Een brave, goed gereden IJslander met papieren en een makkelijk te rijden tölt is ook in deze markt wel wat meer waard dan 2500 euro, zelfs als hij eczeem heeft.
Weet je, er zit zon enorm verschil tussen de waardes, vandaar de enzenz. zo heeft mijn merrie eczeem, is 2 jaar jonger, maar kreeg heel ver boven prijscategorie E geboden..het ene paard is het andere niet, dus zelfs de omschrijving van Imre is nog niet genoeg denk ik..er vanuit gaande dat zij een leuk recreatiepaard bedoeld, met fijn gescheiden gangen, maar zonder spectaulaire gangen..mét papier, maar zonder spectaculaire bloedlijn.
Mijn eerste vraag zou zijn: WIL je wel een paard met zomereczeem...?
Ik denk dat dat iets is om over na te denken ipv over het prijskaartje
Kuggur
Geplaatst: 24-05-12 15:00
Gowgirl schreef:
Wat is een ijslander met exceem ongeveer waard. Het is een brave 4 ganger van middelbare leeftijd.
Hangt ervan af, wil hem kopen of verkopen...
Ziviaantje
Geplaatst: 24-05-12 21:36
Omdat ik de afgelopen maanden heel wat ijslanders langs heb zien komen (was op zoek, ben geslaagd ) schat ik dat je voor een recreatie ijslander met eczeem en tölt van die leeftijd zo rond de 3000 euro moet rekenen. Vele vragen rond de 3500, maar zijn bereid iets te zakken voor een zeer goed tehuis.
Sonja_vR
Geplaatst: 27-05-12 13:43
ergens tussen de 2000 en de 3000 euro, veel meer zou ik niet aan een eczemer uitgeven of het dier moet echt wedstrijdtechnisch nog wat te bieden hebben . eczeem is gewoon een naar probleem wat aardig in de centen kan lopen kwa behandelen, manier van houden(beperken van grasopname, opletten met voer in het algemeen , dekens, eventuele smeerseltjes) en dan moet je ook nog maar hopen dat lichte eczeem zich niet ontwikkeld tot een zwaardere vorm bij verhuizen, stress en een andere omgeving. denk er dus goed over na
ik heb zelf een 7 jarige merrie vorig jaar verkocht voor weinig ivm die eczeem.
en dan is het nu ook nog zo dat er vrij veel aanbod is in een moeilijke markt waardoor ik bij een eczemer eerder naar de 2000 dan naar de 3000 zou neigen