Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superfries

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:58

@ Annemarie: Oke!

Vanmorgen meegeweest naar de keuring. Viel eigenlijk een beetje tegen. Twee keer een derde premie voor de veulens en voor de driejarige opname in het stamboek. Vooral van de laatste hadden we meer verwacht, maar ja. Het blijft een leuk paardje. Wordt nu beleerd voor de koets en dan kan ze in het voorjaar mooi zadelmak worden gemaakt.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 17:30

Jammer Marianne, maar beter iets dan niets toch! Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 00:14

Bad evil Dutch girls
zo werden we genoemd door twee schotse jongens in Rome

Nouja, mijn reis is echt best wel niet te beschrijven Nagelbijten / Gniffelen Maar om een poging te doen. We hebben in negen dagen vier steden gepropt. Ik kwam rond een uur of een aan in het hotel in Milaan. Mijn vliegtuig had enorme vertragingen en vervoer in de stad zelf was grotendeels gesloten dus een taxi genomen naar hostel. We hadden een tweepersoonskamer, en konden die ochtend alweer uitchecken. Wel nog een gratis ontbijtje meegepakt op verdorie een binnenplaatstje in Milaan Bloos! Milaan zelf was leuk, dure winkels bekijken nog even de dom in. We, Marieke (mijn reisgenootje) en ik, zouden om vijf uur de trein naar Rome nemen en die moesten we ook nog reserveren. Dus we wilden beetje op tijd naar het Centraal in Milaan. Om half drie gingen we ons Hostel zoeken. Raakten we verdwaald. Twintig minuten later vonden we eindelijk ons Hostel (het was maar drie minuten lopen vanaf het metrostation Lachenzzz ) en we waren zo blij. Toen met Backpacks terug naar het Centraal. Daar in de rij (queue Lachen I Like that word, never known that 'rij' was known as queue in English (wooohw, volgens mij is dat de slechtste engelse zin sinds tijden, maar we hebben wel honderd complimentjes over ons engels gekregen Haha! ) om tickets te halen. Toen hadden we de tickets en konden we wachten. Om vijf uur vertrokken we en we waren om ? (vergeten, zeg tien uur) in Rome.

Rome hebben we twee nachten geslapen in een Hostel. Dus met zes anderen op een kamer. Je ontmoet daardoor super veel mensen, maar de eerste nacht hadden we ook last van een snurkende Bangladees. We kienden het wel geweldig uit en waren volgens mij beide nachten de laatste die op die kamer terug kwamen. Schijnheilig Verder ontmoette we de tweede avond twee schotse jongens die ook in ons hotstel sliepen. Die waren in de buurt opzoek gegaan naar een Pub oid, maar hadden niets kunnen vinden. Wij waren eigenlijk ook van plan naar een pub te gaan, maar geloofden ze meteen. Toen ben ik met die twee jongens drank gaan halen en hebben we het super gezellig gehad in het Hostel. Om twaalf uur kwam de eigenaar al melden dat het stil moest zijn. Om half twee besloten we toch echt op onze kamers te gaan liggen Clown Dat duurde ook nog even. Er was ondertussen ook nog een Australier bij komen zitten en die moest vroeg weg. Rob (de australier) sliep ook op onze kamer en beloofde ons wakker te maken. Dus de tweede dag stonden we na een kort nachtje op en zijn we dus naar het vaticaan gegaan. Verder nog meer, heel toeristisch Rome gedaan in twee dagen zeg maar Clown (we propten meer uren in een dag Ja Colloseum in het donker, maar ook de trefi (de dag er voor) en het Pantheon en ach, werkelijk bijna alles gezien).

Na Rome namen we dus die verschikkelijke nachttrein, zie vorige post van mij, wat eigenlijk ook echt wel weer een backpacking gevoel gaf. Na een hele lange reis kwamen we toen in Barca. Tijdens die lange reis waren we nog in gesprek geraakt met vier Amerikanen uit Callifornie. Het waren al wat oudere mensen (zo rond de 50-60) en echt Typisch amerikaans. We hebben ontzettend met ze gelachen, één man was erg geïnterreseert in Nl en vroeg ontzettend veel. Van: 'do you have woodenshoes.' tot 'How old is Beatrix?' Uiteindelijk vonden ze ons geloof ik echt aardig. Dus die vrouwen tegen de mannen: 'Dear, do you have your bussniscarts?' . 'O, yes give it to them.' nouja, slecht engels, ik ga zo slapen toch maar. Het kwam er op neer dat ze ons uitnodigde naar Callifornië te komen, konden we wel bij hen slapen. Het ene stel had een groot huis het andere een zwembad en die vrouwen zouden leuke dingen met ons gaan doen (naar Disneyland) . Hihi, en we hebben hun adressen en sturen ze dus zeker een brief met hoe onze reis was en wat bollen uit NL.

