[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:15

Oh wat een fantastisch nieuws en wat een fijne foto's dit is toch wel de mooiste wens die je nu kunt hebben, hij is gewoon meteen geadopteerd <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:20

Dat is geweldig om te zien!
Lijkt wel of ze elkaar al eeuwen kennen.
Tja en Bacardi moet wel vadertje gaan spelen ;) .
Hij heeft nu ook een dagtaak, heerlijk toch.

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:16

Wat gaaf! De drie musketiers....

Zo zie je maar, je bedenkt tig risico's en oplossingen en risico tig + 1 gebeurt en de oplossing is er al.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Maanlicht

Berichten: 6843
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:26

Wauw! Wat ziet dat er knus uit! :D

Licor

Berichten: 2938
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:28

Ziet er super leuk uit!


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:08

Bacardi heeft zich op enkele uren tijd tot pleegvader van Quickstep gepromoveerd. Mijn uk moet steeds in zijn buurt zijn. Dit tot grote ergernis van Macho, die zich als een verwend kind begint te gedragen en gemeen uithaalt. Mijne kleine shet wil duidelijk niet de aandacht delen. Arme Bacardi moet zich steeds weer tussen de 2 in zetten.

Dat pleegvaderschap heeft wel een nadeel, Bacardi wil op stal slapen, Quickstep is gewend om buiten te staan. De kleine man volgt zijn nieuwe pa wel netjes mee naar stal en gaat uit flink naar binnen (tot grote ergernis van Macho), maar na 2 minuten wil hij al terug naar de wei. Waarop Bacardi hem gaat terug halen, want die wil zijn nieuwe zoon niet uit het oog verliezen.

Heb ik om niets me zorgen gemaakt. :+

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:07

Quickstep en ik zijn blijkbaar meer naar mekaar gegroeid dan ik dacht op die korte periode dat hij alleen stond. De eigenaar van de wei had me al gezegd dat hij wat 1-kennig aan het worden was, maar als mensen even naar mijn veulen gingen kijken, was meneer wel in to knuffelen. Nu hij thuis staat valt best op dat hij niet gaat knuffelen bij mensen die hij niet kent, dus ook nog niet bij mijn vriend en als hij mij een paar uur niet gezien heeft, plakt hij aan mij zijde.

Bacardi houdt zijn kleine kudde kort bij hem, dus gaat Quickstep niet zonder hem naar het paddock drinken. Kleine uk wacht gewoon tot ik langs kom, of de andere naar het paddock komen en drinkt dan pas.

Onze honden vindt hij nog spannend, krijgt hij een schok van de stroomdraad, dan reageert hij echter heel koel, gelukkig maar. De stal moet ook iedere keer even verkent worden, maar ik vermoed dat hij er vooral naartoe trekt omdat hij de etensbak van Bacardi al ontdekt heeft. Het track door het bosje is ook heel populair bij mijn jonkie.

Jammer genoeg is kleine Macho zich sinds vrijdag nacht enorm aan het aanstellen. Mijne shetvriendje vindt het dus alles behalve leuk dat hij zowel mijn als Bacardi's aandacht met Quickstep moet delen en werkt zijn frustratie op deze laatste uit. Gisteren kon ik 3 kleine wondjes bij mijn jonkie verzorgen en liepen beiden zich constant in het zweet. Vanmorgen, voor mijn vroege, ging het er al iets rustiger aan toe. Macho legt nog wel de oren plat en stapt boos op Quickstep af, maar van opjagen of bijten is geen sprake meer. Bacardi heeft blijkbaar beslist dat hij zich niet in de strijdt wil moeien en besteed geen aandacht aan de andere 2.

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:37

Hoe gaaf is dat, dat ze alle drie nieuwe kanten van zichzelf ontdekken en dat jij ook mee mag doen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Ragdollcat
Berichten: 14661
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:57

Wat een gaaf dier!!!

Het is juist goed om hem al te leren te wennen aan allerlei dingen die hij in zijn leven gaat tegenkomen....deed ik ook met mijn jaarlinghengst en echt iedereen sprak complimenten uit over dat hij zo goed is opgevoed en meewerkend is, ook de dierenartsen gaven complimenten.

Daar heb je alleen maar profijt en plezier van later.

Mijn paard is heel makkelijk, ook als ie alleen achterblijft in de weiland omdat hij als laatste uit de wei gehaald werd, gewoon omdat het kan en ook als eerste in het weiland gezet, gewoon omdat het kan, hij gaf er niets om. Hij was gewoon een einzelganger en zeer sociaal naar andere paarden en ponys, juist door wisselende contacten en speelmaatjes.

