Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 14:15

Welkom in het topic van Manege Smit!
In dit topic kan iedereen meepraten die ooit bij manege Smit heeft gereden en natuurlijk ook degene die er nog steeds rijd. Ook van verhalen over buitenritjes worden we blij en vragen daarover stellen mag natuurlijk ook altijd! Dus ik zou zeggen klets lekker mee!!

Vaste clubje
Hieronder vind je de mensen die dit topic van tijd tot tijd wel aardig bij houden :). De ene keer wat meer dan de ander. Hieronder vind je een kort verhaaltje van iedereen.

Fenna

Afbeelding

Waarom zit ik hier eigenlijk nog? vraag ik me wel eens af. Ik rijd niet meer vast bij manege Smit (vraag me ook niet hoe de paarden heten, ik haal ze zeker door elkaar) en ik rijd sowieso weinig paard. Hier en daar een buitenrit, paardjes van vriendinnen of ponykampweek, maar niet meer elke week trouw mijn uurtje. Dat was ooit wel zo. Menig vrijdagavonduurtje heb ik bij Smit doorgebracht, en dinsdagmiddag en zelfs vrijdagmiddagen. Veel vaker was ik bij Mazzel te vinden als opvoedkundige, in de bak heeft dit minder vruchten afgeworpen dan daarbuiten (maar het is nu een geweldige buitenrijpony).
Jullie vragen je vast af wat ik nog wel doe. Ik studeer (ga weer studeren), roei (ga weer roeien), sociaal leef (wat vanaf nu een werkwoord is) en doe ook minder nuttige zaken. Verder ben ik gek op wilde plannen, op het uitvoeren van wilde plannen en op nagenieten van het uitvoeren van wilde plannen.
Ik ben ook heel flexibel, dit is handig. Ik ben namelijk soms wat chaotisch, maar weet alles vrolijk op te lossen. Ook vind ik daardoor elk paard wel oké, behalve natuurlijk Manda in geval van buitenrijden (ter voorkoming van paardentrauma's).

Esther

Afbeelding

Hoi, ik ben Esther. Ik heb een behoorlijke tijd bij Manege Smit gereden (met een tussenstop van een jaar...). Ik ben een paar jaar geleden gestopt toen ik met mijn verzorgpaardje ging lessen en daarna niet veel later een eigen paardje kocht met de naam Shaggy :). Af en toe ben ik nog wel eens bij Smit te vinden om even te buurten en voornamelijk om foto's te maken van de mensen die een buitenritje komen maken. Verder vind ik het hier in het topic vooral gezellig om met mijn oude lesgenootjes te praten. In mijn leven buiten de paarden (soms vraag ik me nog wel eens af of die nog bestaat) vind ik fotografie erg leuk en daarnaast houd ik ook van lekker filmpje kijken op zijn tijd is een keer stappen of terrasje pakken met vrienden. Maar eigenlijk ben ik wel het meest te vinden op stal :D.

Emy

Afbeelding

Ik ben Emy en ik rij nu zo'n 8 jaar paard bij manege Smit. Ik heb het altijd helemaal super gevonden en kom er nog steeds met even veel plezier. Ik ben er in de weekends altijd te vinden en ook in de vakanties. Mijn lieveling daar is al heel lang Guus, echt een topper! Ik hoop dat ik nog heel lang op Manege Smit blijf rijden.

Saskia
Afbeelding
Ik ben Saskia, 21 jaar oud en ga zo nu en dan naar school om iets van mijn opleiding Communicatie te maken. Tot nu toe gaat dat erg goed. Mijn hobby's zijn mijn huisdieren, een poging doen om creatief te zijn en met stip op 1: lachen! Mijn band met Manege Smit reikt tot ver voor het jaar 2000, toen ik als kleine drummel mijn eerste les op Amar reed. Gelijk verkocht was ik niet, maar een paar jaar later werd hij toch mijn vriendje. Nog steeds sta ik bekend als grootste fan van Koos en dat is niet meer dan terecht. Mijn favoriete paarden kan ik je dan ook op een presenteerblaadje aanreiken: Amar († 2002) en Koos († 2008). Daarna ben ik gestopt met rijden en nu ben ik het beste te omschrijven als freelance aanwaai ex-lid. En als ik er dan toch ben zeg ik wel altijd even good old Jack gedag.

