[PG]: Paarden van Manege Wheermolen Purmerend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binckydenice

[PG]: Paarden van Manege Wheermolen Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 14:57

Hallo Allemaal,

Ik ben nogal nieuwsgierig naar de paarden van de al bijna twee jaar gesloten manege Wheermolen heen zijn gegaan. Wie weet er iets over een bepaalde pony of paard van deze manege? Welke leven er nog welke niet meer,waar zijn ze, waar rijden ze nu? Wie weet er iets of zoekt er 1?

Nummer 1:
Ik heb zelf Candy gekocht,deze was geschat over de 20 jaar oud. Ze was vanuit Purmerend naar Drenthe verkocht. Hier heb ik haar vermagert en met een wond van de laadklep opgehaald, met mijn schoonzusje. Hier heb ik een geweldig jaar mee gehad tot die vreselijke dag dat de koliek toesloeg. Hier nog een foto van mijn meisje:
Afbeelding

Nummer 2:
Datinka is nu van Bea, ze staat in Kwadijk en wordt lekker verwend en bijgereden door meerdere meiden.

Nummer 3:
Carlos staat in Zeeland, hij is al over de 40 jaar en wordt gebruikt voor gehandicapte om te poetsen en de troetelen.

Nummer 4:
Het was niet echt een manegepaard maar reed regelmatig mee, Janos de hengst is nog steeds van Wendy de oude eigenaresse van de manege.

Nummer 5:
Winnie deze is met haar been in het draad blijven hangen,deze is in laten slapen doordat de pees zwaar beschadigd was.Dit is gebeurd in Purmerland. Ze is het water in gejaagd door een nieuw paard, hier zal ijzerdraad in hebben gelegen. Ze was drachtig. R.I.P Winnie.

Nummer 6:
Joris staat in Soest, heerlijk van zijn oude dag te genieten. Een foto van Jorsi in Soest:
Afbeelding

Om jullie allemaal te helpen nog wat namen van een aantal oud manege paarden:
- Brabo, een fjord die in de lessen erg langzaam was. Deze ruin had toen hij weg ging iets aan zijn been.
- Hesko, een ruin die erg hoog opgooide. Het was iets van een gelderse ruin. Het tuiger idee zeg maar... Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens a horen zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken.
- Imposant (voor het laatst gezien van R. van Eerden in Assendelft) Erg grote ruin, ik denk zo'n 170 groot. \Kon mooie lopen, maar het ras? Ik heb geen idee....
- Barcas, een vosruin van ik denk 1.60 hoog. Was wat nukkig in de stal en met opstappen had hij wel eens last van zijn rug..Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens horen en zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken.
- Goliath, een kleine valkkleurige ik denk welshpony van ongeveer 1.30 hoog, liep lekker door.
- Gypsy, een bruin paard, ouder dan 12 jaar. Met een scheve bles.
- Griffith, een vosruin van ik denk 1.60 hoog, erg lief karakter maar zag er nogal lomp uit.
- Ricky, kleine koffievos pony van ik denk 1.40 hoog. Toen hij kwam heette hij volgens de vorige eigenaren Straaljager. Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens a horen zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken.
- Jola, haflingermerrie was van de laaste twee jaar van de manege die toen van Vermanen was.
- Ilonka, haflingermerrie was van de laaste twee jaar van de manege die toen van Vermanen was.
- Gouverneur, grote ruin van over de 1.65 bruine kleur, zwarte manen en benen met een leuke witte bles. Had iets aan zijn rug.
- Barclay, bruine ruin met zwarte manen, had ook iets want hij bokte door de bak heen omdat hij ergens last van had. Ongeveer 1.60 hoog?
- Pasha, oudere bruine dame van ik de over de 24 jaar.
- Magic, grote bonte tuiger achtige merrie van ik schat 1.65, was wat kopschuw maar reed erg lekker en liep leuk door.
- Napoleon, Leuke kleine c-pony. Het was een merrie (volgens mij) Ze was bont en zeer vrolijk liep lekker door..
- Bandit, bonte (toen hengst) ongeveer 1.45 groot was pittig van karakter maar een zeer stoere verschijning.
- Chippie (voor het laatst gezien van R. van Eerden in Assendelft) c-pony vosje met een leuk klein blesje erg pittig. een jaar of 5 oud.
- Constance voor het laatst gezien van R. van Eerden in Assendelft) Donker bruine merrie van ik denk 6 jaar. Liep leuk aan de teugel ongeveer 1.65 groot.
- Lizet, bonte merrie van ongeveer 1.40 hoog. Dit is zeker al 5 jaar geleden.
- Summer, kleine schimmel is toen verkocht aan Mandy, maar daarna?
- Bo (fjord, heeft er heel kort gestaan) Heeft er heel kort gestaan, het was een ruin van 3 hij zal nu ongeveer 5 jaar zijn.
- Mystery, bruine ruin boven de 1.60 en zeker over de 25 jaar. Volledig bruin paard grijze haren op het hoofd. Liep niet helemaal goed meer maar was perfect voor beginners. Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens horen en zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken.

