Stal Langelaan praat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:35

nee, ik bedoel mezelf gekkie

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:40

Snackie schreef:
nee, ik bedoel mezelf gekkie

Hahaha Haha! Alles goed met jou en Mar?

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:41

Reentjuh schreef:
Snackie schreef:
goedeavond, ik merk dat een zeker persoon hie rniet meer zoveel komt?


Ja, dit is natuurlijk niet zo slim van je om dat hier neer te zetten hè Blond
Nu ben jij diegene die het dalijk weer oproept! Boos!

Rustig Ireentje denk aan je hart Tong uitsteken

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:41

adem in adem uit

Reentjuh

Berichten: 116
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Maasland

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:28

Snackie schreef:
nee, ik bedoel mezelf gekkie


Nou, zo lang ben je er toch niet niet geweest?

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:33

Zoo ik heb vandaag een sportief dagje gehad zeg. Vanmiddag had ik eerst zitles van Connie...Wow wat was dat weer wennen zeg. Ik voelde me hele lijf toen ik van Thom afstapte en Thom zweette zelf ook ontzettend. Ik denk dat Thom en ik wel drie kwartier aan het hobbelen zijn geweest. Rolleyes Daarna nog even lekker na getutteld met Thom en in de paddock gezet. Toen ik Whis eruit wilde halen was Arjan me net voor dus die stond al heerlijk haar hooi binnen te eten. Thom wilde volgens mij ook steeds naar binnen want die stond me daar toch een partij te roepen haha...Daarna naar huis gegaan en van 21.00 tot 22.00 wezen steppen in de sportschool. Ik ben echt helemaal kapot zeg maar ik zal ongetwijfeld lekker slapen Ja

Peet, Whis en Thom moeten inderdaad in januari weer voor controle dus tegen die tijd bellen we even. Dan zetten we het op het bord en misschien moeten er dan meerdere paarden.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:34

Ik ben ook wel geinteresseerd in de paardentandarts voor Yus...

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:32

Owens_hartje schreef:
Nou het was me wel weer een valpartij hoor pfffffffffffffffff Bloos
Alles doet me dus zeer, mijn nek, schouders linkerarm en gedeeltelijk mijn linkerrughelft.
En toch flinke koppijn, die had ik flink gestoten tegen de bakrand Huilen
Spieren hebben een flinke opdonder gehad. Bloos
Och ben wel erger gewent denk ik dan. Knipoog
We gaan vandaag gestaag verder. Pling
als is dat niet zo erg soepel Nagelbijten / Gniffelen
Tja dan speelt de leeftijd mee he!!!! Ben echt geen 18 meer Nagelbijten / Gniffelen
En NEE ik geef het niet op Schijnheilig



Heeee dat is niet niks zo'n valpartij Vriendjes zijn?
Inderdaad gelukkig heb je een cap.

Hoe gaat het nu met je?

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:36

Yustin schreef:
Ik ben ook wel geinteresseerd in de paardentandarts voor Yus...


Paardentandarts Happy Horse is echt een gooie! OK dan!

Ik laat hem ook komen voor Gracy en hij neemt alle tijd voor de paarden. Hij is zoo lief voor ze Ja Geen dwangmiddelen, geen spuitjes.. gewoon respect, liefde en praten tegen de paarden waardoor ze hem alles toelaten.

FeLaRe

Berichten: 815
Geregistreerd: 01-01-05

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:32

Ik ken John van de Neville Stables. Hij woont bij hun op het erf. Hij is idd. erg rustig met de paarden.


Spetter en Thomas hebben vanochtend allebei in de paddock gestaan.
Spet precies een uur, Thom iets langer. Haha! .

Lin ik heb Thom zijn buitenspeeldeken opgevouwen op je kist gelegd voor Thom zijn stal.


Gr. Jes.

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:00

scheepie schreef:
Ik ken John van de Neville Stables. Hij woont bij hun op het erf. Hij is idd. erg rustig met de paarden.


Spetter en Thomas hebben vanochtend allebei in de paddock gestaan.
Spet precies een uur, Thom iets langer. Haha! .

Lin ik heb Thom zijn buitenspeeldeken opgevouwen op je kist gelegd voor Thom zijn stal.
Gr. Jes.