Nu ga ik dus slapen, ik heb nog een miljoen andere verhalen. We moesten ook af en toe echt een realitychek doen: 'Miek, waar zijn we nu?' . 'We zijn in Barcalona Fenn.' 'Jep, en gisteren zaten we nog in een trein aan de Franse kust rond dit tijdstip.' Heel onwerkelijk. Dat liedje van Amy McDonald was echt toepasselijk, zo voelden we ons ook regelmatig (vooral in de ochtend Clown ) het was... gaaf. Ik zou het ook zo weer doen.

O, en Maandag Lamoen ROFL ik ga zo even wat spullen in de was doen maar.

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:37

@ Fenn, je hebt heel wat meegemaakt!!! Klinkt allemaal erg gaaf. Veel plezier bij het Lamoen!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:12

Marianne, het was ook zo gaaf en zo veel gezien Ja

Om verder te gaan met het verslag Clown We waren dus in Barca na een super lange reis en sliepen daar in een Hostel. Wel op een tweepersoonskamer, maar geen privébadkamer en wel gratis internet beneden in een grote hele relaxte gemeensschapsruimte. Daar hebben Miek (reisgenootje) en ik dus nog even gezeten om te internetten. Nog gepraat met een Duitse jongen die super goed Engels sprak. Toen gingen we slapen, want na die lange reis waren we echt verrot! Voor negenen moesten we ontbijten, cakejes Rolleyes jus en koffie (maar wel gratis ROFL ) Vervolgens moesten we voor elven uitchekken en hadden ze geen lugageroom Bloos! . Dat terwijl wij pas om acht uur met vrienden hadden afgesproken bij wie we die nacht in het appartement mochten slapen. Dus met Backpacks (Rudi de rugzak en Benny de Backpack Clown ) op stap Barca in. Eerst naar het station tickets regelen. Daar moesten we ruim drie ! uur wachten voor we geholpen konden worden. (Het ging op nr's Wij hadden nr 322 en toen we daar kwamen was net nr 426) Dus hebben we die ochtend niet veel Barca kunnen bekijken, maar goed, we werden wel goed geholpen en hadden zo een reis. Naar Cerbere en vanuit Cerbere met een nachttrein naar Paris. Toen wilden we nog even een klein beetje toeristisch Barca zien en hebben we de Metro genomen naar de Sagrada Famillia, waar we een rondje om heen hebben gelopen. Toen naar Parc Guell en daar zijn we lekker in het gras gaan zitten Lachen Die avond sliepen we dus bij vrienden. We gingen heel laat uit eten en hebben tot een uur of twee door Barca heen gewandeld (foto's maken, ons niet laten proppen.) daarna nog tot heel laat in het appartement opgebleven. Die ochtend vroeg op, in minder toeristisch Barca heb ik samen met iemand uit dat appartement brood gehaald. Die ochtend zijn we op het strand gaan liggen. De zon scheen niet eens echt, maar het was warm genoeg. Ook nog de zee in en het waaide hard: er waren golven die echt wel twee meter haalden. Ook weer gaaf, daarna viel de rest in slaap, maar daar ben ik zolang ik nog niet echt op ben erg slecht in (zomaar in slaap vallen). Dus ik lag me gewoon te verbazen dat ik op een strand lag in Barcalona.
In Barca raakte ik mijn portomonee kwijt. Daar kwam ik achter toen we net de trein nog probeerden te halen. 150,- geleend van de jongen uit het appartement en de trein in Cerbere ingestapt met een hoop stress. Daar waren er weinig plekken. Miek had een uitklapstoeltje en ik stond. Dus toen ik een vrije stoel zag ben ik daar gaan zitten. Belandde ik zomaar tussen drie super gezellige jongens uit Venezuela. De twee uur in die trein gingen zo om Haha! *ik probeer nu muziek te downloaden die ze me aanraadden , maar het lukt niet*
Het station van Cerbere (da's precies op de Grens Frankrijk/Spanje) is werkelijkwaar station nix. Daar moesten we twee uur wachtten en eten zien te scoren. Miek had haar voeten tijdens de vierdaagse erg zwaar overbelast en kon niet zo goed lopen (leuk he, dan gaan backpacken Nagelbijten / Gniffelen ) dus toen ben ik alleen richting centrum Cerbere gaan lopen. Daar boodschappen gedaan in een supermarktje en een pizza gehaald. Terug naar Miek om hem op te eten.
De nachttrein naar Parijs was vrieskoud en Miek en ik hebben weinig geslapen. We ontmoette wel nog een Nederlandse man van 32 die er jonger uit zag en leraar was. We raakten met hem aan de praat en uiteindelijk zijn we met hem naar de Notre dame, Eifeltoren en de Sacre Coeur geweest. Daar vertrok hij om een trein te halen en bleven Miek en ik hangen. Die man had een super goed fototoestel (ben beniewd wanneer de foto's komen). Die avond nog super lekker uit eten gegaan in Paris. De dag erna 's ochtends rond gedwaald in het Louvre, 's middags nog even naar de Champs Elisées en we wilden naar La Fayette, maar omdat het 15/8 was was het gesloten. Toen hebben we de backpacks gehaald. Terug naar het Hotel, die we trouwens op het station geregeld hadden. Dat gaat heel simpel, want er werd eigenlijk altijd wel aan Miek en mij gevraagd of we nog een slaapplaats nodig hadden. Dit keer gingen we erop in en we kregen lekker goedkoop een kamer in een sjiek hotel met gratis ontbijt (normaal kostte die geld daar Haha! ) en met Lugageroom.
Toen waren we weer bijna thuis. Met de Thalys naar Brussel, waar een #@#$%#*\¿# condecteur ons nog een boete gaf van 10€ Op het station in Brussel waren we dus ook boos en kwaad en hebben we samen heerlijk ons afgereageerd (heel het station overstampen terwijl we scholden op de condecteur en een mac wilden) uiteinelijk heel goedkoop heel veel patat gegeten en toen door naar huis.

