Manege Veldt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

micky

Re: Manege Veldt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 09:57

haiiiiiiiiiiiiiiii ,we moeten allemaal een zonnedans gaan doen volgens mij heeft het echt geholpen hahahahahahahahaha want het was gisteren echt heel erg lekker weer .

ik had gisteren niet zoveel zin om te gaan rijden en ik vondt dat Orambo wel een een dagje vrij had verdiend besloot ik maar om met hem buiten te gaan lopen,omdat ie dat nog allemaal een beetje spannend vindt .
Dus hoofdstel in halstertouw om hem hem vast te houden en gaan met ie banaan !!.
maar omdat ik af en toe lui ben besloot ik om op de fiets te gaan en Orambo lekker te laten lopen .

Ik had het nog nooit gedaan maar voor alles moet een 1e keer zijn .

Maar Orambo was wel erg enthousist dus ging in volle galop achter mij aan en zat zowat op mij achterop dat was dus ook niet helemaal de bedoeling .

dus dacht ie nou dan ga ik wel ff voorop lopen dus ik hoefde helemaal niet te fietsen hahahaha ,ik ben niet zo ver geweest want het liep een beetje uit de hand en hij heeft later met Bendit (paard van Marijke) lekker los gestaan . Pling Pling Pling Pling Pling

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 11:19

Hahaha.....dat je dat durft. Ik zou het niet in mijn hoofd halen, Liquita wil niet eens alleen de dijk op Nagelbijten / Gniffelen . Maar ik heb ook iets voor het eerst gedaan.....

Ik moest van Grardus meer en dieper gaan zitten in het zadel, dus ik oefenen door te rijden zonder beugels. Ik vond het heel eng om in galop te gaan, maar dit heb ik uiteindelijk toch gedaan. Het ging harstikke lekker Pling . De volgende dag dus weer.....en toen bedacht ik dat ik het wilde proberen met lossen handen Afbeelding. Dus knoop in de teugels en gaan met die banaan Knipoog . LEUK joh!!!!
Toen moest ik toch ook nog even in galop, heel voorzichtig met 1 hand paraat bij de teugels, en ja hoor daar ging ik. Ik vond het echt geweldig......en de mensen in de kantine ook, die dachten dat ik aan het oefenen was voor een vliegtuig Haha! Haha! Haha! . Maar Grardus vond het wel een goede oefening, en daar gaat het natuurlijk om, en..............om de LOL Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen .

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:18

@liquita, goed zeg ,ik weet ook nog een leuke oefening , je moet dan op een volte gaan rijden en de teugels in 1 hand nemen en dan op je benen gaan sturen ,ik heb het ook gedaan na een paar het gedaan te hebben gaat het vanzelf echt heel grappig !!!!!

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:20

ik wist trouwens niet dat gradus alweer prive les gaf

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:25

Ha leuk, die oefening ga ik ook eens proberen.

Grardus heeft afgelopen week s'avonds wel prive-les gegeven. Ik heb nog geen les gehad hoor, heb voor volgende week een afspraak staan (s'morgens).

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:56

@ Hackie: Jah zou wel kunnen, Liep ik met een meisje??

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:26

Zo....maar weer eens een nieuwe stalmuur geplaatst op de website van Veldt.

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:08

sire staat er nog steeds ?? :S

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:12

haha...klopt, hij is nog bezig met uploaden naar de site...het is bijna klaar. Ik was te snel met mijn berichtje tikken Bloos .

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:13

oooow Tong uitsteken
jah zeg dat dan heh Lachen

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:18

Dat zeg ik toch...........oke, en beetje later dan Gestoord .

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:20

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:29

hehehe leuk hoor Haha!
bruun wilt ook graag!!
Hoe lang is die wachtlijst eigenlijk?? Lachen

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:48

Er zijn nog 11 wachtende....ik wil proberen sneller een nieuwe foto te plaatsen. Om de 2 weken ofzo, het ligt ook een beetje aan de tijd die ik heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:02

Leuke website heeft de manege! Die stalmuur heb ik even bekeken, super leuk bedacht!

Gandhy is vandaag voor het eerst op buitenrit geweest. Aan zijn hoofd en manier van lopen te zien vond hij het mega spannend, maar hij was wel super, superbraaf. Een lieve stalgenote (ZZ-zwaar dressuur, M-samengesteld en angstloos) had hem meegenomen om hem te laten wennen aan het buitenrijden, want zelf ben ik niet zo'n held in dat soort dingen Nagelbijten / Gniffelen. Toen ze terug waren vertelde ze heel enthousiast dat ze hem wel naar de zoveelste versnelling had kunnen rijden, maar dat hij niet uit zichzelf echt heel hard wilde (alsof ik dat zo erg vind Clown).

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:05

THANKS!!!

Wat goed, dus de volgende keer ga je zelf op Gandhy naar buiten?