Oh heerlijk, zal hij vast heel lekker hebben gevonden. Bedankt Jes Kusje

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:02

Ik heb John nu sinds twee jaar en hij is inderdaad echt super voor de paarden. Ben heel gelukkig met hem... Ja

Reentjuh

Berichten: 116
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Maasland

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:25

Haaai haaai,

Zo ik heb eindelijk de reading van Froukje binnen! Nou het is werkelijk waar echt ongelooflijk wat die vrouw verteld! Ik zal hem vanavond hier even op bokt plaatsen!

Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:51

Serada schreef:
Ik heb John nu sinds twee jaar en hij is inderdaad echt super voor de paarden. Ben heel gelukkig met hem... Ja

Ben ik het helemaal mee eens Knipoog
Ik had hem ook voor Owen, en die vond het gewoon lekker als hij werd gevijlt, terwijl een andere tandarts de praam op deed en hij er flink tegenin ging. Ach gut
John is in 1 woord SUPER. Bloos
Liefde en geduld is het halve werk Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga na het avondeten naar stal, had een flinke heftige postdag vandaag, en het wilde niet erg vlotten, door mijn pijntjes Verdrietig
Het is een beetje erger dan gisteren. Morgen dus minder (hoop ik)
Grrrr was pas 3 uur klaar, wel net voor de druppels Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:52

Reentjuh schreef:
Haaai haaai,

Zo ik heb eindelijk de reading van Froukje binnen! Nou het is werkelijk waar echt ongelooflijk wat die vrouw verteld! Ik zal hem vanavond hier even op bokt plaatsen!

Wat is dat Ireen.... de reading??

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:10

Serada schreef:
Snackie schreef:
nee, ik bedoel mezelf gekkie

Hahaha Haha! Alles goed met jou en Mar?



nou ik zit serieus in een dip
hij is ehct stront vervelend, sinds de strandrit, kan hij niet meer normaal doen in de bak,
dus machteld heeft er op gereden een antal keer, zelfs op den duur slof gemaakt
helpte niets
morgen komt sandra, die heeft er wat meer kijk op als ons,em die helpt me, want ik word er helemaal ziek van dat hij niet zijn nek wil laten zakken, dat rijdt echt alsof je op een plank zit,want zodra hij laag gaat lopen,gaat dxie rug lekkr ontspannen.

verder gaat alles goed
en donderdag gaat zijn vachtje eraf

Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:26

Snackie schreef:



nou ik zit serieus in een dip
hij is ehct stront vervelend, sinds de strandrit, kan hij niet meer normaal doen in de bak,
dus machteld heeft er op gereden een antal keer, zelfs op den duur slof gemaakt
helpte niets
morgen komt sandra, die heeft er wat meer kijk op als ons,em die helpt me, want ik word er helemaal ziek van dat hij niet zijn nek wil laten zakken, dat rijdt echt alsof je op een plank zit,want zodra hij laag gaat lopen,gaat dxie rug lekkr ontspannen.

verder gaat alles goed
en donderdag gaat zijn vachtje eraf


Oh jee wat heb je gedaan tijdens de strandrit??

Klinkt als een rugprobleempje Ach gut

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:14

He Snacky! gaat vast goedkomen hoor. Misschien is het gewoon wat last van zijn spieren ofzo! succes ermee in iedergeval!

Ik had vandaag grootse plannen met Yus! maar toen ik met het zadel in mijn armen stond....Begon het te plensen...Dus ik heb Yus maar gelongeerd...oooooooooohw oliebol
lijntje en harken vergeten (denk ik serieus nu pas aan)
Arme ireen ging rijden.....Sorry..(en dan verwissel je ook nog Yus zijn deken Bloos ) kan ik het goedmaken met wat lekkers morgen? De kantine is aardig leeg de laatste tijd hahaha

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:29

Yustin schreef:
He Snacky! gaat vast goedkomen hoor. Misschien is het gewoon wat last van zijn spieren ofzo! succes ermee in iedergeval!

Ik had vandaag grootse plannen met Yus! maar toen ik met het zadel in mijn armen stond....Begon het te plensen...Dus ik heb Yus maar gelongeerd...oooooooooohw oliebol
lijntje en harken vergeten (denk ik serieus nu pas aan)
Arme ireen ging rijden.....Sorry..(en dan verwissel je ook nog Yus zijn deken Bloos ) kan ik het goedmaken met wat lekkers morgen? De kantine is aardig leeg de laatste tijd hahaha

Lijntje en de deken van Yus heb ik voor haar gedaan dus ik mag ook meesnoepen van dat lekkers Vingers aflikken Tong uitsteken

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:53

Afbeelding

Reentjuh

Berichten: 116
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Maasland

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:31

Serada schreef:
Yustin schreef:
He Snacky! gaat vast goedkomen hoor. Misschien is het gewoon wat last van zijn spieren ofzo! succes ermee in iedergeval!

