. :+

Echt, ik weet niet hoe ik nog omzichter om de - zoals ik door alle slagen om de arm al aangaf misschien niet eens aanwezige! - materie heen kan trippelen...En dat allemaal voor slechts een tip? Maar goed, als jij het nodig hebt om mij af te schilderen als 'de vijand' door een tip zo te verdraaien dat een een 'aanval' is, dan so be it. Jammer. :(

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:07

Een laatste poging nog om te 'bewijzen' dat mijn opmerking geen aanval was: de enige reden waarom ik überhaupt op deze interpretatie kwam bij het bekijken van die ene foto is omdat [***] op exact die manier scheef staat aan de achterkant als jouw paard op die ene foto lijkt te staan. Hij heeft sinds hij bij mij is 2 bekappers, 2 dierenartsen (ook wegens kreupelheid maar dan aan de voorkant), een osteopaat en een chiropractor over zich heen gehad (en daarvoor ook het nodige omdat hij op de handelsstal 'hoefbevangen' zou zijn geweest aan beide achterhoeven (!) en die dus extra bekeken zijn. Niemand die die paar mm verschil tussen kroonrand binnen en buiten opmerkte omdat hij verder van de onderkant perfecte hoeven heeft. Bij hem heeft dat zijn beweging echt negatief beïnvloed en pas nu hij weer recht staat beweegt hij met zijn achterbenen weer enigszins recht naar voren. Ik had dat graag een jaar eerder geweten (en had nog liever gehad dat de eigenaren voor mij dit gezien hadden).
Dat is dus de enige reden waarom die foto me opviel en ik er als 'gangenpaardeneigenaar' (dit is ook mijn eerste gangenpaard, en ook nog maar een halve, dus ik ben net zoveel 'gangenpaardeneigenaar' als jij) er even de aandacht op vestigde. Verder is het natuurlijk helemaal aan jou om ermee te doen en laten wat je wilt: als jouw bekapper en dierenarts er nooit een opmerking over hebben gemaakt dan zou dat inderdaad kunnen omdat ze niets raars zien, in plaats van dat ze iets raars niet zien. Jij kent je paard het beste.
De enige reden waarom ik dit postte is dan ook dat ik gewild had dat [***]'s vorige eigenaren/behandelaren hem ook beter gekend hadden. Dat is alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:55

Hoefsmid is geweest, heeft extra goed naar de hoefstand gekeken, zijn conclusie: niks scheve hoeven en bekappen wordt netjes afgestemd op de stand van zijn voetjes. Hij keek na het bekappen zelfs extra na of de stand correct was. Hoop dat mensen er nu eindelijk mee ophouden om mijn veulen vanop een foto te beoordelen.

Bon, de kleine man doet het best wel goed. Helaas voor hem, bleek Bacardi zich de afgelopen tijd niet al te best te voelen, waardoor deze zich vrij grumpie gedroeg. Ik had hem vorig jaar door een osteo laten nakijken en moest oefeningen doen. Nu heb ik een andere osteo laten komen en wat bleek: Bacardi heeft artrose op de 3de nekwervel en had zich daardoor helemaal vastgezet. De oefeningen die ik met hem moest doen, zijn net enorm slecht voor hem, verklaard ook waarom hij ze niet kon. Ben al lang blij dat ik hem nooit geforceerd heb. De osteo heeft Bacardi lekker losgewerkt en ik heb beslist om hem onder een deken te zetten (ben normaal geen deken mens, maar denk dat het vanaf nu wel zal moeten) en nu is Bacardi een heel ander paard. Vanmorgen vond ik mijn trio vreedzaam samen op stal, Bacardi lag zelfs rustig neer en ik kon aan het vlas op zijn buik zien dat Quickstep ook gelegen had. Tijdens de bekapbeurd van Macho, stonden de andere 2 vreedzaam, met oortjes naar voor, naast mekaar. En Bacardi begint ook meer toenadering te zoeken, hij ging lekker met zijn hoofd tegen de kont van Quickstep schuren. Quickstep is dan weer helemaal in de ban van het deken dat op Bacardi ligt, meneer moet er, als hij er de kans toe krijgt, aan gaan prullen. En zijn ogen rollen bijna uit zijn hoofd, als ik het deken voor zijn neus op leg of af haal. Best wel grappig om te zien hoe nieuwsgierig mijn kleine uk is.

