[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:21

CrazyCat schreef:
Rick moest hoog nodig worden bekapt en is niet gewend om op een hobbelige ondergrond te lopen. Hij loopt volgens mij alleen in de toltbaan bij Vierhaus en ook nog op ijzers geloof ik. Maar je kunt moeilijk geen demo geven met je dekhengst op een open dag als hij er staat.

En Sterre is dus familie van Royen, want haar vader is Tango :D

Haha, wat grappig! Maar dan is sterre een achtertante ofzo? Want Tango is Royen haar opa (net als Indyra). Of is ze gewoon een tante? :=

Vandaar dat ie zo liep ;) Wordt ie niet bekapt bij Vierhaus dan? Of gewoon de laatste week dat nu de hoefsmid moet komen :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:24

Kaplaars schreef:
Lisetje schreef:
Dan is Sterre ook familie van mijn Indyra. Volgens mij is Tango haar opa dan??? (Indyra is halfzusje van Royen :P )

Ennuhhh Zamora met haar beauty hengsten blijft ook in NL :D

Dit gaat misschien raar klinken... maar ik wist niet dat Lisetje inmiddels ook een gangenpaardveulen heeft!
Wel gaaf *\o/* Ook een jaarling?

Citaat:
Ik heb 7 jaar geleden het eerste veulen van Toril gekocht (Nee, geen Rocky, maar een kruising Quarab-Haflinger, halfbroer van Sterre).

Leuk, en welkom! Kan hij ook tölten?

Lijkt me wat lastig met een quarab-haflinger... :=

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:26

Ik weet van toltende arabieren.

(dat heb ik gelezen in elk geval) B-)

Wachtff

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:34

Ja, maar dat is zover weg gestopt, ik zou t knap vinden :P Hoewel ze ookwel zeggen dat ieder paard kán tölten maar dat de mens het eruit moet trekken. Er zijn 2 haflingers in de EU die beide kunnen tölten. ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:38

Mikkee schreef:
Zamora schreef:
leuk mariska :D ook foto`s gemaakt??

Ik niet. Te druk geweest met doorman zijn :D
Misschien worden op de website van de NTWH nog foto's geplaatst.

Ben je toevallig ook nog met Sam naar Toril geweest of zouden dat teveel hengsten op 1 plek geworden zijn?
Toch jammer dat ik jullie niet allemaal heb kunnen zien in Oss...

Ik ben helemaal niet geweest :)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:51

tja, demo geven in de hitte is weinig aan. Sterre en brego hebben zich toch super gedragen?
Ik heb sinds gisteren pas weer ff gereden, ownee, zondagavond toen het afkoelde, heb ik wat grondwerk gedaan, ik maak zet dan een stuk paddock af en doe wat met ze om beurten.
Gisteren sinds weken weer gereden, met dat warme weer vind ik het voor de paarden niet lekker en voor mezelf ook niet.

Waren en mensen die verwachtte dat de paarden bij Toril gewassen werden dan?
Hier was ik nooit een paard, ow oke, gelogen, ik heb 1 keer Kunst gewassen voor de clinic in belgie van Liz graves.

Moest wel zeggen, toen ik Rick zag lopen dat ik dacht, wat een gaaf paard, ik zou hem graag een keertje willen voelen, je ziet dat het een goed getraint paard is.
Ik vind het een mooi type dier. Tja en kleuren, ik heb al eerder gezegt, vaak kijk ik daar doorheen, door oa mijn werk, heb ik zo anders leren kijken naar dieren.
Ik vond altijd karakter al het leukste, maar dat is echt versterkt met mijn werk.

we zijn niet de hele dag gebleven, maar ik vond de opkomst zeker niet weinig, de halve weg stond vol, veel geinteresseerde, het is maar net wat je verwachtingen zijn he.

En idd leuk om te zien dat rockies, en ik denk, gangenpaarden in zijn algemeen, overwegend relaxte dieren zijn.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:58

Echt wassen doe ik ook niet maar met warm weer spuit ik ze regelmatig af hier. Heb nu warm en koud water wasplaats :D hihi

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:08

Wassen is alleen maar slecht voor de natuurlijke huidvetten van het paard. Dat zou ik dan alleen met een beetje water doen dan. (En die van mij stapt gewoon even in de waterbak voor een heerlijk, verkoelend bad! :P) Maar ik had het er niet over dat die rocky's gewassen moeten worden om er mooi uit te zien, maar ik bedoelde: al zouden ze gewassen zijn, vindt ik de kleur alsnog niet mooi ;)

Ik denk dat iedereen wel door een kleur heen kijkt, maar net als bij mensen: de eerste indruk krijg je via je ogen binnen en dat is uiterlijk. Ik had eigenlijk altijd gezegt: ik wil geen bruin paard en al helemaal geen voskleurig paard. Maar kijk maar naar Royen, die is toch echt bruin... ik viel voor haar pittige uitstraling :D En toch ben ik blij dat ik deze kleur op mijn paard heb zitten en niet zilverappel.

Maar ieder zijn mening en smaak ;)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:55

Zamora schreef:
Ik ben helemaal niet geweest :)

Ow, foutje dan. Dacht dat je in de organisatie van die dag zat...

Royen schreef:
Ik had eigenlijk altijd gezegt: ik wil geen bruin paard en al helemaal geen voskleurig paard. Maar kijk maar naar Royen, die is toch echt bruin...

Ik ken het. Altijd gezegd dat ik GEEN vos en GEEN schimmel wilde.
Heb dus vorig jaar een vosgeboren schimmeltje gekocht :+

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:57

Was idee wat Temba en mij maargoed mocht niet komen met Sam.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:08

Misschien is het toch onbewust: "nee, ik ben niet verliefd op die jongen" Om er vervolgens 1 jaar later een relatie mee te hebben :P Zie je, volgens mij is er iets van miscommunicatie bezig, ruzie tussen hersens en hart _O-

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:09

Zamora schreef:
Was idee wat Temba en mij maargoed mocht niet komen met Sam.

|(

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:12

nja 3 hengsten op dat stuk was mss wel teveel van het goede geweest hé. Zoveel ruimte is er nu ook weer niet. :)

Hé Joyce, ik wil wel blinkende paarden voor mijn lens hé. Oliedoekje erover meid ! ~~}> }>

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:45

Er staan bij ons naast Sam nog 3 hengsten op stal en op andere evenementen en dingen loopt ook van alles bij elkaar dus wat dat betreft moet het niet uitmaken.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:49

nja ik snap eigenlijk wel dat Toril vooral Rick in de spotlights wilt zetten, het is tenslotte haar kudde en haar opendeurdag, dan zou ik daar ook geen andere hengst bij willen, al is ie van het goeie ras. :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:51

Zoals ik net zij was het niet haar idee ;) En de hele opzet was anders.
Ik besloot niet meer te gaan omdat ik toch niks meer had om te laten zien en Temba mocht op een gegeven moment ook niet meer komen.
Maargoed zal de details niet hier neer zetten verder.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:53

Blijkt gewoon maar weer wat voor leuk wereldje de paardenwereld is. Wordt er werkelijk niet goed van.
Wordt ook achter me rug om zwart gemaakt e.d. :n begin er goed genoeg van te krijgen.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:06

Hmm, dat klinkt niet fijn. Zo heb je in elk wereldje wel wat idd.
Positief blijven denken, Frida!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:11

Paardenwereldje is sowieso een venijnig wereldje met z'n momenten, denk niet dat het iets uitmaakt of het nu om gangenpaarden gaat of niet. :\

Hé Mariska ik zie dat jij in Cuijk woont ? Kan ik van het station daar makkelijk naar Joyce geraken met de bus of valt dat dik tegen ? (want in dat geval zal ik 1 van jullie lief moeten aankijken om mij te komen ophalen aan het station)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:19

Kaplaars: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Ik heb Precious Indyra (halfzusje van Royen).
Appaloosa x american saddlebred kruising hihi.
En het is inderdaad een jaarling, van 31 mei :D
Hoe gaat het met beauty Lily?

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:21

jokari schreef:
Hé Mariska ik zie dat jij in Cuijk woont ? Kan ik van het station daar makkelijk naar Joyce geraken met de bus of valt dat dik tegen ? (want in dat geval zal ik 1 van jullie lief moeten aankijken om mij te komen ophalen aan het station)

Openbaar vervoer hier valt vies tegen hoor. Helemaal omdat Joyce nogal achteraf woont :D
Wat/wanneer heb je met Joyce afgesproken? En langs welke treinstations kom je dan allemaal? Mogelijk dat ophalen in Oss 'richtiger' is...

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:24

Waarom zit in in mijn remi hier in NH? Iedereen woont maar in de buurt van brabant... lijkt me veel gezelliger daar := Helemaal niemand die in de buurt van A'dam woont? Of misschien wel in Purmerend? :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:28

we hebben nog geen exacte datum, die zijn we nu aan het zoeken. Station Oss is ook een optie, geen probleem. Zo gauw we een datum hebben, zoek ik uit hoe ik bij haar geraak.
En wat, goh, foto's maken hé. :D Delicia, Jhumpa, EZ en Künst, zullen allicht vnl standfoto's en losgooifoto's zijn. Weet niet of Joyce er ook ohz wil. Ev. Moon & Chasey ook ?
En Chasey net-niet-doodknuffelen. :j

ik kan niet meer volgen, wie heeft nu wie ? :D
Kaplaars : Lily
Lisetje : Indyra
Royen : Royen
Crazycat is van Sterre
zo goed ?
euhm... Goldenflower ??

Mikkee, Zamora, Joyfordogs & Jodi weet ik het wel.

Royen, troost je, ik woon in België, hier is het al helemaal een ramp. :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:31

Goldenflower heeft gweloof ik geen paard :=

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:31

jokari schreef:
Ev. Moon & Chasey ook ?

Als je het leuk vindt...graag! ;)
Moon is net als d'r baasje namelijk niet zo fotogeniek (altijd ogen dicht op foto's :P ), dus als jij er wat moois uit kan halen...yes please!