Equito gangers!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 00:12

Heej,
nou tis een beetje boel dood hier he,
ff nieuw leven in ons mooie topic blazen!!!
Ik heb zin om paard te rijden:\
waarom heb je wouter weggedaan als ik vragen mag? Ik vind hem wel gaaf als ie niet al te vervelend doet:D ahaha

nou toedeloee

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:02

ik laat ook even mijn neus weer ff zien,.
Wouter vind ik ook gaaf, maar eigenlijk alle pony's vind ik leuk, van alles kan je leren Lachen

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:02

muiszje schreef:
ik laat ook even mijn neus weer ff zien,. (die trouwens gekneusd is)
Wouter vind ik ook gaaf, maar eigenlijk alle pony's vind ik leuk, van alles kan je leren Lachen

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 16:06

ja das waar!! alleen sommige zijn net even leuker dan andere Tong uitsteken
ik vond mazzel echt sgattig met het springen Nagelbijten / Gniffelen maar was blij dak niet op Dibbes op pepper zat Tong uitsteken gekke pony's

Pieuw ik heb echt zin om te springen Nagelbijten / Gniffelen alleen gaat een beetje moeilijk met een gestoorde shetlander die alleen maar stijgerd Tong uitsteken

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:12

stijgert die alleenmaar? Balen.. EN GEVAARLIJK, ookal issie zo klein.

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 22:51

jaaa egt eng Bloos kon er laatst vanaf glijden, en stond gelijk op men voeten... ik rijd ook gewoon niet meer, vind haar best eng nu... Tong uitsteken ga maarr wandelen met een vand e oma's daar Haha!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:52

zou je niet proberen om het af te leren...? gewoon consequent zijn en almaar straffen of negeren als ze stijgerd.
misschien overdreven maar: mocht ie ooit verkocht worden of weg moeten is ze beter verkoopbaar als ze dat soort gedrag niet vertoont.. kans dat ze in het handel cirquit terecht komt omdat niemand haar wil omdat ze stijgerd is groot..> shet, niet geschikt voor kinderen sowieso,, en ook nog stijgeren ea) het is stom, maar zo werkt het wel in paardenwereld.

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:01

haay Doei!
Equito die manege ligt toch in amsterdam??
daar ken ik 2 meisjes van
Juul en Rosa

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:02

er rijden 2 rosa's ken ze allebei alleen van naam , niet van gezicht.. Juul is echt aardig!
de manege ligt echt NET in amstelveen.

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:04

jaa Juul is echt schattig en aardig enzo Clown Rosa ook hoor Clown

MAZZEL_
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:43

Wie doet er allemaal mee aan Cbr2 in de Meivakantie? Haha!

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 00:17

muiszje schreef:
zou je niet proberen om het af te leren...? gewoon consequent zijn en almaar straffen of negeren als ze stijgerd.
misschien overdreven maar: mocht ie ooit verkocht worden of weg moeten is ze beter verkoopbaar als ze dat soort gedrag niet vertoont.. kans dat ze in het handel cirquit terecht komt omdat niemand haar wil omdat ze stijgerd is groot..> shet, niet geschikt voor kinderen sowieso,, en ook nog stijgeren ea) het is stom, maar zo werkt het wel in paardenwereld.



Ja inderdaad, maar goed ikdurf er niet meer op eerlijk gezegd Nagelbijten / Gniffelen ofnouja, dat wel alleen ben zo bang dat ze achterovervalt want ze stijgert echt niet normaal hoog!! Ze heeft ook bij poetsen bij de ene kant is ze heel lief en de andere kant gaat ze boos doen, maar dat heeft ze altijd al gehad... egt weird... Nou laatst zijn we gaan wandelen met haar en toen is mijn vriendin er even opgegaan en dat ging wel, maar goed ze gaat stilstaan en bij elke druk van je been gaat ze lopen stijgeren....? En ja de eigenaresse zei ook al van nou verkopen gaat niet omdat niemand haar simpelweg wil, dus...



