Tussenjaar werken op IJsland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lovesigrun
Berichten: 16
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Ruinerwold

Tussenjaar werken op IJsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-16 17:11

Hoi iedereen,
Ik ben niet helemaal zeker of dit topic hier past, dus excuses als dat niet zo is.
Ik ben Rikke, 16 jaar oud en ik doe havo eindexamen dit jaar. Als ik klaar ben met mn examen ben ik 17 jaar (februari 1999). Na lang nadenken en afwegen ben ik toch van plan om een tussenjaar te gaan doen, want ik weet nog steeds niet precies welke studie ik wil en wil er graag een jaar tussenuit. Met alleen reizen heb ik veel ervaring, want omdat we thuis een bedrijf hebben, kunnen mijn ouders hier niet weg. Bij de reizen die ik gemaakt heb (naar Engeland en Frankrijk) ben ik verbleven op boerderijen bij gezinnen en heb ik daar gewerkt.
Ik heb al mijn hele leven ijslanders en het is een van mijn grootste dromen om nog een keer naar IJsland te kunnen, en dit is mijn kans! Ik ben niet zo'n vakantieganger en heb graag wat te doen, al lijkt het me wel gaaf om bijv. aan het eind een beetje te touren door IJsland. Maar het lijkt me fijn om op een bepaalde stal werk te verichten als het rijden van de paarden of ritten begeleiden en uitmesten etc.
Via via hebben veel vrienden van mij adressen etc, maar ik vraag me af of jullie ervaring hebben met werken op IJslanderstallen, of bijvoorbeeld maneges die buitenritten begeleiden? Hebben jullie aan te raden adresjes voor mij?
Alvast heel erg bedankt!

it doesn't matter how good you are, it matters if you have the passion


LDRD

Berichten: 9867
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Tussenjaar werken op IJsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:01

Ik neem aan dat je je vraag ook al gesteld hebt op het ijslanderforum?

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Tussenjaar werken op IJsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:59

Op IJsland zou ik zo even geen stal weten. Mocht je wellicht verder willen gaan dan IJsland, dan kan ik je Canada aanraden. Ik zelf ben een tijdje opzoek geweest om ergens in het buitenland te gaan werken, maar ben toch een studie begonnen dus het is er nooit van gekomen.
Toen die tijd keek ik bij Fitjamyri, en weet dat er al een aantal Nederlandse meiden naar toe zijn gegaan en dat het ze erg bevallen is! Misschien is het waard om er even naar te kijken?

RobinSputnik

Berichten: 503
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:06

Ben zelf (nog) niet naar IJsland geweest maar wil je wel op het hart drukken alsjeblieft echt goed te kijken naar welke stal je gaat, mooiste zou zijn als je contact kunt hebben met mensen die ook echt naar die betreffende stal geweest zijn. Heb namelijk naast veel goede ervaringen ook een heleboel nare verhalen gehoord van meiden die verkeerd terecht kwamen. Wel gaaf dat je dit wilt doen!

Ik ben zelf 4 mnd naar Canada (Fitjamyri) geweest, erg leuk!

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:09

Ik wilde ook graag zoiets doen en heb het uiteindelijk via workaway.info een stal in Ierland gevonden, met deze mensen geskypd en het kwam heel veilig en goed over. Ik vlieg vrijdag weg :) Ik vond dit een hele fijne site, veel verschillende landen, goed overzichtelijk en met zoekterm 'horse' ben ik heel veel paardenboerderijen tegen gekomen.

Ik heb via deze site ook naar ijsland gezocht (rij zelf ook een ijslander en het land lijkt me geweldig). En ik weet dat er veel te vinden is! Vooral paarden intolten, ritten met toeristen begeleiden en algemene stalhulp taken. Zeker even het kijken waard denk ik.

Lidmaatschap is, als je eenmaal contact op wil nemen, wel verplicht. Maar je kan daarvoor rustig rondneuzen en mensen in je favorieten zetten. Lidmaatschap is overigens 23 euro voor twee jaar.

dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:48

ik volg even!
ik zit nu ook in mn eindexamenjaar van havo en ga daarna ook een tussenjaar doen.
Ik heb nu al een plekje op Vlieland waar ik (waarschijnlijk) naartoe mag voor een paar maanden, maar ik zou zelf ook nog heel graag naar bv ierland of zweden gaan.