Nu heb ik lang niet alles verteld, kan nooit! , veel meer meegemaakt en gezien. Als ik alles zou vertellen zou ik nog honderd jaar bezig zijn. Nouja, op zijn minst 24 uur.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:26

Nou, mijn tas is gepakt en ik stap zo in de auto. Wordt door de ouders van Iris en Iris naar het Lamoen gebracht. *ik wil een rijbewijs Clown * maar dit is ook gezellig. Dan in mijn eentje op het Lamoen slapen en dan komen de kindertjes (nouja, jullie weten hoe het gaat). Ik heb er echt zin in Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:13

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:51

Even mijn onderschrift weer bijgewerkt...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:29

Even een ego-berichtje vanuit Wageningen: HET IS SUPER! Go jij! Go jij!
Gisteren hadden we muziekfestival met Leaf en Voicst, waarbij 1 'zusje' (groepsgenootje dus) en ik naar voren gingen waar we heel vaak super zicht hadden en waar het 1 groot feest was. Daarna zouden we nog naar twee studentenverenigingen gaan, maar uiteindelijk zijn we tot half 5 bij 1 blijven hangen omdat daar een geweldige coverband speelde (beste van NL volgens 538), en waar ik met een van mijn 'mama's', toen de rest eten ging halen etc, helemaal uit m'n dak ging.
Verder heb ik nog veel studentenverenigingen gezien (ik ben nog niet voor half 3 thuis geweest 's nachts Nagelbijten / Gniffelen ), film gekeken op de markt waarbij we twee oude matrassen uit mijn huis mee hadden gesleept, eeeuh... stand-up comedy avond, kroegavond eeuh... nou, in ieder geval super veel. Ik vertrek straks naar de Uiterwaarden, waar het hopelijk lekker weer wordt (hemdje maar ook dikke trui in de tas, maar bikini maar thuis gelaten, water is te koud Huilen van het lachen ) en dan vanavond nog weer verenigingen enzo. Morgen is alweer de laatste dag Scheve mond

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:53

@ Annemarie: fijn dat je je zo lekker voelt daar! Dat is wel een goed begin. Als je daar eenmaal je draai hebt gevonden is een stuk prettiger! Klinkt alsof je het er helemaal lekker van neemt. Gelijk heb je.

Ik ben het nu wel een beetje zat aan het worden... Voel mij net een slome walrus....

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:07

en je voelt nog geen gerommel marianne? spannend hoor Haha!

je rolt zo lekker het studentenleven in annemarie Haha! leuk!

maandag fenn nog even gesproken op het lamoen, ze hebben een leuke groep Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 16:21

Zo, ik ben weer thuis! Haha!
Het was een super gave week, de rest van het verhaal komt straks nog wel enzo.
Vanacht direct 15 uur geslapen (gisteravond 7 tot vanochtend 10), en nog ontzettend moe, maar dat trekt nog wel bij Lachen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:19

Ik kan mij voorstellen dat je moe bent. Klinkt wel aanlokkelijk.. 15 uur slapen. Ik ben nu toch echt niet meer in staat lang te liggen. Beeb zit nu wel in de weg!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:06

Annemarie, klinkt erg goed Ja Een echt studentje wordt je al.

Maandagp
Ik ben dus terug van mijn eerste weekje als ponykampbegeleidster en het was echt super Haha! (ondanks de rampjes die er ook waren) Zal mijn best doen een verslagje te schrijven.

Ik had al op het Lamoen overnacht en hoorde van Jannette 's ochtends dat Blanka een probleem had met de auto (kaduuk) en dat die wat later kwam. Oeps, zou ik daar in mijn eentje staan met al die ouders voor mijn neus. Koffie gezet, Thee gezet, bekers neer gezet en de eerste ouders waren eral. Handjes geschud, mijn naam gezegt en koffie aangeboden. Iedereen instaleerde zich een beetje, de meiden zochten een plekje in de schaapskooi en om kwart voor ofzo was Blanka er ook. Erg leuk en grappig om die weer te zien. Ik was 12 toen ik haar voor het laatst zag (en had lang haar en een pony en Blanka was toen een beetje gothigachtig en echt zo'n tiener), we zijn allebei echt veranderd, maar we konden het meteen ontzettend goed weer met elkaar vinden. Lachen