Wendy

Afbeelding

Ik ben met paardrijden in aanraking gekomen door mijn overbuurmeisje. Zij reed bij de manege hier in het dorp en ik mocht af en toe eens mee.
In augustus 1997 was het zover en mocht ik zelf beginnen met paardrijden bij manege Xanthus. In de tijd dat ik daar reed is de manege van eigenaar en ook van naam veranderd, manege L'equus.
Na een tijdje kwam ik niet alleen maar om te rijden, maar was ik in veel vrije uren op de manege te vinden. Ik heb hierdoor een hoop geleerd. Via de manege ben ik aan mijn eerste verzorgpony's gekomen. Punky en Rakker, manegepony's, werden verkocht, ik was gek op Punky en mocht ze van de eigenaar op komen zoeken en dat ook gedaan. Later kwam daar een prive fjord waar ik voor mocht zorgen, lekker poetsen, wandelen, buitenzetten.

Vanaf juni 2005 rijd ik bij manege Smit. Ik heb de overstap gemaakt omdat ik het dressuurrijden in de bak beetje zat was en graag buiten wilde rijden. Inmiddels ben ik gestopt met rijden.

Antoinette

Afbeelding

Mariet

Afbeelding

Onze favorieten in de relaxstand
- Bowie
- Cavello
- Gerald
- Guus
- Jack, zijn ruststand: één oor naar voren :')
- Kanjer
- Koos
- Tsjimme

Waar we ook zo goed in zijn is qoutes!

Pagina 1-100
Wist je dat:
• Het vorige topic geopend is op 16-03-2008 om 16.38 dat het ons dus 2 jaar en 4 maanden Heeft geduurd om dit topic vol te krijgen, en dat dit toch echt sneller moet kunnen!
• Iemand belooft had de quote’s bij te gaan houden en dat dit dus niet gebeurd is :=
Horsefreak schreef:
No over de eerste 17 pagina's heb ik alvast wat quotes verzameld voor de opening van het nieuwe topic :P

kooslover schreef:
Hahaha goed bezig Wen! Wel handig als je het zo bijhoudt, hoef je niet alles door te lezen voor leuke quotes....

Zijn er trouwens al leuke dingen gezegd hier? :+

Horsefreak schreef:
Er worden hier heel veel leuke dingen gezegd :o

• Fenna zich afvroeg of er nog een complete meeting foto zou komen in dit deel, en dat dit dus weer niet gelukt is :D.
• Sas dit een mooie naam vond voor deel 3: Het Grote Grandiloze Smit Topic, en dat dit hem dus wel geworden is.
• Mariët op 18-03-08 meedeelde dat: Gisteravond om 11.45 is er een prachtig mooi merrie veulen geboren! De moeder van het veulen was Jazz en het veulen zelf kreeg de naam Adanne.
• Wij in dit topic zo vriendelijk zijn voor elkaar
antoinetje schreef:
Horsefreak schreef:
Antoinet, wat kijk je eng op die foto!

Ik stel het op prijs dat je mijn aanbiddelijke glimlach zo omschrijft ;-)

Horsefreak schreef:
Haha, ow het was een glimlach :o Misschien eens oefenen op een minder enge glimlach :P

• Mexx de verzorgpony van Wendy op 18-03-2008 plotseling is overleden.
• Dat Antoinet op 21-03-2008 eindelijk haar Major ging ophalen!
• Eén van de meest gebruikte afkortingen in ons topic toch echt wel R&P was :P.
• We in ons topic ook een danstalent hebben zitten, Mariët is op 24-03-2008 5e geworden (van de 40) bij de Ballroom.
• Esther tijdens haar stage bij een overheidsinstantie meer op bokt zat dan dat ze aan het werken was :=, en deze stage toch gehaald heeft!
• Esther op 27-03-2008 voor de derde keer is gezakt voor haar rij-examen :=. Hem gelukkig op 6 mei 2008 toch nog gehaald heeft :D
• Fenn en Sas vorig jaar een hele mooie 1 april grap hadden verzonnen.
Fenn schreef:
Nou daar ben ik dan en ik heb net een foto laten maken door m'n moeder. En Ja het is echt heel paars (en m'n haar zit lang niet meer zo leuk. Het is best lang gelaten, maar de kapster had het heel leuk gedaan. Alleen werkt de combinatie Wind-regen-cap niet zo prettig := )(en nee, de trui staat er niet bij) (maar hij was wel lekker warm)

Klik

Fenn schreef:
En voor de liefhebbers. Net nog even een foto laten maken:

klik

met hulp van Sas

• Sas een goede zelfreflectie heeft.
kooslover schreef:
Ik ben gewoon erg kritisch :=