Een bak korrel delen is voorlopig nog te veel gevraagd, maar de bol hooi wordt wel vreedzaam samen opgepeuzeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:00

Leuke update. Fijn dat al je paarden het goed samen lijken te kunnen vinden.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:15

Mooie update hoor, wat staan ze er heerlijk bij zeg <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:25

Fijne up date.
Ze staan er goed bij.
En nu Bacardi lekker los is gemaakt en een warm dekentje opheeft zal hij ook veel minder grumpie zijn.

Komt goed met je heren samen.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:51

Wat ruist er door het struikgewas???
Afbeelding


Oh, ons vrouwke!
Afbeelding

En krijgen we dan nu ons eten? (Ik weet het, afgebroken plank te zien, Bacardi wilde een grotere doorgang hebben. Bedoeling was om gans die kant af te breken, helaas is het hout aan een ijzeren plaat in de bodem vastgemaakt. We zijn nog aan het bekijken hoe we het euvel kunnen verhelpen, tot dan zijn de planken zodanig vastgemaakt dat de paarden zich niet aan de scherpe stukken kunnen kwetsen)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:43

<3 wat hebben ze naar hun zin <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:17

Leuk je verhalen om te lezen hoe het met het drietal gaat....

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:24

Oh, vergeet ik nog het belangrijkste te vertellen: Quickstep geeft meer en meer de voorkeur aan zijn tölt. *\o/*
In het begin ging hij eerst in draf, vervolgens een paar passen tölt en dan galop, maar de laatste weken gaat hij minder en minder in draf of galop en laat hij meer en meer tölt zien. Hij leert zichzelf ook sneller en trager tölten. Toen hij een paar dagen geleden mij aan het volgen was, zag ik vanuit mijn ogen dat hij op een tempo tussen stap en draf achterna kwam. Moet hij Bacardi ontwijken, dan gaat hij er op een snel tempo vandoor. Dit beloofd voor de toekomst, ik ben in ieder geval al lang blij dat hij zijn draf meer en meer links laat liggen. <3

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:39

Oh dat is goed nieuws, mocht je er een keertje een filmpje van kunnen maken bij hem is dat leuk om te plaatsen :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:16

Dat is fijn dat quickstep de tölt zelf zo aanbied.
Mooi om te zien en heerlijk rijden in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:39

Mer1980 schreef:
Oh dat is goed nieuws, mocht je er een keertje een filmpje van kunnen maken bij hem is dat leuk om te plaatsen :D



Je wil niet weten hoe vaak ik al een poging tot filmen ondernomen heb, alleen loopt het altijd fout. -O-

Quickstep laat zijn tölt zien *\o/* , gsm en tablet liggen binnen 8)7

Gsm of tablet heb ik bij de hand :j , maar tegen dat het spul op filmen staat of ik bij de paarden ben, is de actie al voorbij. |o Krijg je zo van die filmpjes waarop je mij hoort hijgen, omdat ik zo snel mogelijk op de plek van de actie wil zijn, met heel veel gras en verder niets. _-:(

Tja, dan heb je nog die momenten waarbij ik met de camera in de aanslag sta *-:) en dan wil meneer niet lopen. :roll: :=

Het zal me ooit wel lukken hoor, al zal ik op dat moment wel moeten uitvissen hoe ik op dit forum een filmpje kan plaatsen, maar dat zien we dan wel weer. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:47

Quickstep is omgetoverd tot een pluizig bolleke. Hij heeft zijn plekje gevonden en Macho is zijn speelkameraadje. De kleine uk onderneemt ook pogingen om in de rangorde op te klimmen en laat niet meer zo maar de kaas van zijn brood eten. Naar Bacardi toe is hij nog steeds onderdanig, maar van Macho pikt hij geen ongein meer.