Ik had vandaag grootse plannen met Yus! maar toen ik met het zadel in mijn armen stond....Begon het te plensen...Dus ik heb Yus maar gelongeerd...oooooooooohw oliebol
lijntje en harken vergeten (denk ik serieus nu pas aan)
Arme ireen ging rijden.....Sorry..(en dan verwissel je ook nog Yus zijn deken Bloos ) kan ik het goedmaken met wat lekkers morgen? De kantine is aardig leeg de laatste tijd hahaha

Lijntje en de deken van Yus heb ik voor haar gedaan dus ik mag ook meesnoepen van dat lekkers Vingers aflikken Tong uitsteken


Ik stapte net op Froukje zegt Lin, zal ik het lijntje er even voor je uit halen, haha! Ik zeg ow dat zal wel handig zijn denk ik, haha! En toen ik Froukje aan het uitstappen was, was het al redelijk laat, dus toen vroeg ik aan Lin of zij alsjeblieft Yus zijn deken wilde verwisselen voor mij, was al heel wat dat ik er nog aan dacht, haha! En toen zei Lin: Maar dat heb ik net al gedaan! Haha, ow oke! Dus dat was hardstikke fijn!

Reentjuh

Berichten: 116
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Maasland

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:04

Owens_hartje schreef:
Reentjuh schreef:
Haaai haaai,

Zo ik heb eindelijk de reading van Froukje binnen! Nou het is werkelijk waar echt ongelooflijk wat die vrouw verteld! Ik zal hem vanavond hier even op bokt plaatsen!

Wat is dat Ireen.... de reading??


Nou, ik heb foto's van Froukje naar iemand gestuurd. En zij kan via de foto met Froukje communiceren. Als Froukje pijn heeft, voelt zij die pijn ook. Het is maar net hoe nuchter je bent en in hoeverre je het wil geloven. Maar op het friesenforum hebben heel veel mensen het al gedaan en ze waren er zooo positief over. Dat ik dus ook maar de stoute schoenen heb aan getrokken en de foto's heb gemaild naar haar. Nou, ik heb het verhaal gelezen. En er zijn zoveel dingen die gewoon kloppen. Jullie moeten het verhaal maar even lezen. Jullie weten allemaal zo'n beetje wel wat er gaande is met Froukje. Ik heb alleen verteld dat Froukje een 5 jarige merrie is en dat ik de bijrijdster ben. En ik heb haar een aantal vragen gesteld die ze beantwoord heeft. Verder heb ik niets over Tonke haar lichamelijke problemen verteld, maar toch weet ze het. Heel knap vind ik dat! Jullie moeten maar lezen.

Reentjuh

Berichten: 116
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Maasland

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:06

Hoi Irene,

Hier de reading met Froukje.

Leuk, open en vrolijk paardje, ze doet me denken aan een jong paard in haar puberteit, ze komt me nog erg jong over. Ik denk dat dit ook wel wat blijft bij deze dame, het puberachtige en het speelse wat ze in zich heeft, een erg positief paardje wat graag voor je werkt.

Dit paard heeft echt geen slechte ervaringen met mensen gehad en is juist heel erg blij met al die menselijke aandacht, je kunt merken dat ze van jongs af aan in de hand is geweest en toch wel een beetje verwend is, zo mag ik het toch wel noemen? Ze heeft gewoon graag aandacht, vraagt hierom en krijgt dit ook, het is een hartendiefje en weet ook precies hoe ze haar mensen om haar vinger windt, de slimmerik... en gelijk heeft ze...

Ze ziet jou toch wel als haar belangrijkste baas, dit omdat jij waarschijnlijk ook degene bent die haar de meeste aandacht geeft, en meestal trekken dieren daar toch naar toe, ze zijn erg gevoelig voor aandacht en of dat dan toevallig hun eigenaar is of niet, ze hebben toch ook hun voorkeuren.
Niet dat ze haar eigenaar niet aardig vind, maar ze vind al die knuffels en aandacht toch wel heel erg geweldig.. Mankeert haar eigenaar misschien iets lichamelijks, waardoor ze niet vaak kan komen of rijden met haar?

