Rocky/ kentucky mountain horse

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stroobosje

Rocky/ kentucky mountain horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 14:17

Ik ben op zoek naar een lieve grote rocky of kentucky mountain horse.
Nu heb ik op internet sc Pathida de coco te koop zien staan in België.
Maar ik heb begrepen dat deze merrie al veel verschillende eigenaren heeft gehad.
Is er iemand die dit paard kent en me er meer van kan vertellen?
(Of zelf een leuke merrie te koop heeft staan)

ElPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:47

En wie na 2 jaar haast verdubbeld is in prijs (zonder rekening te houden met het veulen dat er toen bij was), moet wel heel veel bijgeleerd hebben. Of zijn alle redenen weggewerkt waarvoor die vroeger van de hand werd gedaan?

Pleasuregaits

Re: Rocky/ kentucky mountain horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:52

Ik heb Pathida in maart gezien, ook onder zadel. Ze staat er goed bij. Pathida is regelmatig gereden en terug in conditie gebracht. Ik weet dat ze enkele jaren terug vrijwel onbeleerd en erg mager was, daar is nu geen sprake van.

Pathida is absoluut een grote merrie! Haar half zus staat momenteel bij ons en is ook een erg lief dier.

Kom gerust kennismaken met Semira tijdens de open dag aankomende zondag!

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:53

Vanwege de aard van dit topic spui ik mijn vraag ook maar even :):
Is het mogelijk om onafhankelijke begeleiding te krijgen bij de aankoop van een gangenpaard?
Het is over het algemeen niet lastig om hulp te krijgen bij de aankoop van een 'standaard' 3 gangenpaard, maar dat is niet zo vanzelfsprekend bij gangenpaarden. Je kunt niet zomaar iemand meenemen want ze moeten echt verstand van zaken hebben (denk b.v. aan het beoordelen van de extra gangen) en niet bang zijn om kritiek te leveren op een paard terwijl ze de eigenaar/fokker gewoon kennen (het is een klein wereldje in NL/Belgie/Duitsland toch?).

Ook ik heb het paard waarover in dit topic gesproken wordt (Pathida de Coco) te koop zien staan op de website van pleasure gaits. Maar ik wist bijvoorbeeld niet dat deze al meerdere eigenaren heeft gehad in korte tijd, en dat dit paard een mindere conditie heeft gehad. Nu zegt dit niet per definitie iets over de kwaliteit van dit paard, maar dit soort zaken die je als leek niet kunt zien en ook niet snel te horen zult krijgen omdat je gewoon niet echt bij het 'wereldje' hoort zijn wel belangrijk bij de aanschaf.

Iedereen wil toch een goed gangenpaard met een goede prijs/kwaliteitsverhouding?

stroobosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 15:31

ElPablo schreef:
En wie na 2 jaar haast verdubbeld is in prijs (zonder rekening te houden met het veulen dat er toen bij was), moet wel heel veel bijgeleerd hebben. Of zijn alle redenen weggewerkt waarvoor die vroeger van de hand werd gedaan?

Als ik je antwoord lees heb ik het idee dat je dit paard kent, kan je me vertellen hoe je haar hebt leren kennen en wat je van haar weet bv. over welke redenen je het hebt die weggewerkt zouden zijn

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:45

Salka schreef:
Vanwege de aard van dit topic spui ik mijn vraag ook maar even :):
Is het mogelijk om onafhankelijke begeleiding te krijgen bij de aankoop van een gangenpaard?
Het is over het algemeen niet lastig om hulp te krijgen bij de aankoop van een 'standaard' 3 gangenpaard, maar dat is niet zo vanzelfsprekend bij gangenpaarden. Je kunt niet zomaar iemand meenemen want ze moeten echt verstand van zaken hebben (denk b.v. aan het beoordelen van de extra gangen) en niet bang zijn om kritiek te leveren op een paard terwijl ze de eigenaar/fokker gewoon kennen (het is een klein wereldje in NL/Belgie/Duitsland toch?).

