Boeken over rijden op ijslanders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rangeela

Boeken over rijden op ijslanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 13:44

Wie weet waar je boeken over rijden op ijsalnders kunt krijgen. Ik was laatst op een website van een nederlandse ijslandershop die veel duitse boeken verkocht over rijden op ijslanders, ik ben waarschijnelijk vergeten om de zite toe te voegen aan mijn favorieten en nu kan ik de site niet weer vinden. Maar misschien weet iemand welke site het was of een andere plek waar ik zou kunnen kijken. EN ben ook beniewd of mensen boeken hebben gelezen en welke ze goed vonden.

Imre

Re: Boeken over rijden op ijslanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:21

Welke heb je al? Ik ben heel blij met 'Het kroegvaste paard' van Maaike Burggrafer. Dun boekje, maar met ontzettend nuttige informatie! Verder heb je nog 'Rijden op IJslanders en andere gangenpaarden', dat is het boek dat je in de meeste paardenwinkels zal vinden. Eigenlijk houdt het daar volgens mij wel op wat Nederlandse boeken over rijden betreft en kom je inderdaad uit bij de Duitstalige. Dé Nederlandse IJslandershop is www.atorka.nl, was het die?

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 01:01

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 17:53

@ imre, ik heb boeken gezocht in de divosa en epplejack, maar beide winkels hadden alleen dit boek: ijslanders, van angelika schmelzer. En dat is een foto boek ook wel informatie maar niet diepgaand. Weet jij in welke winkels ze dat andere boek verkopen? en waar heb je het andere boek gevonden?

@Rafengi, naar zoiets ben ik inderdaad opzoek! Bendankt voor de link!
En op mediaboek.nl vind je ook meer boeken over het rijden op ijslanders zag ik :).

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:59

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:16

Heel erg bedankt Imre! Alleen bij de eerste link staat een hele negatieve beoordeling.... Waar op fouten worden gewezen in het boek, dat schrikt me wel wat af. Dat andere boek is heel dun. Ik denk over die tweede nog even na om hem ook aan te schaffen heb inmiddels 2 duitse boeken besteld waaronder het boek dat refagreni tipte. Dus dat wordt even mijn duits weer naar boven halen en anders goed gebruiken van t woordenboek :).

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:25

Dat groene boekje is ook niet zo heel interessant, dan kan je het Kroegvaste Paard beter kopen, daar heb je onzettend veel meer aan. Die van Andrea Jänisch is ook heel goed, heb je die toevallig ook besteld? :D

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 19:23

Ja die heb ik besteld, en ik heb hem nu al binnen! HEt ziet er goed uit, en was even begonnen met lezen, maar da valt wel even tegen, het is niet bepaald makkleijk duits...of ik ben super slecht in duits...nou ja, wordt in ieder geval nog een klusje om het et vertalen. Het ziet er goed uit, maar ik kan nog niet echt z\eggen of ik er veel aan heb...omdat ik dus bezig moet me het duits vertalen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:07

dat boek van Andrea Jänisch wil ik ook heel graag hebben. Is dat Duits goed te begrijpen ? Ik ben beter in Frans of Engels, moet ik toegeven. :\

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:56

Ik heb het een tijdje geleden te leen gehad van een vriendin, maar het kostte aardig wat moeite om de nuances te snappen. Omdat ik mijn paard in die tijd verkocht heb heb ik het boek teruggegeven. Nu ik een nieuw paard heb moet ik het misschien toch maar weer ophalen en ervoor gaan zitten. Ik ben ook niet zo geweldig met Duits.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:52

Ik vind het boek van Andrea Jänisch juist makkelijk te begrijpen ondanks dat ik twintig jaar geleden een jaartje duits heb gehad op school, in tegenstelling tot het boek Reynirs islandpferde-reitschule. Daar kom ik niet doorheen ^)

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 16:26

o ik vind hem erg moeilijk,,, heb hem even weer aan de kant gelegd, ik wacht even tot ik heel veel zin heb in de vertaal opdracht, hahaha. Ik heb ook een joga boek in het duits, moet zeggen dat dat net een kinderboek is vergeleken met dit boek! En er zit trouwens een spelfout op de kaft, merkete een duitse vriendin op, helaas heeft die niets met paarden...

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:21

Spelfout is me niet opgevallen, heb sowieso geen idee hoe je duits schrijft. Maar ben wel benieuwd welke spelfout dat is.

Hringey2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:51

Ik weet niet waar je ze kunt kopen. Heb er eentje bij Divoza gekocht. Dat boek heet IJslanders. En heb een boek van iemand geleend. Het Kroegvaste Paard. ook zeker een aanrader. :)

AmandaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 03:48