Trektocht over De Veluwe!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sabien

Trektocht over De Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 10:45

Hallo allemaal,

Wij hebben een trektocht georganiseerd over De Veluwe. En we zoeken nog mensen + paarden die met ons me willen !

Datum: 14 augustus t/m 23 augustus (10 dagen)
Start en eind punt: Laag Soeren
Kosten: 225,-/250,- (op de meeste plaatsen incl. ontbijt + voer paarden)
Aantal personen + paarden: 8
leeftijd: 19/20, maar is niet erg belangrijk er gaat ook iemand mee van 16 en mischien nog iemand van 24!
paarden die meegaan: Erg verschillend; arabier, tinker, andalusier enz.

De paarden staan allemaal op de wei of paddock ook s'nachts. Eventueel is er nog wel een stal te regelen als iemand zijn paard liever op stal wil zetten. Zelf overnachten we in blokhutten, tenten, kamers. De bagage word overgebracht!

Beschrijving v/d route;
Dag 1: Dagtocht De Postbank In Laag Soeren, Overnachten bij Camping Boszicht in Laag Soeren. www.campingboszicht.nl
Dag 2: Van Camping Boszicht naar Hoenderlo, We overnachten bij De Veluwe Ranch in Hoenderlo. www.develuweranch.nl
Dag 3: Dagtocht Hoenderlose Bos, en weer terug naar De Veluwe Ranch
Dag 4: Dagtocht over De Hoge Veluwe, en weer terug naar De Veluwe Ranch.
Dag 5:Rustdag voor de paarden.
Dag 6: Van De Veluwe Ranch naar Otterlo. We overnachten bij De Kleine Pol in Otterlo. www.dekleinepol.nl
Dag 7: Dagtocht De Ginkelse heide of Kootwijk, en weer terug naar De Kleine Pol.
Dag 8: Van De Kleine Pol naar De Steeg. De Paarden overnachten bij een pensionstal en wij zelf op loop afstand van de paarden op een camping.
Dag 9:Van De Steeg naar Laag Soeren, we overnachten dan weer bij Camping Boszicht.
Dag 10: Iedereen weer terug naar huis!

Lijkt het je leuk om mee te gaan? Of heb je nog vragen stel ze dan gerust !

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:37

JA!!! ik wil wel mee! ik heb een 8 jarige ruin. hij kan prima met andere paarden meestal, en loopt 's zomers gewoon in de wei. hoeveel kilometers maak je per dag, en hoe ziet de opbouw van de ritten er ongeveer uit? in stap kan Faram namelijk uren lopen, als er veel galop in zit houdt hij het een stuk minder lang vol (headshaking heeft hij gehad, en bij veel galop komt dat soms nog naar boven). ik meld me wel onder voorbehoud, omdat er ook plannetjes liggen voor een andere tocht. en de datum, ik moet even kijken of dat met mijn werk te regelen is. en ook vervoer naar de startplaats, ik beschik niet over een trailer.

ik ben trouwens 21, hier wat meer over Faram:

Ruin, 8 jaar, wordt in maart 9. hij is ongeveer 1,50 hoog. dit is hem: (en ik)

Afbeelding
Afbeelding

het lijkt ons heel leuk om mee te gaan, Faram houdt van kange buitenritten en contact met andere paarden. zo te zien is het allemaal al netjes geregeld, en dat is wel zo belangrijk. de andere tocht is nog heel losvast, we weten dat we waarschijnlijk iets willen doen, maar er zijn nog geen echte plannen gemaakt, we weten ook nog niet waar we willen gaan rijden enzo. dus als je nog een plaatsje voor ons hebt, heel graag!

ik zag in je profiel dat je ook nog een shet hebt, ik ook! ze heet Flicka en is 2,5 jaar:
Afbeelding
Afbeelding

maar goed, ik hoor het dan wel!
Laatst bijgewerkt door merrieveulen op 09-03-06 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:44

Ik wil hetzelfde weten als merrieveulen! En is het ook mogelijk alleen het laatste gedeelte van de rit mee te rijden? Ik moet namelijk ook werken, maar 3 dagen vrij moet toch te doen zijn...

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:45

Ik bedoel trouwens de 5 dagen na de rustdag

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:01

heyhey,
ik weet niet of het mogelijk is alleen de vijf laatste dagen mee te rijden, want de overnachtingsprijs is per huisje, en niet per persoon, en dat delen we door vier.

maar als we iemand zouden kunnen vinden die zeg maar alleen de eerste paar dagen mee zou willen kan t wel!

(tevens tvp )

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 19:37

@ merrieveulen: Leuk dat je mee wil! Per dag rijden we ongeveer 30 km. de ene keer iets meer en de andere keer iets minder. De ritten gaan voornamelijk in stap, maar er zal natuurlijk ook wel eens een stukje gedraaft/gegaloppeerd worden. Tijdens de ritten houden we een aantal keer pauze en ook 1 keer een lange van b.v. 1 uur!

We zijn ook een aantal dagen op 1 overnachtings plek. Je zou dan ook samen met nog een aantal die dat zouden willen een kleiner rondje in de omgeving kunnen maken i.p.v. een hele dagtocht te rijden!

Graag willen wij wel zo snel mogelijk weten of je definitief meegaat want vol=vol! Diegene die als eerste een aanbetaling hebben gedaan, die zijn zeker van een plekje! Ik hoor wel van je of je meegaat!!