Juist omdat hij een hengst was en dus af en toe apart moet omdat het even niet anders kon omdat er met zijn weidegenoot van toen 3 en een half jaar oud gewerkt werd (inrijden etc.). Toen heeft hij geleerd dat het niet erg is om alleen te staan in de weiland en dat zijn vriendjes en of weidegenoten hoe dan ook altijd vanzelf terugkomen en dat hij echt niet vergeten wordt maar dat hij dan ff ervan moet genieten van alle ruimte dat hij voorzichzelf had......en al die gras voor hemzelf alleen haha.

Je doet het echt goed zo! Doe het lekker op jouw eigen manier en ik heb dat ook gedaan op mijn eigen manier.

Ik kwam er elke dag langs, en hij was al gelijk vanaf de eerste minuut dol op mij, hij had mij duidelijk gekozen als nieuwe baasje toen ik hem voor het eerst zag........ik was niet eens op zoek, want had al een andere paard. Het was direct vertrouwd tussen hem en mij. Als hij mij zag dan kwam hij al direct heel hard naar mij toe galoperen en stopte dan precies op de juiste afstand en glijdend en al op zijn kont tot voor mijn neus op stilstand en draaide dan snel om zodat ik zijn kont kon gaan kroelen, daar was hij gek op. Fantastisch, ik begreep hem en hij begreep mij. Iemand die ook mee was, die schrok ervan en dacht dat hij mij wilde schoppen door zijn achterhand naar mij toe te keren........maar dat was echt niet want zijn ogen en oren stonden op relax en zeer vriendelijk en zijn staartje opzij..........gewoon goed kijken naar hem en zijn taal.

Het was echt schitterend de jonge jaren van je eigen paard te mogen ervaren, echt je gaat hem zeer goed leren kennen en hij jou en daar komt niemand tussen. Je gaat er heel veel plezier aan beleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:59

SVRL schreef:
Bacardi houdt zijn kleine kudde kort bij hem, dus gaat Quickstep niet zonder hem naar het paddock drinken. Kleine uk wacht gewoon tot ik langs kom, of de andere naar het paddock komen en drinkt dan pas.


Kun je niet een waterbak neerzetten waar hij wel bij kan? Met dit warme, benauwde weer drinken paarden snel te weinig - helemaal als ze gestresst zijn zoals Quickstep wel klinkt door het gedoe met Macho - en als ze dan ook al niet bij de waterbak mogen komen als ze wel dort hebben, dan zou ik toch zorgen voor een extra emmer op een tweede plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:20

xyzutu2 schreef:
SVRL schreef:
Bacardi houdt zijn kleine kudde kort bij hem, dus gaat Quickstep niet zonder hem naar het paddock drinken. Kleine uk wacht gewoon tot ik langs kom, of de andere naar het paddock komen en drinkt dan pas.


Kun je niet een waterbak neerzetten waar hij wel bij kan? Met dit warme, benauwde weer drinken paarden snel te weinig - helemaal als ze gestresst zijn zoals Quickstep wel klinkt door het gedoe met Macho - en als ze dan ook al niet bij de waterbak mogen komen als ze wel dort hebben, dan zou ik toch zorgen voor een extra emmer op een tweede plek.



Quickstep drinkt uit zichzelf heel weinig, heb hem net nog water aangeboden en hij heeft enkel even zijn snoet erin gestoken en die daarna afgelikt. Toen we hem naar huis gehaald hebben van bij de fokker, heeft hij geen enkele keer willen drinken en die 2,5 week dat hij alleen stond, heb ik maar 3 keer zijn ton van 90 liter moeten vullen. Er is trouwens wel altijd water beschikbaar en hij staat op het heetst van de dag gewoon op zijn uppie tussen de bomen. Van het oude paddock gaat hij ook gewoon alleen naar de wei, geen idee waarom hij niet alleen komt als wij er niet zijn of de anderen niet mee komen. Over het algemeen is de groep vandaag een pak rustiger, niemand heeft zich in het zweet gelopen. Hij heeft vandaag trouwens ook beslist dat mijn vriend wel ok is en is samen met hem ook komen drinken. Bacardi en Macho drinken trouwens ook een pak minder nu ze de wei bij hebben.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:36

@ Ragdollcat: voor mij was Bacardi mijn soul mate, heb altijd geroepen dat ik nooit nog zo'n klik met een paard ging hebben en toen kocht ik Quickstep. Die conectie speelt helaas even in zijn nadeel. Na Macho is nu ook Bacardi jaloers. Ik probeer wel al mijn mannen dezelfde aandacht te geven, maar het is soms wel lastig als er ene je schaduw is. Onbewust aai je toch degene die continu bij je is wat meer. Aandachtspuntje voor mezelf: ik ga wat meer leuke dingen doen met mijn oudste 2 jongens.

