Leuke [ras] voor een laag budget gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:49
Isabonny schreef:
Drico schreef:
@Isabonny
http://www.bokt.nl/markt/ad/372567/8-ja ... ander-ruin


Een hele leuke, alleen helaas een ruin. En dat past niet in onze "kudde" van 2 paarden.
Mijn oudje kan niet met ruinen samen.

Ik zoek dus echt een merrie.



ik heb een drie jarige merrie te koop is dat wat ?????


vilheide

Berichten: 1471
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:42

Onlangs ben ik voor een vriendin op zoek gegaan naar een ijslander rond de €3000,-. We hebben inmiddels een hele leuke ruin gevonden. Ook waren we wezen kijken bij www.fralotus.nl daar stond een leuke 5 jarige ruin. Voor de vriendin was dat uiteindelijk te groen maar het was een erg leuk paard.

Groetjes Jolanda

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:48

sassefras schreef:
Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:49
Isabonny schreef:
Drico schreef:
@Isabonny
http://www.bokt.nl/markt/ad/372567/8-ja ... ander-ruin


Een hele leuke, alleen helaas een ruin. En dat past niet in onze "kudde" van 2 paarden.
Mijn oudje kan niet met ruinen samen.

Ik zoek dus echt een merrie.



ik heb een drie jarige merrie te koop is dat wat ?????


O, dat berichtje had ik even gemist :). Nee, 3 jaar is te jong. Ik wil wel graag opstappen en wegrijden :D .

Ik ben ook nog aan het wachten op antwoord van een bekende NL IJslander ruiter. Die zou ook nog wat leuke jongere merries te koop hebben. Weet nog niet hoe jong, maar heb gevraagd me de info door te mailen. Denk dat hij het druk had dit weekend, maar ik ben echt benieuwd.

Ik zie nu ook hier op de markt een mooie muisgrijze merrie staan, maar daar staat weer geen prijscategorie bij.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:35

Potverdikkie, dit is niet leuk :(. Ik had een berichtje naar die muisgrijze merrie Saeunn gestuurd en hoera...ze viel ruim binnen het budget.
Ik maak een afspraak om in een weekend langs te komen. Zou dat pas 14 november kunnen (van de verkoper uit, niet van mij).

Heb eerst wat heen en weer gemaild met wat algemene vragen. Zat me dus al meer dan 1 week te verheugen dat we eindelijk eens zouden gaan kijken naar een paardje.....krijg ik net mail: ze is verkocht! aan mensen met wie de verkoper al eerder een afspraak had gemaakt.

Had dan gezegd dat er nog andere mensen zouden komen kijken :x ! Dan had ik er op voorbereid kunnen zijn dat ze voor mijn neus verkocht zou zijn, maar niet me in de waan laten dat ik de 1e ben die komt kijken.

Vraag ik me toch ook af of ik misschien niet toch de 1e was die een afspraak maakte, maar omdat ik alleen in een weekend kon komen (vanwege de afstand, het is al weer vroeg donker en er moet ook nog gewerkt worden overdag) is er misschien iemand geweest die wel doordeweeks kon komen.

Ik baal in elk geval als een stekker.

Ach ja, it was not meant to be....
Een kennis zei al: voor die prijs kan het ook niks zijn. Daar moet iets mee aan de hand zijn. Misschien heeft ze me wel voor een miskoop behoed.

En dus zoeken we vrolijk >;) verder.

MelissaH1996

Berichten: 299
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:04

Wat is je budget Isabonny? En wat voor soort paard zoek je? Wij hebben ook nog een leuke merrie te koop!

Kerstmuts

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:05

Mijn nichtje heeft ook een leuke merrie te koop staan. Pb maar als je haar gegevens wil.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:37

MelissaH1996 schreef:
Wat is je budget Isabonny? En wat voor soort paard zoek je? Wij hebben ook nog een leuke merrie te koop!


Hind fra Vefgrund :). Ik had haar al zien staan. Mijn nicht zei van de week toevallig al: Ik heb ook een leuke gezien op MP, een vosmerrie .

Maar ........ik val op aparte kleuren, zoals wildkleur, zilverappel, blauwe ogen.
Ik weet een goed paard heeft geen kleur, maar ik wil ook graag wat aparts in de wei zien lopen de komende 20 jaar (net zoals mijn cremello <3 die al 19 jaar bij me is).

MelissaH1996

Berichten: 299
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:07

Ze is heel toevallig net verkocht, ik moet overal de advertenties nog even verwijderen ;) Maar succes met je zoektocht!

Kerstmuts

Refagreni
Berichten: 1003
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:26

Kijk anders een op paarden.aangeboden.nu daar vind je kruisingen in leuke kleuren voor weinig.
Wij hebben een 3/4 ijslander friese kruising in cremello die daar vandaan kwam op stal gehad.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:33

Refagreni schreef:
Kijk anders een op paarden.aangeboden.nu daar vind je kruisingen in leuke kleuren voor weinig.
Wij hebben een 3/4 ijslander friese kruising in cremello die daar vandaan kwam op stal gehad.


