ponykamp het fjordenpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Re: ponykamp het fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:10

Ja, zeker spannend ^^ Succes!

Checken jullie mijn weblog nog? http://hippebarbie.web-log.nl

Citaat:
Het leed dat manege heet
16- Jarige New Forest Twanko is voor een hele lange tijd mijn vaste manegepony geweest. Samen dressuurden en sprongen we heel wat af en ook op het gebied van politietraining en optomingloos rijden waren we een echt team. We voelden elkaar aan en wisten precies hoe we zouden reageren. Ik wist precies wanneer Twanko iets moeilijk vond of gewoon lui was, Twanko wist precies hoelaat het was als ik aandraafde en met hem aan het werk ging of als hij de balkjes in de bak zag.
Sinds oktober 2005 vormen we een mooie combinatie en ik hou zoveel van dit paardje, dat valt niet met woorden uit te leggen. Wel met tranen. Het komt erop neer dat het een keertje teveel werd en ik besefte hoeveel ik van Twanko hield. Vooral het feit dat ik hem voorlopig niet kon kopen en dat hij te goed is voor deze manege, frustreerde me en leidde letterlijk tot tranen van geluk. Voor niet-paardemensen is dit alles wellicht moeilijk te begrijpen, maar de paardemensen onder ons zullen vast snappen hoe frustrerend het is als je je lieveling achteruit ziet gaan in de manegelessen. Drie uur per dag bonkende kinderen op je rug leid tot het feit dat je weinig tot niet goed gereden meer word en voor iemand als Marissa is het dan verschrikkelijk te zien hoe erg je achteruit gaat. Springen en politietraining zijn hierom een leuke afwisseling op het saaie manegewerk wat eeuwig lijkt te duren. De lesuren kruipen vooruit als je het zoveelste drafrondje in de bak maakt. Drie uur later sta je afgezadeld en wel op stal, maar de volgende dag staat er weer iemand met zadel en al voor je boxdeur. En dan ben je blij dat het zaterdagavond is, want in deze les worden altijd leuke andere dingen gedaan.
Ik weet dat er het op veel andere maneges veel ruiger aan toe gaat en de manegedieren soms veel slechter af zijn, maar het is niet leuk te weten dat je paardje die zoveel talent bezit, voorlopig manegewerk moet blijven doen.
Na iets van 3 maanden kon ik zaterdag eindelijk weer op mijn cutie. Voor de verandering liep hij die ochtend maar 1 uur in plaats van 3, dus was het zaterdagavond tijd voor een springles: Het voelde heerlijk met Twanko de hindernissen te overwinnen. Wat er ook staat, hoe hoog het ook is; we springen het.

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:58

Mooi Maris! Lachen echt heel erg mooi! ik vind dat paarden zoals Twank en bijvoobeeld Domino niet op een manege thuis horen! dat soort paarden of pony's moeten een eigen thuis hebben! een thuis waar ze iedere dag lekker worden verwend en dingen met ze worden gedaan! dat zijn ze waard! en Twanko doet het zo goed op de manege! echt waar! maar hij verdient beter! zoiets als jou Maris! dat verdient zo'n onwijs lieve pony als Twanko! het zelfde geld voor Bambi! die verdiende ook beter! en gelukkig, echt ik dank god ervoor Knipoog is dat gebeurt!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:44

Ja Bambi, Elvira, Nova en Frans hebben het heerlijk Ja Twanko hoort zeker niet op de manege thuis, daar is 'ie te goed voor.. Verdrietig Hoe ging je kennismaking?

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:19

ja precies..

ja mijn kennis making ging prima! ik heb er weer een nieuw adresje bij! het zijn hele lieve kinderen en die ouders bellen me binnen kort ff om een keertje op te komen passen! ze waren heel erg blij dat ik een broefje in de bus deed omdat ze zeiden tegen mij dat ze anderhalf jaar niet meer uit konden gaan saampies doordat ze geen oppas hadden Knipoog ik heb ook altijd de perfecte timing Knipoog whaha nee hoor grapje!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:23

Haha beter! Haha!

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:35

jaa he Tong uitsteken ik ga nu ff Honey kijken dat is zoo'n leuke film! dikke kus

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 13:31

Ik gaat even achter de naaimacine kruipen! en een aantal leuke hangmatjes voor de lievige ratjes maken!!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:20

Honey heb ik net gekeken, had 'm opgenomen Cool

Succes ermee, Nan!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:57

Hallo! Ik ga in de meivakantie op ponykamp bij het fjordenpaard! Wie gaat er nog meer?? Ik heb bij Meetings een topic geplaatst. Dat staat in mijn onderschrift

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:01

Ik ga niet in de meivakantie (heb dan geen vakantie Vork ), maar ik wens je héél veel plezier, maar dat komt vast wel goed! Haha!
Ben je er al vaker geweest of niet?

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:02

hij is leuk he maris! Haha! Jessica Alba kan zooo goed dansen Tong uitsteken is echt een leuke film!

oh wat schattig Nan!! ja succes!

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:08

ik ga dit keer als het goed is ook Haha! ik heb zoo veel zin he! Haha! Haha!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:08

Ze kan best goed dansen, ja Ja Ik vind d'r haar altijd zo leuk zitten Haha!

Ik ga ook niet in de mei, maar have fun! Haha!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:11

in welke week gaan jullie, weten jullie dat al?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:12

Ik ga niet

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:12

waarom niet Bloos!

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:31

KIEK!! WAAROM GA JE NIET!! Boos! KOM IK WEER EEN KEER EN DAN GA JIJ NIET!! Boos! ja he maris der haaris leuk Knipoog

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:50

_Kiki_ schreef:
Ik ga niet in de meivakantie (heb dan geen vakantie Vork ), maar ik wens je héél veel plezier, maar dat komt vast wel goed! Haha!
Ben je er al vaker geweest of niet?

nee heb ik niet. Maar er zijn fjorden!! Haha! Haha!

Het is van 26 april tot 3 mei

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:24

Ik weet het nog niet Knipoog

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:53

Ik ga zowiezo in week 4, en ik ga nog een keer aan het einde met iemand anders Haha!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:09

ik ga alleen in de meivakantie, in de zomervakantie ga ik bij mijn eigen manege.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:22

Als je vragen over het kamp/de paarden whatever hebt, stel ze maar Knipoog

Ik ben aan het twijfelen; Aan de ene kant wil ik wel weer, aan de andere kant zijn alleen de ritten eigenlijk de moeite waard en om daar nou 285 euri voor te betalen..

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:20

nou gaat ineens helemaal niemand meer! ben ik het helemaal aan het regelen dat ik mee kan zegt iedereen dat tie misschien niet gaat.. Boos! nou dan stop ik daar ook wel mee! jammer

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:19

hee! Ik ga!!

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:27

YES! Ten minste nog iemand Tong uitsteken