Maar goed, ik voel zelf ook wel dat er met Quickstep iets heel speciaals aan het groeien is, ben benieuwd naar de toekomst. Ik ben vooral enorm onder de indruk van zijn koele en rustige karakter en van zijn zachtaardigheid. Je vergeet echt dat hij hengst is. Vanavond is de kleindochter van de buren komen knuffelen en hij was zo attent naar haar toe, echt fijn om te zien. Mijn oudste mannen zijn dat ook, alleen verwacht je dat minder van een veulen.

En hij komt ondertussen alleen naar stal (mag owv de rommel eigenlijk de foto's niet posten van mijn vriend, maar ik doe het toch)
Afbeelding
Afbeelding

Met Bacardi schiet hij de ene moment goed op, ze stonden daarnet samen op stal, het andere moment wordt hij jammer genoeg weggejaagd. Maar goed, binnen een weekje zal de rust hier wel volledig terug zijn zekers.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 06:06

Het heeft even tijd nodig, zolang ze niet blijven jagen achter elkaar en ze allemaal genoeg kunnen eten en drinken met rust dan komt het goed.
Geef het even een paar weken en de rust zal dan teruggekeerd zijn.

Ja heerlijk he het karakter van de Rocky's, eerlijk, rustig en cool in het hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:26

joey2010 schreef:
Het heeft even tijd nodig, zolang ze niet blijven jagen achter elkaar en ze allemaal genoeg kunnen eten en drinken met rust dan komt het goed.
Geef het even een paar weken en de rust zal dan teruggekeerd zijn.

Ja heerlijk he het karakter van de Rocky's, eerlijk, rustig en cool in het hoofd.



Weken???? :? Ojee, dan heb ik volgend weekend een probleem. Ik heb vroege en moet zaterdag of zondag voor mijn werk de paardjes samen in het oude paddock zetten met hooinetten. De afspraak is nl dat ze niet in de wei staan als het voetbal is. Hmm, misschien toch maar overwegen om handvaten bij te kopen en ze apart te zetten met een draadje ertussen. Heb nog wel wat prikpaaltjes over. Alleen wordt de ruimte dan wel erg klein. OK, het blijft wel meer ruimte als op stal en ik kan ervoor zorgen dat ze allen water en schaduw hebben, maar zou het wel jammer vinden als ik het zo moet doen. Pfoe, hoop dat ze hier tegen vrijdag niet meer achter mekaar jagen.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:02

De stl is voorlopig verboden terrein. Gisteren avond stonden Bacardi en Quickstep samen binnen en plots vond Bacardi het nodig om te bijten naar mijn uk, die dus niet weg kon. Toen ik me ermee wilde moeien, knalde Bacardi gewoon kei hard met zijn achterhoeven tegen de stalwand. _-:( Blijkbaar heeft hij niet echt door gebeten, uk heeft geen serieuse wonden, maar dit had zo fout kunnen aflopen, dus is de stal even een no go zone.

Gek genoeg staan ze het grootste deel gewoon in mekaars buurt vredig te eten en wordt er niet opgejaagd, maar af en toe moet er dus ene wat stoom aflaten. Ik ben vaak de trigger, zelfs als ik gewoon aan het uitmesten ben en de paarden niet bij mij staan. Vanmorgen heb ik lang met Bacardi staan kroelen en sindsdien lijkt deze wat kalmer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Macho begint Quickstep wel intressant te vinden en ze beginnen mekaar wat op te zoeken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:34

Tsja dat is wel even spannend, de rangorde bepalen kan soms gewoon wat tijd innemen, maar gelukkig gaat het buiten gewoon helemaal goed. Fijn dat Macho ook wat naar Quickstep aan het strekken is. Leuke foto's trouwens.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Manadeluca

Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:12

Het ziet er goed uit. Het heeft wat tijd nodig om de nieuwe kudde te vormen, je hebt een voordeel dat Quickstep een jaarling is. Het kan goed zijn dat binnen een paar jaar de hierarchie weer anders is wanneer Quickstep volwassen is.

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:19

Helaas hoort dat erbij.
Paarden kunnen hard zijn tegen elkaar.

Het is soms schrikken om te zien hoe ze met elkaar omgaan om de rangorde te bepalen.
Quickstep is nog jong dus hij zal weglopen iedere keer van Bacardi i.p.v er tegenin te gaan, dus dat scheelt.

