Barokke paarden meeting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Barokke paarden meeting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 11:59

Nu de Lipizzanerdag in Amsterdam niet doorgaat, leek het mij wel een leuk idee om eens een Barokke-Bokt meeting te organiseren. Ik heb nog geen concrete plannen qua locatie maar wilde zo eens kijken of er wel animo voor zou zijn. De meeste barokke paarden kunnen wel een 'kunstje' en het lijkt me leuk om een soort van demonstratie middag te houden. Aan de lange teugel, Spaanse Pas, pas de deux, rijden op muziek, wat je wil alles mag!
Daarna wanneer er mogelijkheid voor is nog met zn allen een tochtje maken door bossen oid, in ieder geval een leuke middag van maken met veel mooie paarden. Rassen die ik hiermee aanspreek zijn o.a. Andalusier, Fries, Lipizzaner, Lusitano Knappstruber...
Suggesties altijd welkom en laat weten of je met of zonder paard zou willen komen. Groeten Regine

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:54

Hihi, wel een leuk idee, alleen onze lippi kan nog niet echt een goed kunstje. Ook vervoer zal wat moeilijker gaan vrees ik! maar wie weet, ik zal het doorgeven.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 13:26

kuntstjes doen is niet het belangrijkste hoor! Er is zo weinig omtrend het barokke ras, lijkt me leuk ze is allemaal bij elkaar te zien!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:36

Ligt eraan waar het is, anders wil ik wel komen kijken (als ik vervoer heb) uiteraard zonder paard Haha!

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:11

Ik wil ook wel komen met mijn fries maar die kan geen speciale kunstjes maar een leuke rit is altijd welkom.
Ik heb wel even western met er gereden maar ben nu met de basis bezig.
Dus rij nu eigenlijk geen speciale richting.
Maar lijkt me leuk

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:29

Lijkt me op zich leuk, maar een beetje afhankelijk van waar het gedaan wordt en hoeveel mensen/paarden er komen.
Ik wil wel iets op muziek rijden ofzo en wat steigeren en Spaanse passen.

Misschien leuk om een loting ofzo te doen (ten bate van Brooke of een ander goed doel) of gewoon gratis als het een kleine meeting wordt, waarbij een paar winnaars Spaanse pas mogen voelen op een echte Lipihengst Haha! .

Dat was tenminste bij de meeting van Anneke afgelopen zomer wel een succes voor de toeschouwers en andere ruiters.

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:38

Melissa schreef:
Ligt eraan waar het is, anders wil ik wel komen kijken (als ik vervoer heb) uiteraard zonder paard Haha!


Same here Haha!
Wel een leuk idee, zo'n dag! Stel dat er meerdere mensen zonder paard komen, is het misschien leuk om b.v. een huifkar (uiteraard met barokke paarden ervoor Haha! ) te huren om mee te gaan op de eventuele rit?

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:09

Ja lijkt mij heel erg leuk !
Ik wil ook wel komen,maar mijn andalusier is nog te jong om op te rijden,hij kan wel een paar kunstjes mag ik hem dan ook meenemen?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 11:58

Ik vindt het een heel leuk idee, misschien is het handig om een lokatie uit te zoeken die een beetje in het midden ligt van alle woonplaatsen van de bokkers die nu reageren, het lijkt me namelijk niet geslaagd om helemaal vanuit Groningen naar Brabant te rijden (bij wijze van spreken Knipoog )

Misschien gewoon een rit op de Lage Vuursche Verward kan eventueel vragen of we bij ons op stal de bak mogen gebruiken, als het zondag middag is moet dat niet zo'n groot probleem vormen, kunnen we ook nog heerlijk buiten rijden Hier in de buurt hebben we een leuk restaurant waar je ook nog eens de stallen kan gebuiken (stands) om de paarden even neer te zetten zodat wij lekker wat kunnen eten en/of drinken Vork

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 12:05

Als het bereikbaar is voor mij dan kom ik graag. Misschien kunnen we elkaar ook ideeën geven voor het trainen van de "kunstjes"? Ik wil er nog graag veel over leren en dit lijkt me er een goede gelegenheid voor.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:25

de lage vuursche vin ik een goed idee Haha!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:27

Dan ga ik ook mee! (samen met Melissa als publiek Knipoog)

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 21:54

Melissa schreef:
de lage vuursche vin ik een goed idee Haha!


Ja dat klinkt heel goed Napoleon! Zou je eens na kunnen vragen wat de kosten zijn om die bak te gebruiken? En wanneer het evt. kan qua datum?

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:23

de lage vuursche ligt dat bij bussum in de buurt?
Ik ben nog nooit zo ver alleen met haar geweest maar eens moet de eerste keer zijn.
Ik wacht het af.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 00:57

lissyjd schreef:
de lage vuursche ligt dat bij bussum in de buurt?
Ik ben nog nooit zo ver alleen met haar geweest maar eens moet de eerste keer zijn.
Ik wacht het af.


De Lage Vuursche ligt vlakbij Utrecht, dus centraler kun je het bijna niet hebben. Eigenlijk zal het dan voor mensen uit Groningen net zo ver zijn als voor mensen uit Nijmegen Knipoog

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:06

Leuk idee! Helaas geen eigen paard, geen barokke paard. Wel een bijrijIJsco, maar wel supergeinteresseerd in Andalusiers (& andere barokke paarden). Ben benieuwd. Lage Vuursche is idd mooi, leuke omgeving ook.

Lusitanofr

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 12:59

Op 27 april is er een wedstijd voor barokke paarden in Zuidwolde (vlakbij Hoogeveen).
Hier willen we ook een showrubriek doen (leuk voor het publiek).
Deze wedstijd is een indoorwedstijd en er kunnen 2 proeven worden verreden.
Meer informatie kijk op: www.StalQuoVadis.com bij "nieuws".

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:34

Ik wil wel komen met El Roy. Maar dat hangt wel van de locatie af ik wil niet uren gaan reizen met hem.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 00:58

Merilyn schreef:
Ik wil wel komen met El Roy. Maar dat hangt wel van de locatie af ik wil niet uren gaan reizen met hem.


De Lage Vuursche (bij Utrecht) wordt genoemd Knipoog of dat ook vast staat weet ik niet.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 11:52

Klopt, dat gaat om dezelfde barokke meeting, die inmiddels in een ander topic met Napoleon verder uitgewerkt word. De datum is nog niet bekend, word maart/april dat is afhankelijk van Katja, het is bij haar op het terrein. Nog even geduld dus, maar het gaat gewoon door!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:50

regine schreef:
Klopt, dat gaat om dezelfde barokke meeting, die inmiddels in een ander topic met Napoleon verder uitgewerkt word. De datum is nog niet bekend, word maart/april dat is afhankelijk van Katja, het is bij haar op het terrein. Nog even geduld dus, maar het gaat gewoon door!


Oops, welk topic dan?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:29

ja lijkt me super als het niet te ver is!! en ook ik kom aleen even toeschouwen!! Mijn vz paardje is niet helemaal een barokke paard!! verre van zelfs!!

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:39

ik wil ook komen so count me in hem momenteel nog geen paard maar het zeker een baroque en meschien dan wel een lipi alleen nog eve vervoer regelen
groetjes elene

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 22:48

Naar aanleiding van dit topic heeft Napoleon een nieuw topic gestart.
[BM] Barokkepaardenliefhebbers opgelet, meeting!
We wachten op de datum die Katja moet vaststellen, want het is bij haar op het terrein namelijk.

Off topic: de datum voor de Lipizzanerdag in de Hollandsche Manege is vastgesteld op 6 april!