Ohja ik ga CBR doen!! maar dat wist je al Tong uitsteken Ooh ik stress echt, heb natuurlijk weer veel huiswerk en ik heb hier 2 italianen in huis van de uitwisseling.... das wel leuk maar mijn vriendin is ziek dus ik zit er met 2...

Nouja toedels Doei!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:44

cbr 2 valt wel mee toch? gewoon logisch nadenken en je in de situatie inleven.. ik heb in 1 keer cbr1,2 en 3 gedaan en had totaal niet geleerd en toch maar 2 fout in de theorie! Dus het lukt heus wel als je gewoon rationeel en logisch blijft nadenken!

Vaag dat de shet aan 1 kant bozig is met poetsen> misschien heeft ze een nare ervaring gehad ooit aan die kant poetsen of heeft ze last van een pijnlijke plek.
Stijgeren als je eropzit is moeilijk om af te leren> kijk naar Ax en meun, het komt telkens weer terug..> gewoon onwijs naar voren drijven als ze stijgerd en evt (als het echt niet gaat) een tik tussen de oren van het paard geven met je zweepje..(let wel op dat je niet in de ogen prikt per ongeluk!)
probeer het 1 keer erop, als het niet lukt het ook niet meer proberenen het aan iemand anders overlaten die er ervaring mee heeft. Probeer, als ze het doet als je naast haar loopt en dus met wandelen te straffen en te belonen zodra ze het niet doet .

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 01:37

haha nee ik denk dat cbr wel meevalt, wel een goede tip dat ik me het moet inleven! Maar ik had weer is veel huiswerk en dus italianen! Ze zijn vanmiddag weggegaan Boos! toch wel jammer aah dat meisje stond helemaal met tranen in haar ogen!

Oke ik zal het nog is proberen, heb axel en meun nooit bezi gezien dus haha Nagelbijten / Gniffelen Nouja, ik ga er vrijdags heen dus ik zal is kijken, en tja ken eigelijk niemand die ervaring heeft,Axel vragen Bloos hahah, nou ik vertel wel hoe het ging, maar hoe zou ik haar moeten straffen als ze aan de hand stijgert? gelukkig doet ze dat alleen als je op haar gereden had zeg maar Tong uitsteken niet zomaaruit het niet ofzo. Tja, over dat poetsen ik denk inderdaad dat ze wel iets heeft meegemaakt, ze is ook echt een duivel tegen kleine kinderen, en zowiezo heel eenkennig...

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:20

poetsen rustig opbouwen en proberen alles zo zchtjes mogelijk te doen en vooral de tijd nemen! zodra ze niet bozig doet gewoon weer ff kroelen op een plekje waar ze het lekker vind en daarna weer proberen te poetsen> weer geen bozig gedrag,, weer kroelen.

Ik zou ook niet echt weten hoe je het aan de hand kan afleren, gewoon straffen met je stem en laten doorlopen!
ik ken niemand die klein genoeg is om te rijden en weet hoe steigeren af te leren is,,

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 23:48

hahaha nee jammer genoeg, nou mijn vriendin die daar ook verzorgt is kleiner als ik ben dus zij kan er desnoods nog op, alleen ik ben best bang dat ze misschien een beetje kopschuw word als ik haa een tik geef tussen haar oren? ik denk dat het met kleine tikken wel mee zal vallen toch? Nouja, eerst maar is zonder zweep proberen!! Ga er vrijdag heen, en zaterdag weer Equito Haha! joehoe Tong uitsteken

ooh ik ga misschien een Fries verzorgen!! oh sorry ik verveel me en ik ga ratelen Tong uitsteken doei Haha!