@ MaiMai: Dat is alleen mogelijk als iemand anders aleen het eerste gedeelte wil mee rijden.... (Zoals gentille al zei)

Gentille gaat zelf ook mee! Vandaar dat zij ook julie vragen kan beantworden!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:12

ik wil wel graag mee, alleen ik zit met vervoer. ik moet er met de trailer heen, en die heb ik niet. en ook niemand om ons te brengen. waar komen jullie vandaan? misschien kan iemand ons onderweg oppikken? op zich moet het met mijn werk wel te regelen zijn.

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:15

Ik denk dat ik er dan maar van af zie... Wel jammer, want ik heb in die periode net een paardje onder mijn hoede dat daar ook nog eens in de buurt staat!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:20

MaiMai, zou je die niet willen uitlenen aan mijn zusje? die wil namelijk ook mee, maar we hebben maar één paard!

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:39

Oei, dat zou ik moeten overleggen met de mensen waar ik het paard dan in bruikleen van heb. Het is trouwens een fjord...

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:44

vragen, graag! maar het is nog niet 100% zeker dat wij meegaan...

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:50

Ok, ik zal mijn best doen!

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:51

Niet helemaal ontopic, maar als jullie in Hoenderloo zijn moeten jullie vooral niet vergeten een bezoekje te brengen aan het kleine ijszaakje tegenover het pleintje.

Wij rijden er zelfs speciaal voor om als we in de buurt zijn, ze hebben daar nml het lekkerste softijs van heel nederland.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:59

Okidoki... ALS we meegaan natuurlijk...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:02

hahaha, leuk dat je erover begint Alwiene Ik ben vorig jaar met Ireentje naar de Veluwe Ranch geweest. Afijn, wij na een aantal dagen maar eens zoeken naar die beroemde ijstent!
en wij zoeken... en zoeken........ en zoeken...... uiteindelijk zijn we maar "bij dat kleine luifeltje" even een ijsje gaan halen, bij gebrek aan beter
ijsje was niet veel bijzonders, we keken ook wel redelijk op ons neus toen we hoorden dat dat het lekkerste softijs van nederland was

IJs van Co............

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:08

Whuahahahha GE-WEL-DIG idd het kleine luifeltje is dus de beroemde ijstent.
Het ijs ziet er niet bijzonder uit, maar we vinden het wel ontzettend lekker.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 12:08

Graag aleen reageren als je intresse hebt mee te gaan op trektocht!

@ merrieveulen: Mischien kun je wel met iemand mee rijden, ik zal even vragen aan diegene die al meegaan... En anders zou je met de paardentaxi kunnen komen!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:56

is dat duur?

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 22:16

Ja is wel vrij prijzig, even googelen

Ik heb even op de kaart gekeken en er komt wel iemand langs Zwolle, maar zij heeft een 1-paards trailer dus kan je niet meenemen.....

Of een trailer huren? De kosten daarvoor vallen nog wel mee volgens mij!
Laatst bijgewerkt door sabien op 10-03-06 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:19

mijn moeder rijdt niet met een trailer. anders kon ik gewoon die van de buurman lenen... nou ja, ik kijk wel even hoe duur het is, anders houdt het voor mij hier op...

Zazoo

Re: Trektocht over De Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:32

het lijkt me super om ook mee te gaan. het probleem is alleen weer dat ik geen vervoer heb . ik heb geen BE, kan wel een trailer lenen, maar das ook nooit zo'n probleem. Is er iemand uit de buurt van de bilt met BE en grote auto (de onze mag 1450 trekken, dus geen tweepaards) waar ik iets mee kan regelen? een tweepaards kan ik lenen. verder weet ik nog niks zeker, moet ook even met vriendlief overleggen en die heeft niet zoveel met paardendingen... heb wel eigen pony hoor

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 20:15

Oke, hoor wel van je of het uiteindelijk lukt!

minkieboy

Re: Trektocht over De Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:56

Jammer hoor,ik ben te oud.......
En het valt ook nog net een paar dagen buiten mijn vakantie...
Maare veel plezier allemaal....

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 22:30

sabien schreef:
Graag aleen reageren als je intresse hebt mee te gaan op trektocht!

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:37

Hey Dames....

Mooi zeg nieuw topic geopend.....
Alleen beetje vervelend nieuws vanuit hier.
Heb vrijdag eindelijk meer gehoord over of ik wel of niet vrij kan krijgen. Kon niet eerder reageren want gisteren naar de HOI geweest en was vannacht pas om twee uur thuis.....HOI is trouwens horses on ice, was echt super, maar gruwelijk koud.

Maar goed, ik kan dus geen 10 dagen vrij krijgen en baal nu dus gruwelijk omdat ik niet mee kan!
Alles helemal gepland, eindelijk mee kunnen met een trektocht over de veluwe wat ik allang wilde en dan werk wat roet in het eten gooit.
Je kunt je dus vast wel voorstellen dat ik hier giga zit te balen!!!!!!

Misschien als er nog een halve plek over is dat ik wel kan regelen dat ik paar dagen mee kan gaan, maar de hele tocht gaat dus zowiezo niet meer lukken.

Hoe dan ook sorry dames, maar zal topic in de gaten houden. Wie weet zit een paar dagen er toch in en kan ik alsnog naar de veluwe:-)