Jette schreef:
Ik wilde ook graag zoiets doen en heb het uiteindelijk via workaway.info een stal in Ierland gevonden, met deze mensen geskypd en het kwam heel veilig en goed over. Ik vlieg vrijdag weg :) Ik vond dit een hele fijne site, veel verschillende landen, goed overzichtelijk en met zoekterm 'horse' ben ik heel veel paardenboerderijen tegen gekomen.

Ik heb via deze site ook naar ijsland gezocht (rij zelf ook een ijslander en het land lijkt me geweldig). En ik weet dat er veel te vinden is! Vooral paarden intolten, ritten met toeristen begeleiden en algemene stalhulp taken. Zeker even het kijken waard denk ik.

Lidmaatschap is, als je eenmaal contact op wil nemen, wel verplicht. Maar je kan daarvoor rustig rondneuzen en mensen in je favorieten zetten. Lidmaatschap is overigens 23 euro voor twee jaar.


Ik kan me er iets van herinneren dat je als je je aan wil melden je dan 18 moet zijn, klopt dat?

marijedublin

Berichten: 358
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Zwolle

Re: Tussenjaar werken op IJsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:23

Dit lijkt me zo gaaf! Het staat ook op mijn planning om na mn studie een half jaar/ naar naar ijsland Te gaan dus ik volg even Mee.
Ik hoor over Workaway vaak goede verhalen en er zit vaak wel wat leuks tussen. (heb laatst nog gekeken ;) )

Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:40

Ik ben naar IJsland geweest 3 jaar geleden (krijg de afgelopen week steeds 'herinneringen' te zien van Facebook, want 6 januari 3 jaar geleden ging ik er heen), ik had er onwijs zin in, had ervoor leuk mail contact met de mensen waar ik heen ging en het leek allemaal super. Ik heb het verschrikkelijk gehad! De manier van trainen was absoluut niet mijn manier, de mensen waardeerde mijn 'nederlandse' rijstijl niet en dit zou ik binnen een week veranderd moeten hebben volgens hun. In mijn bijzijn werd vooral IJslands gepraat en lol gemaakt, waar ik dus niks van begreep. En uiteindelijk waren er maar 4 rijpaarden, want de rest was verkocht, ik had dus de halve dag niks te doen in the middle of nowhere, vroegen ze nog of ik niet wou gaan breien net als de vorige meid, Uhm nee daar kom ik niet voor...

Ik heb het oprecht geprobeerd me aan te passen in de eerste tijd, maar het werd me echt niet makkelijk gemaakt, als ik nou samen met een vriendin was geweest hadden we vast kunnen lachen om bepaalde dingen, maar nu alleen... Nope. In plaats van te blijven met tegenzin heb ik al vrij snel voor mezelf gekozen en ben ik naar huis gegaan.

Wat wil ik hiermee zeggen... Ga af op persoonlijke verhalen en tips van mensen! (En dan echt mensen die er gewerkt hebben, ik kende in Nederland ook mensen die bij 'mijn' stal een paard gekocht hadden en die vonden de mensen erg leuk, uiteraard) Ik heb na deze ervaring terug in Nederland veel contact gehad met een jongen uit IJsland die graag wou dat ik daarheen kwam en me op het hart gedrukt had dat mijn ervaring behoorlijk IJslands was, maar dat het absoluut niet overal zo was! Maar ik durfde niet meer... Te bang voor nog zo'n ervaring.

Toch ben ik blij dat ik het gedaan heb, heb erg veel geleerd over mezelf en anders had ik altijd gedacht 'hoe het zou zijn'. Wie weet doe ik het ooit nog eens een maand, maar nooit meer voor zo lang want dat kan niet meer ivm werk.

Succes met het vinden van een leuke stal! En als je er 1 gevonden hebt, ga eerst op zoek naar persoonlijke ervaringen van mensen! Het kan zóoo gaaf zijn :).

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Tussenjaar werken op IJsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:46

Gooi je vraag even op de facebook groep ijslandse paarden , daar zitten verschillende mensen met ervaring en ook een paar mensen die je goede/leuke adressen willen geven :j

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Suliko

Berichten: 4226
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:51


Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Tussenjaar werken op IJsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:44

Leuk dat je dit wilt, ik wil na mijn opleiding ook graag naar het buitenland op met paarden te werken.
Zit nu op internet rond te kijken en bedrijven te mailen voor de mogelijkheden.