Of nog een andere, misschien van langer terug? Wie weet er iets? Of heeft foto's?

Rozanne

Re: [PG]: Paarden van Manege Wheermolen Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:24

Omdat ik het zon lap tekst vond, heb ik hem even makkelijker leesbaar gemaakt:

Om jullie allemaal te helpen nog wat namen van een aantal oud manege paarden:
- Brabo, een fjord die in de lessen erg langzaam was. Deze ruin had toen hij weg ging iets aan zijn been.

- Hesko, een ruin die erg hoog opgooide. Het was iets van een gelderse ruin. Het tuiger idee zeg maar... Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens horen zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken.

- Imposant (voor het laatst gezien van R. van Eerden in Assendelft) Erg grote ruin, ik denk zo'n 170 groot. Kon mooie lopen, maar het ras? Ik heb geen idee....

- Barcas, een vosruin van ik denk 1.60 hoog. Was wat nukkig in de stal en met opstappen had hij wel eens last van zijn rug..Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens horen en zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken.

- Goliath, een kleine valkkleurige ik denk welshpony van ongeveer 1.30 hoog, liep lekker door.

- Gypsy, een bruin paard, ouder dan 12 jaar. Met een scheve bles.

- Griffith, een vosruin van ik denk 1.60 hoog, erg lief karakter maar zag er nogal lomp uit.

- Ricky, kleine koffievos pony van ik denk 1.40 hoog. Toen hij kwam heette hij volgens de vorige eigenaren Straaljager. Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens horen zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken.

- Jola, haflingermerrie was van de laaste twee jaar van de manege die toen van Vermanen was.

- Ilonka, haflingermerrie was van de laaste twee jaar van de manege die toen van Vermanen was.

- Gouverneur, grote ruin van over de 1.65 bruine kleur, zwarte manen en benen met een leuke witte bles. Had iets aan zijn rug.

- Barclay, bruine ruin met zwarte manen, had ook iets want hij bokte door de bak heen omdat hij ergens last van had. Ongeveer 1.60 hoog?

- Pasha, oudere bruine dame van ik de over de 24 jaar.

- Magic, grote bonte tuiger achtige merrie van ik schat 1.65, was wat kopschuw maar reed erg lekker en liep leuk door.

- Napoleon, Leuke kleine c-pony. Het was een merrie (volgens mij) Ze was bont en zeer vrolijk liep lekker door..

- Bandit, bonte (toen hengst) ongeveer 1.45 groot was pittig van karakter maar een zeer stoere verschijning.

- Chippie (voor het laatst gezien van R. van Eerden in Assendelft) c-pony vosje met een leuk klein blesje erg pittig. een jaar of 5 oud.

- Constance voor het laatst gezien van R. van Eerden in Assendelft) Donker bruine merrie van ik denk 6 jaar. Liep leuk aan de teugel ongeveer 1.65 groot.

- Lizet, bonte merrie van ongeveer 1.40 hoog. Dit is zeker al 5 jaar geleden.

- Summer, kleine schimmel is toen verkocht aan Mandy, maar daarna?

- Bo (fjord, heeft er heel kort gestaan) Heeft er heel kort gestaan, het was een ruin van 3 hij zal nu ongeveer 5 jaar zijn.

- Mystery, bruine ruin boven de 1.60 en zeker over de 25 jaar. Volledig bruin paard grijze haren op het hoofd. Liep niet helemaal goed meer maar was perfect voor beginners. Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens horen en zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken.

Goliath? Was dat een merrie?

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:38

volgens mij was goliath een ruintje Lachen
mijn favo pony in die tijd.
hoevaak ik er niet vanaf gevallen ben, was een sport om te blijven zitten voor mij Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 16:39

Ik zal even kijken of ik een foto uit mijn album kan scannen van Goliath, dat wordt dit weekend hoor...