Verder haar gezondheid... Ik krijg bij Froukje toch wel problemen door met haar bewegingsmechanisme... ze lijkt wat te blokkeren en dan voornamelijk op de voorhand/ schouders. Ik heb er zelf het gevoel bij dat ze niet genoeg smeersel heeft om haar gewrichten mee te smeren, en dat het moet knakken, snap je wat ik bedoel? Heeft volgens mij ook wel wat met haar groei te maken, ze lijkt me wat snel gegroeid in korte tijd, waardoor alles een beetje uit zijn fatsoen is getrokken.

Verder heb ik ook het idee dat er iets van spieren over elkaar heen schuift, iets verdikt is, misschien door het gewrichtsprobleem. Ik moet eerlijk zeggen dat ze me ook vaag dingen doorgeeft hierover en ik voel ook niet echt extreem pijn in haar lijf, het lijken periodes te zijn dat ze last heeft, het is niet altijd.
De manier van kreupel zijn lijkt alsof ze erdoorheen zakt (een beknelling van een zenuw door een verdikking)... Ik zie dit trouwens op meerdere plaatsen bij haar, ook haar rug lijkt wat aan de gevoelige kant, ik heb ook het idee dat haar houding wat meespeelt, misschien omdat ze zichzelf wat wil ontlasten, gaat ze op andere plaatsen overbelasten.

Ik zou dit zeker even in de gaten houden bij haar, ik zie toch wel meer van dit soort "probleempjes" komen bij haar. Kan ook zijn dat ze dit overpikt van haar eigenaar, ik heb toch het idee dat zij iets mankeert, ook op dit gebied... zou dit een link kunnen hebben? Ik heb namelijk het idee dat Froukje erg gevoelig is voor het oppikken van klachten van anderen, op lichamelijk, maar ook geestelijk gebied... ze reageert heftig op dit soort dingen.

Verder denk ik dat ze hiervoor wel rust nodig heeft, staat ze nu op rust of is er een rustige periode in haar leven nu op het gebied van rijden?

Verder zou een veulen echt wel bij haar passen, een leuk moedertje, maar wel jong in haar koppie, misschien dat ze door het moeder zijn wat meer volwassen wordt...

Verder is Froukje een paard wat echt gelukkig is, het straalt ervan af soms, en voelt zich tussen haar oren wel prima, lichamelijk soms wat minder, dit heeft ook grotendeels te maken met het weer, ze heeft last met vochtig, kouder weer...

De trailer is een stukje vertrouwen van haar kant uit, het is niet echt angst, maar een soort twijfel, ze vind het geen prettige omgeving, de trailer, maar als ze er eenmaal in staat, is het goed, het is net even de twijfel van de stap op de klep en dan doorgaan. Veel oefenen, en dat met de longeerlijn gaat prima, als je achter haar gaat staan duwen, vertrouwd ze het helemaal niet meer, ze moet iemand hebben die haar voorgaat en dan komt ze ook, dan wel twijfelachtig. Gewoon rustig blijven en geduld hebben, ik zie dit probleem wel overgaan naarmate je dit meer oefent.

Is Froukje niet lang geleden verandert van woonomgeving? Ze geeft aan het hier prima naar haar zin te hebben, op haar andere plaats was dit wat minder, er is wat meer vrijheid voor haar op de nieuwe plaats.

Verder een leuk paard, wat toch het liefste de vrije natuur in gaat met rijden, ze kan wel wat dressuren als het moet, maar haar voorkeur is toch de buitenwereld, ze vind het heerlijk.

Als er verder nog vragen zijn, hoor ik ze graag.

Gr. Nancy

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:11

Reentjuh schreef:
Ik stapte net op Froukje zegt Lin, zal ik het lijntje er even voor je uit halen, haha! Ik zeg ow dat zal wel handig zijn denk ik, haha! En toen ik Froukje aan het uitstappen was, was het al redelijk laat, dus toen vroeg ik aan Lin of zij alsjeblieft Yus zijn deken wilde verwisselen voor mij, was al heel wat dat ik er nog aan dacht, haha! En toen zei Lin: Maar dat heb ik net al gedaan! Haha, ow oke! Dus dat was hardstikke fijn!

Doe mij morgen maar negerzoenen Mir Haha!

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:29

Dave heeft Wil vandaag in Belgie gezien haha. Het was echt de dubbelganger van Wil had hij gezegd. Die vrouw stond een paar meter van hem af, buiten een sigaretje te roken. Alleen had deze vrouw helemaal grijs haar.... Haha!