Misschien kun je hier even na vragen ? [BEU] Werken in het buitenland 2015
In dit topic zitten veel bokkers die in het buitenland hebben gewerkt

lovesigrun
Berichten: 16
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-16 21:40

LDRD schreef:
Ik neem aan dat je je vraag ook al gesteld hebt op het ijslanderforum?

neee, wel al op de ijslander facebookpagina maaar heel erg bedankt voor het idee!!

Phen schreef:
Op IJsland zou ik zo even geen stal weten. Mocht je wellicht verder willen gaan dan IJsland, dan kan ik je Canada aanraden. Ik zelf ben een tijdje opzoek geweest om ergens in het buitenland te gaan werken, maar ben toch een studie begonnen dus het is er nooit van gekomen.
Toen die tijd keek ik bij Fitjamyri, en weet dat er al een aantal Nederlandse meiden naar toe zijn gegaan en dat het ze erg bevallen is! Misschien is het waard om er even naar te kijken?

Canada is ook erg gaaf! Als IJsland echt niet wil lukken zal ik zeker even kijken, dankje!

RobinSputnik schreef:
Ben zelf (nog) niet naar IJsland geweest maar wil je wel op het hart drukken alsjeblieft echt goed te kijken naar welke stal je gaat, mooiste zou zijn als je contact kunt hebben met mensen die ook echt naar die betreffende stal geweest zijn. Heb namelijk naast veel goede ervaringen ook een heleboel nare verhalen gehoord van meiden die verkeerd terecht kwamen. Wel gaaf dat je dit wilt doen!

Ik ben zelf 4 mnd naar Canada (Fitjamyri) geweest, erg leuk!

Heel erg bedankt voor de waarschuwing. Ik ben onlangs een tijdje wezen werken in Engeland, en de vrouw waar ik inwoonde heeft er goede contacten, ik ga het inderdaad nu ook eerst even via daar proberen, omdat dat wat ''safer'' is inderdaad :)

dinek123 schreef:
ik volg even!
ik zit nu ook in mn eindexamenjaar van havo en ga daarna ook een tussenjaar doen.
Ik heb nu al een plekje op Vlieland waar ik (waarschijnlijk) naartoe mag voor een paar maanden, maar ik zou zelf ook nog heel graag naar bv ierland of zweden gaan.

Jette schreef:
Ik wilde ook graag zoiets doen en heb het uiteindelijk via workaway.info een stal in Ierland gevonden, met deze mensen geskypd en het kwam heel veilig en goed over. Ik vlieg vrijdag weg :) Ik vond dit een hele fijne site, veel verschillende landen, goed overzichtelijk en met zoekterm 'horse' ben ik heel veel paardenboerderijen tegen gekomen.

Ik heb via deze site ook naar ijsland gezocht (rij zelf ook een ijslander en het land lijkt me geweldig). En ik weet dat er veel te vinden is! Vooral paarden intolten, ritten met toeristen begeleiden en algemene stalhulp taken. Zeker even het kijken waard denk ik.

Lidmaatschap is, als je eenmaal contact op wil nemen, wel verplicht. Maar je kan daarvoor rustig rondneuzen en mensen in je favorieten zetten. Lidmaatschap is overigens 23 euro voor twee jaar.


Ik kan me er iets van herinneren dat je als je je aan wil melden je dan 18 moet zijn, klopt dat?


Neeeeee Vlieland? Stal Edda? Mijn sollicitatiemail ligt nog klaar :o Alleen omdat ik graag naar IJsland wil heb ik hem nog niet opgestuurd, omdat ik dan de vakantie al weg ben, haha, grappig, ga je iets van een blog bijhouden?
Laatst bijgewerkt door RianneH op 19-01-16 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, edit knop gebruiken aub

it doesn't matter how good you are, it matters if you have the passion

dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

Re: Tussenjaar werken op IJsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:48

Nee manege de seeruyter! Zoiets was ik wel van plan inderdaad :) maar ik weet verder nog niet hoe mijn jaar eruit gaat zien dus daar moet k me eerst maar even druk over maken hahah

lovesigrun
Berichten: 16
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-16 21:48

Merell123 schreef:
Ik ben naar IJsland geweest 3 jaar geleden (krijg de afgelopen week steeds 'herinneringen' te zien van Facebook, want 6 januari 3 jaar geleden ging ik er heen), ik had er onwijs zin in, had ervoor leuk mail contact met de mensen waar ik heen ging en het leek allemaal super. Ik heb het verschrikkelijk gehad! De manier van trainen was absoluut niet mijn manier, de mensen waardeerde mijn 'nederlandse' rijstijl niet en dit zou ik binnen een week veranderd moeten hebben volgens hun. In mijn bijzijn werd vooral IJslands gepraat en lol gemaakt, waar ik dus niks van begreep. En uiteindelijk waren er maar 4 rijpaarden, want de rest was verkocht, ik had dus de halve dag niks te doen in the middle of nowhere, vroegen ze nog of ik niet wou gaan breien net als de vorige meid, Uhm nee daar kom ik niet voor...