Op die pagina heb ik ook wel eens gekeken, maar ik weet niet. Ik vind hun manier van rijden met halster waaraan een bitje is vastgebonden niet echt professioneel overkomen. Wie weet wat voor zadels er op die ruggetjes hebben gelegen .

Van het weekend zei mijn man: Waar staat die Gaela dan? (Bij Vefgrund). Anders maken we er maar eens een dagje uit van. Want tja, bijna alles is honderden km's bij ons vandaan.
Gaela stond al geruime tijd te koop.....en natuurlijk .... net als mijn man zegt: Dan gaan we daar toch eens kijken"....is ze net verkocht.

Maar ja, als de ene deur dicht gaat, gaat een andere weer open :D , want in de mailbox stond een berichtje van een stoeterij redelijk in de buurt. Ik kan er doordeweeks komen kijken. In het weekend liever niet want dan is het te druk. Dus eens kijken of we eind deze week eens langs kunnen gaan (als het weer tenminste een beetje meezit).

Solmyrkvi

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:12

Isabonny schreef:
Refagreni schreef:
Kijk anders een op paarden.aangeboden.nu daar vind je kruisingen in leuke kleuren voor weinig.
Wij hebben een 3/4 ijslander friese kruising in cremello die daar vandaan kwam op stal gehad.


Op die pagina heb ik ook wel eens gekeken, maar ik weet niet. Ik vind hun manier van rijden met halster waaraan een bitje is vastgebonden niet echt professioneel overkomen. Wie weet wat voor zadels er op die ruggetjes hebben gelegen .

Van het weekend zei mijn man: Waar staat die Gaela dan? (Bij Vefgrund). Anders maken we er maar eens een dagje uit van. Want tja, bijna alles is honderden km's bij ons vandaan.
Gaela stond al geruime tijd te koop.....en natuurlijk .... net als mijn man zegt: Dan gaan we daar toch eens kijken"....is ze net verkocht.

Maar ja, als de ene deur dicht gaat, gaat een andere weer open :D , want in de mailbox stond een berichtje van een stoeterij redelijk in de buurt. Ik kan er doordeweeks komen kijken. In het weekend liever niet want dan is het te druk. Dus eens kijken of we eind deze week eens langs kunnen gaan (als het weer tenminste een beetje meezit).


Bij Vefgrund zou ik sowieso een keer een dagje gaan kijken. Daar hebben ze vaak veel meer dan wat er op de website staat. Marieke levert altijd fijne paarden voor een scherpe(maar eerlijke) prijs.

I'm too much Viking to ride a normal horse.

har166

Berichten: 2029
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:19

Isabonny schreef:
Refagreni schreef:
Kijk anders een op paarden.aangeboden.nu daar vind je kruisingen in leuke kleuren voor weinig.
Wij hebben een 3/4 ijslander friese kruising in cremello die daar vandaan kwam op stal gehad.


Op die pagina heb ik ook wel eens gekeken, maar ik weet niet. Ik vind hun manier van rijden met halster waaraan een bitje is vastgebonden niet echt professioneel overkomen. Wie weet wat voor zadels er op die ruggetjes hebben gelegen .

Van het weekend zei mijn man: Waar staat die Gaela dan? (Bij Vefgrund). Anders maken we er maar eens een dagje uit van. Want tja, bijna alles is honderden km's bij ons vandaan.
Gaela stond al geruime tijd te koop.....en natuurlijk .... net als mijn man zegt: Dan gaan we daar toch eens kijken"....is ze net verkocht.

Maar ja, als de ene deur dicht gaat, gaat een andere weer open :D , want in de mailbox stond een berichtje van een stoeterij redelijk in de buurt. Ik kan er doordeweeks komen kijken. In het weekend liever niet want dan is het te druk. Dus eens kijken of we eind deze week eens langs kunnen gaan (als het weer tenminste een beetje meezit).



Ik ben in Een gaan kijken en er zijn mensen die er wild enthousiast vandaan komen maar ik was erg teleurgesteld door de manier waarop we geholpen werden en hoe de paarden erbij staan buiten het hoogseizoen. Hij heeft wel leuke kruisingen maar veel staan niet goed op de benen door het 'natuurlijk houden' maar je kunt geluk hebben.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Refagreni
Berichten: 1003
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:30

Ik ben er nooit geweest. Zie alleen af en toe een leuke kruising voorbij komen.
Wat ik niet snap is wat slecht op de benen staan met natuurlijk houden te maken heeft. Tenzij je er verwaarlozing mee bedoelt maar dat heeft niks met natuurlijk houden te maken wat mij betreft.

Huni

Berichten: 267
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Eiland in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:39

Marieke (Vefgrund) heeft leuke paarden ja, mijn 4 jarige merrie staat daar en word nu ingereden. Is echt wel een aanrader om daar te gaan kijken.

If it's not an Icelandic, it's just a horse.....