Ook ik heb het paard waarover in dit topic gesproken wordt (Pathida de Coco) te koop zien staan op de website van pleasure gaits. Maar ik wist bijvoorbeeld niet dat deze al meerdere eigenaren heeft gehad in korte tijd, en dat dit paard een mindere conditie heeft gehad. Nu zegt dit niet per definitie iets over de kwaliteit van dit paard, maar dit soort zaken die je als leek niet kunt zien en ook niet snel te horen zult krijgen omdat je gewoon niet echt bij het 'wereldje' hoort zijn wel belangrijk bij de aanschaf.

Iedereen wil toch een goed gangenpaard met een goede prijs/kwaliteitsverhouding?

In de eerste plaats ken ik dit paard niet ("Pathida de Coco"). Over haar achtergronden weet ik niets. De naam komt mij wel bekend voor, dat is alles. Voor leken is het inderdaad moeilijk om een gangenpaard te beoordelen, maar dat geldt voor elk type paard waar je het ras/soort/categorie niet goed van kent.

Vóór de aankoop van elk paard en dus ook voor gangenpaarden adviseer ik in de eerste plaats een goede aankoopkeuring door een onafhankelijke dierenarts van jouw keuze... de koper in spe.

Ik adviseer ook altijd om iemand mee te nemen.

Maak goede afspraken en denk goed na. Verdiep je zelf eerst in wat gangenpaarden zijn. Bijvoorbeeld volg eerst een workshop over gangenpaarden, daar is op bokt en op gangenpaarden.nl veel over te lezen: waar en hoe.

Het is inderdaad een kleine wereld in de rocky mountain horse/kentucky mountain horse wereld in NL/BE/DE en de rest van europa, dit is ook logisch omdat er niet zoveel fokkers zijn en ook niet zo heel veel paarden van deze rassen: kentucky's / rocky's.

Ik fok Rocky's als hobby, geen enkele fokker in Belgie/Duitsland/Frankrijk/Griekenland/Engeland/Denemarken enz heb ik ooit ontmoet of gesproken. Uit Nederland ken ik alleen een ex van vroeger (lang geleden... wij hebben samen een zoon...) die zit nu in Duitsland... onlangs heb ik 3 van mijn paarden op naam van mijn zoontje gezet. Ik heb geen contacten met Nederlandse fokkers... behalve vorig jaar heb ik 1 andere NL fokker 2 keer ontmoet... verder niemand ooit ontmoet of gesproken. Mijn contacten met fokkers in europa zijn in principe en van oudsher nul komma nul.

In de loop der jaren heb ik wel een beetje kijk gekregen op rocky's en kentucky's en hun bloedlijnen... en hun gait (gang)... ik heb degelijke en betrouwbare contacten in de USA om achtergronden aldaar over paarden en hun voorouders enz te horen te krijgen.

Als men wil kijk ik wel een keer mee... maar dan moeten jullie mij ophalen en thuisbrengen, ik vraag er niets voor... of sommige verkopers mij welkom heten is een tweede... maar dan weet je genoeg. In verkopen ben ik heel slecht, dat kan ik niet... maar kopen tsja dat kan en kon ik wel... in Kentucky zeggen ze ...Gert Jan has a fine eye for horses... kijk maar eens op mijn website... naar A Whisper of Magic, naar Tennessee Magic, naar mijn veulens die ik heb gefokt enz... allemaal door mij alleen opgebouwd (en gekocht in de USA) zonder hulp van welke fokker in NL/BE/DE of waar dan ook in Europa, dit is allemaal mijn werk, mijn ding, ik heb het opgebouwd zonder welke bemoeienis van wie dan ook in europa ;) :+

Gezien de dalende euro en stijgende US Dollar, wordt de Europese markt belangrijker voor klanten in spe, importeren uit de USA is duurder geworden, en de verwachting is dat het importeren steeds duurder wordt. Ook merk ik dat de prijzen voor Rocky's en Kentucky's in de USA in dollars flink aan het stijgen zijn sinds de afgelopen 4 weken, althans wat betreft de echte kwaliteitspaarden onder de rocky's en kentucky's. Een en ander zal ongetwijfeld invloed hebben op prijzen van deze paarden in Europa.

In 2006 heb ik destijds A Whisper of Magic zeer goedkoop gekocht in Kentucky, ze was toen nog geen 2 jaar oud, en niet ingereden en niet beleerd! Ik heb haar gekocht op gevoel, op uiterlijk/bouw, op bloedlijnen, en ik heb mij helemaal ingelezen in alles over deze paarden (Rocky's). Ik heb Whisper via internet gekocht! Nooit gezien! Toen Whisper was ingereden in Kentucky (ze heeft daar lang op stalling gestaan) bleek dat ze een klassieke extra gang heeft, en ze won de ene prijs na de andere! Toen wilde men haar terugkopen voor bijna een 8-voud van de prijs!!! Een "bestuurslid" van de RMHA bood als eerste bod $ 25.000,- USD voor A Whisper of Magic, (dit is waar en check het maar bij Sue en Wendel Wells van de Prince Albert Stables)... dit bod sloeg ik af, immers zo'n merrie krijg je maar 1 keer in je leven!

Let wel, bij mij gaat alles zeer traag... ik kamp nog steeds met een enorme burn out enz

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:17

Bedankt voor je antwoord Gert Jan :)

Ik heb nog geen keuze gemaakt voor een bepaald gangenpaarden ras en ben me op dit moment ook aan het orienteren (informeren, workshops volgen etc). Mijn vraag gaat dus ook meer over hoe goed een gangenpaard aan te schaffen in het algemeen dan puur over Kentucky/Rocky mountain horses aanschaffen.

Ik ben het met je eens dat ook bij een 'gewoon' paard kopen het altijd lastig is er een aan te schaffen en dat er altijd risico's zijn. Ik heb echter wel het idee dat het hierbij makkelijker is om iemand te vinden die onafhankelijk is en met je mee gaat om een te koop staand paard voor de eerste keer te bezoeken dan bij gangenpaarden.
Ik denk dit omdat voor het beoordelen van een gangenpaard je toch wat meer verstand moet hebben van deze specifieke paarden. Het lijkt me niet verstandig iemand mee te nemen die veel verstand heeft van dressuur en spring paarden want dan zeggen de gangen van een gangenpaard zo iemand toch weinig.
Ik vraag me gewoon af of er (naast jou ;)) mensen zijn die zich aanbieden om onafhankelijk te begeleiden bij de aankoop van een gangenpaard. Hier kan natuurlijk gerust een vergoeding tegenover staan maar het is wel heel belangrijk dat het wel iemand is die gewoon kritiek durft te leveren. Bij gangenpaarden kan tenslotte net zo goed iets mis zijn als bij een 'gewoon' paard.
Laatst bijgewerkt door Salka op 12-05-10 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:22

Salka schreef:

Ik heb nog geen keuze gemaakt voor een bepaald gangenpaarden ras en ben me op dit moment ook aan het orienteren (informeren, workshops volgen etc). Mijn vraag gaat dus ook meer over hoe goed een gangenpaard aan te schaffen in het algemeen dan puur over Kentucky/Rocky mountain horses aanschaffen.

Ik ben het met je eens dat ook bij een 'gewoon' paard kopen het altijd lastig is er een aan te schaffen en dat er altijd risico's zijn. Ik heb echter wel het idee dat het hierbij makkelijker is om iemand te vinden die onafhankelijk is en met je mee gaat om een te koop staand paard voor de eerste keer te bezoeken en die er een redelijk tot goede kijk dan bij gangenpaarden.

graag gedaan! als jullie iemand zoeken om een keer mee te kijken (rocky's en kentucky's), ik wil wel helpen, maar jullie moeten mij ophalen en thuisbrengen en zorgen voor koffie enz..

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:23

Citaat:
Ik vraag me gewoon af of er (naast jou ;)) mensen zijn die zich aanbieden om onafhankelijk te begeleiden bij de aankoop van een gangenpaard. Hier kan natuurlijk gerust een vergoeding tegenover staan maar het is wel heel belangrijk dat het wel iemand is die gewoon kritiek durft te leveren. Bij gangenpaarden kan tenslotte net zo goed iets mis zijn als bij een 'gewoon' paard.

zal denk ik best wel moeilijk zijn om iemand te vinden om te begeleiden... in de praktijk best heel erg moeilijk om iemand te vinden die openlijk kritisch durft te zijn... de meeste kenners zijn of broodfokkers of gelegenheidsfokkers of zijn bevriend met... of bevriend met een kennis van een vriend(in) van een fokker... of dit of dat... of de een heeft ruzie met die of wil met een ander weer niets te maken hebben... paardenwereld eigen... althans ook binnen het ras welke ik fok.
Van Ijslanders let wel weet ik helemaal niets! Daar is de populatie veel groter van denk ik en zeer waarschijnlijk zijn er daarom (grotere populatie) binnen de Ijslanders wel mensen die kunnen begeleiden en ook kritisch kunnen zijn.
Ik sta wel bekend als iemand die zegt waar het op staat, van mijn hart/mening maak ik nooit een moordkuil...

Vrijwel niemand met wie ik op gangenpaarden van bokt.nl/gangenpaarden.nl "contact" heb, of op reageer heb ik ooit in levende lijve ontmoet of in levende lijve gesproken, met uitzondering van smaos en nkprecious. Behoudens smaos en nkprecious heeft niemand op deze fora ooit mijn paarden ooit gezien... :+ Met andere woorden ik ben best wel onafhankelijk en zou het ook heel erg leuk vinden om advies te geven of om te begeleiden... ik vraag er niets voor, en in principe een paar keer per jaar vind ik wel leuk. Kom ik ook een keer ergens en heb ik als "oudje" van 54 een leuk uitje :):) _O-

Overigens meen ik het zeer serieus, ik kan wel eens grappen, maar dit is echt serieus.

beter toekomstig via PB

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:11

Salka schreef:

Ik ben het met je eens dat ook bij een 'gewoon' paard kopen het altijd lastig is er een aan te schaffen en dat er altijd risico's zijn. Ik heb echter wel het idee dat het hierbij makkelijker is om iemand te vinden die onafhankelijk is en met je mee gaat om een te koop staand paard voor de eerste keer te bezoeken dan bij gangenpaarden.
Ik denk dit omdat voor het beoordelen van een gangenpaard je toch wat meer verstand moet hebben van deze specifieke paarden. Het lijkt me niet verstandig iemand mee te nemen die veel verstand heeft van dressuur en spring paarden want dan zeggen de gangen van een gangenpaard zo iemand toch weinig.

er zijn diverse gangenpaardrassen vertegenwoordigt op dit forum en ook op bv gangenpaarden.nl,bij de meeste mensen ben je welkom om kennis te maken met de rassen.
Ik zou zeggen, begin het weekend in belgie, dan zie je al diverse verschillende gangenpaarden.
Ook hier ben je welkom om ze te ontmoeten en eventueel een testritje te maken.

succes met je zoektocht

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:25

hier sluit ik mij bij aan, het bezoeken van verkoopshows, opendagen, en allerlei gangenpaardenstallen is een must om te kunnen vergelijken,

Geinteresseerden die graag mijn merrie A Whisper of Magic willen zien, een gangenpaarden-fenomeen op zich zelf in Europa, kunnen ook bij mij terecht, op haar rijden is absoluut niet toegestaan, ze is dusdanig kostbaar dat uitsluitend zeer ervaren ruiters mogen rijden op mijn Whisper, ik longeer haar momenteel met een simpel halstertje en touwtje en aftands zweepje... net als Sam Tuttle zijn paarden vroeger longeerde... die knoopte ook een touwtje vast aan de zijkant van Sam Clemon's Tim halster en voila klaas is kees... en Whisper loopt uit zich zelf in een mooie gait (extra gang) met voorbenen hoger dan 90 graden momenteel... dus heeft Whisper in feite een Park Gait :(:) :D Ik roep " gait" naar Whisper en ze gaat direct "gaiten" ... Sue Wells heeft haar destijds commando's geleerd zoals stop, back, gait, in the box, easy, watch out, eat... etc overigens is Whisper een kleindochter van Sam Clemon's Tim, 1 van Tobe's beroemde zonen...

Whisper is een merrie die geen foutjes heeft, met een perfecte bouw in alle opzichten, een subliem karakter en een bewezen top extra gang, zeer exclusief. Het is een goed uitgangspunt en startpunt om haar een keer te zien, kun je veel beter vergelijken als je een gangenpaardenmerrie/ruin enz wil aanschaffen, heb je een referentiekader van een prachtige gangenpaardenmerrie. Haar moeder Tennessee Magic mag er ook wezen.

Reacties voor bezoek: uitsluitend via email of PB.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:17

Voor uitleg wat " Park" betekent bij een Rocky Mountain Horse zie mijn site, daar staan ook tekeningen enz: http://www.rockymountainhorses.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=119:mountain-horses-en-hun-gangen-gaits&catid=41:nieuws-artikelen-news-articles&Itemid=73

Er is wel eens gezegd ach dat zijn showy gangenpaarden met een " Park" ... maar Whisper is naar mate zij ouder werd ook steeds sneller geworden... ik noem haar nu ook " Ferrari-Whisper"...

Snelheid en duurzaam tempo tijdens de extra gang is ook een punt van aandacht bij aanschaf... die snelheid varieert nogal onder gangenpaarden... het is wat je zoekt, wat je zelf wil, het doel waarvoor je een gangenpaard wil gebruiken... snelheid versus rustig tempo... iemand als ik... 54 jaar... wil het liefst een gangenpaard waar je als een koning op zit, je geen pijn in versleten oude rug krijgt, een paard welke niet overal van schrikt en rustig blijft in alle omstandigheden enz enz enz

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:21

Classic Gait op jonge leeftijd van mijn merrie A Whisper of Magic, inmiddels heeft ze een Park Gait (Park Gait is de allerhoogste school onder Rocky Mountain Horses en Kentucky Mountain Saddle Horses) en is haar snelheid toegenomen (ze is ook wat ouder geworden en komt in de kracht van haar leven). Een schoolvoorbeeld van een prachtige singlefoot van een gangenpaard. Absoluut geen enkele neiging naar een laterale gang. Zie je dit bij een te koop staand gangenpaard en is de rest ook goed (bouw, karakter, gezondheid, hoogte enz), zal dan wel een erg duur paard zijn... maar als je het kan betalen: dan KOPEN!!!

....en toen was het stil... heel erg stil... als een whisper of magic :+

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:54

Ik wil nog even door gaan over Pathida. Ik heb haar halfzus gehad(Faemina) en deze staat nu bij NKPrecious@bokt.
Toendertijd zijn aantal paarden vanuit Hongarije naar Nederland, Belgie en Duitsland gegaan(heb zelf dus Faemina naar NL gehaald). Omdat de eigenaren zouden gaan emigreren naar Canada en alles gingen verkopen. Dit werd allemaal voor nette prijzen gedaan. Het waren veelal onbeleerde paarden. Pathida is toen licht beleerd en door verkocht naar waar ze volgens mij nu te koop staat. Geloof dat ze hier heel veel ervaring heeft opgedaan als rijpaard en fokmerrie. Dus het prijsverschil kan ik me voorstellen.

Als je meer info wilt over Kentucky/Rocky Mountain Horses staat mijn pb box altijd voor je open.
Voor hulp bij aanschaf e.d. van een gangenpaard weet ik nog een goede trainer die je hierbij kan helpen. Info kan per pb :P

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:09

SC Pathida de Coco

Enkele zoekopdrachten en wat opfrissingen van mijn geheugen, en gezocht in mijn emailbestanden.

SC Pathida de Coco alias Shekinah, een grote merrie wordt gezegd, minstens 1.56. Ze is geboren in Hongarije als ik het goed begrijp.

Was in 2007 niet gecertificeerd als Kentucky Mountain Sadlle Horse, had toen wel een tijdelijke registratie van de KMSHA. Ze komt op dit moment niet voor in de bestanden van de RMHA, althans ik kan haar niet vinden.

Gedekt in 2007 door de goedgekeurde Paso Peruano hengst van Natascha Monster, alias "Bleuke", een bekende en zeer gewaardeerde fokker destijds van onder andere Paso Peruano's in Belgie, thans geemigreerd naar Portugal: Website van Natascha en Jochem: http://www.quintadorio.nl/index.html en http://www.gangenpaarden.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=13956&highlight=#13956 en http://www.gangenpaarden.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=12451&highlight=#12451

Pathida de Coco werd destijds in 2007 drachtig te koop aangeboden voor € 6000,- of voor € 5400,- indien men het veulen niet wilde behouden. zie: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=876744&p=32522188&hilit=pathida#p32522188

Aanvankelijk was Pathida de Coco te koop aangeboden door Sabine, fokker van Pathida voor € 3.950,- ze stond toen nog in Hongarije. Deze lage prijs had te maken met een acute noodsituatie.

En wie zou daar geen begrip voor hebben? Ook ik heb door ernstige gezondheidsproblematiek paarden moeten afstoten, gelukkig kon ik in April 2010 3 Rocky's (Lucky, Phenix en Dream) op naam zetten van mijn zoon ******* te Thruringen... maar voor bijvoorbeeld mijn merrie A Whisper of Magic bood men in Maart 2010 slechts € 6000,- !!! Terwijl Whisper een 4 voud waard is! Profiteurs van andermans moeilijke situatie alom...

Ze is destijds ingereden en getraind door Natascha Monster, en dat is niet de geringste, ik heb in 2007 en later verschillende malen telefonisch contact gehad met Natascha en emailcontact, niet over dit paard, maar over van alles en nog wat, een betrokken fokker van Paso's.

Ik meen mij te herinneren dat inderdaad de vorige eigenaren Sabine en haar man in Hongarije woonden, en dat Sabine's man toen zeer ernstig ziek was en ze terug wilden naar Canada, dit is wat ik mij herinner. Vandaar dat Natascha toen Sabine's paarden verkocht: daar zat ook Pathida de Coco bij, Natascha bemiddelde toen ook wat betreft verkoop gangenpaarden van derden en schoot deze mensen te hulp.

Vader van Pathida de Coco is Pathfinder. Moeder is: Cocofaeli
Citaat:
..."Expo (opa, saddlebred) en Pathfinder (vader, rocky mountain), alsook Fae (oma) en Cocofaeli (mama), dus alle ouders en grootouders, zijn of waren in het bezit van Sabine en geen ene heeft een slecht karakter. Sterker nog, het zijn zeer meewerkende en omgangsvriendelijke paarden. Pathida is chocolade van kleur en heeft veel tölt. Daarom wou Sabine Pathida in eerste instantie voor zich zelf houden. (Hun Kanada-plannen maken dit nu onmogelijk ) Maar ze kan ook zeer uitdrukkingsvol draven, en heeft een goede galop. Ze heeft een lange lichaamslijn en een zeer goede hals, mooi hoofd en sterke benen. De rug is iets aan de lange kant, daarom moet je haar goed gymnastiseren, lekker flexibel houden met buigoefeningen en overgangen. Het belangrijkste is dan vlot en losjes voorwaart rijden met een achterhand die goed wordt ondergebracht. Teugelverkorten en hoofd omhoog ‚rukken/rijden, zal dan minder werkzaam zijn..."... citaat uit: http://www.gangenpaarden.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=825&highlight=pathida

Zie verder: http://www.gangenpaarden.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1048&highlight=pathida

Natascha Monster heeft Pathida de Coco verkocht aan La Cense te Belgie, in 2008.

In 2007 stond Pathida de Coco ook te koop, maar vriend Joris destijds van Natascha werd verliefd op Pathida de Coco en toen besloot Natascha om Pathida niet meer te verkopen, Joris ging toen grondwerk met haar doen en haar zadelmak maken.

Mooi foto-album van Pathida de Coco: http://www.mijnalbum.nl/Album=NMVVWFE7

Informatie over Pathida de Coco is met enkele simpele zoekopdrachten zeer makkelijk te vinden en blijkbaar ook gemeengoed binnen de kleine gangenpaardenwereld in Nederland en Belgie.

Pathida de Coco is naar mijn mening absoluut geen merrie die veel van eigenaar is gewisseld, OK fokker (Sabine te Hongarije) van Pathida kwam in de problemen door priveproblematiek, en toen moesten paarden verkocht worden, en uiteindelijk via Natascha Monster kwam Pathida bij La Cense, en verder heb ik niet gekeken.

Ik hoop dat ik jullie hiermee verder heb geholpen.

LG

Gert Jan
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 06-06-10 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd op verzoek voogd.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:12

Dank aan Zamora en TheMagicLine voor jullie speurwerk. Zo zie je maar dat er geen geheimen zijn en alles is terug te vinden of te vragen aan de eigenaar.

Pathida is door de huidige eigenaar gecertificeerd. Ze is een Kentucky Mountain Saddle Horse, vandaar dat ze niet in de RMH database is terug te vinden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:36

Ik heb een halfbroertje van Pathida. Zelfde vader en zelfde oma (dacht ik). Een 5 jarige ruin genaamd Pathos.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:47

Wow Gert Jan! :D Ik weet nu wel bij wie ik om hulp kan vragen als ik interesse heb in een Rocky Mountain Horse of Kentucky Mountain Saddle Horse. Haha, alles is meteen opgehelderd voor de topicstarter.
De Pleasure Gaits Open Dag staat op mijn agenda, ik ga er zeker langs. Ben erg benieuwd! :)

Natuurlijk ga ik er niet vanuit dat als ik een gangenpaard ga aanschaffen bij een fokker of particulier dat de tegenpartij er dan op uit is om me op te lichten. Als het zo over kwam in dit topic, mijn excuses dat is helemaal niet de bedoeling. :)
Ik blijf echter openstaan voor mensen die onafhankelijk willen bemiddelen en begeleiden bij de aankoop van een gangenpaard. Als je een 'standaard' paard aanschaft kom je tenslotte ook niet on beslagen ten ijs (als het goed is tenminste). Je moet je als koper toch een beetje beschermen voor miskopen.
Als je dus iemand kent PB mij gerust.

stroobosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 13:41

Hallo Allemaal
Tjonge jonge bedankt voor alle informatie iedereen. Ik ben een heel stuk wijzer geworden over Pathida

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:58

graag gedaan :D

Sue.. van de Prince Albert Stables noemt mij niet voor niets een perfecte en goede detective 8-) :+ Om mij een paard te verkopen... hihi... moet je van zeer goede huize komen... ik zoek alles, maar dan ook alles van te voren uit.. met ijzersterk geduld en doorzettingsvermogen graaf ik door de bodem heen.. tenminste als ik zin heb... daar sta ik om bekend.. ~~}>

uitzoeken en puzzelen vind ik heel leuk :D

En er valt tegenwoordig veel te puzzelen... (insiders weten wel wat ik bedoel... ;) )

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:13

Nog een toevoeging, topicstarter heeft de halfzus van Pathida (Faemina) ontmoet bij mij. Als Pathida net zo'n karakter heeft als mijn Faemina heeft zij al een heel stuk mee!

