Dan toch ook eindelijk mijn verslag..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Dan toch ook eindelijk mijn verslag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 23:44

Helaas met tegenstrijdige gevoelens..

Gisterochtend ben ik rond tien uur vertrokken richting Assen waar ik om elf uur Cody en Kimmy van het station af zou halen. Eerst wat ontbijt gehaald en afgezet naar Gasselte waar we meteen terecht kwamen. Volgens mij waren wij één van de weinigen die zonder problemen bij de manege aan kwamen. Allereerst zijn wij even de stallen doorgelopen waar we er al gauw achter kwamen dat er al paarden voor ons werden gepoetst. We hebben eigenaresse Marian opgespeurd en die vertelde ons dat ze meteen de lijst met paarden in wou delen. Dit hebben we zoals Cody eerder al zei zo goed mogelijk proberen te doen. Kimmy zei meteen dat ze wel een lekker pittig en apart paard wou. Er werd al gezegd dat dit paard de neiging had zijn kop tussen zijn benen te steken enz. maar dit vond Kimmy alleen maar leuk. Lachen Nou ja.. dat heeft ze dus geweten.. Knipoog
Vervolgens zijn we naar de kantine gebracht om onder het genot van een kopje thee te wachten op de nog arriverende bokkers. Vanaf twaalf uur kwamen deze al langzaam binnen druppelen. Hier hebben we het nog wel even druk mee gehad, maar iedereen is uiteindelijk goed terecht gekomen. Terwijl ik al met CC in de bak stond, wachtend op Marloes kwamen Maaike en Ilindra nog als hekken sluiters aan. Helaas geen tijd meer voor een kopje thee van te voren..

Toen was het zover.... iedereen opstijgen in de bak. Hopelijk zag niemand mijn gestuntel... ik snap er niets van. Een paard van 1.75 stap ik vrijwel probleemloos op (tja.. ik ben stijf en moet weer wat oefenen), maar op Pandor kwam ik nauwelijks... Clown Dus hoop ik maar dat iedereen het te druk had met andere dingen dan op mij te letten. *LOL*

Tja.. en toen naar buiten.. in eerste instantie leek alles goed te gaan. Dees begon met haar Paula achteraan, maar binnen de kortste keren liepen ze al helemaal vooraan. Lekker fris dus. Lachen Eenmaal in het bos aangekomen werd er wel bekend welke paarden niet al te best over kontklevers konden. Verschillende gaven dus ook wel eens een behoorlijke bok kado. Echter toen we aan wilden draven begon Jack, waar Kimmy op reed zo tekeer.. hij sprong met vier benen de lucht in en gaf een behoorlijke bok weg. Kimmy viel er voor mijn ogen af, het paard liep er bijna over heen en ik ook nog bijna. Ik ben meteen uit het zadel gesprongen en heb mij bekommerd om Kimmy terwijl Cody verwoedde pogingen deed om Jack.. die als een dolle dwaas tekeer ging weer te pakken te krijgen. Kimmy was behoorlijk bleek en had behoorlijk veel last van haar hoofd, maar kwam gelukkig vrij vlot weer overeind. Kimmy is op het paard van de begeleider gestapt en hij ging op Jack verder. Dat hij hier ook niet tevreden mee was, was al gauw duidelijk, dus werd er gebeld en werd er door de manege eigenaresse tussentijds in de bossen een ander paard gebracht en werd Evil Jack weer mee genomen. Hierna was het al iets beter, maar nadat Mayo met Karin en Prisca met Sjuimpje had geruild was het een stuk beter vertoeven tijdens de rit. We hebben hierna behoorlijke stukken gedraaft en hebben sommige onder ons zelfs nog even gegaloppeerd. Vooral de achterhoede heeft genoten van een goede galop.. dit om de rest bij te kunnen houden. Na ruim twee uren zijn we weer aangekomen in Gasselte waar we nog wat foto's hebben gemaakt en in de kantine nog kort wat hebben nagepraat. Helaas was iedereen al vlot weer weg. Of richting huis.. of op naar een volgende meeting.