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 23:49

muiszje schreef:
muiszje schreef:
ik laat ook even mijn neus weer ff zien,. (die trouwens gekneusd is)
Wouter vind ik ook gaaf, maar eigenlijk alle pony's vind ik leuk, van alles kan je leren Lachen

is je neus gekneust?? zie het nu pas Tong uitsteken hahaha

Temp

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:53

Dominantie probleempje misschien? Flink op der donder geven als ze het doet, helpt soms nog wel eens bij mijn paard, of een end achteruit zetten. Als je erop zit, dan heel erg voorwaarts rijden als je voelt dat ze omhoog wilt komen of aan het werk zetten. Bij mijn paard helpt een martingaal ook wel, maar ik denk niet dat ze die in maat shet hebben. Veel succes!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 01:58

achteruitzetten werkt qua steigeren denk ik averechts.. wekt het juist op.

Ja, had op mn instructeurs cursus een aanvaring met een nek van een paard waar ik opzat en die het leuk vond om, net toen we op volle vaart waren, voor de hindernis te stoppen en met stijger om te draaien,

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 22:31

hmm das niet echt fijn nee!!
Tja dat kan best kloppen, laatst ging mijn vriendin erop en ze had opstartprobemen, maar later ging het wel, twas echt stijgertjes en omdraaien, toen goed voorwaarts en ze ging weer... Het leuke was alleen dat ze dus helemaal niet zo hoog stijgerde als bij mij!?
Ik zal het de volgende keer nog is proberen, alleenik ben echt bang dat ze of omklapt, of mij een ram geeft als ik ernaast sta...!

Heeft iemand misschien een verklaring voor het feit dat ze nadat ze haar zoon had opeens heel vervelend werd? Daar kan he tmiss mee te maken hebben... ze was drachtig toen ze kwam en toen was ze zoo lief, toen ze haar veulen had was ze nog 2 keer lief en poef, een krengetjeee Tong uitsteken ik heb het zelf niet meegemaakt, maar mijn vriendin wel. Ze ging er zonderzadel op en ging dus ook stijgeren... nou later kwam ik en moest ik het bokken uitzitten en afstraffen, toen was ze zooo lief!!! en nu.... Verdrietig

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:04

veel merrie's worden heel lief tijdens de dracht, kijk naar dibbes, ook echt een knuffelkont geweest. Komt door de hormoontjes die om extra aandacht en kroelen schreeuwen.. Daarna zijn de paarden weer gewoon. Ook kan het zijn dat (Zoals bij dibbes) het veulen irritant voor haar wordt en ze er vanaf wil.. dan is de tijd gekomen om af te spenen, veel mensen die ruimte hebben doen dat niet en laten het veulen bij de mams, tot vervelends toe van de mams, want die moet blijven opvoeden..

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 23:09

oke, dat kan, ze hebben hem niet goed gespeend, het is nu ook echt een moederskindje en kan niet alleen zijn!!heel vervelend soms... Volgens mij hadden ze gespeend en toen weer terug gedaan omdat ze het zielig vonden of iets dergelijks... Maar al hadden ze gespeend, dan stond ie nog in hetzelfde land!?

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 23:35

heej!!

Ik had wat foto's gemaakt, zijn heel erg mislukt, maar goed een paar zijn wel leuk!!

Afbeelding
ukkepuk Haha! Haha!
Afbeelding
bam is niet zo'n fotomodel...?
Afbeelding
simmieej!! sorry dattie gedraait is Tong uitsteken
Afbeelding
wat is dat?? ik wil het ook!!
haha wacker toen ik ukkel fotografeerd Tong uitsteken

Sorry moest ze even showen Tong uitsteken

Doei!!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:20

hahah, die van wacker is leuk!
Bams is wel een foto model alleen snapt ze niet echt dat er met mob's ook foto's gemaakt kunnen worden. Als je bams echt en voor laat staan gaat ze poseren.. net als mijn pepper:P

ik begin steeds meer te wennen aan lesgeven, vond je het wel een beetje leuk?

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Equito gangers!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 14:34

Jaa ik vond je les heel leuk!!
Je wist goed wat je moest zeggen als iemand het fout deed enzo!

aah ik vind wacker zo lief Nagelbijten / Gniffelen echt zo'n kleutertje Haha! haha hij gooit alleen hoog op en daar kan ik niet mee overweg Tong uitsteken