Huni

Berichten: 267
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Eiland in Zeeland

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:41


If it's not an Icelandic, it's just a horse.....

TanteFlavie

Berichten: 778
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:44

Het is GEEN ijslander, maar wel een kruising 3/4de IJslander 1/4 arabier.
Heeft 5 gangen, ben gaan kijken, heb haar gereden, is heel erg vooruit, leuke merrie, mooi om te zien....
MAAR dus geen echte IJslander...

Misschien wil iemand haar hier wel? Vond het een erg leuk, braaf paardje, heb haar uiteindelijk NIET gekocht omdat ik denk dat mijn bijrijdster er niet op kan rijden. Heeft een echte ruiter nodig, en mijn bijrijdster heeft maar "net" leren paardrijden op haar 50ste...

http://www.kapaza.be/nl/paarden/leuke-i ... 280678.htm

Pluk de dag!

har166

Berichten: 2029
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:44

Refagreni schreef:
Ik ben er nooit geweest. Zie alleen af en toe een leuke kruising voorbij komen.
Wat ik niet snap is wat slecht op de benen staan met natuurlijk houden te maken heeft. Tenzij je er verwaarlozing mee bedoelt maar dat heeft niks met natuurlijk houden te maken wat mij betreft.


Omdat, even cru gezegd, hij de veulens op een landje knikkert en ze er drie jaar later weer vanaf haalt om te laten inrijden.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:45

Ik wilde net zeggen dat har166 die aanhalingstekens waarschijnlijk een beetje vanwege die reden op die woorden had geplaatst.... :)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Skessa_
Berichten: 10529
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:06


Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:09

Komende zaterdag ga ik kijken bij een stoeterij hier in de buurt :) *\o/* .

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:17

Ik denk dat ik nog even verder kijk.
Ik had gehoopt dat hij meer keus had, maar er waren maar 2 merries en 2 ruinen die hij me liet zien. De ruinen vallen al meteen af, niet alleen omdat ze ruin zijn, maar omdat ze nog niet zadelmak/ ingereden waren.
1 merrie vond ik al wat oud (bijna 17 jaar), dan zit ik over een paar jaar weer te dubben over een nieuw paard en aangezien mijn huidige oudje van bijna 22 jaar nog kerngezond is, ga ik er van uit/hoop ik dat ik haar nog heel lang bij me heb. Maar dan krijg ik dus een gebrek aan plaats om er nog een jongere bij te nemen. Is ook niet de bedoeling dat ik zometeen een soort paardenrusthuis hier heb. En de oudjes wegdoen....dat doe ik niet!

De tweede merrie was net zadelmak gemaakt en die was duidelijk nog niet klaar om zo met me de straat op te gaan. Daar moest eerst nog een hoop tijd in gestoken worden om haar goed aan het lopen te krijgen, want ze slingerde alle kanten op. Van de ene kant wel leuk om een jong paard geheel naar je eigen hand te zetten en samen te groeien, van de andere kant: ik heb geen manegebak om te oefenen, dan zou ik haar al bij die stalling moeten laten staan en haar daar verder laten inrijden en/of les op haar nemen. Ook een optie, maar om meerdere keren per week 80-90 km op en neer te rijden naar die stal is ook een aanslag op mijn tijd. Ik heb nog een paardje hier thuis staan, die ook haar aandacht nodig heeft.

Ineke2

Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:53

Tja als ik je verhalen zo lees dan zou ik je oudje nu lekker alle aandacht geven en ondertussen verder sparen zodat je een ruimer budget hebt en daardoor wat meer keuze in "opstap klare" paarden.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:56

? Ik vind het altijd knap dat anderen menen in mijn beurs te kunnen kijken :+ en denken dat ik nog maar wat verder moet sparen. Of haal je me nu met de topicstarter dooreen?

In dat opzicht (geld) is er geen enkel probleem hoor :P

Het is voor mij gewoon een principekwestie dat ik het niet waard vind voor een paardje wat ik alleen recreatief wil gebruiken, om daar € 5.000 of meer voor neer te leggen.

Ineke2

Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:42

O sorry ik dacht inderdaad dat je de ts was.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

TanteFlavie

Berichten: 778
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:43

Isabonny schreef:
? Ik vind het altijd knap dat anderen menen in mijn beurs te kunnen kijken :+ en denken dat ik nog maar wat verder moet sparen. Of haal je me nu met de topicstarter dooreen?

In dat opzicht (geld) is er geen enkel probleem hoor :P

Het is voor mij gewoon een principekwestie dat ik het niet waard vind voor een paardje wat ik alleen recreatief wil gebruiken, om daar € 5.000 of meer voor neer te leggen.


En daar denk ik net hetzelfde over! Ikzelf ben op zoek naar een tweede paardje, er zijn er al enkele geweldige toppers langsgekomen... maar ook ik vind een recreatief paardje boven 4500 euro er over....

Op een dag komen wij onze juiste "match" wel tegen!

Pluk de dag!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers