Gangenpaarden 'fun' dag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silfurfaxi

Gangenpaarden 'fun' dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 21:02

Er waren namelijk best wel wat mensen die interesse hadden om een fun dag te organiseren of om deel te nemen. Aangezien ik het spoor kwijt ben geraakt en 200 pagina's verder zijn, wilde ik er toch even een apart topic van maken.

Het blijft nog al knagen dus we zullen actie moeten ondernemen om zo'n leuke dag neer te kunnen zetten.
Het is de bedoeling dat we een leuke gezellige dag hebben met verschillende gangenpaardenrassen en mensen bij elkaar.
Door dit in wedstrijd vorm te doen wie het het netste doet, snelste of minste knoeit is dit niet alleen erg leuk om te doen maar ook leuk om naar te kijken :D .

Ik had in andere topics gelezen over de volgende onderdelen:

eggspoonrace
chamagne klasse
rida a buck
ringsteken
vlaggen race of barrelrace
tolt + walkklasses
handpaardrijden (pacours eventueel met sprongetje oid)
trail/ behendigheid in de bak(obstakels als vliegengordijn, paraplu openen dicht, bal vooruit schoppen, over 'bruggetje' heen, slalommen, met losse singel opstappen ect.)
Dat laatste is sowieso ook mogelijk aan de hand voor de jonge paarden deelnemers.

Het is enkel nu een idee van meerdere antwoorden uit een topic.
Locatie is er (nog) niet.. Wie hier suggestie oid voor heeft, horen we het graag.
De voorkeur ging/gaat denk ik nog uit om het in najaar te plannen ivm veulens en afspenen.

Wie is hier in geintereseerd om te organiseren en/of deel te nemen?

joyfordogs

Re: Gangenpaarden 'fun' dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:26

geïnteresseerd om deel te nemen, ben niet handig in organiseren, wil best helpen links en rechts en meedenken.

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 21:31

Mochten er nog meer/ andere onderdelen zijn, wat leuk kan zijn voor deze dag mag het natuurlijk ook aangevuld worden... Alle ideeen zijn welkom :)

@ joyce wil je niet in midden mee helpen/denken? :+

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:14

Zeker ook geïnteresseerd om mee te doen :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:55

en ook hier zeker geintresseerd.
najaar komt wel beste uit.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:02

Hier ook interesse....... Ik weet niet of ik en Kyran er dan helemaal klaar voor zijn, maar ik wil ook altijd wel helpen.....!!

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:00

Wil wel helpen.
Heb toch geen paard te rijden nu :+
In het najaar natuurlijk wel weer, maar meehelpen op zo'n dag is ook heel leuk!

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:12

Er zijn nog 2 onderdelen die eventueel kunnen en leuk zijn:

Paarrijden, pacours samen rijden, slalommen e.d. dit allemaal terwijl julliezelf (en paard?) verkleed zijn. Thema kan vanalles zijn.

En kur op muziek aan de hand. Soort voorstelling waarbij je de samenwerking met jou en je paard kan laten zien. Ook dit kan weer verkleed natuurlijk.

Leuk dat jullie interesse hebben en sommig ook willen helpen, top!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:13

heb al een voorstel, ook een aan de hand, klasse. enne ik vind het toch fijner om links en rechts te helpen, maar ik zal nadenken over het midden.
enne mariska, ik kan eens overwegen om je een paardje te lenen ;).
jhumpa komt dit jaar onder zadel en tja dan hebben we ook nog kunst en delicia hihi

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:15

Genoeg keus dus ;).
Tsja Joyce is toch wel makkelijk om af en toe rechtdoor te kunnen lopen ;)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:17

Haha!
Nou, als je alle genoemde onderdelen wilt laten doorgaan, heb je wel 2 dagen nodig!
Weet misschien een locatie in Odiliapeel/Zeeland...

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:20

Hoeft niet alle natuurlijk, zijn suggesties ;) en dan zien wat haalbaar is en ook erg belangrijk waar animo voor is.. Dus als er minder dan 3 deelnemers aan onderdeel deelnemen gaat het misschien niet door (om maar voorbeeld te noemen).

Is daar iets van een ovaalbaan achtig iets en bak? Zou leuk zijn :)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:21

ow die locatie ken ik geloof ik ook ;). en in de mortel? is ook wel een grote locatie toch?
lijkt me handig om een datum in het najaar te prikken of midden zomer (zie je wel, toch in het midden!)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:22

daar hebben ze verschillende binnenbakken, dus ook wel echt veilig voor als het gaat regenen. veel parkeerplaats voor de trailers, ik weet niet of er plek is voor de paarden om ze tussen door neer te zetten, maar daar kan over geïnformeerd worden

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:25

Ik denk dat najaar beter is voor degene die merries met veulens hebben.. :) Dan kunnen zij ook mee doen.. ennuh midden zomer wordt t te krap met organiseren vooral ook om dat dit niet het enige is wat organisatie nodig heeft ;)

Pb maar even over locatie(s) als jullie willen? Ik ben erg benieuwd.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:39

Ja zomer gaat voor mij zowieso al niet lukken.. Ent is denk ik ook handig om met najaar rekening te houden met de grote evenementen zoals horse event en equirience.

