[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:55

Oh wat een vervelende situatie is het zo geworden. Ik hoop dat het allemaal meevalt met Quickstep. Vaak is het wel zo dat als hij echt gezond is ook meestal wel weerbaar is tegen de meeste ziektes. Wellicht had het andere dier al wat onder de leden.

Wanneer krijg je de uitslagen?

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:42

Mer1980 schreef:
Oh wat een vervelende situatie is het zo geworden. Ik hoop dat het allemaal meevalt met Quickstep. Vaak is het wel zo dat als hij echt gezond is ook meestal wel weerbaar is tegen de meeste ziektes. Wellicht had het andere dier al wat onder de leden.

Wanneer krijg je de uitslagen?



Ik had woensdag, toen de dierenarts kwam, net 7 nachten achter de kiezen. Ben op de wei gebleven tot ze bij Quickstep bloed had genomen en toen ben ik naar huis gegaan. De wei baas is zo lief geweest om mijn dierenarts kosten te betalen, dus ik kreeg geen briefje van haar (normaal schrijf ik mijn schuld over en dan zet zij alle info op een briefje). Ik weet dat het een weekje duurt voor je alle resultaten hebt, als ze bij mijn ander paard bloed trekken is dat toch zo, dus bel ik haar woensdag avond even op.

Quickstep zit in ieder geval vol leven. Uit voorzorg blijf ik gewoon met hem op de wei en ik doe niet echt grootse dingen met hem, maar ik vind wel altijd iets uit. Gisteren ging hij snuffelen aan mijn T-shirt (ik ga voor en na mijn werk langs en dan doe ik een slecht shirtje boven mijn goed aan) en toen hij vandaag vol vliegen zat, wilde ik wel eens zien hoe hij zou reageren op een wapperend shirtje. Laat me het zo stellen, Quickstep ziet er nog geen voordeel in als ik de vliegen wil verjagen met een wapperend stuk stof. :Y)

En als ik dan toch aan het testen ben, dan kan ik even goed nog een stapje verder gaan. Beetje actie en afleiding lijkt me niet slecht voor hem op dit moment. Dus hing ik het shirt over zijn rug }:) . De laatste week aai ik hem vaak terwijl ik tegen hem sta, vermoedelijk dacht hij eerst dat ik nu ook weer tegen hem stond. Toen hij zag dat het niet zo was, schoot hij spontaan in een snelle tölt :o *\o/* , waardoor helaas voor hem, juich juich voor mij, zijn rug mega stil bleef en dat ding dus bleef liggen. En toen besloot hij dat het in galop misschien wel zou lukken, mooi niet dus, rug bleef ook vrij stil, maar toen kwam er wind onder en daar ging het shirtje. :wave: Meneer is trouwens best wel slim, ik mocht pas terug in zijn buurt komen nadat ik mijn stukje stof netjes op een paaltje naast de wei had hangen. :=

Dus we hebben wel wat geleerd vandaag. En ik heb besloten om Bacardi tot mijn hulptrainer te promoveren en aangezien vlaggenzwaaien toch zowat de Vlaamse nationale sport is, ga ik me er lekker op uitleven zodra mijn kleine man aan zijn leventje bij mij thuis gewend is. Bacardi is al lang gewend aan mijn gekke kuren en blijft er doodkalm onder, vandaar dat hij mijn hulptrainer wordt. En ja, ik weet dat dit absoluut niet volgens de boekjes is, maar ik ben nogal een rebel als het op omgaan met paarden aan komt, sorry! Ik lees her en der wat, probeer wat dingetjes uit, en kluts dan alles door mekaar tot ik iets vind waar ik en mijn paarden zich goed bij voelen. Aangezien buitenstaanders mijn andere paarden wel opgevoede beesten vinden, vermoed ik dat mijn manier toch ook wel een goede manier is. En toen hij nog bereden werd, kon iedere goede ruiter gewoon met Bacardi rijden, dus zal ik het wel goed doen zeker.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-08-16 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:53

wat een rot streek heeft ze geleverd en het ergste is dat je nu helemaal niet wet hoe het met het veulen .
Even de bloedtest afwachten inderdaad.
kl#te situatie voor nu.

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:54

Dat vind ik ook een van de leukste dingen van het werken met paarden: je vindt steeds weer wat nieuws uit over ze. En ook over jezelf trouwens.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:26

Je doet toch helemaal niets geks? Ik lees in elk geval niets waarvan ik denk dat dat heel anders is dan anderen het zouden doen.
Het enige wat jammer is is dat je met dat shirt over zijn rug een paar stappen hebt overgeslagen en net iets te snel iets teveel van hem verwachtte waardoor de sessie negatief is afgesloten (het shirt bij jou in de hand vond hij in het begin prima, maar na de paniek van het op zij rug liggen wilde hij niet meer dat je het in je hand had). Maar je leert vanzelf wat het leertempo van je paard is en op welke signalen je moet letten om een herhaling te voorkomen, dus ook dat hoort er gewoon bij. :)

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:12

Hij ziet er wel echt fantastisch uit hoor <3, goed in zijn vacht. En ja beter nu al lekker aan dingen wennen, daar heb je straks alleen maar profijt van.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:26

Mijn ervaring is dat zowel ponybeest als ik het meest leren van mijn stommiteiten c.q. onhandigheid en dat ponybeest daarbij vaak veerkrachtiger is dan ik ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:32

Goh, ik was eigenlijk niet echt van plan om deze periode iets nieuws te doen met Quickstep. We hebben volgend weekend nl een feestje en ik moet ook nog eens werken, dus eigenlijk is er nu super weinig tijd om iets met de paarden te doen. Aanvankelijk was dit niet erg, die 2 ukkies hadden mekaar, maar ja, dat is nu een beetje in het honderd gelopen.