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:01

Goliath was een merrietje mijn favoriet! Heb ooit een advertentie op marktplaats gezet kreeg ik reactie op maar nooit meer wat van gehoord.
Bandit heb ik ook ooit nog gevonden ook nooit meer wat van gehoord

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 09:26

Waar heb je wat gehoord over Bandit dan?
En over Goliath? Ik dacht dat een meisje die had gekocht voordat de manege werdt overgenomen door Vermanen...

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:20

Ik ken namelijk wel een valk merrietje.. Die heet nu goldy.. Zou het kunnen?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 11:53

Ja, ik heb geen idee, dat kan natuurlijk altijd wel...
Ze had zwarte manen en een zwarte staart, en zwarte benen volgens mijn tot net over haar knietjes.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:18

ik ken ze niet. weet wel dat er ong 3 jaar geleden ook een friesje heeft gestaan die amber heette. ze was een jaar of 4. ben erg benieuwd waar die naartoe is gegaan.

Shelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:32

Waar ik vroeger stond, daar hadden wij ook een Bandit op stal. Een bruin bonte hengst met zwart in manen en staart. Zeer pittig, maar leuk ding. Dat was in hellevoetsluis en dat is zo'n 8 jaar geleden. Kan dit over hetzelfde paard gaan?

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:53

Er staat een magic bij ons op stal, idd beetje tuigertype, bruinbont en ongeveer 1.65 hoog, een merrie.

edit; is idd ook een beetje kupschuw.

En er heeft ook een napoleon gestaan, zo'n 2 jaar geleden, bruin bonte c pony ruin. is verkocht maar ik weet waar hij nu staat, ga ook even foto's van zoeken..

Magic;
Afbeelding
http://img222.imageshack.us/img222/8927/magiccctp1.jpg

En Napoleon; (heb ik ook nog foto's van bij z'n nieuwe eigenaresse als het hem is en je die evt. wilt zien Lachen )
Afbeelding
http://img91.imageshack.us/img91/3441/nappgx0.jpg
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-07 14:45, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd + max 2 foto's.

lovepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:55

haay,
het is al lang gelede dat ik daar les had
mara die name kome me nog wel bekend voor Pling
ik heb ook op carlos gerede Tong uitsteken gelukkig dat het goed daar mee gaat
en winnie wat een draak was dat met het rijden Haha!
echt zo erg van winnie gewoon Huilen Huilen Huilen
en die andere ken ik me maar vaag herinneren...
ik heb ook geen idee waar ze allemaal naar toe zijn gegaan :S

xxx priscilla

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 13:20

Ja dat zijn ze! Dit zijn Napoleon en Magic.... Waar staan ze nu prescies? Want volgens mij had Soering (handelaar) ze mee genomen.... Wat leuk om te zien, gaat het goed met ze? En met Napoleon?

Shelley schreef:
Waar ik vroeger stond, daar hadden wij ook een Bandit op stal. Een bruin bonte hengst met zwart in manen en staart. Zeer pittig, maar leuk ding. Dat was in hellevoetsluis en dat is zo'n 8 jaar geleden. Kan dit over hetzelfde paard gaan?

Ja dat zou kunnen, heb je misschien een foto?

fique schreef:
ik ken ze niet. weet wel dat er ong 3 jaar geleden ook een friesje heeft gestaan die amber heette. ze was een jaar of 4. ben erg benieuwd waar die naartoe is gegaan.

Amber zegt mij niets....

Ik weet wel Annie, dat was een kleine merrie, het leek net een fries maar was iets te iel. Die is nu denk ik een jaar of 5 a 6 kan dat kloppen?

Voor de rest hadden we meer friezen maar de heette:
- Ginger.
- En je had nog een moeder en dochter maar die namen weet ik niet zeker meer, volgens mij Ebony en Roxanne ofzo... Voor de rest heeft de laatste eigenaar meerdere friezen gehad, doordat deze veel met de handel bezig was.

@ lovepim : MMhhh, wie ben jij prescies dan?

Fogo, ik wil graag de andere foto's ook zien Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-07 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:19

Ik ga ze morgen voor je zoeken! Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 09:42

Ik ben benieuwd...

Leonie_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:19

Heey, volgens mij is die magic die je bedoeld de merrie die op onze manege staat (manege Bria - Enkuizen) Pling Napoleon heeft ook een tijdje bij ons gestaan, maar is verkocht aan een meisje die nu wedstrijden met hem rijd

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:20

Binckydenice schreef:
fique schreef:

Amber zegt mij niets....

Ik weet wel Annie, dat was een kleine merrie, het leek net een fries maar was iets te iel. Die is nu denk ik een jaar of 5 a 6 kan dat kloppen?