Ik heb het oprecht geprobeerd me aan te passen in de eerste tijd, maar het werd me echt niet makkelijk gemaakt, als ik nou samen met een vriendin was geweest hadden we vast kunnen lachen om bepaalde dingen, maar nu alleen... Nope. In plaats van te blijven met tegenzin heb ik al vrij snel voor mezelf gekozen en ben ik naar huis gegaan.

Wat wil ik hiermee zeggen... Ga af op persoonlijke verhalen en tips van mensen! (En dan echt mensen die er gewerkt hebben, ik kende in Nederland ook mensen die bij 'mijn' stal een paard gekocht hadden en die vonden de mensen erg leuk, uiteraard) Ik heb na deze ervaring terug in Nederland veel contact gehad met een jongen uit IJsland die graag wou dat ik daarheen kwam en me op het hart gedrukt had dat mijn ervaring behoorlijk IJslands was, maar dat het absoluut niet overal zo was! Maar ik durfde niet meer... Te bang voor nog zo'n ervaring.

Toch ben ik blij dat ik het gedaan heb, heb erg veel geleerd over mezelf en anders had ik altijd gedacht 'hoe het zou zijn'. Wie weet doe ik het ooit nog eens een maand, maar nooit meer voor zo lang want dat kan niet meer ivm werk.

Succes met het vinden van een leuke stal! En als je er 1 gevonden hebt, ga eerst op zoek naar persoonlijke ervaringen van mensen! Het kan zóoo gaaf zijn :).

Wow dit is de eerste keer dat ik iemand hoor met een mindere ervaring... Wat naar moet dat geweest zijn en heel erg bedankt voor je tips! Ik hoop dat je ooit nog eens een keertje heen kunt om de slechte ervaring weer ''goed'' te maken! Dankje voor je bericht!

Suliko schreef:
Heb je hier al eens gekeken?
Hier zoeken mensen naar vrijwilligers, het zijn projecten, particuliere bedrijven maar ook veel kleinere dingen van over de hele wereld. Ik heb enkel gezocht op 'IJsland' en 'horse' en heb al 42 hits! :)
Het gaat dan volgens het principe werken voor kost en inwoning voor onbepaalde tijd.

https://www.workaway.info/hostlist.html?showMoreOptions=0&ct=europe&country=IS&search=horse&page=hostlist&workawayer_capacity=0&host_rating=0

Gaaf dank!

Chantaliiejj schreef:
Leuk dat je dit wilt, ik wil na mijn opleiding ook graag naar het buitenland op met paarden te werken.
Zit nu op internet rond te kijken en bedrijven te mailen voor de mogelijkheden.

Misschien kun je hier even na vragen ? http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1824123
In dit topic zitten veel bokkers die in het buitenland hebben gewerkt

oooh top dankjeweeel!
Laatst bijgewerkt door RianneH op 19-01-16 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

it doesn't matter how good you are, it matters if you have the passion

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Tussenjaar werken op IJsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:55

Ik heb dit enkele jaren geleden gedaan, ontzettend naar mijn zin gehad en ben vorig jaar dan ook weer even terug gegaan - kan het iedereen aanraden, schitterend land!

Rauka

Berichten: 782
Geregistreerd: 09-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:56

Ik heb veel gereisd en bij families gewerkt en wat ik je het meest aan kan raden is om een initial stay af te spreken van een paar weken. Het is altijd gemakkelijker om te zeggen dat je langer wilt blijven en als het niks is valt het uit te zingen. Weggaan als het niet bevalt is best lastig aangezien je doorgaans afhankelijk bent van hun vervoer om daar weg te komen ;)

En wat IJsland betreft; het is een geweldig land maar wees bewust van het cultuurverschil. Zelf dacht ik, IJsland is ook Europa, het zal wel meevallen... ;) Wat Merel123 zegt herken ik. Ze praten hoofdzakelijk IJslands, je hoort je naam, ze lachen allemaal, en ik denk ??????? vertaling please?