Helaas had meneer vanmorgen een klein wondje onder zijn rechter oog, vandaar het traanoogje. En van zijn wormen was hij toch niet echt vanaf, wat je aan zijn bolle buik wel ziet. Hopelijk is hij nu na de laatste wormkuur eindelijk wormvrij.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar mislukte selfies om te laten zien hoe lief mijn uk wel is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ben zo verliefd op dit ventje <3 <3 <3

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:42

Hij ziet er goed uit. Heerlijk dat hij met Macho kan spelen.
Mooi donker is hij in zijn wintervacht. Hij is flink gegroeid!
Wat is zijn verwachte stokmaat?

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:47

Heerlijke update <3 knappe mannen en leuk dat hij in Macho zo'n fijn speelmaatje heeft. Alles ook nog goed met Bacardi? Dat is toch een beetje je zorgen paardje.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:48

Wat een knapperd zeg! Prachtig dier, en wat een leuke selfies! :D

Sorry maar ik moest hier zo om lachen _O- Ik heb dat zelf ook zo vaak hahaha!

SVRL schreef:
Krijg je zo van die filmpjes waarop je mij hoort hijgen, omdat ik zo snel mogelijk op de plek van de actie wil zijn, met heel veel gras en verder niets. _-:(

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:35

Het is je toch gelukt om je leuke mannen mooi op de foto te krijgen. Met een bewegingsfilmpje gaat het vast ook nog goed komen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 03:14

@ Joey: de fokker verwacht dat hij zeker 1.55 zal halen, ik hoop op een paar cm meer. :j

@ Mer1980: zo lang Bacardi dagelijks zijn Detox druppels krijgt, is hij redelijk stabiel. Bestel ik te laat een nieuwe voorraad, neemt het oedeem snel toe. Hij stond dit jaar ook te rillen op de eerste koude dag. Hij lijkt comfortabel met enkel zijn gevoerd regen deken. :brr:

Wat foto's en filmpjes betreft: zonder afsluiting tussen mij en mijn paarden of een grote bak voer, ben ik niet in staat om de paarden bij me weg te houden. Vooral Quickstep en Macho lijken zich tot mij aangetrokken te voelen als vliegen tot stroop. Onlangs kwam ik ze beiden tegen op het bostrack. Macho in galop vooraan, Quickstep in snelle draf erachter. Zodra ze me voorbij waren, hoorde ik achter me gestommel en gekraak (bleek dat beiden zich net op een smal stuk probeerden om te draaien :Y) , de snulletjes) om vervolgens in een treintje achter me aan te lopen. Bacardi was op dat moment op de wei aan het bokken en die viel ook stil zodra ie me zag. :') Geen idee hoe ik ooit echte actie foto's moet scoren.

Mijn vriend vindt het trouwens enorm komisch om gans de boel te aanschouwen als hij het toevallig eens ziet. Onlangs was ik hooi aan het zetten, met Quickstep achter mij die me af en toe eens probeerde te krabbelen. Macho stond links voor me vol ongeduld te wachten en Bacardi stond daarnaast te gapen. Het valt mijn vriend ook op dat Quickstep meer en meer over mij lijkt te waken. Ben ik in de wei, staat hij bijna altijd tegen mij. Zelfs als ik Macho aai, zal hij met zijn neus tegen mijn arm of rug staan. Enkel bij Bacardi houdt hij nog een beetje afstand.

We hebben de laatste maanden niet echt nog iets getraind. Ik vond het belangrijker om een hechte groep te krijgen, er is nog tijd genoeg om ukkie iets te leren. Het enige wat ik wel regelmatig doe, is een voetje vragen, omdat ik dat toch wel belangrijk vind en ik gemerkt heb dat ie best wel opstandig wordt als ik een weekje daar geen aandacht aan geef.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:47

Ach ja, als je 1 paard op de foto zet, dan doe je ook maar ineens de anderen erop.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kusje voor de baas

Afbeelding

Groepsknuffel

Afbeelding
Afbeelding

Jammer genoeg lukt het voorlopig nog niet om een selfie te maken met de 3 mannen op 1 foto.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 9 bezoekers