excursie naar (paarden)slachthuis en rendac?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

excursie naar (paarden)slachthuis en rendac?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:34

n.a.l.v. de topics over het slachten van paarden

mij lijkt het erg interessant,om eens met een groep een excursie te houden naar een slachterij, ik wil erg graag weten wat er met mijn trouwe viervoeter zou gebeuren als het ooit zover zou zijn om deze keuze te moeten maken.

om nog meer inzicht te krijgen zullen we ook de andere kant moeten bekijken, want we weten allemaal wat er gebeurt als het paard thuis wordt ingeslapen, dan komt de man met de grote grijper.

maar waar brengt die beste man ons dier heen, en wat gebeurt er daarna, ik weet wel wat er gebeurt, maar zou het best eens willen zien.
nu is het heel erg moeilijk om bij de rendac zoiets te regelen, maar ik heb een hoop contacten die richting in, en kan het allicht proberen, of wellicht kent een bokker iemand uit de directie van de rendac (best,NB)

nu wil ik even benadrukken dat dit topic niet bedoeld is als discussietopic, zulke topics zijn er genoeg, reacties van mensen die het walgelijk vinden dat wij dit doen laat ik verwijderen, dit topic gaat namelijk over een meeting van bokkers die echt geinteresseert zijn, in dit lugubere, maar onontkomelijke feit, het slachten van paarden.

ik kan wel een excursie regelen op een varkensslachterij, maar ik wil echt naar een paardenslachterij, dus wie heeft er suggesties?

Garmana

Re: excursie naar (paarden)slachthuis en rendac?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:36

Sorry maar ik zou niet naar de rendac willen echt niet!! Alles wat bijvoorbeeld uit het paard komt (ingewanden etc) word in containers daarheen vervoert.. Dit is gewoon te walgelijk om te zien. Ik ga liever nog een keer naar Jan van Veen toe dan. Als je gaat laat het me dan weten ik zal er over denken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:38

ik zie weinig verschil met een slachterij, alleen dan dat een slachterij hygienischer is... maar een slachterij gooit ook de ingewanden in een bak...

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:40

crossmonster schreef:
ik zie weinig verschil met een slachterij, alleen dan dat een slachterij hygienischer is... maar een slachterij gooit ook de ingewanden in een bak...

ja dat zeg ik net.. die prut word allemaal door de rendac opgehaald.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:43

ja dat klopt, en dat stinkt enorm, maar het hoort erbij...

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:43

dat wel.. maar ik ga niet naar de rendac!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:45

Ik heb misschien wel enig intresse om me angst te overwinnen met de slacht. Omdat ik een niet zo`n fijne ervaring heb gehad met een paardje in laten slapen!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:58

mijn paard is op een zeer fijne manier ingeslapen, maar ik ben ook absoluut heel benieuwd hoe het er op een slachterij aan toe gaat, omdat ik daar niet per definitiew afwijzend tegenover sta. of ik bij rendac zou willen kijken weet ik niet....uiteindelijk is mijn pony daar ook door 'afgevoerd' en weet eigenlijk niet of ik wil zien hoe het er daar aan toe gaat.
wel heel interessant hoor zo'n excursie!

suggesties heb ik verder niet, wel interesse...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 14:00

we zullen even moeten wachten tot er iemand komt die bevriend is met een goede paardenslager, een excursie krijg je namelijk niet zomaar voor elkaar.
bij ons is alles ook heel gesloten naar de buitenwereld, er staan vaak genoeg mensen van de3 dierenbescherming te filmen namelijk, enn die knippen en plakken dan zo dat we als dierenbeulen uit de bus komen Knipoog

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:42

Ik heb aan Jan van Veen gevraagd of het mogelijk is om nog een keer te komen kijken als we intresse hadden. Zolang je het van te voren meld vind hij het goed dus daar kun je wel heen Knipoog