En inderdaad wel even zorgen dat hij wel de ruimte heeft om weg te lopen.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:51

De laatste dagen lijkt het wat rustiger te worden, al durft Bacardi soms toch nog wel te happen. Donderdag heb ik even met de DA gesproken en heb ik ook gevraagd of het nodig is (om ongelukken te voorkomen) dat Quickstep dit najaar nog gecastreerd wordt. Zij ziet hier geen reden toe, dus kijken we het nog wat verder aan. Gisteren heb ik voor alle zekerheid mijn postzegel paddock toch nog in 2 gedeeld zodat er zeker geen ongelukken konden gebeuren terwijl ik aan het werk kwam, gevolg 3 brullende paarden toen ik thuis kwam. :+ De voetbalmatch was helaas nog niet gedaan, dus konden de jongens nog niet op de wei en was de prikpaaltjes weghalen de enige optie. Bleek dat Bacardi en Matcho riepen omdat hun 1,5 pak hooi al op was en Quickstep riep omdat hij de andere 2 (heren waren in de stal gekropen), niet zag. Quickstep had zijn hooi nog niet op, dus waren de 2 oudste instant rustig nadat ze hun nieuwe voorraad hooi zagen en de jongste was blij om de anderen te zien.

Al bij al is het wel een goed idee geweest om ze niet samen te zetten. Macho laat mijn uk wel eten, Bacardi wil echter nog niet delen. Volgend weekend moeten ze gelukkig minder lang hun paddock in.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:48

Geef het een paar weken de tijd.
Dit is normaal,zolang er niet constant gejaagd word en alleen bij happen blijft komt het goed.
Dit is normaal gedrag en slijt snel.

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:51

Ik moet er eigenlijk wel een beetje om lachen ... Denk je goed te doen door ze gescheiden te houden, beginnen ze te piepen omdat er bij hen geen eten meer is terwijl de ander wel heeft en de ander piept omdat ie de anderen niet meer kan zien. Je doet het ook nooit goed.

Ze worden vast dikke maatjes.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:39

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier vaak met een glimlach naar de mannen sta te kijken, Quickstep blijkt heel geslepen te zijn. Bacardi is stik jaloers als mijn uk aandacht komt vragen en claimt me dan maar zelf op. Als Bacardi geen aandacht meer wil, jaagt hij Quick voor zich uit, die dan braaf doet wat hij moet doen, mee lopen dus. Om dan vervolgens stiekum terug naar mij te glippen en bij mij te blijven hangen tot de oudste door heeft dat er ene niet mee is of hij zelf vindt dat hij aandacht genoeg kreeg. Heb nu 2 grote knuffelpaarden staan. :D

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:44

Het kan inderdaad even duren voor paarden elkaar echt accepteren. Hier heb ik [***] ook eerst een week in de wei naast de anderen gezet tot ze elkaar echt niet meer spannend vonden, [***] graag aansluiting wilde en de twee ranghogeren het niet meer erg vonden als de ranglaagste naast [***]'s draad stond te grazen. Dat ging eigenlijk perfect. Op de paddock samen met de anderen was [***] nog wel wat zenuwachtig, maar die ruimte is ook kleiner (wel wat groter dan de jouwe trouwens, dus ik snap ook dat daar wat meer zenuwachtigheid heerst met een nieuwe erbij).

Toen ik deze foto zag vroeg ik me trouwens ineens af of Quickstep wel gelijke achterhoeven heeft? Het zou ook aan de fotohoek kunnen liggen, maar de hoefjes staan precies naast elkaar in dezelfde stand en toch lijken ze als je ze met elkaar vergelijkt behoorlijk scheef:
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:48

Ik denk niet dat je de achtervoeten zo kan beoordelen rechtsachter valt een beetje weg in de schaduw, kijk gewoon straks even met daglicht, ik denk echt wel dat het meevalt anders had het je wel opgevallen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:00

Ik kijk niet naar de hoefwand (die is inderdaad lastig te zien in het donker) maar naar de kroonrand. Die is bij beide hoeven compleet te volgen en staat bij beide hoeven schuin, en dan ook niet spiegelsymmetrisch waarbij ze bijvoorbeeld allebei wat naar binnen of naar buiten zakken, maar bij beide hoeven zakt de kroonrand vanuit ons gezien naar rechts omlaag. Dat is een gekke manier van scheef staan, waardoor ik me afvraag hoe de beenstand erboven dan is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: elske_ en 9 bezoekers