Leuke [ras] voor een laag budget gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:02

*\o/* *\o/* En joehoew ...ook hier nu een Ijslandereigenaar. Gekocht bij Ijslanderstal hier in de buurt.
Leuk eind van 2015/begin 2016.

Moet even kijken wanneer we haar kunnen ophalen.


Drico

Berichten: 4488
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:49

Isabonny schreef:
*\o/* *\o/* En joehoew ...ook hier nu een Ijslandereigenaar. Gekocht bij Ijslanderstal hier in de buurt.
Leuk eind van 2015/begin 2016.

Moet even kijken wanneer we haar kunnen ophalen.


Ohh leuk! Mag ik vragen welk paard je hebt gekocht? :)

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Ninx

Berichten: 14559
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:11

AH leuk!! Wie, wat waar??!!!

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:48

Zib de vierde fra Jacoge

Marijke80
Berichten: 192
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:50


Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:53

oeoe spannend.... krijg net smsje. We kunnen haar morgen ophalen.

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:01


♥Jessy en Arie

Ninx

Berichten: 14559
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:06

Isabonny schreef:
Zib de vierde fra Jacoge


Mmm, zegt me niks. De stal heet dus fra Jacoge?
Spannend hoor!!! Foto's he?! ;-)

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:11


♥Jessy en Arie

Love2sk8
Berichten: 412
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:53


Marijke80
Berichten: 192
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:57


stalkarima
Berichten: 89
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Oudega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:47

MarvanTom schreef:
Ik zal vast de knuppel in het hoenderhok gooien, maar ik vind de gemiddelde verkoopprijs van een IJslander erg hoog.
Meerendeel komt niet eens meer uit IJsland vandaan, maar dan nog zijn die prijzen zo hoog.
Dat er voor kwaliteit boven kwantiteit wordt gekozen, prima, maar een recreatiepaardje is wat anders dan een wedstrijdpaardje.
Toch wordt er veel 'pretentie' verkocht en dat vindt ik erg jammer.
Maar dit is mijn mening en misschien off topic.

De gestelde aanschafprijs van TS vindt ik erg schappelijk en daar moet een rijdbare IJslander voor te vinden zijn met een leuk karakter, lijkt mij zo.


Hier ben ik het heel erg mee eens. Je betaalt veel voor die extra gangen. Jammer puur als recreatie paard. Ik zoek eentje voor puur relaxed Buitenrijden!

Leven en laten leven..

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:05


dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 05:23

Even reageren op de prijzen van de ijslander, want ik zie dat er een misverstand bestaat....
Je betaalt niet voor de extra gangen. Een ijslander is doorgaans duur omdat ze laat ingereden worden en dus lang "geld kosten". Even in ogenschouw nemende....ik heb onlangs ons jonkie verkocht. Zes jaar oud. Dekgeld was al 1000 eur. Dan heb je nog niets. Dierenartskosten voor de merrie (scannen etc etc) komen er ook nog bij. Dan wordt het veulen geboren: op laten tekenen voor het paspoort, chippen, inentingen etc. Gooi er nog maar een paar honderd bij. Dan gaat hij de begrazing in tot z;n derde. Weer 1500 eur. erbij. Vervolgens komt hij naar huis, wordt gecastreerd: Katsjing....
Van z'n derde tot zn 4,5 staat hij vervolgens stil (inrijden pas met 4 / 4,5) elke maand stallingskosten. Katsjing
Ontwormen, enten en hoefsmid jaarlijks niet vergetende.
Dan komt het inrijden, ik heb hem zelf zadel en ruitermak gemaakt en vervolgens weggebracht om de knopjes er juist op te laten zetten. Katsjing....
Dan gaat het paard weer op rust om alles te verwerken, een jaar lang (of iig een hele winter lang) Dan weer oppakken en ben je zo weer een x-aantal maanden stalgeld, hoefsmid, dierenartskosten verder. Al met al heb ik, met een vraagprijs van 4500 voor een zesjarige, geen winst gemaakt hoor. Sterker nog....
Daarnaast gaan ijslanders doorgaans heel lang mee en zijn ze makkelijk en goedkoop in het onderhoud. Ook een overweging waard.

Het is dus niet zo dat je betaalt voor de extra gangen....de ijslander KOST gewoon doorgaans wat meer (dekgeld, lang wachten voor je kunt inrijden en doorrijden).

Paarden met extreem veel talent gaan doorgaans ook niet naar de recreatieruiter, maar naar mensen die echt in de sport verder wil komen. Dan kun je nog gerust een 1 of een 2 voor de prijs van mijn paard zetten. Dán betaal je dus wel voor de gangen en de aanleg en het talent.

If it's not an icelandic, it's just a horse


Refagreni
Berichten: 1003
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 05:59

Vragen staat vrij maar wat er betaald wordt, wordt door de markt bepaald. Voorbeeld heb ik zelf mee gemaakt. Paar jaar terug zag ik een hele leuke merrie te koop, potentieel sport A paard. Nu nog voor de mazzelprijs van 10.000 euro. Dat was boven mij budget dus is niks geworden. Nu staat dezelfde merrie nog steeds bij de fokker te koop voor de helft.
Een ijslander fokker zei ooit dat als je wilt verdienen aan het fokken je moet beginnen meteen een veulen of tien. Die opfokken en trainen in de hoop dat er eentje boven de rest uitspringt die de kosten van de andere 9 kan dragen.
Zo niet dat moet je de mazzel hebben dat je ene paardje een lot uit de loterij is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers