geen quote's of wistjedatjes! maar weer gewoon stukje over wat iedereen nu doet!
Have fun!
Chantal
Na 3 november heb ik eigenlijk een poosje niet meer gereden,
ik wist niet meer zo goed wat ik moest doen en durfde de eerste stap niet te zetten.
Uiteindelijk wilde ik Smokey toch wel weer heel graag opzoeken.
Toen is mijn lieve vriendje helemaal mee daar heen gefietst door de regen..
( een uur heen en een uur terug) om daar even een half uurtje rond te hangen!
Ik ben daarna nog een keer alleen geweest en heb besloten om toch maar een keer te
gaan rijden. Ik durfde niet alleen en gelukkig wilde Pauke en Ingrid ook weer gaan rijden!
En toen hebben we gebelt en konden al meteen rijden.
Wat was dat wennen zeg, echt alles anders dan Cahama.
Niet zelf meer je paard uitkiezen, niet zomaar de paardjes los in de bak zetten,
en… opeens ook continu allemaal meiden in de stal van Smokey..
Dat was toen wel echt vervelend,
gelukkig heb ik de andere paarden wat meer leren kennen en is
Smokey voor mij nu echt een knuffelpaard voor op stal. Ik had nog wel last van mijn angst maar gelukkig wordt dit minder.
Ik heb ook besloten dat ik binnekort weer eens op Smokey wil gaan rijden! Ben benieuwd dus.
Ik zit nu dus onderhand elke week op een ander paard. Maar Snowflake vind ik toch
wel een van de leukere paarden nu! Een schimmel. Lekker snel, en soms wat te snel
en rennerig. Maar hij zit zo heerlijk, en gelukkig ook helemaal geen bokker.
Alhoewel ik mijn handen toch al vol hem aan dat rennerige.
Nou het is wel genoeg zo denk ik. Nog even wat foto’s van Snowflake en dan is
het wel mooi geweest!
Snowflake!

Arlette
Ehmm tsja,
Ik rijd sinds de manege is gesloten niet echt meer op een andere manege, omdat ik nog geen leuke
gevonden heb, maar ik wil binnekort zeker weer beginnen!
Ik ga wel bijna elke week naar cahama toe, gewoon kijken.

x Arlette
Sanne
ik zal ff mn verhalatje sturen haha !
Nou zoals vele van jullie weten rij ik alweer een hele tijd niet meer op cahama! dus ga ik iets vertellen over mijn dagelijks werk haha! ik ben heel de week werkzaam bij Lincom Stables in Nuenen. Heb het hier erg naar mijn zin, en leer echt heel erg veel! ook zijn er hele leuke paarden te rijden! nu rijd ik voornamelijk de jonge paarden 3-4 jaartjes jong met Sympathie heb ik van de zomer wedstrijden gereden ging erg goed! binnen een paar weken zat ik in het M1 heb daar nu 8 wp's in. ze heeft nu haar veulentje gekregen en zal d'r binnenkort weer gaan oppakken en kijken hoe het gaat! van dat paard heb ik echt veel geleerd en het was zeker NIET makkelijk haha
Ik heb sinds kort ook een eigen paardje samen met mijn baas! genaamd Alladin jaja dat zullen jullie vast allemaal wel weten! hij is echt super leuk alleen beeeeetje eigenwijs heb hem nu nog niet zo lang zadelmak maar pakt het allemaal wel goed op dat ik er al 2x ben afgebutst laten we maar even achter wege ofzoiets haha
Ik ga 1x per week naar school. NHB Deurne hier ook erg naar mijn zin en gaat eigelijk heel erg goed! vaak wel beetje onduidelijk allemaal daar enzo maar dat went wel haha! in juni of juli ben ik klaar met het 1e jaar en dan moet ik nog 1 jaartje ben beneiwud!
euhm verder... even denken niet echt iets speciaals te vertellen als jullie verder nog iets meer willen weten ofzo dan hoor ik het wel!

Lotte
Helaas kon ik niet blijven op Cahama, dus na de vergang naar pension/leas-stal ben ik overgegaan naar manege Meulendijks in Geldrop (Heeze eigenlijk) omdat ik toch wel wilde blijven rijden.
Het bevalt me prima, maar mis Cahama zeker wel!
Kom ook nog gemiddeld 1x per 2 weken boterhammetjes brengen aan de paardjes.
Bij Meulendijks zijn de paardjes errug braaf (vaak iets te), dus mis af en toe daarin wel wat uitdaging. De meeste paardjes kunnen dresuurmatig (of springen) wel wat, dus het is wel leuk om het er uit te proberen te krijgen.
We hebben les van Janneke en moet zeggen: leer nu weer wat.
Het is ook allemaal veel officieler, met ruiterpaspoort en al. Winstpunten zijn promotiepunten en worden ook landelijk geregistreerd. En de wedstrijden is eigenlijk diplomarijden. Heb er al 2 gereden en allebei geslaagd! Vandaag groepswedstrijd met ons 'Cahama' cluppie als de Anky's op Dance of Devotion.
Het leuke is dus wel dat in onze les alleen 'Cahama'ers' zitten, zo blijft bij ons Cahama nog een beetje voorteleven. Het is een periode van zo'n 22 jaar die ik daar heb doorgebracht en ook niet meer zal vergeten!!