• Er op 4 april 2008 wedstrijden waren op Smit en Esther 1ste is geworden met 230 punten, Fenn 7de is geworden en ook een winstpunt heeft gehaald en Sas had 220+ punten.
• Fenn erg trots was dat ze op 4 april 2008 met Mazzel buiten een galopje had gedaan!
• We naast een danstalent ook nog een teken/schilder/toneelspeler in ons topic hebben. Dat laatste is vooral om haar grote passie te rechtvaardigen.
Fenn schreef:
(ik vind het heerlijk om mezelf aan te stellen :j ) (daarom speel ik ook toneel O:) )

• Dat Sas erg goed is in verhaaltjes schrijven.
• Er rare dingen gebeuren als mensen uit dit topic hun paard als mens gaan beschrijven
kooslover schreef:
Inderdaad :j

Maar Mazzel is dan natuurlijk ook een echte stoere man! ;)

Fenn schreef:
Meer een ongeduldige basisschooljongen :Y) Nah, ik weet niet zo, hij is erg ondeugend, vind het heerlijk om te klieren en geniet echt van wat aandacht, maar uiteindelijk heeft hij helemaal niet zoveel zelfvertrouwen :(:)

En Lune? Wat is zij?

kooslover schreef:
Lune is een echt meisjes meisje, beetje verlegen en gewoon heel lief voor iedereen!

Fenn schreef:
En de rest? Koos?

kooslover schreef:
Koos is een stoere jongen (met een klein hartje) Vind je hem ook niet echt zo leiderstypje van een gang? :=

Fenn schreef:
Trouwens je bedoeld dus dat als je Lune als een typteje zou moeten beschrijven zij het type is met een haarband, een schooltas, een jurkachtig iets. Een meisje dat een beetje op de achtergrond staat, maar wel heel aardig is en iedereen het liefst wil helpen. behalve dat ze dat soms niet zo durft :(:)

kooslover schreef:
Uhm ja zoiets :=

Fenn schreef:
Koos? Maar dan wel van de Gang die er eigenlijk niet bij hoort :o Koos is een beetje een nurdje namelijk, maar je kan wel met hem lachen :o

Fenn schreef:
O en Jack is zeker weten de vervelende directeur. Heeft het beste met iedereen voor hoor, maar de meesten vinden het doodseng om bij hem in de buurt te komen :Y) (ja, ik deel ze in als highschool types geloof ik := )

kooslover schreef:
Koos een nerdje? Nou ik zie hem anders niet met brutels en een lompe bril voor me :')

Vind je hem niet een beetje Danny (Zo heet ie toch) uit Grease?

kooslover schreef:
Guus is dan zo'n nerveus ventje wat stiekem in zijn neus peutert en heel veel pukkeltjes heeft :=

Fenn schreef:
mmm... Sas , nee. Ik zie hem eerder voor me als een meisjesjongen, zo eentje die twee meisjes als beste vrienden heeft. Zeg. . . ik weet even geen voorbeeld. (Hupseflups uit lizzy mcquier)

kooslover schreef:
O ja ik weet wie je bedoeld, dat is best een toffe gast :') (Ik vind Koos gewoon stoer, een nerd kun je niet van hem maken Fen, hoe hard je dat ook wenst :Y)
Bowie is de klier van de klas, zo eentje die indereen voor schut wil zetten, waar iedereen bang voor is en die stiekem heel veel van zijn moeder houdt :Y) (Edit: Een beetje een Zack Morris uit Saved by the Bell? )

• Dat Esther op 9 mei 2008 tijdens 1 buitenrit er twee keer naast heeft gelegen en bij de dokterspost is beland. Hier een gekneusde schouder aan heeft overgehouden waardoor ze een tijdje niet kon rijden.
• Fenn op 16 mei 2008 weer trots was, ze was alleen met Mazzel naar buiten geweest en het ging goed.

Pagina 100-200
Wist je dat:
• Fenna filmster wilde worden, ze was alleen zo slecht dat ze nooit is uitgenodigd voor de auditie….
Fenn schreef:
Ik heb vanochtend eindelijk weer eens uitgeslapen ;) Was hard nodig. en ik heb me opgegeven voor Cheyenne de film _O-

• Esther zich ging toeleggen op het verzinnen van stellingen , Dit na deze reactie van Saskia:
kooslover schreef:
Tja laten we dit topic ook nog een beetje economisch onderleggen ipv dat het alleen over paardenpoep gaat :+

Hebben we nog een leuke stelling voor morgen? :Y)

Trusten :)

• We de stellingen ook weer snel zat waren, je deze dus ook echt niet meer gaat terugvinden :P.
• Sas en Fenn heel dapper op 29 mei met zn tweeën naar buiten zijn gegaan met Lune en Mazzel
• Op 31 mei vertelde Fenn vol trots dat ze officieel ponykamp leiding werd op het lamoen.
• We er toch wel achter komen dat paardrijden soms best moeilijk is, dat uit zich altijd in dit soort opmerkingen:
kooslover schreef:
Leuk he paardrijden :=

Waar is het mens-gaat-op-paard-zitten-en-rijdt-weg fenomeen gebleven?

