Leuke [ras] voor een laag budget gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
maras

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:05

Ik heb mijn Ijslander gekocht voor het bedrag wat jij uit wilt geven en dat is een super leuk paard, had ik mazzel mee. Mijn stalgenoot heeft vorig jaar ook een geweldige ijslander gekocht voor dat bedrag, heeft er een jaartje geduld mee moeten hebben en wat extra begeleiding maar heeft er nu ook een heel leuk en goed paard aan. Het kan dus best maar je moet even doorzoeken en een beetje mazzel hebben. Succes.


genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:54

Op Facebook bij IJslandse paarden staat hekla te koop vijfganger in jou prijsklasse alleen iets ouder als jou wensen lijstje

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:33

En? Heb je al wat gevonden? Ik heb zelf ook contact gehad met Fra Lotus en ze heeft enkele paarden ruinen/merries in jouw prijsklasse (en de mijne ;) ) te koop. Jammer genoeg heeft degene die ik heel erg leuk vind, een handicap, waardoor ze afvalt. Maar ik ben me nog aan het bedenken over de overige paarden die ze aanbood en die bij ons zouden kunnen passen.

MelissaH1996

Berichten: 299
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:43

Weet niet of je ondertussen al een paard gevonden hebt. Maar wij hebben ook een hele leuke merrie te koop die voldoet aan je eisen! Helaas ligt de prijs wel wat hoger dan je budget...

Kerstmuts

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:54

Isabonny schreef:
En? Heb je al wat gevonden? Ik heb zelf ook contact gehad met Fra Lotus en ze heeft enkele paarden ruinen/merries in jouw prijsklasse (en de mijne ;) ) te koop. Jammer genoeg heeft degene die ik heel erg leuk vind, een handicap, waardoor ze afvalt. Maar ik ben me nog aan het bedenken over de overige paarden die ze aanbood en die bij ons zouden kunnen passen.


Ik ben toch ook maar verder aan het kijken, want een drachtige merrie is leuk, maar dan...? ik heb hier geen ervaring mee.

Schiet echter nog niet zo op. Alles wat ik zie en navraag kost € 4.500 - € 5.000.En dat vind ik voor wat ik zoek te duur. Ik hoef geen paard met (zogenaamd) veel potentie om eventueel wedstrijden mee te rijden. Ik wil gewoon eenvoudig een recreatieijslander.

Ik ga toch echt voor een max. van € 3.500. Niet dat ik het geld niet heb voor een duurdere, maar dat is het me gewoonweg niet waard.

MelissaH1996

Berichten: 299
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:57

Ook een leuk recreatiepaard zul je al snel 4000€ voor betalen ;)

Kerstmuts

Kaatje_S

Berichten: 1000
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:40

Isabonny schreef:
Ik ben toch ook maar verder aan het kijken, want een drachtige merrie is leuk, maar dan...? ik heb hier geen ervaring mee.

Schiet echter nog niet zo op. Alles wat ik zie en navraag kost € 4.500 - € 5.000.En dat vind ik voor wat ik zoek te duur. Ik hoef geen paard met (zogenaamd) veel potentie om eventueel wedstrijden mee te rijden. Ik wil gewoon eenvoudig een recreatieijslander.

Ik ga toch echt voor een max. van € 3.500. Niet dat ik het geld niet heb voor een duurdere, maar dat is het me gewoonweg niet waard.


Waarom vind je het niet meer waard dan dat? Als het even meezit wordt het je vriend voor het leven, niet iets wat je maar even hebt.

Juist die recreatiepaarden die wel alle gangen op een rijtje hebben, bomproof zijn, door iedereen te rijden zijn, niet te jong zijn, maar ook niet te oud zijn, geen eczeem of ander gebrek hebben, etc. vind je haast niet voor minder dan die 4.500. Of je moet écht geluk hebben en iemand moet er vanaf...
Of genoegen nemen met niet het hele all in one pakket.

In Duitsland staat ook een hoop te koop, wellicht dat daar een leuk paard te vinden is.

Groetjes Karen, Funi, Blíðfari en Sigþór

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:47

Braaf en makkelijk te rijden gangen kost vaak idd een stukje extra, of je moet idd geluk hebben...
Met een 3500 zit je of met gangen waar wat werk aan is, wat ouder of juist erg groen maar ook dingen als licht eczeem komen voor.

Je loopt af en toe wel een buitenkansje tegen het lijf, maar dan moet je echt geen haast hebben

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:59

Haast heb ik niet, ik heb nog een paardje.