Indelen in de slaaphokjes koste nog wat moeite (wat is er zo leuk aan bovenslapen?), maar ging ook oké door wat ruilen en melden dat ze dan maar halverwege de week om moesten wisselen. Vervolgens deden we rondje pony's en pony's indelen. Fiona is was nog hoefbevangen, er moest er een mee met de huif, Jup stond in de wei en Simone ook. Verder hadden we eigenlijk alle pony's wel en had Blanka Tobias natuurlijk. Het indelen ging echt soepel, we moesten wel loten en er waren een paar matches waarvan Blanka en ik dachten: 'mmm, even aankijken.' Uiteraard waren we Mirthe ook kwijt (duhuh, leukste pony van stal Haha! ) en ik had als Leidingpony.... : Daisy Clown
Daarna nog een rondje namenspel, die ik aan het begin van de week echt nog niet wist. Aan het eind van de week haalde ik ze soms ook nog door elkaar (Hannah en Anneke noemde ik dus ook Hanneke en Anna en Celine werd Cecile...) Toen lunchen en voeren. De indeling werd al snel duidelijk, Blanka deed het voeren en ik het tafeldekken.

De groep was trouwens echt erg leuk. 12 Meiden, waarvan 3 meisjes van 10 (de drieling) en dan nog veel onder de 14. Twee meisjes wat ouder, een 14 en ander 16. Iedereen was erg enthousiast en kon best leuk rijden. We zijn dus ook na de 1e dag in één groep gaan rijden. Vonden Blanka en ik allebei prettiger in het bos en dat ging ook wel oké. Soms moesten we echt wel even aansporen om iets te gaan doen (zoals opruimen of de paarden vastzetten of blijven stappen), maar meestal waren ze over alles enthousiast.

Die middag gingen we voor het eerst naar buiten, we hadden de groep in twee groepen verdeeld. Vooral op vriendinnen en dan ook nog pony's die samen leuk gingen, ik ging met pris, Puncky, Odes, Cindy en Jacky en Blanka met de andere groep. Met het opstappen vonden we eigenlijk Sanne (het kleinste meisje) en Pris niet zo'n hele goede combi, maar toch maar besloten te proberen. Ik zat dus op de schimmel (Daisy) en die deed een beetje flipperig met opstappen (omhoog komen, druk doen). Ik dacht echt: nou, dit wordt wat met haar.

Die buitenrit ging uiteindelijk echt super, Daisy was wel zenuwachtig voorop. Zweepje geleend en uiteindelijk ging het steeds beter. een Rondje verzinnen ging ook zo en de meiden die ik mee had vonden het super. Aan het begin kwam Daisy niet zo lekker op gang en overgangen maken is ook niet haar sterkste punt. Over stil staan hebben we het helemaal maar niet. Daisy is uitgegroeid tot een topleiding paard. Ik draaide met haar (als ze niet meer omhoogkwam) zo het hek van het koeienpad open (trotse mamma) en kon keurig in een rustige gallop voorop (naast Tobias, ze vormden een maf blok) en wat een draf heeft dat kleine ding zeg Bloos! Haar zadel zat wel verrot, want dat gleed er aan alle kanten af.

Maandagavond deden we het vlaggenspel, mochten ze nog even zonder zadel rijden (met zijn tweeën erop en dan galloperen). Toen er uiteindelijk wat meiden waren afgevallen vonden we het weer genoeg. De film gaan kijken en Blanka en ik even douchen. De drieling hoefde ook de film niet te zien en kwam ons stalken. Nog even onze piercings (blanka heeft een tong en navel en ik een neus) uit en in gedaan: wat een show! Daarna getwisterd met de drieling en toen het einde van de film gezien en daarna lekker gekletst in het klephok.

Blanka en ik stelden geen bedtijd in, alleen moest het zodra er één iemand wilde slapen in de schaapskooi stil zijn. In het klephok mochten ze het zo laat maken als ze wilden. Dat ging prima, behalve dat de drieling de 1e nacht tot half drie daar bleef (dipsy's , ze waren terug gegaan) en door Jannette naar bed is gestuurd.

dinsdag
Blanka voeren, ik tafeldekken en daarna ontbijten. We gingen 's ochtends naar buiten. In één groep, Tobias kan soms als leidingpaard wat zeuren, maar Daisy was het onzekere eigenlijk al helemaal kwijt Lachen Ik stuurde haar zo overal langs (die is echt vooruit gegaan, ook qua rem en controle) en we reden heel lekker. Enige jammere was dat Cindy het voor elkaar kreeg haar ruiter er twee keer af te gooien. Na de tweede keer hebben Blank en ik iemand anders op Daisy gezet en zijn we gesplitst. Wie nog even hard wilde kon met Blanka mee snelwegpad, wie wat rustiger wilde kon met mij mee villapad. Ik heb daar een drafje gezet en mijn groep wilde toen toch nog een rustig hand gallopje en dat ging prima met Daisy. Het enige wat met Daisy minder goed ging was stil staan en de weg over. Dan stond ze soms echt te hupsen (beetje omhoog) en schoot ze opeens vooruit als we gingen, ook dat ging langzaam beter. Voor het koeienpad gaf ze ook nog een keer echt een show, ze stijgerde vol en de kinderen vonden dat zo mooi ROFL alleen ik vond het iets minder.