Grote verschillen tussen stallen ook. Vrienden van mij werkten lange dagen en zoals ze zelf zeiden " we're not allowed to sleep" en ik heb zelfs gehoord van iemand die met zijn host familie naar een evenement geweest is en daar achtergelaten is :? Dus vraag goed rond. Het kan een geweldige ervaring worden, ik heb geweldige paarden gereden daar en heel erg veel geleerd. Ook verhalen van vrienden die met de gaafste paarden wedstrijden hebben gereden daar. Heel veel wouw momenten! Go for it, reizen is geweldig!

Is je eigen weide toch wel duur? Wil je kosten besparen, maar wel meer gras? Beter bestand tegen de extreme weerspatronen van tegenwoordig? Look no further!! Praktische lezing weidebeheer zaterdag 28 oktober 2023 https://www.bokt.nl/markt/ad/522078/wei ... e-toekomst

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:01

Ik vond het cultuurverschil erg meevallen, maar werkte wel bij mensen waarvan een deel van het gezin Nederlands sprak/was, dat zal natuurlijk schelen. Kan me voorstellen dat het minder leuk is als je geen flauw idee hebt waar het over gaat en niemand de moeite neemt om je iets uit te leggen.
Heb ook rondgereisd (zowel alleen als samen) en moet zeggen dat ik eigenlijk alleen maar hele vriendelijke mensen ben tegengekomen en iedereen over het algemeen goed Engels spreekt (met name de jongere mensen).
Maar in mijn ervaring kunnen IJslanders wel wat afwachtend en bot zijn, wat meer op zichzelf, maar als ze eenmaal door hebben dat het wel goed zit is het heel gezellig :D Het zijn zeker harde werkers! (Dit alles even heel generaliserend gezegd natuurlijk :+ )

Een paar woordjes IJslands leren/open staan voor de taal is wel handig. Maar dat vind ik eigenlijk in ieder land vanzelfsprekend. Dat doe ik ook als ik gewoon al op vakantie ga :P

Aslien

Berichten: 628
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:13

Wat gaaf dat je een tussenjaar wil nemen! Ijsland is een ontzetten mooi land! Ik heb daar een tijdje (vakantie) op een particuliere stal gezeten. Erg leuke paarden! Maar zoals merell123 zegt, bereid je voor op cultuur verschil. Engels praten is niet erg vanzelfspreken bij IJslanders. Ook is de omgang met paarden over het algemeen heel anders dan hier. Waar ik reed was het motto net als op meer plaatsen in IJsland; de goede paarden berijden we en de slechte eten we op. Is in principe niks mis mee. Maar ik moest toch we een paar keer slikken toen de 4 jarige (gezonde) welke ik het jaar ervoor getraind had was afgemaakt. En natuurlijk zijn niet alle stallen hetzelfde maar mijn ervaring is dat de mentaliteit heel anders is dan hier.

Solmyrkvi

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:15

Ik heb drie maanden op IJsland gewerkt en heb echt de tijd van m'n leven gehad! Als je de goede stal hebt en een beetje kan rijden en met de mensen op kan schieten kan het echt heel leuk zijn. Je moet wel tegen hard werken kunnen, ik begon vaak rond een uur of 7 s'ochtends en om 20 uur s'avonds waren we klaar en moesten we nog voeren.

Ik heb de mooiste ritten gemaakt en prachtigste plekken bezocht en de meest fantastische paarden gereden. De mensen bij wie ik woonde waren ook echt super aardig en heel gastvrij. Het eten (waar ik nogal bang voor was i.v.m. schapenschedels, rotte haai en orgaanvlees :+ ) was erg goed en als je de mogelijkheid hebt om bij een grote stad te zitten kan dat ook heel leuk zijn.

En inderdaad, wat Merel zegt, ze gaan geen Engels onder elkaar spreken omdat jij daar zit. Maar je kan meestal gewoon vragen wat er gezegd wordt als je je naam hoort, en je herkent snel woorden waardoor je de gesprekken een beetje kan volgen. Nog een minpunt is dat het in de winter overdag amper licht wordt en dat wat deprimerend kan zijn. De midzomernachten in de zomer daarin tegen zijn echt prachtig, en magisch om bijvoorbeeld een rit in te maken.