Denk dat er wel een selectie moet zijn ja, en ik zou persoonlijk niet te veel dingen dingen, 4-5 ofzo is lijkt mij genoeg? Zeker qua organisatie, persoonlijk zou ik zelf denk ik niet meedoen aan meer dan 4-5 dingen op zo'n dagje, anders wordt t beetje teveel van het goede :)

Voor mij dit jaar veel te druk om te helpen met organiseren, maar als tip voor degene die het gaan doen (met men evenementen organisatie opleiding, sorrie kan het niet laten.. :o ):
Kies een duidelijke richting waarin je dit wil organiseren. Want in de dingen hierboven kom ik al 2 zeer verschillende richtlijnen tegen: Fun tot aan het melige toe (verkleden), waarin er geen 'echt beeld' van de rassen wordt weergegeven, en de richtlijn: zoveel mogelijk rassen bij elkaar, zodat het publiek ook toe kan stromen als ze gewoonweg meer willen weten over de rassen en meer willen zien.

Ik denk dat je deze 2 dingen wel kan combineren, maar dat er goed over nagedacht moet worden. Als de richtlijn voornamelijk wordt om zoveel mogelijk rassen bij elkaar te krijgen, ook voor het publiek, zou je kunnen kiezen voor bijv 4 relatief normale dingen (hoeft natuurlijk niet super normaal, blijft een fun dag ;)) en 1 totaal melig onderdeel als afsluiter. Ik denk wel dat de gangen centraal moeten staan ook :)

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:47

Goed initiatief! :) Klinkt allemaal erg leuk. Ben het met Leonie eens dat er wel een richting moet worden gekozen.

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:49

Mee eens Leonie maar om 4 of 5 onderdelen te hebben waar iedereen aan mee doet heb je ook weinig afwisseling van verschillende combinatie (ruiter en paard)
Het zijn hier onderdelen die mogelijk zijn maar die uiteindelijk niet allemaal uitgekozen worden, lijkt me ook wel logisch anders zou je inderdaad 2 of 3 dagen nodig hebben.. Dan is fun er snel vanaf.

Wat vaak wel is (zeker in begin) dat er redelijk wat onderdelen zijn die kort zijn door bijv maar 5 deelnemers zijn op een onderdeel. Dus misschien 15 min duren.. dan ben je bijna met een halve dag klaar als dat bij alle onderdelen gebeurd.
Ik heb zo'n fun dag georganiseerd jaren geleden waarbij het juist leuk was om de keus te hebben voor verkleden waardoor je ook weer de karakters van de paarden terug kon zien. Met enorme gewaden aankomen kan bijv alleen bij rustige en brave paarden.
Het zijn allemaal maar ideeen die voor nu nog niet tot uitwerking komen. Wil alleen natuurlijk niet zeggen dat er dan niks mee gedaan word.

Dat we verschillende rassen bij elkaar brengen is alleen maar leuk maar juist ook met een knipoog. Dat lijkt me ook de bedoeling. Anders kan je beter direct een wedstrijd gaan organiseren.
Ik vind dat dat een andere keer aan de orde is.. :+

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:10

Het zit dus in de planning om ook 'wedstrijdjes' te organiseren voor de paarden die nog niet bereden kunnen worden? Dat zou leuk zijn.
Als je het eind dit jaar wilt organiseren kan ik niet met Agrado. Wil niet nu al een trailer gaan aanschaffen.

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 10:13

De bedoeling is dat er inderdaad onderdelen komen voor jonge paarden (dus aan de hand). Wel zo leuk natuurlijk!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:34

Silfurfaxi schreef:
Mee eens Leonie maar om 4 of 5 onderdelen te hebben waar iedereen aan mee doet heb je ook weinig afwisseling van verschillende combinatie (ruiter en paard)
Het zijn hier onderdelen die mogelijk zijn maar die uiteindelijk niet allemaal uitgekozen worden, lijkt me ook wel logisch anders zou je inderdaad 2 of 3 dagen nodig hebben.. Dan is fun er snel vanaf.

Wat vaak wel is (zeker in begin) dat er redelijk wat onderdelen zijn die kort zijn door bijv maar 5 deelnemers zijn op een onderdeel. Dus misschien 15 min duren.. dan ben je bijna met een halve dag klaar als dat bij alle onderdelen gebeurd.
Ik heb zo'n fun dag georganiseerd jaren geleden waarbij het juist leuk was om de keus te hebben voor verkleden waardoor je ook weer de karakters van de paarden terug kon zien. Met enorme gewaden aankomen kan bijv alleen bij rustige en brave paarden.
Het zijn allemaal maar ideeen die voor nu nog niet tot uitwerking komen. Wil alleen natuurlijk niet zeggen dat er dan niks mee gedaan word.

Dat we verschillende rassen bij elkaar brengen is alleen maar leuk maar juist ook met een knipoog. Dat lijkt me ook de bedoeling. Anders kan je beter direct een wedstrijd gaan organiseren.
Ik vind dat dat een andere keer aan de orde is.. :+

Jup dat bedoel ik ook hoor temba :) met de 'relatief serieuze' onderdelen ;) afsluiter met een enorme verkleedpartij lijkt me een super idee :) En ik denk dat je dan ook gelijk het ultieme hebt van de FUN in de dag! :D

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:22

Als er ook een onderdeel komt voor jonge paarden, dan kom ik wellicht ook met Kyran. Mits het niet te ver is...

Ik zal in ieder geval dit topic in de gaten houden, hihi

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:25

wat leuk! en zo te zien ook redelijk in de buurt als ik alle woonplaatsen van de mensen hier lees.
ik rij niet op mijn ijslandse merrie, maar de onderdelen aan de hand lijken me super leuk!

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:47

Als de locatie voor mij te doen is qua afstand wil ik ook wel mee doen met mijn IJslander.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 08:05

Lijkt me een erg leuk idee en denk dat Odinn dat ook wel leuk zal vinden zo'n fundag, heb alleen geen trailer maar miss dat ik die wel ergens kan huren of als er hier mensen uit de buurt van Vught komen die nog plaats hebben kunnen we evt de reiskosten delen.