Dinsdagmiddag Voltige op Odessa en op Misty de koprol en de bokkensprong en op haar staan, dat ging ook leuk, hoewel Odessa het op en gegeven moment een beetje zat werd. Ik heb nog met de drieling pony's naar de wei gereden. Vosje, Piet, Larson en Cindy.
's avonds wilden we naar de speeltuin, maar het regende. Dus we hadden Bonita al terug op stal en deden een ander spelletje. Omgekeerd verstoppertje: één gaat zich verstoppen (of twee) en de anderen moeten die zoeken. Als ze haar (of hen) gevonden hadden moesten ze erbij gaan zitten. Super grappig. Toen we daarmee klaar waren was het droog en besloten Blank en ik als nog naar de speeltuin te gaan, maar dan wel lopend. Dus naar de speeltuin gelopen en daar erg veel lol gehad (op de familieschommel uiteraard) en lekkere koffie gedronken (blanka en ik) en de wc geterroriseerd en gepraat over vriendjes en vakanties en nog meer. Daarna nog Hints gedaan in het klephok en lol gehad.

Woensdag
Weer 's ochtends naar buiten. Meisje dat op Cindy zat, ging nu op Shera en het ging allemaal erg goed. Alleen vond ze het nog wel een beetje eng. Toch ging alles echt goed.
's middags zwembad, erg leuk Ja Blanka en ik maakten eerst een indeling voor die avond en voor de dagtocht en gingen daarna ook mee het zwembad in. Tot mijn neuspiercing eruit vloog en ik aan de kant ging zitten. We hebben ook nog in tijd doorgebracht in het turks stoombad met een groepje meiden en in het bubbelbad. (Net zo lang erg hard zingen totdat iedereen eruit was. Of schaamteloos doen alsof we het over sex hadden Bloos! , wel met wat oudere meisjes en wel heel onschuldig en grappig) Ook nog met een groepje meiden en twee vreemden Gejuft in het turkse stoombad. Als je een fout maakte moest je onder de koude douche.

's avonds hadden we les van Kirsten. Een springles. We hadden de groep verdeeld en ik sprong ook nog even mee, nu wel lekker op Mirthe. Gerinda had een bitloos hoofdstel mee en ik kon het niet laten die te proberen en dat ging top Haha! Ik vond het echt heel prettig rijden, ben eerlijk gezegd gelijk om wat het bitloze betreft (want ik vond het rijden alsof ik een bit in had) en wil het stiekem voor Mazzel ook eens gaan proberen. Mirthe was wel erg scheef, ligt misschien ook een beetje aan het zadel ?(= ook scheef) , maar uiteindelijk had ik haar ook zonder Bit best lekker aan het lopen. Helaas was dat weer weg toen ik haar even lang liet, Mirthe had het gehad en had door dat ze eronder uit kon, moest echt mijn best doen, maar leuk gesprongen Lachen
Vervolgens ging het meisje op Lizette niet zo heel goed, die wilde afstappen en toen heb ik met Lizette als nog even geprobeerd een sprongetje te maken. Ik ben een paar keer vanuit stilstand gegaan en heb uiteindelijk één keer heel netjes gesprongen, daarna kon ze op stal. Toen mocht ik ook nog even Toob proberen en dat was echt een paard. Vond het een beetje eng om aan de voorkant te zitten. Blanka gaf een beetje les en heb nog twee hindernisjes genomen (laag).

Nu ga ik eens eten Haha! Zo, de rampendagjes komen nog Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:30

Woeh, ja ik kreeg al een sms'je over rampjes...? Nagelbijten / Gniffelen

Klinkt allemaal helemaal prima Fenn! Wat leuk dat jullie groep zo beviel. Dat kan echt een heel verschil maken hè? Super dat iedereen het naar z'n zin heeft gehad en jij zelf natuurlijk ook *LOL*

Ik lees wel wat dingetjes die ik zelf nooit zo gedaan zou hebben (bv Daisy als leidingpaard meenemen Haha! ) maar als het allemaal goed ging; waarom niet? Lachen
Lukte het nou nog om de weg te vinden in het bos enzo? En beviel het een beetje, het leiden zelf (dus beslissingen maken, dingen organiseren, soms streng moeten zijn)? Lachen ben benieuwd naar het tweede deel en naar de ongelukjes... je bent toch niet weer onder een paard gaan liggen, of kon je je oude hobby niet in de steek laten Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:34

Tessel, het Leiden zelf beviel me echt wel Lachen Beter dan zelf kindje-zijn denk ik. Het hele dingen organiseren en de beslissingen maken lukte me prima en samen met Blanka klikte het gelukkig erg goed. Dat streng moeten zijn ging ook oké, ik deed de tafeldekploeg aan het werk zetten, maar eigenlijk ging het vanzelf om even te roepen: 'meiden van de tafeldekgroep willen jullie even gaan tafeldekken.' of 'Sanne, jij had toch tafeldekgroep? Waarom ben je dan hiet en niet bij het klephok?' De meiden vonden ons als begeleiding ook erg hip en wij hen ook, op het eind had je iedereen ook veel meer door en weinig kinderen deden echt aan onze verwachting.
Daisy meenemen, tja, ik had geloof ik keus uit Piet, Larson, Shera, Vosje of Daisy. Larson Shera en Piet vielen af, en van Vos of Daisy leek Daisy me de minst kwade. Ding deed het dus echt prima en is uitgegroeit tot een heuse leidingpony, het hek opendraaien bij het koeienpad is de leidingponytest en dat ging.

donderdag
Donderdag = Dagtochtdag, het duurde even voordat iedereen gemobiliseert was. Pony's pakken ging wel, maar de huifkar inruimen was minder leuk. Voordat we weg konden was het elf uur. We hadden wat in de indeling geschoven en Lizette bleef die dag lekker thuis. Er gingen twee dames in de huifkar en Blanka en ik reden samen met de rest van de groep. Die ochtend reden we een rondje en toen we het km-pad wilden nemen richting dagcamping schatte Blanka het eind van het pad net verkeerd in en remde ze wat te laat, meisje op Dandy schoot door en kwam tegen een paal. Dandy rende weg en het meisje lag huilend op de grond.
Ik sprong van mijn pony, meisje gekalmeert even op Misty gezet en meisje van Misty laten lopen met haar (ik had haar eerst, maar Daisy ging even flippen dus die nam ik over)
Op de dagcamping ging Blanka met een meisje naar Dandy en regelde ik dat iedereen haar pony vast zette. Daar ben ik nog een paar keer echt heel boos geworden, want de meiden deden alleen wat zij dachten dat moest, maar daarna ging het goed. Arnifloor op de blauwe heup van het meisje gesmeert en toch even ijs ertegen aan. . . .

Nu ga ik nog even weg, vervolg komt nog Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:39

Hek opendraaien = leidingponytest *LOL* (en het stilstaan bij het oversteken btw ook Knipoog )

Jammer dat van Dandy, da's minder. Rende hij echt weg van de groep en moesten jullie hem vangen? Wat een bijdehandje is het ook.. Moet even schrikken zijn geweest voor dat meisje en voor jullie Ach gut
Ik ben benieuwd naar het vervolg, hopelijk verliep de rest van de dag wel goed? Lachen

Ik had al wel gedacht dat het met jou goed zou gaan met leiden Knipoog maar waarschijnlijk moest je er wel aan wennen, of niet? Ik weet iig de eerste keer nog dat Rosa mee ging op kamp (trektocht) als leiding. Ze wist niet zo goed wat ze moest, was een beetje ongemakkelijk enzo.. maar op woensdag veranderde dat ineens compleet en pakte ze het super op Ja merkte echt aan haar dat ze erg moest wennen aan het leiden maar dat zat na twee dagen helemaal goed, alhoewel ze nog steeds lesgeven niet leuk vindt, Elles trouwens ook niet, dus dan ben ik altijd de pineut Huilen van het lachen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:03

@ Fenn, tot nu toe klinkt het erg spannend en leuk. Ben benieuwd naar de rest

(wiehoe... weer iemand overtuigd van bitloos Lachen )

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:30

Tessel, eigenlijk was het niet eens echt wennen. Lag misschien ook nog aan Blanka met wie het echt ontzettend goed klikte. We hadden vaak aan drie woorden overleg genoeg en vonden vaak hetzelfde over dingen. Ook de kinderen pikten het goed op, toen ze halverwege de week nog eens vroegen hoe oud ik ook alweer was vielen ze bijna van hun stoel Bloos!
en Marianne, jaah, bitloos Haha! Ik vond het zo prettig, ik heb ook aan garinda gevraagd of ze het hoofdstel op het Lamoen wil laten, dan ga ik het met Mirthe buiten proberen deze week Knipoog