Quickstep is gewoon enorm nieuwsgierig en je merkt aan hem dat hij dingen wil ontdekken. Toen hem net had, was ik van plan om pas na een maand echt met hem op wandel te gaan. Tja, op het eind van de eerste week liep hij al met mij mee naar de poort van de wei en wilde hij mee buiten glippen. Dus begon ik met hem te wandelen op het terrein. Na 2 keer was daar de fun van af voor hem en wilde meneer zijn wei niet meer in, dus ging ik met hem buiten op stap. Ik merk ook dat hij heel snel leert, maar dat hij soms ook vanuit het niets in verzet gaat. Eerst mocht ik hem overal aanraken, toen bedacht hij zich dat hij het niet leuk vond als ik aan zijn buik en benen kwam, ondertussen ben ik zijn levende vliegenwaaier. Het maakt hem geen zier meer uit waar ik hem aanraak op zijn buik. Zo testte ik in juli ook zijn reactie op vliegenspray. Ik mocht 1 kant zonder protest doen en toen bedacht hij zich. Die dag heb ik wel netjes afgesloten, geen spray op zijn lichaam, maar hij kwam wel aan mijn bus snuffelen en schrok niet meer van het geluid toen ik door ging. Mijn planning was om uit te testen wat ik mocht doen en wat niet en dan te beslissen waar ik aan ging werken met hem tijdens mijn vakantie in oktober.

Dus gisteren was eigenlijk een ongeplande toeval. Ik had maar een dik half uur tijd en Quickstep was duidelijk verveeld, dus dacht ik "ach, waarom niet". Heel het voorvalletje was maar 5 minuten en nog voor ik mijn shirt kon op rapen, stond hij al terug naast me. Het was echt maar de eerste minuut dat hij even wantrouwig naar me keek. Maar goed, vandaag had ik mijn shirtje opnieuw bij. Ik ben gewoon de wei in gegaan met in de ene hand zijn kom voer (Quicstep lust bijna niets, maar moet wel bijgevoerd worden zodra hij aan huis komt, dus ben ik op zoek naar wat er wel binnen gaat) en in de andere hand mijn shirtje. Bak op grond, stof ernaast en meneer gaf geen krimp. Hij heeft een wondje aan zijn staartwortel waar ik zalf aan doe en mijn handen maak ik proper aan dat shirt. Toen ik even met dat ding wuifde, snoof hij even, deed 1 stap achteruit en kwam gewoon terug naar zijn bak. Aanraken met de stof vond hij niet leuk, hem aaien met het shirt dat ik aan had, was geen probleem, maar hij kwam wel gewoon aan het ding ruiken toen ik het in mijn handen had. Denk dus niet dat hij er een trauma of slechte herinnering aan over gehouden heeft en ik weet dat hij nieuwsgierig genoeg is, komt dus wel in orde hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:28

Ik vrees dat ik mijn energie ga verspillen als ik me op het vendelzwaaien ga storten. T-shirt is niet eng meer als ik het in mijn handen heb, ook niet als het op of naast zijn kom ligt. Ook gewoon tegen zijn lichaam houden doet hem nog amper iets. En als ik op een afstandje het stof uit mijn shirtje klop, komt hij heel nieuwsgierig dichterbij. Daar gaat mijn nieuwe hobby. -O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh, en ik heb eindelijk iets gevonden wat meneer lust: appels!

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:37

Oh over een paar jaar is hij kip mak voor alles als je zo doorgaat :D Hij ziet er trouwens ontspannen uit <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:42

D'r ligt zooi in z'n bak, maar verder lijkt het inderdaad nogal mee te vallen ... :D

Er is nog genoeg te ontdekken. Met zo'n paard wordt je vanzelf creatief (en aangeboren onhandigheid in is in dit geval ook een pluspunt).

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:51

Wat ik deed bij Joey toen hij zo jong was, op een winderige dag plastic draagzakken vasthangen met een hengel aan prikpaaltjes en Joey aan het touwhalster ernaar laten kijken en eraan laten ruiken en daarna ertussen doorlopen. Wel effe opletten want ze springen natuurlijk naar links en rechts. Dit een paar dagen herhaald . Gevolg hij schrikt nooit meer voor opwaaiende spullen, of wapperend zeil over een aanhanger die langs rijdt, ideaal.
Tip 2 ga vaker met de paraplu naar de wei, gewoon open en hem eraan laten snuffelen , herhaal dit een paar dagen en daarna de paraplu dicht en open maken.
Gevolg dat hij tijdens buitenritjes niet schrikt van paraplu's die open of dicht gaan.
Dit zijn allemaal kleine dingen waar je spelenderwijs mee kunt beginnen.

Hij lijkt me zowiezo een cool karakter te hebben.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:00

Uitslag van het labo is binnen en ze hebben niets gevonden! *\%/* Quickstep is kerngezond en wormvrij, oef, wat een opluchting. Zondag, regen of niet, schiet ik in gang met de wei.

Het nadeel is wel dat ik nu niets in handen heb om mee naar de officiële instanties te stappen, dus kan ik het ander veulen niet helpen. Heb daar wel hartpijn van. Iedereen zegt me wel dat je niet alle paarden van de wereld kunt redden en dat is ook zo, maar dit veulen had ik zo graag willen helpen.

Maanlicht

Berichten: 6843
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:22

Wat fijn! :D

Wel heel jammer dat je het veulen niet kan helpen, naar gevoel geeft dat..

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 06:12

Gelukkig heeft Quick Step niets.
Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is dat je het ander veulen niet kan helpen.
Jammer dat er nog paarden rondlopen bij zulk soort mensen zoals het ander veulentje.
Die heeft / krijgt een naar leventje , zonder TLC. :(

Jammer je hebt je best voor hem gedaan, meer kun je op dit moment niet doen.

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:06

Oh dat is super nieuws, nu kun je daar in ieder geval s'nachts goed over slapen...

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:38

Vandaag zat zijn stamboom in de bus, hij is eindelijk helemaal op mijn naam ingeschreven in de VS.

Niks spannends meer gedaan de laatste 2 dagen, enkel wat geknuffeld en geborsteld. Meneer was vandaag wel in een vrolijke en speelse bui. Ik kreeg een opgewekt gehinnik als begroeting en zijn kommetje was leeg ook best wel intressant.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:26

Zooo herkenbaar om alles in de mond te pakken.
Joey is 6 maar nog pakt hij allles vast wat in zijn bereik ligt. :D .

Mooi dat je de papieren terug hebt en hij op jouw naam staat, een heerlijk gevoel he.

Ha ha wat een leuke foto van hem met de bak in zijn mond.
Grappig paard.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:40

We hebben 2 dagen, ondanks de hitte, aan de wei door gewerkt en vrijdag werken we het laatste af. En dan komt Quickstep naar huis! *\%/* Mijn pa zet me op de wei af en rijdt dan terug naar mijn huis en ik verhuis mijn uk gewoon aan de hand. Ik hoop dat we voor de middag kunnen vertrekken, dan is het nog koel. Tot zondag gaat er een draadje tussen de jongens en hopelijk kunnen ze tegen het eind van het weekend samen staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:43

joey2010 schreef:
Zooo herkenbaar om alles in de mond te pakken.
Joey is 6 maar nog pakt hij allles vast wat in zijn bereik ligt. :D .

Mooi dat je de papieren terug hebt en hij op jouw naam staat, een heerlijk gevoel he.

Ha ha wat een leuke foto van hem met de bak in zijn mond.
Grappig paard.



Die bak is zijn favo speeltje. Leg ik hem in mijn kruiwagen, dan pikt hij hem gewoon terug eruit als ik even niet op let. :D

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 05:46

Petje af om met het warme weer toch in de wei te werken ;) .
Ik zou waneer het gaag zo vroeg mogelijk met Quickstep gaan lopen want na 11.00 uur is het al niet meer te doen om door de zon te lopen.
Hoever is het qua afstand?

Heerlijk om straks je paardjes bij elkaar te hebben staan..

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:55

Oh wat fijn dat hij erbij komt staan, geweldig.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:18

Met paarden kan je dus echt niets plannen! Ik ging Quickstep tot zondag gescheiden houden van Bacardi en Macho. Dat is een beetje mislukt moet ik zeggen.

Ik was nl sneller thuis als ik had verwacht, dus er stond nog geen stroom op de draad. Geen probleem voor Quickstep en Bacardi, maar Macho wilde persé het nieuwe kuddelid ontmoeten en is gewoon onder de draad gekropen. Tja, toen moest ik ze wel samen laten.

Macho is niet weg te branden van Quickstep, de uk vindt de shet maar raar. Bacardi neemt zijn rol is baas wel heel serieus, hij trekt alleen partij voor Macho. Dat kleine ettertje gaat Quickstep pesten en als de uk zich dan wil weren, begint Macho te miepen, waarop Bacardi orde op zaken komt stellen. Gelukkig is het tot hiertoe, op 3 uur tijd, bij 1 correctie gebleven.

Quickstep moet ook in het gezichtsveld van Bacardi blijven, gaat hij te ver weg, hoor ik mijn oude man roepen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:02

Ziet er gezellig uit.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:22

Ik had echt nooit durven dromen dat de jongens zo vlot aan mekaar zouden wennen. Ze zijn zooooooo schattig samen! Quickstep en Bacardi groeien met de minuut meer naar mekaar toe.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sunrise en 14 bezoekers