Hengst voor mijn merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Grizzly05
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-04-16

Hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-16 12:50

Hallo,

Ik ben opzoek naar een geschikte dekhengst voor mijn merrie, maar door de hele zoektocht zie ik door de bomen het bos niet meer.

De hengst moet het liefst een 5-ganger zijn van minimaal 1,40 hoog. Het meest van belang vind ik het karakter. Dit omdat mijn merrie een zeer pittig en onzeker karakter heeft. Dit zie ik graag verbeterd, met name vanwege het vele buiten rijden. Ondanks dat ik nu een stabieler, meer bomproof karakter zoek, wil ik wel haar temperament behouden.

Mijn merrie heeft verder wel een erg lief en open karakter, ze is erg gevoelig, wat ik ook wel een plus punt vind. Ze is een echte tölter en sinds kort rij ik ook wat meer telgang met haar. Een verbetering wat betreft haar gangen, is de galop. Deze is erg vlak.

Met dit veulen wil ik voornamelijk recreatief gaan rijden (uiteindelijk endurance wedstrijden). Toch vind ik de 5 goed gescheiden gangen wel belangrijk.

Oja, en ik weet dat de kleur niet zou moeten uitmaken, maar ik houd van wildkleuren of zoals mijn merrie donderbruin met veel behang. Bont zou optie kunnen zijn, maar voskleurig liever niet.

Ik heb al eens een veulen bij haar gehad, met als vader Eyfirðingur. Dit is een heel makkelijk en leergierig veulen geworden.

Is er iemand die een geschikte hengst denkt te weten? Dekprijs het liefst niet boven de 1000 euro, de afstand maakt niet veel uit voor de perfecte hengst, maar het liefst in de buurt natuurlijk (Achterhoek, Gelderland).

Alvast bedankt!


Imre

Berichten: 14193
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:31


Grizzly05
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-04-16

Re: Hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-16 15:25

Ja, hier heb ik op gekeken. Een handige lijst, maar lastig is dat er zo weinig over het karakter te vinden is van de hengsten.

Imre

Berichten: 14193
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:50

Ja daarvoor zal je denk ik toch met de eigenaar moeten belllen. Ik vind karakter ook een belangrijk punt, dus herken je probleem.

Refagreni
Berichten: 1003
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:19

Dat blijft ook een lastig punt. Er zal geen eigenaar zeggen dat zijn hengst een rotzak is. :D
Verder is het ook wel per persoon verschillend wat voor karakter je prettig vindt. Ik ben er inmiddels achter dat ik helemaal niks heb met paarden met een sterk karakter. Geef mij maar een sensibel typje.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:07

strakur van lakenstein, geweldig karakter woont in putten ( als je komt kijken mag je er op rijden ook ))))

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:42

Ik zou een paar stoeterijen langs gaan. Dan zie je meer hengsten en heb je ook meteen een beeld van de hengst en hoe hij is.

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:23

http://www.bokt.nl/markt/ad/409968/ijslander-hengst

Ik weet niet of je al iets gevonden heb maar dacht reageer toch even :)
Is onze hengst ;) Ik weet dat alle eigenaren het zeggen maar het is een super lief en vriendelijk paard ! Als je nog vragen heb stel ze gerust !

If it's not Icelandic, it's just a Horse

IJslanderstal frá Þyrnihofi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Gambler21, Lalidan en 13 bezoekers