Ook ik bied het overigens aan op te helpen met het vinden van een rocky/kentucky mountain horse. Andere gangenpaardenrassen niet omdat ik mij hir niet in gespecialiseert heb. Vooral met import heb ik mij gespecialiseert in het vinden van goede paarden, het stellen van de juiste vragen aan de verkoper, beoordelen van filmpjes en heb een aantal betrouwbare adressen in de USA waar ik mijn paarden inkoop. Helaas is inderdaad door de huidige koersen en de duurder worden de paarden (wanneer kwalitatief gefokt) het importeren weer een stuk duurder geworden, maar i.m.o. geen reden om te stoppen met importeren want er zijn nog lang niet genoeg rocky/kentucky mountain horses in europa om goed te kunnen fokken.

meer info zie website of neem eens contact op :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:15

Naar wat ik hoorde van de gene die Pathida naar Belgie heeft gehaald heeft zij ook echt een Mountain Horse karakter. Ze was ook bijzonder makkelijk te beleren e.d.
Naar wat ik gehoord heb dan hihi.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:41

Citaat:
Helaas is inderdaad door de huidige koersen en de duurder worden de paarden (wanneer kwalitatief gefokt) het importeren weer een stuk duurder geworden, maar i.m.o. geen reden om te stoppen met importeren want er zijn nog lang niet genoeg rocky/kentucky mountain horses in europa om goed te kunnen fokken.

Koersen zijn wel een reden om voorlopig te stoppen met importeren.

De koers van de euro is ondertussen gezakt van meer dan 1.50 naar 1.23 en zal naar mijn mening blijven dalen. Het zal niet lang duren dat we weer terug zijn bij af en dezelfde koers hebben als destijds bij de introductie van de euro: toen kreeg je maar hooguit 80 dollarcent voor één euro. Mijns inziens gaat de koers dit jaar zakken tot ruim onder de 0,80. De schuldencrisis in zuidelijke europese landen, de stagnerende economie, besluiteloosheid politiek EU, werkloosheid in de EU enz zullen de euro verder onder grote druk zetten.

Alle economische parameters staan op rood.

Importeren kunnen we dan wel schudden. In ieder geval zal er van de zijde van fam De Groot nog 1 merrie worden geimporteerd (Cindy Mae is al gekocht) en meer niet.

Prijzen voor Rocky Mountain Horses zijn nu aan het stijgen in de USA. althans als je een mooie paard wil hebben met een goede gait, daarbij optellen de ongunstige koersen. Kun je uittellen dat importeren komende jaren mondjesmaat zal plaatsvinden.

Met name importeren van goede hengsten zal onbetaalbaar worden.

Prince Albert Stables en andere gerenommeerde stallen in de USA hebben genoeg ervaring om volledig zelfstandig export naar Europa te regelen/organiseren, en als klant ben je daar ook altijd welkom. Een ticket naar de USA is niet zo duur en je kan de paarden ter plaatse bekijken en beoordelen, koop dan gecertificeerde paarden zou ik zeggen.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:53

zolang de vraag er is zie ik geen reden waarom je zou moeten stoppen met importeren? ja de paardenw orden er wat duurder van maar helemaal stoppen met import lijkt me een beetje te gek.

heb je weer een paard gekocht GJ? ik dacht juist dat je paarden moest verkopen laatst?

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:04

NkPrecious schreef:
zolang de vraag er is zie ik geen reden waarom je zou moeten stoppen met importeren? ja de paardenw orden er wat duurder van maar helemaal stoppen met import lijkt me een beetje te gek.

heb je weer een paard gekocht GJ? ik dacht juist dat je paarden moest verkopen laatst?

Ha Leonie, mijn neef in Groningen heeft deze gekocht: http://www.rockymtnhorse.org/rmhPedigree.asp?reg=2009042913&level=6, van Sue Wells, we ruilen haar voor een veulen van Magic volgend jaar. Ik heb nu veel meer ruimte voor de paarden. Meer grond van familie in Groningen (boeren). In principe zijn de veulens voor mijn zoon ******, voor zijn spaarbankboekje, maar Cindy Mae wil ik wel heel graag hebben voor mijzelf, ik heb haar voor mijn neef uitgezocht, een Park kandidate, excellente bloedlijnen. In mijn familie allemaal gek op paarden, fokken doen we al eeuwenlang.
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 06-06-10 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd op verzoek voogd.