donderdag vervolg
Zat ik daar dus op de dagcamping met een meisje dat echt in de stress was. Ze had erg veel pijn, maar vooral was ze heel bezorgd om Dandy. Ik belde alvast met Jannette, want dandy was er ook niet, die was Blanka dus aan het halen. Uiteindelijk bleek het zo te zijn dat een man Dandy had opgevangen en naar de dichtsbijzijnde manege had gebracht: Snorrewind. Blanka kwam die man tegen en die heeft haar en het meisje erheen gebracht met de auto. Meisje op Dandy (met een beugel, die ander was van het zadel af) en terug gereden. Dat duurde dus alles bij elkaar nog wel even en ik zat daar op de camping. Kinderen aan het werk gezet met water emmers. Meisje kalmeren en heen en weer bellen. Toen blanka terug was met de pony werd die belaagd door fans en: 'gaat het wel goed met hem?'s . Het ging helemaal goed met mannetje Dandy.
Vervolgens zijn er twee meiden opgehaald, meisje wilde liever niet alleen naar het Lamoen en er waren genoeg vrijwilligers om even mee te gaan en hebben Blanka en ik een noodplan verzonnen met de pony's. Joey en Odessa mochten met twee meiden erop achter de huifkar (vonden die meiden leuk, ze zouden normaal inde huif zitten) en we wisselden wat. Ook ik mocht even wisselen, want het meisje op Mirthe wilde best Daisy eens proberen Lovers Lief! Ik heb nog wel honderd keer gemeld dat het mij echt niets uit maakte, maar het wel heel lief vond en toen toch gedaan. Meisje vond Daisy erg leuk, gelukkig en zat met zo'n trots glimlachje op de pony.
Dat buitenritje ging leuk, al hadden we op een geven moment echt heel het bos wel drie keer gezien. Nog een ijsje gehaalt op de camping. Helaas ging het bij het laatste gallopje weer mis, op het snelwegpad. Daisy's zadel zat niet zo heel goed en nu zag ik het zo naar voren schuiven (ik en Mirthe bleven in de achterhoede, heel fijn dat ik die pony gewoon rustig achter kan laten blijven Lachen ) Uiteindelijk kwam ik de bocht om en daar lag Lindey met het zadel en hoofdstel van Daisy op de grond. Echt heel maf, want alle riempjes zaten nog vast en alles was nog heel. Pony is een stuk verderop opgevangen met de huif. Ik ben toen van Mirthe afgestegen en heb het zadel van Daisy op Mirthes zadel gelegd en toen moesten we terug lopen. Pfoe, wat een pokke end Vork

Die avond was natuurlijk de bonte avond. Blanka en ik deden iets waarbij een meisje geblindoekt achter een ander zat en dan de armen speelden. Ze moesten tanden poetsen, vla en hagelslag voeren en lippenstiften, het werd erg hilarisch. Er waren nog leuke andere stukjes en toen kwam het hoor. Blanka en ik moesten onze regenkleding aandoen en we kregen een blinddoek op. We werden naar de stallen geleid en moesten in een kruiwagen gaan zitten, er was een bel tussen ons in. Kregen we vragen over de week en over het Lamoen en als we het fout hadden of de ander het goed had dan kregen we een kan ijskoud water over ons heen Bloos! We hebben keihard gegild en uiteraard verloor ik. Daarna nog wel even wraak genomen en wat andere meiden ook nat gegooid. ghegehe, Duivel
Toen we weer omgekleed waren, die regenkleding werkte echt niet, hebben Blanka en ik met moeite een vuurtje aan de praat gekregen en hebben we daar nog een hele tijd omheen gezeten. Broodjes proberen te maken, maar dat mislukte eigenlijk flink, ach dat maakte het niet minder gezellig. We gingen te laat slapen.

Oja, de drieling had in de nachten ook nog een soort grapje. Ze probeerden met viltstiften ons onder te tekenen. Hoera. De eerste ochtend lukte het ons al om op hen een hartje te zetten op hun wangen, maar hen lukte het maar niet. Stond opeens die laatste nacht om drie uur een meisje naast mijn bed. Ik werd wakker en heb ze geloof ik heel erg laten schrikken.

Vrijdag
We hadden ergens aan het begin van de week al bedacht om een dauwrit te gaan doen. Zo konden we en naar buiten en hadden we de rest van de dag om op te ruimen enz. Er bleven een paar meiden liggen, dat mocht, maar verder stond iedereen om half zes buiten. Om kwart over zes zaten we op onze paarden. Het was echt een prachtige buitenrit. Omdat Daisy's tuig erg los zat had ik voor de verandering eens Toon mee. Er was een prachtig opkomend zonnetje, we zagen een hertje vlak naast ons, konijntjes, spinnenwebben tussen de hei en ontzettend veel rust. Heel mooi, we deden ook een buitenritje met alles erop en eraan. Snelwegpad, KM-pad, Chille drafpad, Kronkelpad, Koeienpad, Snelwegpad terug. Blanka en ik hadden nog erg veel lol, we wilden het snelwegpad afstappen op Toob en Toon. Uiteraard ging dat met Toob niet, maar met Toon kwam ik heel relaxt aanstappen. Hihi, de hele groep onze namen roepen.