Marijke
Vanaf 21-9-2007 ben ik de gelukkige eigenaresse van de stoere haflinger Yellow. Ik sta nog steeds op "manege" cahama en heb het er ontzettend naar mijn zin!!

Het liefste maken Yellow en ik lekkere buitenritjes! Binnenrijden is iets wat we minder graag doen
Verder heb ik ook een beetje een zwak gekregen voor Jan zijn hengstje. De lieve Adecco, haflingerhengstje van bijna 2.
Misschien wordt hij wel ooit de opvolger van Yellow, maar hopelijk is dat de eerste 10 jaar nog niet nodig!!!
Hopen dat we samen nog lang kunnen genieten van het rijden!

Elcke
3 november zat ik nog in Tanzania maar ben ik wel begonnen met het leasen van tiara. Toen ik in december terug kwam was ik dan ook heel blij met haar. Ik vind het echt super haar te leasen en het rijden gaat steeds beter. Natuurlijk hebben we ook zo onze mindere dagen, maar dat hoort erbij toch. Het is jammer dat de manege gestopt is, maar gelukkig is het nog wel steeds gezellig en leuk.

Valerie
Toen in november 2007 de manege stopte met de lessen, had ik Mellow al als eigen pony. Ook had ik toen al problemen met mijn knie, waardoor ik vanaf november tot nu eigenlijk maar 2 of 3 keer heb gereden. Gelukkig had ik 26 maart mijn operatie en ik hoop begin mei weer op Mellow te kunnen rijden!

Moniek
Sinds 3 november de manege officieel gestopt is.
Het was heel raar geen standaard vrijdag en zaterdag meer,
Niet meer rijden op de leuke manege pony’tjes, geen ponykampen meer.
Maar nu paar maanden verder,
Heb ik inmiddels Sunflower alweer een aantal maanden, en het gaat steeds beter vooruit.
Ze is helemaal van haar kreupelheid af, en zal ik in de lente weer volop beginnen met rijden.
En zal ook zeker nog vaak naar de manege komen met haar.
Ik ben ook samen met iris onder fitnes gegaan, omdat we anders wel heel weinig deden aan sport.
Maar nooit vergeet ik de afgelopen 8 jaar!
Ingrid
Zo dan zal ik ook maar eens een verhaaltje gaan vertellen over mijn paardrijleventje na 3 november. Nou het belangrijkste is natuurlijk mijn lieve kleine Boy! Boy rij ik nu bijna 2 jaar en we gaan heel hard vooruit *trots*. Sinds een halfjaartje ongeveer rijdt Lieke nu ook Felix waardoor we lekker met z’n viertjes naar buiten kunnen
!! Boscrossen is toch wel onze favoriete bezigheid en dan vooral de wedstrijdjes tegen Lieke en Felix! Die wij natuurlijk altijd winnen aangezien wij gewoon de beste zijn
. Ook doen we heel af en toe springen wat hij echt supergoed kan, helaas ben ik niet zo’n held dus springen we niet zo vaak. Ook zijn we nu beginnetjes aan het maken met bitloos rijden en dit gaat ook heel erg goed! Boy is echt mijn maatje.Verder is er natuurlijk ook het goede nieuws dat we gaan verhuizen en dat er plek is voor een eigen paardje, waar ik nu rustig voor aan het rondkijken ben. Ik wil het niet overhaasten en echt een paardje zoeken wat voor 100% bij mij past.
Dan heb ik ook nog wat contact met de nieuwe eigenaresse van Schana en ga ik heel misschien een onderling wedstrijdje op haar rijden. Het gaat supergoed met haar en ze heeft nog geen streken
!Zo dit was mijn verhaaltje wel zo’n beetje.
x

Lindy
Beja en Lindy
Pretty in Pink….Ondanks dat ze al 25 is proberen we onze
Beja (oma van stal) toch jong te houden. Af en toe naar de
Kapper, der pumps poetsen en natuurlijk een hip roze dekje.
Daarbij komen natuurlijk ook de dagelijkse rek en strek
Oefeningen waarbij de buitenritten onze favoriet zijn.
En ze is dan maybe al wel 25, maar ze houdt nog steeds
Van een wedstrijdje waarbij ze zich natuurlijk niet gewonnen
Geeft.