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:17

Jah das zeker goed!
veel plezier en succes ermee!

enne petra ik zal binnenkort ff mailtje naar je sturen voor de stalmuur Haha!
Want bruun kan natuurlijk niet ontbreken!!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:23

OK, dat is goed!!!

Edit: wel met een leuk verhaaltje erbij he Knipoog .

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:56

Sanniiy16 schreef:
@ Hackie: Jah zou wel kunnen, Liep ik met een meisje??

volgens mij wel, het was zeg maar bij die parkeer plaatsen ??

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:59

@ Shenavallie
Moest meteen aan jouw denken:
viewtopic.php?f=142&t=437606

Geintje Tong uitsteken

Je brandnetel werkt wel, net toen jij de stal uit liep moest maisy piesen Haha!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:18

Ha.....we zijn weer ONLINE. De manegehuiskamer was helemaal verdwenen Afbeelding , grote paniek dus Knipoog !!!

MAAR......gelukkig we zijn er weer.

Nog leuke dingen mee gemaakt vandaag?

Ik was vanmorgen bij Liquita. Ik heb haar vandaag een 'rustdag' gegeven, alleen even aan het halstertje gelongeerd. S'middags ben ik naar de wedstrijd van Marleen (Gullit op bokt) en Demi wezen kijken en het was weer heel erg GEZELLIG!!!
Verder nog wat in huis geklust en morgen Afbeelding mag ik weer fijn werken, na 3 heerlijke weken vrij.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:25

Jeejj,,, we zijn er weer:)
was net bezig met typen toen Liquita het al zei:)

ben vandaag de hele dag wezen groomen, 2 meiden van stal hadden een wedstrijd bij kalverhoek. wel even balen dat het eerst ging regenen want je moest opzadelen bij de trailers. Het was hun eerste officiele wedstrijd dus was veel spanning. ze zouden meedoen in de trail en de raining, trail was als eerste hier was monique met ranja als 5e van de 5 geiindigd dit omdat ran een koppige bui had en Tanja en himyar waren op de 4e plek. Toen gingen ze even inwennen aan de grote bak voor de raining, waar ranja helemaal flipte en aangezien monique zwanger is heeft ze de raining proef afgezegt voor veiligheid voor de baby:P.
Toen ging tanja inrijden, die op het moment dat ze een changement wou doen, een giga bok van himyar kreeg waardoor ze haar evenwicht kwijt was. Him gaf er nog een bok achteraan nam een spurt en plof daar lag tanja op de grond. ik heb nog nooit zo veel mensen zien rennen door een bak naar 1 persoon. Marcel is even op him gestapt om hem even te corrigeren, en te vertellen wat wel de bedoeling was, en tanja probeerde op te staan wat met moeite ging. Ze was erg duizelig en misselijk maar onze tan die niet op geeft heeft mooi wel daarna der proef gereden waar ze 3e!!!!! van de 10 mensen is geeindigd met een heel erg groot aplaus vanaf de tribune. Zelfs kreeg ze complimenten van de jury dat het knap was dat ze hem nog reed iedereen dacht dat ze af zou zeggen.

al met al een dag met sensatie, nu weer even bijkomen en morgen weer werken, en naar de paardjes natuurlijk:)

Dinsdag gaan we met pallieter langs de weg samen met zijn moeder, een beetje bomproof etc maken want eind deze maand hebben we onze eerste keuring met de kleine! ooh wat spannend ik ben echt benieuwd wat hij gaat doen!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:51

Inderdaad knap dat ze toch is door gegaan.
Met Pallieter naar een keuring?? Zeker spannend, nou succes alvast.

Hackie heeft het andere (oude) Veldt topic weer omhoog geschopt Haha! , zij durft wel...hihi...ik niet omdat het al een heel oud topic was.
het enige echte MANEGE VELDT topic

En Shenavallie heeft een Manege Veldt deel 2 topic geopend.

Dus nu lopen er 3 Veldt topic's Haha! Haha! Haha! LEUK!!!!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:59

haha, ik denk alleen dat we weer worden terug getrapt naar dit topic,
hier hebben we echter al 102 bladzijdes! die willen we natuurlijk niet kwijt toch?

Ja ja met palletje naar een keuring, en met zijn moeder. Dat is echt de ramp van stal die flipt helemaal op een keuring maar we kunnen haar aan haha. Pal moet en zal gewoon naar de keuring, goed of kwaadschiks gnagna.
Ik ga hem alleen niet wassen etc. poets hem wel een beetje schoon, aangezien hij nog lekker buiten blijft wil ik zijn vet laag erop houden! nu moet ik alleen nog een witte broek, + broek kopen. Want ik moet er toch echt aan geloven om naast te gaan rennen omdat hij het meeste aan mij is gewent. ik zat er eigenlijk aan te denken om me vader te laten rennen. maar nee hoor ik ben zelf de banketstaaf haha:)

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:04

Haha....dat is toch juist leuk!!! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.