• Op 12 juni 2008 deelde mariët mee dat ze geslaagd was voor haar schoolexamen.
• Dat Esther nog steeds niet weet wat ze wil gaan doen na haar studie…
kooslover schreef:
Ja Es, ik ben toch ook wel benieuwd wat je hierna gaat doen..
- Werken
- Naar de uni
- Buitenland
- Een paard kopen (of een kudde shetlanders)

Nog meer opties?

• Fenn op 9 juli 2008 een neuspiercing heeft laten zetten
• Wendy 12 juli 2008 op bezoek geweest is bij Antoinet in Engeland
• Djolly de manege heeft verlaten
• Fenn in de zomer door Europa heeft gereisd met de trein en overnacht heeft in hostels. Een lijstje van waar ze geweest is:
Fenn schreef:
jep, hier komt ie:

Milaan, Rome, Stukje Geneve, Barca en dan door France heen terug naar huis :D

• Op 5 augustus 2008 hebben we afscheid moeten nemen van Koos.
• Esther tijdens de vakantie alweer gevallen is voor een turk, dit alweer snel uit was :=.
• Op 26 augustus 2008 een ‘bokt-meeting’ heeft plaatsgevonden met : Wendy, Saskia, Fenna en Esther bij het Lamoen (waar Fenn begeleider was op de ponykampen).
• Er na deze qoute geen lijst meer is bijgehouden (zoals voorspeld).

Na deze geweldig mooie opening verklaar ik hierbij het topic geopend!!

Fenn

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:20

Es briljant,
ik vind de wist je datjes ook tof. al kunnen wij mededelen dat er natuurlijk nog veel meer gebeurd is...

Dankuwel Esther :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 15:55

Hahahaha ik heb het netjes bijgehouden.... Tot pagina 200 ofzo :+.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:35

Goed dat je weer terug bent in Nederland Es, anders hadden we deze mooie opening niet gehad :D

Vakantie is dus goed bevallen?

(Ik ben donderdag stiekem bij je pony geweest :oo)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 17:43

Ik heb het gelezen in de agenda :). Kom gerust vaker langs hoor ;). En Fenn als je nog is af en toe wil rijden ben je ook welkom hoor! Vind Shaggy vast niet erg... En ik heb het de komende weken toch weer druk dus is stiekem voor mij ook wel makkelijk. Als je er nu nog ergens de tweede week van augustus bent kan je nog mee doen met de clinic :P. Plan ik Shaggy gewoon wel twee keer in!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:39

Ik kom ook wel weer een keertje als jij er ook bent :). Wat voor clinic ga(an) je/jullie doen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 20:06

Centered Riding (en waarschijnlijk ook vrijheidsdressuur en lange teugelwerk maar dat ligt er een beetje aan hoeveel mensen er mee doen, kan pony moeilijk drie keer op een dag laten werken...). Leek mij wel leuk en ik ben ook degene die het organiseert :D.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:41

Leuke opening Es :D

Ik ga morgen weer met mazzel de omgevinig onveilig maken. Verder ben ik 6 dagen in de week aan het werk, en dat noemen ze vakantie?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 20:44

Dankje :D.

Ach ik heb twee banen, daar wordt je pas blij van :P. Gelukkig plan ik het nu wel zo dat ik twee middagen vrij ben en natuurlijk het weekend! Al ben ik nu wel mijn uitslaapochtend kwijt :(.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:20

Dat doe je goed. Wat voor werk doe je dan?
Komende weken waarschijnlijk nog wat drukker aangezien er steeds meer mensen met vakantie zijn. Maar daarna hopelijk weer rustiger en dan maar duimen dat ik dit jaar nog met de coschappen kan beginnen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 21:53

Ik werk nog steeds op de bloemenveiling, en nu tegenwoordig ook bij Pharos Reizen. Lekker druk dus! Hopelijk kan je met je coschappen beginnen, lijkt mij ook nog steeds een geweldige studie en geweldig werk!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 00:42