Voor de rest hadden we meer friezen maar de heette:
- Ginger.
- En je had nog een moeder en dochter maar die namen weet ik niet zeker meer, volgens mij Ebony en Roxanne ofzo... Voor de rest heeft de laatste eigenaar meerdere friezen gehad, doordat deze veel met de handel bezig was.

zou kunnen natuurlijk dat haar naam verandert is. zij was ook heel iel. echt een lief paard. ze had bij ons op stal gestaan en is later naar hein gegaan. ze stond toen in het begin in ik geloof de 3e stand links tussen meerdere friezen. ik ben erg nieuwschierig of ze het goed heeft gekregen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 17:00

Hoe oud was ze dan? hoe groot ongeveer?

Leonie_15 schreef:
Heey, volgens mij is die magic die je bedoeld de merrie die op onze manege staat (manege Bria - Enkuizen) Pling Napoleon heeft ook een tijdje bij ons gestaan, maar is verkocht aan een meisje die nu wedstrijden met hem rijd

Je ze zou een foto sturen van napoleon en het nieuwe baasje....

Welke manege staat Magic nu dan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-07 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:11

Ik heb hier informatie, ik weet niet of dit helemaal zeker is.

Het schijnt dat barcas met nog een ander paard naar de slacht is gegaan, met welk paard dit was, weet ik niet.

Goliath is naar mijn weten door Hein bijna verkocht. Maar hij wou een heel groot bedrag voor hem hebben, of hij ging naar de slacht...

Overigens heb ik hier zelf nooit gereden, mijn zussen wel. Ook ken ik een aantal mensen die er gereden hebben. Ook kende ik veel paarden.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 22:41

CKR schreef:

Het schijnt dat barcas met nog een ander paard naar de slacht is gegaan, met welk paard dit was, weet ik niet.

Goliath is naar mijn weten door Hein bijna verkocht. Maar hij wou een heel groot bedrag voor hem hebben, of hij ging naar de slacht...

Overigens heb ik hier zelf nooit gereden, mijn zussen wel. Ook ken ik een aantal mensen die er gereden hebben. Ook kende ik veel paarden.

Ja, ik heb Candy gekocht in Drenthe bij meneer Knecht, Hein had ze verkocht en Meneer Kallenkoot in Drenthe en Kallenkoot had ze vekocht aan Knecht in Drenthe. Hier heb ik Candu toen gekocht omdat hein de hoofdprijs vroeg aan mij. De paarden die volgens het eigen zeggen van Knecht bij hem zijn geweest waren Hesko, Grifith, Mystery, Candy en Barcas, wat er verder mee gebeurd is weet ik niet. Maar Candy was toen ik haar kocht heel erg mager en zag er niet uit, met hun kan het niet veel beter zijn geweest...

Goliath is verkocht door Ramon, deze was al weg voordat Hein op de manege kwam. Deze was naar een meisje gegaan ofzo...

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:13

wat leuk om nappie en magic zo weer te zien dat zijn ze inderdaad.

Goliath was inderdaad al verkocht voordat hein kwam. Ik heb hem nog ingeladen namelijk....

Graag fotos van dat valkmerrietje als het kan Haha!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:16

Shelley schreef:

Ja dat kan wel kloppen toen was hij denk ik nog van zijn oude eigenaresse

was dit hem?

Afbeelding

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 09:34

Azzaro schreef:
wat leuk om nappie en magic zo weer te zien dat zijn ze inderdaad.

Goliath was inderdaad al verkocht voordat hein kwam. Ik heb hem nog ingeladen namelijk....

Graag fotos van dat valkmerrietje als het kan Haha!

Ik wil ook graag foto's want er is bij ons ook een valk merrie van jouw beschrijving..

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:45

Misschien, ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik ken een Summer. Een schimmeltje, nu toch al rond de zestien, niet erg groot (1.30 á 1.40) en ze kwam een aantal jaar geleden van een meisje (ik weet niet of ze mandy heette, maar dat ga ik even navragen) naar onze manege HCU toe. Inmiddels is deze manege verhuisd naar Drenthe en is Summer het merrietje van een vriendin van mij! Voor foto's even pb'en, als het deze Summer is dan heeft ze het heel goed. Mijn vriendin is helemaal gek van haar! Bloos

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:49

CKR schreef:

Het moet niet Goliath zijn, maar Griffith. Tenminste, als het dan wel zou kunnen kloppen.. Mijn excuses!