Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PhiliCool schreef:Ik wil graag een sterke pony waar mee ik kan dressuur kan rijden, en afentoe een sprong kunnen nemen, en ik wil héél graag lekker naar buiten kunnen.
@ lord ik heb nog nooit op een IJslander gezeten maar dat ben ik wel van plan.
Kuggur schreef:Ik vraag me af wat je bedoelt met dressuur rijden, wedstrijden , winstpuntjes verzamelen en zo? Daar ben ik eigenlijk nauwelijks mee bekend (behalve van bokt), maar het lijkt me dat een ijslander daar minder geschikt voor is. Een verzamelde draf zal niet meevallen als je een lateraal paard hebt dat op die hulpen reageert met in tölt over te springen.
LDRD schreef:Kuggur schreef:Ik vraag me af wat je bedoelt met dressuur rijden, wedstrijden , winstpuntjes verzamelen en zo? Daar ben ik eigenlijk nauwelijks mee bekend (behalve van bokt), maar het lijkt me dat een ijslander daar minder geschikt voor is. Een verzamelde draf zal niet meevallen als je een lateraal paard hebt dat op die hulpen reageert met in tölt over te springen.
Dressuurrijden voor de winstpuntjes kan je met een ijs gewoon vergeten hoor. Beetje zelf klungelen in de bak gaat nog net.
Samblabla schreef:Je groeit nog en wie weet wordt de ijslander wel te klein voor je? mischien handig om naar een kruising ijslander te kijken? (een groter formaat)
Huni schreef:Ze zegt het iets overdreven, maar je ziet wel vaak dat de voeten van de ruiters onder de buik van de paarden uitkomen. en nee dit is niet zielig..
Ik zie dat de TS 13 is, daarom wil ik wel vermelden dat ijslanders geen kinderpony's zijn. Het zijn paarden in een pony lichaam. heel eigenwijs en eigenzinnig.....