Ook als je veel geld neerlegt is het maar afwachten of het wat is. Mijn Opa kocht alleen paarden (ook 3 Ijslanders) met goede papieren, gekeurd en al. Zijn allemaal niet oud geworden door verschillende redenen: IJslander die dampig werd, Ijslander van 5 jaar die opeens dood in de wei lag nadat de kudde een tijd had gerent door de wei (waarschijnlijk trombose/bloedklontertje wat hartstilstand veroorzaakte) IJslander die doodziek werd en is gestorven door verkeerde diagnose van DA (waardoor het te lang duurde eer er daadwerkelijk wat gedaan kon worden); na onderzoek in Utrecht bleek hij een abces in de maag en te grote milt te hebben. Is dus uiteindelijk de avond voor hij naar de kliniek zou worden gebracht gestorven doordat het abces was gesprongen. En dat allemaal nog buiten het feit dat 2 van de 3 Ijslanders zeer ernstig eczeem kregen.

Ik heb nu ook een vriendin voor het leven (heb haar tenminste al 19 jaar <3 .) En daar heb ik bij lange na niet zo veel geld voor neer hoeven te leggen. Mijn papierloze merrie, gekocht van een paardenslager, heeft tot nu toe de minste gezondheidsproblemen gehad (afkloppen).

In Duitsland heb ik ook al gekeken, maar daar lijken ze 2 keer zo duur te zijn als hier :wow:

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:59

Sja... of ze oud worden daar heeft de kostprijs van het aanschaffen geen invloed op. Daar zijn heel wat andere zaken op van invloed.

Kijk maar naar GP knollen die voor goud geld worden verkocht en daarna niet eens meer de ring normaal rond komen.
Maar dat was het punt niet je betaald voor de tijd en zorg en werk die ze hebben gehad om uit te groeien tot een stabiel goed te rijden en sociaal dier met fijne gescheiden gangen.
Dat kost geld. Ik heb hier een 5 jarige 5 ganger staan die nog niks kent, maar moest ik die willen verkope dan is 3500 echt wel heel erg het minimale waar ik aan zou denken.

Mijn vorige ijslander(moeder van de huidige , viel wel binnen het gestelde budget, is serieus een geboren gezinspaard, 4 makkelijk te rijden gangen, ook nog eens mooi gangen, gouden karakter , recreatieklasse wedstrijden kan.
Maar die had dus wel licht eczeem.

Wat ik al zeg, ze zijn er wel... maar je moet echt geluk hebben

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Rivjenn

Berichten: 4016
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:12


"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:10

Sonja_vR schreef:
.....je betaald voor de tijd en zorg en werk die ze hebben gehad om uit te groeien tot een stabiel goed te rijden en sociaal dier met fijne gescheiden gangen.
Dat kost geld. Ik heb hier een 5 jarige 5 ganger staan die nog niks kent, maar moest ik die willen verkope dan is 3500 echt wel heel erg het minimale waar ik aan zou denken.


Dat kost iedere fokker tijd en geld, dan zouden alle paarden zo duur moeten zijn, niet alleen Ijslanders.
Maar dat is dus niet zo. Als ik naar een `gewoon` paardje zou kijken zonder tolt maar voor de rest alles wat ik graag wil, dan zie ik er genoeg leuke voorbij komen tussen de € 1.500 en € 3.500,00. Maar goed, ik wil die woeste bos manen weer voor me en die boterzachte gangen :D . Ik ben bang dat je gewoon voor de merknaam betaald.

Wat ik me trouwens wel kan voorstellen, is dat een paard duurder wordt als de eigenaar hem professioneel heeft laten inrijden, want dat kost inderdaad extra geld. Maar dat is vaak niet eens het geval.
1 paard waar ik informeerde kostte rond de € 5.000,00 terwijl het dier niet op conditie was en weer opnieuw opgepakt moest worden. Maar de "potentie " zat er in om een goed wedstrijdpaard te worden.
Zelf nooit zover ermee gekomen en dan me vertellen dat er zo veel potentie in zit?
En zo heb ik nog een aantal van dat soort aanbiedingen gehad.

Heb trouwens een drachtige merrie aangeboden gekregen die eigenlijk alles had wat ik wilde, behalve dan dat ik geen ervaring heb met veulenen en dat toch best wel griezelig vind....stel dat het fout gaat. Dit paardje voldoet eigenlijk aan al mijn eisen en valt ook binnen het budget en aan het einde heb je er dan zelfs twee :+ !. Ze zijn er dus wel, maar....ik wil liever geen drachtige :o

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:42

Een ijs met 4 of 5 goed gescheiden gangen kost simpelweg meer tijd en energie/werk dan een drieganger , daar heeft het ras geen fluit mee te maken...
Tuurlijk speelt het ras mee in de kosten, dat zal ik niet ontkennen in ieder geval... maar een drieganger opleiden tot fijn recreatiedier is een stuk simpeler dan een 4 of 5 ganger tot datzelfde op te leiden waarbij de aanwezige gangen makkelijk te rijden en goed gescheiden zijn, ik denk dat dat nog al eens onderschat word.
1 tot 3 jaar langer opgroeien
of je een paard met krap 3 inrijd wat ik helaas nog steeds veel zie gebeuren, of met 4 a 5 scheelt toch ook weer een stuk in de kosten. Waarbij dus de eerste koper van een ijslander idd meer voor een ijslander moet neerleggen over het algemeen dan voor bijvoorbeeld een fjord .
Die eerste koper zal bij verkoop datzelfde vaak ook willen beuren.. of misschien wel meer er als het paard meer kent als bij aanschaf.