Jeutje wat kunnen jullie veel ouwehoeren zeg :-). Smit topic 3 wat leuk en ik proost op een fijn topic met veel gezelligheid (mogguh).
Om het bij paarden te houden, ik heb vandaag met Major weer voor het eerst sinds 8 maanden les gehad! Het ging heeel goed, veel stap en rustige stukjes arbeidsdraf, knappe pony!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 00:43

Owwww en Es.... leuke opening! :-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 10:43

Dankje :). Heb mijn best gedaan :P.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 13:34

Hey Es, was Shaggy blij dat je weer terug was?
Meedoen met de clinic lijkt meopzich wel leuk. Hoeveel zou dat kosten en welke data is het?
Als je nog eens iemand nodig hebt om jouw pony te rijden heb je me nummer ;)
Trouwens, pretparkmeeting keer of was dag een grapje laatste keer dat ik jullie sprak es/sas?

en antoinet, lekker dat het lessen weer goed ging. :) hoe is het verder?

Ik werk nu in een kroeg in Nw trouwens, dezelfde als Jet :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 13:56

Pretparkmeeting lijkt mij wel leuk :).

Bij welke kroeg werk je dan? Is het een beetje gezellig daar :P.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:34

Ga je lekker biertjes tappen Fen?

Wat is dat Centered Riding ook alweer? Ik heb er wel eens van gehoord, maar ben even kwijt wat het ook alweer precies was.

Antoinette en Wen, leuk dat jullie ook weer eens langs komen :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 16:59

Ik ga even een goede beschrijving voor je opzoeken :D.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 17:01

Ennnn gevonden:

Centered riding bestaat uit 4 basisprincipes:
-Zachte ogen. Om de spanning in je lichaam en het lichaam van het paard zo klein mogelijk te maken.
-Ademhaling. Door op een juiste manier te ademen kun je ook zo min mogelijk spanning opbouwen. Als een paard snel angstig is en je je ademhaling correct hebt, is het paard ook rustiger en ontspannener. Ook helpt het je om je centrum te verlagen, zodat je meer contact hebt met je paard en makkelijker mee kunt bewegen met de bewegingen van het paard.
-Centreren. Door vanuit je centrum te rijden (onder en achter je navel) blijf je goed zitten en ga je goed mee met de beweging van het paard. Ook helpt het om spanningen weg te halen, zodat je zelf ontspannen, maar met een goede diepe zit paard kunt rijden. Het paard zelf heeft ook minder spanning, als je zelf minder spanning in je lichaam hebt.
-Blokken bouwen. Door op 1 correcte lijn te zitten (verticale lijn oor,schouder,heup,enkel) zit je mooi recht. Dit laat het paard vloeiend en in balans lopen. Zodra de lijn niet meer recht is, zul je zelf niet meer in balans zitten en het paard niet meer in balans lopen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:38

Lekker brave Major :D Gaat het nog goed met zijn voetjes?
En hoe is het voor de rest daar aan de overkant?

Mazzel was weer braaf vandaag. We hebben lekker lang rondje gedaan met de kar en weer eens beetje langere stukken gedraafd. Maar hij liep verder super, alleen leert hij iets te goed waat hij altijd de bocht om mag. Vorige week met iemand van stal gereden, zij heeft toen ook een stuk gereden en wat is hij dan toch braaf. Gewoon een super karrepaard.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:45

Fijn dat Mazzel het zo goed doet :j

Het klinkt zo wel een beetje zweverig Es :=

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:16

Jaaa hallo!! Tijd geleden. Ik heb ontzettende heimwee naar Amerika, en werk indd in dezelfde kroeg als Fenn kwam ik gisteren achter, de harbourlights, hardstikke gezellig, dus kom allemaal maar een keer bieren :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 18:40

Daar wilde ik ook nog is solliciteren :). Maar daar is niet meer van gekomen :P. Maar ik vind dat Sas en ik daar dan maar eens langs moeten :D.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:46

Wanneer werken jullie weer samen? :Y)

Ben je al een volgende reis aan het plannen Jet?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 08:40

Ik heb gister Shaggy weer voor het eerst gereden en dat ging best wel lekker :). Hij was af en toe wel even aan het uitproberen maar ach dat ben ik ondertussen wel gewend van hem :D. Met de galop issie echt vooruit gegaan ;) en ook het halsstrekken deed ie een stuk beter! We gaan lekker hard aan het werk en zien wel waar we komen ;).