Wat ik je wel kan adviseren is om geen bedrijf te nemen wat puur op ritten en toerisme gericht is. Daar zijn vaak wat mindere paarden die niet allemaal lekker door het lijf lopen, wat niet gek is als ze 6/7 dagen per week door toeristen gereden worden waarvan het niveau vaak niet om over naar huis te schrijven is :') . Het bedrijf waar ik was had een combinatie van handel, fokkerij, sport en ritten. De paarden die we voor de ritten gebruikten reden we een paar dagen in de week zelf waardoor ze soepel bleven en fijn te rijden voor de toeristen. Ik zou dus iets zoeken wat niet puur ritten begeleiden is, maar ook niet een stal die zich alleen op de sport richt, daar ben je vaak wat meer stal hulp en mag je als je geluk hebt rijden. Iets er tussen in is perfect! :D

Ik hoop dat je iets leuks vind!

I'm too much Viking to ride a normal horse.

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Tussenjaar werken op IJsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:35

Ik ben zelf ook naar IJsland geweest om daar twee maanden paarden te trainen.
Heb een super ervaring gehad en het heb ook enorm getroffen met de mensen! :)
IJsland is prachtig en ik heb alleen maar leuke en zeer vriendelijke mensen ontmoet.

vooral doen!!

Stal Rosanne Klaver
Instructie -Training - Pension

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:44

Hou er rekening mee dat je met 17 niet op veel plekken terecht kan, omdat dat verzekeringstechnisch vaak niet kan voor het bedrijf!

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād

Lieselotte44

Berichten: 49
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:20

Hi, weet niet of je al iemand hebt gevonden om achter ervaringen te vragen? Momenteel zit er een kennis van mij op IJsland misschien moet je eens contact nemen op Facebook met
Rúna Johanna van Beeck of Chanel Kleintjes die zit daar ook momenteel :)

LC Photography & Design
Website: https://lcpd.be
Facebookpagina: https://www.facebook.com/lcpd.be
Say hello and take a shoot!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:27

Momenteel hier nogal in het nieuws, de "werken voor kost en inwoning" constructies. Probleem is, dit is in principe illegaal. Er wordt met name in de (exploderende)toeristenbranche nogal misbruik van gemaakt.

lovesigrun
Berichten: 16
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-16 17:31

Hoi iedereen,
Sorry dat ik nooit meer geantwoord heb, ik zit niet vaak op bokt en op een een of andere manier heb ik nooit meldingen gekregen...
Inmiddels heb ik een plekje gevonden vlakbij Akureyri. Ik had het geluk dat ik uit eindelijk best wat mensen bleek te kennen met wat contacten, en dat leidde uit eindelijk tot een goede vriend van een ijslanderstal in engeland waar ik onlangs ben geweest. Hij heeft een gezinnetje en schijnt enorm aardig te zijn, niet van te veel stof, maar dat maakt mij niet veel uit. 10 januari vlieg ik er heen (lekker donker ja) en ik blijf er waarschijnlijk tot begin mei.
Ik ben nog 17 als ik er heen ga. Zou een issue kunnen zijn, maar ik heb er ook in engeland en frankrijk (waar ik afgelopen jaren heb gewerkt op boerderijen) geen last van gehad. Het ging daar allebij op kost en inwoning en daarnaast verdiende ik ook wel wat. Niet super veel natuurlijk, maar ik kon er nog best wat leuks mee doen. Dit ga ik in IJsland dus net zo doen.
Wat taal en cultuurverschil betreft... we gaan het zien. Ik heb al wat ijslandse woordjes geleerd en om heel eerlijk te zijn verheug ik me enorm op de cultuur.

Enige waar ik nu nog mee zit is wat neem ik mee en hoe. Backbackrugzak of koffer, wat voor jassen zijn het fijnst en onder de meeste rijbroeken passen geen thermo-onderbroeken, dus hoe doen ze dat. Maar dat zou wel te vinden zijn ergens, toch?

Ik zal nog wel een keer een update geven in mei, voor iedereen die het nog willen doen of interessant vinden om het te horen :3 Thanks voor de tips iedereen!

it doesn't matter how good you are, it matters if you have the passion

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:50

Hi allemaal,
Oud topic, maar ik ben opzoek naar adressen in IJsland en het liefst persoonlijke ervaringen van mensen die bij dat betreffende adres geweest zijn.
Ik heb nu ook een tussenjaar en zoek iets voor in het voorjaar :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miiej, Umeo en 7 bezoekers