Manege voor o.a. gehandicapten.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naimz
Berichten: 573
Geregistreerd: 21-12-04

Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 21:21

Zijn er mensen die vrijwilligerswerk doen op een gehandicapte manege? Ik doe het zelf al 3 jaar.. En vind het erg leuk.. Het is echt mooi om zulk dankbaar werk te kunnen doen, als je soms die koppies ziet als ze van t paard afkomen. En op welke manege doen jullie 't? Ik op de Prinses Maxima manege. http://www.prinsesmaximamanege.nl

Eloise
Berichten: 333
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Londen

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:48

Ik ook
Zelfde Manege, zelfde dag eh.

Naimz
Berichten: 573
Geregistreerd: 21-12-04

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 21:50

Elow schreef:
Ik ook
Zelfde Manege, zelfde dag eh.


Góh toevallig.. Wie zou jij nou zijn?

sosy
Berichten: 888
Geregistreerd: 25-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:04

manege langeveld in noordwijk

mustang123
Berichten: 163
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:04

Ik ook, Willem Alexandermanege, Amsterdam-Zuid-Oost

Kelloriejj
Berichten: 1643
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Doetinchem, Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:04

Ik heb stage gelopen op manege zande wierde in nieuw wehl.
Was erg leuk

obelixXx

Berichten: 186
Geregistreerd: 30-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:00


sosy
Berichten: 888
Geregistreerd: 25-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 08:56

Manege alexsander ligt dicht bij de bijlmer,

Shadow0

Berichten: 43562
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:41

Ik ook, manege Groenesteijn. Het is hardstikke leuk om te doen!

Wat voor dingen doen jullie meestal in de lessen? Bij ons is het in de winter veel om pionnetjes sturen, en spelletjes als Annemaria Koekoek en kleine wedstrijdjes. In de zomer gaan we lekker naar buiten.

mustang123
Berichten: 163
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:34

Wij deden toevallig ook Annamaria Koekoek vorige week. Om pionnetjes sturen ook, en balkjes lopen (eromheen of er overheen). Van alles wat, heel afwisselend.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12774
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:39

ik ook 4,5 jaar.. www.spgy.nl het is leuk werk. en je krijgt er ook leuke dingen voor terug ehm... wat wij doen.. owja... we doen wel es schipper mag ik over varen
ook hebben we huifbed rijden.. jullie dan?
Afbeelding

en ik mag er gratis rijden wat voor pony's paarden hebben jullie er vooral? wij de meeste haflingers.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:42

Ik loop heel soms mee. Me moeder geeft trouwens op vrijdagavond les aan gehandicapten op manege Nibbixwoud en m'n broertje ( = gehandicapt ) rijd op dinsdag op manege Waarland. Dan ga ik heel vaak mee, het is gewoon supergezellig en zo leuk om te zien hoe die kinderen zo blij van worden om bijv. 2 rondjes te draven.

Shadow0

Berichten: 43562
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:44

Van alles wat, het is ook een gewone manege. Als wij er nog naast moeten lopen dan worden de niet te grote pony's gebruikt maar verder loopt er alles rond, en de langere mensen rijden ook op paarden.

Draven is inderdaad altijd weer een succes! (Maar je wordt er wel moe van Goed voor mijn conditie...)

Naimz
Berichten: 573
Geregistreerd: 21-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 21:36

shadow0 schreef:
Ik ook, manege Groenesteijn. Het is hardstikke leuk om te doen!

Wat voor dingen doen jullie meestal in de lessen? Bij ons is het in de winter veel om pionnetjes sturen, en spelletjes als Annemaria Koekoek en kleine wedstrijdjes. In de zomer gaan we lekker naar buiten.


Oja, Groenesteijn is hier wel in de buurt.. Ehm.. Heel verschillend.. Ligt er vooral aan hoe zwaar gehandicapt ze zijn, als ze alleen maar kunnen liggen, kunnen we moeilijk Annemaria Koekoek doen.. Maar als het bijv kinderen zijn die licht autistisch zijn, dan veel stuuroefeningen.. Met balkjes en pionnetjes zet de instructie soms een heel parcour uit, vinden ze meestal wel leuk In de zomer maken we ook inderdaad vaak een rondje door 't bos.

Naimz
Berichten: 573
Geregistreerd: 21-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 21:38

superhaffies schreef:
ik ook 4,5 jaar.. www.spgy.nl het is leuk werk. en je krijgt er ook leuke dingen voor terug ehm... wat wij doen.. owja... we doen wel es schipper mag ik over varen
ook hebben we huifbed rijden.. jullie dan?
Afbeelding

en ik mag er gratis rijden wat voor pony's paarden hebben jullie er vooral? wij de meeste haflingers.


Ze waren eerst op zoek naar een tweespan voor het huifbed, en hebben nu 2 Merensen gevonden. Ik geloof dat ze er nu mee bezig zijn ze het huifbedrijden te beleren.

Heel verschillend, van haflinger tot tinker, van KWPN tot welshes. Maar dat ook omdat er bij ons ook les gegeven wordt aan valide ruiters. Daarom is het bij ons niet gratis (helaas ).

Naimz
Berichten: 573
Geregistreerd: 21-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 21:39

shadow0 schreef:
Van alles wat, het is ook een gewone manege. Als wij er nog naast moeten lopen dan worden de niet te grote pony's gebruikt maar verder loopt er alles rond, en de langere mensen rijden ook op paarden.

Draven is inderdaad altijd weer een succes! (Maar je wordt er wel moe van Goed voor mijn conditie...)