Marlou
Ik sta nu een maand met Festa op een pension stal op de boord en het bevalt ons allebei zekers heel goed!
Op het begin was het nog allemaal heel spannend en onwennig maar dat gaat nu echt stukken beter. Ze staat nu hele dagen buiten en gaat met echt mooi weer de wei op.
Ik heb op het begin aan Festa gemerkt dat ze toch wel heel erg last van haar rug had en ik kreeg heel veel hulp van iedereen bij mij op stal en advieseerde mij om te gaan longeren.
Om haar conditie en haar spieren te trainen. Nu kan ze sterker worden in haar rug en ik doe dit met behulp van een halsverlenger. Dit doet ze zo goed en ik zie haar iedere dag vooruit gaan. Met rijden wil ik nog wel even wachten omdat het ontspannen op de grond zo goed gaat! Ik heb echt nog hoop dus en ik word heel goed geholpen door iedereen! Festa heeft een stal die losstaat van de andere stallen. Lekker rustig voor haar dus! En ook nog eens heel erg ruim en krijgt iedere dag een schone stal en stro. Festa love's that
Ik ben trots op mijn paard maar soms mis ik de gezelligheid van cahama uiteraard wel!
koes, Marlou
Aniek
Naja, de mensen die tegenwoordig op PENSION/LEASEstal CaHaMa staan, zien me regelmatig rondscharrelen. Ik lease daar namelijk de allerknapste fries x haflinger JULIAAA. Ik rijd haar alleen en we hebben soms wat dipjes, maar over het algemeen gaat het nu redelijk! Soms, wanneer er wat van haar gevraagd wordt, komen de ouderwetse protestbokjes weer opzetten, maar anders zou het Julia niet zijn
Het allerleukste voor haar zijn de buitenritjes, die we helaas nog niet zo heel veel maken, maar hier komt zekerste weten snel verandering in. Een beetje crossen door de bossen (of over de Helmondweg
). Ook de gezelligheid vind ik nog steeds aanwezig en iedereen is erg behulpzaam. Dus als het aan mij ligt blijf ik daar ook nog wel een tijdje rondscharrelen!

Aniek en Julia
Milou
Heeee!
Nou ik ben Milou! Bijna 17 alweer!
Nadat de manege is gesloten ben ik er toch gebleven.
Omdat ik in mei al weer 3,5 jaar op Figo rijd en het nog altijd leuk vind en ook nog veel van leer(uhrm).
ben ik op Cahama gebleven om hem te huren.
Sinds kort krijg ik dan ook les samen met Michelle en Senda.
Ik vind dat het steeds beter gaat.
Ook reed Figo eerst met stang in de lessen. Nou alleen nog maar met buitenritten maar als het zo goed door blijft gaan gaat in de zomer het gebroken bitje er ook buiten in.
Hij rent ook al minder als eerst, nou rent hij alleen nog als hij echt veel moet werken en als hij het te moeilijk vind.
Ook ga ik weer met RJV mee doen met de wedstrijden waar ik ook zin in heb en weer meer dingen heb om aan te werken zodat het steeds weer leuker word.
Ik rijd elke maandag, donderdag(om de week les), vrijdag, zaterdag en zondag in ieder geval of hij kan in ieder geval zijn energie kwijt. Op dinsdag en woensdag haal ik het niet met mijn werk maar als er een plekje in de bak is gaat hij los. Hij is er nu ook aan gewend dus is het niet erg als hij 2 daagjes achter elkaar stil staat, al voel ik me er wel vaak schuldig over en vind ik het ook niet erg als hij de donderdag wat actiever is dan normaal!
Nou, het verhaal is niet té lang, maar dit is alles wat in me op kwam! Haha!
Foto-tjes:

Kus, Milou en Figo!
Nou ik kon helaas Yvonne der stukje niet openen maar ik denk dat ik die er wel bij kan zetten later! Maar natuurlijk wel even een leuke foto van de happy familie

Lotte
Toen ik hoorde dat de manege ging stoppen ging ik er vanuit dat ik hard opzoek moest naar een nieuw verzorgpaard. Dromen waren er wel; bij het oppassen bij Janne, die ook op de manege reed hadden we namelijk vaak dromen over dat zij een paard(het liefst Odessa) van de manege zou kopen en dat ik haar zou helpen met verzorgen en rijden. Maar dat waren dromen; haar man was het er niet mee eens.
Tot ik op een dag op de manege was en Jan tegen me zei; “heb je Janne nog niet gesproken?” Ik door het dolle heen; zou ze dan toch Odessa gaan kopen? Na later met haar gepraat te hebben te horen gekregen dat ze het idee van huren ook wel fijn vond, en daarom dat besloten had.
Al met al ga ik nu al zo’n 5 maanden ongeveer 3 keer per week naar Odessa toe.
Wat we allemaal doen? We krijgen les(klassiek dressuurachtig), we doen grondwerk, af en toe wat vrijheidsdressuur en we rijden zelf, soms bitloos, soms zonder zadel en soms buiten.

Tessa
Nadat de manege is gestopt heb ik niet echt meer gereden. Wel op candy in de bossen.
Maar niet echt actief! Na een tijdje ging ik opzoek naar een andere pony
en kwam ik uit op Santana, ik heb daar een paar x op gereden, en vind er echt superleuk!
maar t is nog niet zeker of we der kopen
foto's heb ik niet echt. Alleen hele oude
ik hoop dat ik niemand ben vergeten!
Nou Have Fun in ons nieuwe topic

!