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:49

Hallo,
Ik ben ook wel benieuwd eerlijk gezegd hoe het er bij rendac of een slachterij aan toe gaat. Ik woon in Eindhoven, en kan af en toe de lucht van rendac (Best) ruiken, dus ben wel benieuwd hoe het er van binnen uitziet. Ik wil dus wel mee. Helaas heb ik geen contacten in die wereld.
Wie is Jan van Veen eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:52

uhmm ff vraagje ieder een die het walgelijk vind zan die een vega of vlees eters ??? ik vind het ook smeerig dus zou niet willen maar ik ben dan ook vega dus ik hoe het ook niet bij mijn avond eten een stuk vlees

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:54

Anoniem schreef:
uhmm ff vraagje ieder een die het walgelijk vind zan die een vega of vlees eters ??? ik vind het ook smeerig dus zou niet willen maar ik ben dan ook vega dus ik hoe het ook niet bij mijn avond eten een stuk vlees

misschien kun je deze offtopic reactie even ergens anders plaatsen! daar gaat het hier namelijk niet om!!

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:04

Zachtblauw schreef:
Hallo,
Ik ben ook wel benieuwd eerlijk gezegd hoe het er bij rendac of een slachterij aan toe gaat. Ik woon in Eindhoven, en kan af en toe de lucht van rendac (Best) ruiken, dus ben wel benieuwd hoe het er van binnen uitziet. Ik wil dus wel mee. Helaas heb ik geen contacten in die wereld.
Wie is Jan van Veen eigenlijk?

Jan van Veen is de slager uit Nijkerk ik raad je aan om mee te gaan als het hierheen is die excursie!

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:04

Anoniem schreef:

Beetje jammer deze reactie!! Ten eerste al niet normaal leesbaar en ten tweede lekker offtopic jupjuP!!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:08

Owkee. Nou ik ben benieuwd. Ik ga wel mee.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 15:13

van veen lijkt me een prima idee.
en zo te lezen ook mensen uit ehv die mee willen, dus we krijgen wel een auto vol aan deze kant van brabant denk ik !

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:14

geen intresse om mee te gaan, maar als jullie een koffievos zien met een mooie staart mogen jullie die wel afknippen voor mij Schijnheilig Haha!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:15

crossmonster schreef:
van veen lijkt me een prima idee.
en zo te lezen ook mensen uit ehv die mee willen, dus we krijgen wel een auto vol aan deze kant van brabant denk ik !

Ow dat is fijn. Want ik zeg wel stoer van ik ga mee, maar ik heb eigenlijk geen idee waar Nijkerk ligt Bloos. Ik heb wel een auto iig, maar met meerdere is het altijd gezelliger!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 15:17

ik kan voorlopig geen autorijden, maar delen van benzinegeld is natuurlijk vanzelfsprekend, ik denk dat nijkerk een kleine anderhalf uur rijden is vanaf eindhoven.
ik woon in heesch, bij oss.
en je kunt natuurlijk altijd ter plekken zeggen tot waar en wat je wel en niet wil zien he.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:17

ik ben zelf een keer met school naar een slachterij geweest, in montfoort (ut) daar slachten ze ook paarden. misschien kan je het daar proberen. ze heten Van Kooten. Bij de rendac kom je wat moeilijker ivm besmetting enzo. maar ik kan zeggen dat dat behoorlijk stinkt!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:19

Ik weet wel dat er 1 keer per jaar ofzo bij de rendac een open dag is. Vroeger tenminste wel. Mijn ouders wilden daar toen met mij heen toen ik jonger was, maar ik werd gewoon ziek van de lucht dus is toen niet doorgegaan.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:41

uhm lijkt mij ook wel interessant..
ik hoor wel als het door gaat dan wil ik ook mee

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:37

ik hoor het wel het is ook goed te doen met de trein hoor Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 13:18

Ik zou ook wel mee willen gaan, hangt er vanaf welke datum, en het van belgie af een beetje te doen is.