Haha idd.

dancertje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:45

we hebben het ook bij osn in stein en dan lopen we er naast het is verschillend van licht gehandicapt tot zwaar gehandicapt bij ons loopt het altijd iemand naast we rijden met en zonder zadel(met een superzachte denken) voor kinderen waar bij het gevoel gestimmuleerd moet worden
ik help wel eens in de vakantie
maar meestal doen die mensen van die kinderen zelf mee lopen (het is ene school) elke week mag een andere klas

treffer
Berichten: 371
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:04

Ik ben vrijwilliger op Manege Gooi en Eemland. Eigenlijk ben ik meer stalhulp maar als er te weinig vrijwilligers zijn loop ik ook mee (wat dus ook vaak is).
We gaan bijna altijd naar buiten, behalve als het regent of het te donker is. Anders gaan we gewoon in de bak figuren sturen, of over balkjes heen en om pionnetjes sturen. Soms rijden de gehandicapten los, maar meestal loopt er iemand naast.
We hebben veel verschillende paardenrassen, van gewone KWPN'er tot fries.

Zijn er bij jullie manege ook gewoon lessen voor valide ruiters?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12774
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:15

Naimz schreef:
superhaffies schreef:
ik ook 4,5 jaar.. www.spgy.nl het is leuk werk. en je krijgt er ook leuke dingen voor terug ehm... wat wij doen.. owja... we doen wel es schipper mag ik over varen
ook hebben we huifbed rijden.. jullie dan?
Afbeelding

en ik mag er gratis rijden wat voor pony's paarden hebben jullie er vooral? wij de meeste haflingers.


Ze waren eerst op zoek naar een tweespan voor het huifbed, en hebben nu 2 Merensen gevonden. Ik geloof dat ze er nu mee bezig zijn ze het huifbedrijden te beleren.

Heel verschillend, van haflinger tot tinker, van KWPN tot welshes. Maar dat ook omdat er bij ons ook les gegeven wordt aan valide ruiters. Daarom is het bij ons niet gratis (helaas ).


owja.. wij hebben 2 huifbedden en heel veel paarden die daar onder kunnen lopen. het is een uitkomst.. want mensen die altijd in een rolstoel zitten kunnen even tot rust komen boven 2 paarden ruggen..
we hebben 7 geschikte paarden voor het huifbed ( worden ook onder het zadel gebruikt )

iksandra3
Berichten: 60
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Friesland

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:19

Ik ben al dik 2 jaar vrijwillige begeleidster van gehandicapten paardrijden op de manege in Leeuwarden, alleen onze materialen en alles is heel weinig, vind het super als mensen met huifbed en dergelijke kunnen rijden, dat is bij ons een luxe waar we alleen van kunnen dromen helaas

Ik vind het super om te doen, ik hoop dat steeds meer mensen gaan begrijpen, dat ook mensen met een beperking, best nog wel veel mogelijkheden hebben,

groetjes Sandra

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:22

Het lijkt mij heel erg leuk om te doen, zeker omdat ik een bijbaan heb met meervoudig complex gehandicapte mensen.
Weten jullie misschien een manege in omgeving Gouda waar gehandicapten rijden?

mustang123
Berichten: 163
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:42


Lindah

Berichten: 735
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: OMMEN :)

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:01

Naimz schreef:
Zijn er mensen die vrijwilligerswerk doen op een gehandicapte manege? Ik doe het zelf al 3 jaar.. En vind het erg leuk.. Het is echt mooi om zulk dankbaar werk te kunnen doen, als je soms die koppies ziet als ze van t paard afkomen. En op welke manege doen jullie 't? Ik op de Prinses Maxima manege. http://www.prinsesmaximamanege.nl


Hey,

Hebben jullie een pony naar 't Olde Manegepeerd gebracht??
Pecket..(officieel gregory)

Naimz
Berichten: 573
Geregistreerd: 21-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 20:47

treffer schreef:
Ik ben vrijwilliger op Manege Gooi en Eemland. Eigenlijk ben ik meer stalhulp maar als er te weinig vrijwilligers zijn loop ik ook mee (wat dus ook vaak is).
We gaan bijna altijd naar buiten, behalve als het regent of het te donker is. Anders gaan we gewoon in de bak figuren sturen, of over balkjes heen en om pionnetjes sturen. Soms rijden de gehandicapten los, maar meestal loopt er iemand naast.
We hebben veel verschillende paardenrassen, van gewone KWPN'er tot fries.

Zijn er bij jullie manege ook gewoon lessen voor valide ruiters?


Ja, Dat is opzich wel fijn hoor, ook voor die paarden volgens mij.. Ik bedoel, voor de gehandicapten is het natuurlijk super dat ze kunnen paardrijden. Maar je merkt wel (tenminste bij ons) dat paarden die vooral veel in gehandicapten-lessen lopen dat die wel een beetje verpest worden.. Slomer, stijver enz. Best zonde.

Naimz
Berichten: 573
Geregistreerd: 21-12-04

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 20:48

Lindah schreef:
Naimz schreef:
Zijn er mensen die vrijwilligerswerk doen op een gehandicapte manege? Ik doe het zelf al 3 jaar.. En vind het erg leuk.. Het is echt mooi om zulk dankbaar werk te kunnen doen, als je soms die koppies ziet als ze van t paard afkomen. En op welke manege doen jullie 't? Ik op de Prinses Maxima manege. http://www.prinsesmaximamanege.nl


Hey,

Hebben jullie een pony naar 't Olde Manegepeerd gebracht??
Pecket..(officieel gregory)


Jaa! Ken je Gregory?