Cody en ik hebben naderhand nog ergens wat gesnackt en heb ik haar weer naar het station gebracht. Ik moest helaas het diner bij Maarten missen, maar na een telefoontje met Maarten kon ik mijzelf in ieder geval verlekkeren met wat hij en Doree allemaal hadden gemaakt. Vork Kwijl
Eenmaal in Drachten moest ik meteen door met verhuizen en heb ik tot slot nog wat gedronken bij medebokster Joyce b (mijn nieuwe buuf). Mayo belde me nog (thanx!) om te vragen hoe het nou was. Eenmaal thuis heb ik de foto's bekeken en op bokt gezet. Hier viel mij op dat Pandor iets bij zijn borst had zitten wat mij echt een wond leek. Ik kon mij niet herinneren dat hij zich tijdens de rit bezeerd zou hebben. Nou bleek dit na een telefoontje met Gasselte bekend te zijn. Hier had vorig jaar een gezwel gezeten. het was wel geheeld, maar er zat een dun stukje huid overheen zonder haar. Vandaar dat het dus een wond leek. Ook heb ik vandaag Kimmy nog gesproken. Ze voelt zich nog niet op en top, maar ze heeft me beloofd als dit aan zou houden, ze naar de dokter zou gaan.

Helaas kan ik niet zeggen dat ik aan deze rit goede gevoelens heb over gehouden. Dit door een combinatie van kritiek, boze gezichten en de gebeurtenissen onderweg. Het eerste uur en naderhand stond dan helaas ook het huilen nader dan het lachen. Maar dankzij een aantal bokkers voel ik me hier nu wat minder verantwoordelijk voor, maar goede gevoelens.. nee helaas.. die liggen er niet echt bovenop, al was de tweede helft van de rit stukken beter. Helaas ben ik niet een persoon die mijzelf hier gauw overheen zet.

Maar goed.. ik zal het niet laten om weer eens met Cody een rit te organiseren. Dan alleen wel met minder deelnemers en goede afspraken over de begeleiding e.d. Lachen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 00:21

Oeps... was het zo erg ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 00:30

Nee, het was niet zo erg hoor.
Het was mooi weer Haha! en ik besef maar weer eens hoe verwend ik eigenlijk ben met m´n paardjes en m´n huisje op de hei.
Ik vind het echt jammer dat je zo laat waren en gelijk moesten op zadelen en rijden, daardoor weinig tijd gehad om te kletsen, en bij sommige paarden kon je maar beter een beetje uit de buurt blijven Extreme duivel
Ik vind het leuk dat Cody en Honeybee deze rit georganiseerd hebben en de volgende keer beter.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 03:18

Sandra, je moet je er echt niks van aan trekken hoor!!!
Ik had een verschrikkelijke eigenwijze pony, maar dat kon de pret niet drukken.
Ik heb echt een onwijze mooie dag gehad dankzij jou en Marije (Cody).
Zoals ik al in een andere topic hebt laten blijken, mijn dank hiervoor.

Het kritiek van de meeste was gewoon voor de manege en de begeleiding bedoeld, net als de boze gezichten, ik kan gewoon niet aannemen en geloven dat dat voor jullie bedoeld was, jullie hebben namelijk hard je best gedaan voor een mooie dag, wat het ook is geworden, iig voor mij, ondanks de strubbelingen met de paarden.

En idd, sommige paarden lagen elkaar niet zo, bijv mijn Fjord en de Haflinger van Karin, de hare's begon gemeen te kijken naar de mijnes en de kont kwam dichterbij, ze stonden op een gegeven moment met kont tegen kont en schoppen maar.
De 2e keer kwam al dichterbij, maar toen konden we het gelukkig net voor komen.
Dus toen ben ik maar een beetje uit de buurt gebleven van die pony.
En terwijl het beide manegepony's waren en elkaar eigenlijk wel moesten kennen, maar goed.

Gelukkig is alles goed afgelopen, jammer was wel dat Kimmy van het paard was afgevallen, maar volgens mij heeft ze nadat ze op het andere paard was gezet, de rit wel plezierig afgerond.
Hopelijk gaat de hoofdpijn snel over en anders moet ze idd snel naar de doktor toe.

Nogmaals, Sandra en Marije, jullie konden er niks aan doen, en echt hartstikke bedankt!!!