Daarna konden we ontbijten en vervolgens opruimen. Dat duurde een hele tijd en toen konden we alweer middageten, maar begon het wel ergens op te lijken. Celine kreeg erg last van hoofdpijn en lag nog even op de bank. Na het eten ging dat wel weer, meisje die van Dandy af was gevallen had ook erg veel pijn. Na het eten waren de meiden die mochten oefenen pony's aan het poetsen toen er opeens een spontaan aan het huilen was. Ze had migraine en ontzettend veel hoofdpijn. We konden niets doen om het op te laten knappen en zij is vervroegd opgehaald. Vervolgens ging het bij een meisje in de bak niet zo goed, ze wilden wat doen met haar zusje en haar nichtjes en dat hadden ze thuis al helemaal verzonnen. Ze hadden ook verf mee en pakjes gemaakt en er van alles voor gedaan. Dat meisje raakte erg in de stress en haar zusje werd weer boos en toen was er een halve ruzie. Ik heb dat meisje op shera nog even les gegeven, tot ze Shera door had en die geen loopje meer met haar nam, erg knap hoe ze dat toch deed! Vervolgens hadden ze hun stukje geoefend en gingen zij op stal de paarden verven. Ondertussen ging ik de drieling les geven, ze wilden springen. De drieling, van wie we aan het begin dachten dat het chaos zou worden, was echt super en ik vond het erg gaaf om hen even les te geven. Ook die zag je echt vooruit gaan. Alleen halverwege die les ging het super hard regenen, ik liet ze even hun regenjassen halen en daarna toch maar door. Toen die klaar waren en Blanka het laatste groepje hielp kwam er opeens iemand aanrennen: 'Fenna, Caro ligt op de grond en ze trilde helemaal en ze zei dat ze niets meer voelde! Kom snel.' Blanka en ik schrokken ons echt rot, ik ben daar heen gegaan, Blanka kwam toen ze daar alles voor elkaar had. Meisje lag ondertussen op de bank, ik ben bij haar gaan zitten, hoofd op schoot genomen, zorgen dat ze rustig ging ademen en er proberen achter te komen wat er was. Toen Blanka er ook was zijn we nog verder gaan polsen. Ze had erg pijn in haar rug en knieën maar moest van ons toch even haar hoofd naar beneden doen, flauwvallen, ze kwam langzaam wat meer bij. Uiteindelijk denken wij dat het een combi van te veel energiedrank en paracetamol was. We hoorden ook nog dat ze slaappillen had genomen die week Bloos! Toen wij nog even bezig waren met Caro kwam er weer een meisje aanrennen: 'Blanka, Fenna, Nadine is van Joey afgevallen!' Blanka daarheen , maar het meisje kwam al aan en had alleen gezicht vol met modder en een beetje dikke kin. IJs erop en het kwam alweer goed.
Vervolgens raakten er nog wat meiden in tranen, vooral zusje en nichtjes van het meisje dat flauwgevallen was. Blanka en ik probeerden alles nog een beetje normaal te houden en met de meiden te voeren en te vegen die dat nog wel konden. Jannette regelde het tafeldekken en toen konden we eten. Niemand had meer zin in de demo, maar Blanka en ik vonden dat er wel iets moest komen. Dus even gebrainstormd.
Het werd een toneelstukje, Blanka en ik zouden het vertellen. Er was eens een drieling (de drieling in de bak, zonder paard), die speelde graag paardje en op een avond speelden ze paardje bij Opa Gerrit op zolder. Ze zagen een raar ding en gebruikten het als hindernis, bleek dat ding een tijdmachine te zijn. Ze kwamen in de tijd van de Indianen en Cowboy's (meiden naar binnen op de al geschilderde paarden en met cowboychaps) en die vochten en vluchten. De drieling kreeg van de indianen ook drie paarden en zo reden ze achter elkaar aan. Toen namen ze weer de hindernis en kwamen ze in de tijd van de hippies. Drie meiden naar binnen op hippiepaarden (heel leuk versierd en verkleed) en die waren voor peace en love en no war en zo kwam alles weer goed Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:06

Zo, jeetje zeg! wat een pech de laatste paar dagen. echt jammer, dat er zoveel mis ging, maar zo te horen hebben jullie het prima op kunnen lossen?
Ging iedereen uiteindelijk wel met een fijn/voldaan gevoel naar huis? Die demo klinkt wel super zeg, wat goed dat jullie dat zo snel nog even in elkaar konden draaien Ja

En heb je alweer zin in volgende week, hoeveel kinderen hebben jullie nou? Waren daar ook beginners bij of juist niet? Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:23

Zin in volgende week en ja, het was even hectisch, maar alles kon worden opgelost Lachen Ik heb ook nog wat van de meiden op msn gesproken en iedereen vond het super.

Deze week 5 kinderen, twee beginners. Als je nog langs komt: stuur maar sms'je Lachen Nu vertrek ik weer Doei!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:43

Veel plezier! We horen het wel weer Haha!
Ik heb donderdag vrij, dus ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik kom of niet, maar ik kan die dag ook wel heel goed gebruiken om hier dingen te doen eigenlijk... hmm, ga er nog even over nadenken Lachen
We sms'en nog!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:00

Jeetje wat een week Fenn! Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig was alles op te lossen Lachen
De demo klinkt ook heel leuk!
Ik zit ook te twijfelen of ik nog langs zal komen.. vanavond gaan we de vouwwagen in Markelo stallen en komen we er bijna langs, maar om nou al direct op de eerste avond in te breken Tong uitsteken
Nouja, ik denk nog wel even..

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:49

Ik heb vanmorgen al ingebroken, dus dat maakt ook niet zoveel uit. Groep was net compleet. Mijn zusje had haar hoofdstel meegenomen naar huis en die hebben we dus maar even gebracht.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:17

Ben benieuwd hoe fenna het deze week gaat hebben, gaat wel weer heel anders zijn met zo weinig kids Lachen

Marianne, ik word helemaal zenuwachtig van je onderschrift! Nagelbijten / Gniffelen Is het nou eindelijk (bijna) zo ver??