Wanneer beginnen met gangen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wanneer beginnen met gangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:25

Hoe gaan gabgenpaardenmensem om met gangenverschuivingen in de training; eerst draf/stap/galop (die heeft hij inmiddels ook alledrie, alleen is de draf volgens mij stiekem vaak ook marcha batida), of al meteen alle diagonale/laterale viertaktverschuivingen uitpuzzelen en zwijnepas uitroeien? En doe je dat dan al tijdens het grondwerk of pas onder het zadel?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt


dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:04

zoals wij het doen (ijslanders); eerst rijden we de gangen die het paard zelf aanbiedt. Dan sterk en stabiel worden onder het zadel. Als alle hulpen zijn bevestigd en het paard heeft genoeg bespiering, kun je beginnen met vragen van de extra gangen. (tenzij hij/zij deze al aanbiedt dus....)

If it's not an icelandic, it's just a horse

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Wanneer beginnen met gangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:37

wat Dems zegt :D
met inrijden etc gewoon rijden wat er aangeboden word, andere gangen (die het paard niet zelf als voorkeur aanbied) pas er uit proberen te rijden als er voldoende draagkracht en balans is onder het zadel

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Wanneer beginnen met gangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:31

Meestal bieden ze het zelf aan! De ene begint met stap tölt galop en de andere is pas na 4 jaar klaar ;)

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....

Anoniem

Re: Wanneer beginnen met gangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:35

Hmm, dan ben ik heel benieuwd naar wat [***] kiest (en of ik het natuurlijk herken en goed begeleid).
Wat ik zelf wel leuk vind om te zien is dat nu hij sterker (en dikker ;)) wordt, is dat hij steeds meer echt draaft, dus met zweefmoment. De zweefloze marcha komt ook nog wel voorbij en die vind ik ook prima, maar ik vind dat hupsje toch wel een fijn teken van dat hij meer spierkracht krijgt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Talishe, Ubermetrics en 11 bezoekers