Dus puur betalen voor het merkje gaat er bij mij echt niet in.

Nogmaals... ze zijn er echt wel, de buitenkansjes, maar dat is dan ook echt een buitenkansje en meer niet ;)
Dragend, sja dat is idd wel iets wat je moet willen. Nu gaat veulenen meestal gewoon goed em worden die kleintjes meestal gewoon groot, maar alleen maar wel goed dat je de eventuele risico's etc wel meeneemt, de kans op geen rozegeur en maneschijn is er idd wel.

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:40

Ben het enigszins, maar niet helemaal met je eens Sonja.
Ben het met je eens dat het meer tijd kost om een IJslander de 5 gangen goed gescheiden te laten lopen.
Maar of ik nou een paard van 5 koop die al 1-2 jaar onder het zadel is, of een Ijs, van net zo oud die net ingereden is, dat zou kwa prijs niet mogen uitmaken dan. Beiden zijn ze 5 jaar lang gevoerd geworden en in geval van de 3 jarig ingereden, is er waarschijnlijk al heel wat meer tijd in gestoken dan in de 5-jarige IJslander.

Is trouwens niet alleen de IJslander waar men hogere prijzen voor moet neertellen, er zijn wel meer van die populairdere rassen.
Zo zie ik heel veel Tinkers voorbijkomen, die vele malen duurder zijn dan de Haflinger en Fjord, terwijl ik het vergelijkbare paardjes vind (sterk, vaak wat lomper en helemaal niet zo sloom als je zou denken :D ). De laatste 2 rassen zijn blijkbaar niet meer zo gewild.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:54

ja maar ik spreek over goed gereden recreatie paarden...niet over een paard van 5 wat twee jaar onder het zadel is en een ijslander van vijf die nog niks kan, die 5 jarige die twee jaar onder het zadel is , is dan te vergelijken met een ijs van 7 die twee jaar onder het zadel is ,
of de ijs van 5 die net onder het zadel is, tegen een net ingereden 3 jarige zetten, dat is te vergelijken qua niveau.

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-15 06:07

Ik heb (zo goed als) een leuke 5 jarige 5 ganger ruin gevonden. Alleen nog maar een tweede keer kijken maar ik ben er al wel over uit ;)

♡Tsunami frá Dilaska♡

Love2sk8
Berichten: 412
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:32

annickx schreef:
Ik heb (zo goed als) een leuke 5 jarige 5 ganger ruin gevonden. Alleen nog maar een tweede keer kijken maar ik ben er al wel over uit ;)



super zeg! suur je dan een foto van hem?

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:38

wat leuk zeg! ben benieuwd.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 13:23

annickx schreef:
Ik heb (zo goed als) een leuke 5 jarige 5 ganger ruin gevonden. Alleen nog maar een tweede keer kijken maar ik ben er al wel over uit ;)

Spannend! :):)

Ik duim voor je dat ook de 2e keer kijken de klik geeft!
Zo te horen was de 1e keer al raak, hihihi!
Neem je wel ff iemand mee die niet op een roze wolk zit en geen roze bril op heeft? ;)

Vooruit is niet altijd rechtdoor

Drico

Berichten: 4488
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:35


Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:54


sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:49

Isabonny schreef:
Drico schreef:


Een hele leuke, alleen helaas een ruin. En dat past niet in onze "kudde" van 2 paarden.
Mijn oudje kan niet met ruinen samen.

Ik zoek dus echt een merrie.



ik heb een drie jarige merrie te koop is dat wat ?????

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-15 21:23

Ik heb inmiddels het paard. De 2e keer was ie net zo leuk en vandaag is hij gebracht!

♡Tsunami frá Dilaska♡

Ninx

Berichten: 14559
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:43

Kom maar door met die foto's!!! :-D

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:26

Wat ik niet goed begrijp, is dat mensen (kleine fokker) die op MP adverteren en ook nog een link naar een eigen website hebben, niet reageren als je een bericht stuurt. Ik heb via MP een bericht gestuurd en via hun eigen website, maar krijg geen enkele reactie.

En dat is niet de enige die niet reageert.

Ik begrijp dat ik niet binnen 1 dag antwoord hoef te verwachten, maar ik heb bij eentje een week of 5 geleden een bericht gestuurd en na 3 weken via hun website nog eens een keer. Ik meende al dat er bij MP iets fout was gegaan, maar als ik ook geen reactie krijg via hun eigen website....

Bij een tweede hetzelfde verhaal. Adverteren via icelandic horses, ik had het betreffende paard al eens op hun website zien staan, maar geen interesse in, omdat het een ruin is. Ik informeer via hun website naar een merrie die me leuk lijkt....geen reactie.....

Mijn e-mail werkt gewoon, want van diverse anderen ontvang ik wel berichten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers