Mini boktmeeting met Jura

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-01 23:41

<embed src="http://www.employees.org/~manon/dgv/RayOfLight(2).mid" autostart="true" hidden="true" loop="true"></embed>

Vandaag een mini bokt meeting met Jura...
Party!!
Het begon al goed, ik was te laat zij te vroeg en in plaats van het station had ze mijn woonwijk gevonden...
en ik nog denken dat de weg naar het station makkelijker uit te leggen was Knipoog
Ik weet alweer waarom mobiele telefoons wel erg makkelijk zijn *LOL*

Aangezien ik las over video's en fotoboeken heb ik maar snel een aantal foto's bijeen geraapt... Lachen die daarna ook nog door een aantal mensen op stal bekeken zijn...
(he dat was niet de bedoeling Knipoog )

Nadat we eerst wat boktbroodjes gescoord hadden bij de Wizzle (treinstation 'lunchroom'/winkeltje),
gingen we op pad...euh...op de snelweg....
nog even 36 kilometer afleggen Lachen

Eerst langs de stal waar ik volgende week dinsdag naar toe verhuis, direct afspraak gemaakt om opgehaald te worden Cool

Eenmaal op stal liet Orry zich voor de foto niet makkelijk poseren, vanwege gebrek aan interesse en veel meer zin om eigenlijk te gaan rollen *LOL* het zonnetje verstopte zich ook even voor het gemak.

Jura vond dat ik eerst maar moest rijden voordat ze erop ging Schijnheilig
Alsof ik zou zeggen dat mijn paard braaf is als hij dat niet is... Schijnheilig oke, er zijn mensen die dat wel doen, ik ben ook voorzichtig met vreemde paarden.

Ieder geval deed Orry geen moeite om te laten zien dat hij me in de maling kan nemen *LOL* ging hem makkelijk af... *LOL*
Aangezien ik hem meestal eerst longeer is hij altijd zijn 'edge' kwijt maar sinds ik dat nu (2 keer pas) niet doe, is hij de eerste 10 minuten nogal rennerig.
Gelukkig was Jura toen even haar chaps halen.... *LOL*

Ik heb ook weer handige aanwijzingen gehad van Jura en ik hou me hart vast hoe die foto's er uit zien *LOL*

Toen Jura met Orry ging rijden hadden ze even een meningsverschil, echter is zij met haar ervaring wel even wat doortastender dan ik dat ben.... Party!! goede les Party!!
Ze kreeg hem heel lekker aan het lopen en ik vond het een lust voor het oog om hem zo te zien gaan.... Lovers
Ik geloof dat ze hem ook wel lief vond.
Om zich toch nog even als bloedpaard te kwalificeren moest hij met het uitstappen nog 2 keer schrikken *LOL*
(zo lag ik er afgelopen vrijdag er bijna naast *LOL* gelukkig dat hij stopt en stil staat)

Orry was na afloop helemaal nat,
Lachen morgen heb ik les, kijken of ik hem vooruit krijg *LOL*

Ik vind het leuk als Jura vaker zou komen!! Haha! maar eerst naar Purmereutel toe!!

Afbeelding

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 23:54

Hahaha ja dat was echt heel grappig, reed ik nietsvermoedend bij jouw huis in de buurt rond terwijl jij al op weg was naar het station! *LOL*

Maar we hadden elkaar snel gevonden en toen begon de lange rit naar de stal. Tjee ik heb echt bewondering voor je dat je elke dag zo'n eind moet reizen naar stal!!

En Orry is echt een super paard! Hij gaf zich heel snel over, dat ben ik niet gewend! Cool
En toen liep hij heel fijn. Het is nog echt een jong paard. Maar hij zit heerlijk!! Verder is hij heel lief, en dat is natuurlijk super belangrijk, heeft hele leuke gangen etc. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn paarden lang niet zo makkelijk zijn! Maar als hij wat ouder wordt zal hij ook vast wel wat meer streken krijgen! Lachen }>

Ik vond het echt een hele leuke dag en Orry is echt een schat!!! Ik hoop dat de foto's leuk zijn geworden!

Trouwens geinig dat muziekje! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 23:57

Hoe heb je dat muziekje gedaan? Ikke wil ook!!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 00:04

Ik dacht al dat het aan mijn radio lag... Hoorde ineens 'I'm like a bird' maar niet in de normale versie. Leuk! Enne... wat het bezoekje betreft: ik ben ook heel benieuwd naar de foto's! Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-01 00:04

Haha! ja leuk he, Ray of Light.... 1 van mijn favoriete uitstap liedjes *LOL*

*LOL* Meer streken..... pffffffff, hij begint er nu pas mee gelukkig want in het begin had ik dat niet op prijs gesteld *LOL*

Orry geeft voorkeur aan stilzwijgend verzet.... Schijnheilig

Volgende keer zet ik het op film lijkt me ook erg gaaf voor zijn fokker om te zien Lovers

Ik ben altijd blij als ik erachter kom niet de enige te zijn die Orry Lovers vind....
vooral dat witte streepje, zijn lieve ogen en ondeugende spelletjes... Vork

Ik ben benieuwd naar jouw 'niet zo gemakkelijke paarden'... *LOL*

Greetz. Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 00:06

Hahaha nou zo erg zijn ze niet hoor, maar wel als je ze aan het werk zet! *LOL* Dan vinden ze opeens alles eng!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-01 00:11

*LOL* Tja Orry die had dat ook in het begin best vaak maar laat zich doorrijden (gelukkig), binnen heeft hij dat nog steeds.
*LOL* Nu schrikt hij eerder met uitstappen aan een lang teugeltje (of ik daar blij mee moet zijn Verward )
*LOL* Al is hij wel alerter als je de teugels opneemt... Schijnheilig

*LOL*

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 11:15

leuk!!!!!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 12:22

leuk om te lezen! Ik hoop ook snel eens tijd te hebben om bij meer mensen langs te gaan LachenAls de MKZ over is hoop ik dat Jura ook de beloofde foto's bij mij kan komen maken Lachen

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:00

Ik wil ook miniboktmeeten!
Heb OV, dus door de week kan ik overal komen waar ook openbaar vervoer kan komen....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:03

Nou iedereen die het leuk vindt om mij en mijn paardjes eens te zien, is welkom hoor!

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 23:02


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 23:12

Ja en ik ken al jouw (jullie) paardjes! Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-01 13:23

Tong uitsteken WAAAAAAAAAAH, Orry had spierpijn niet vooruit te branden....heb een langere zweep moeten lenen, de instructrice was bang dat er anders weinig 'manon' over zou blijven na de les *LOL*

Nu zit ik te twijfelen of ik wel/niet een klein knopspoortje kan gebruiken om hem af en toe wakker te maken voor mijn been ?
Steeds afwisselend, de ene keer knopspoortje de andere keer zweep...
Hij kwam er wel lekker doorheen alleen tempo....welk tempo Verward
Ik zou dan zowiezo niet met spoortje met mijn leren laarzen rijden tot ik die helemaal gewend ben.
Volgens mijn instructrice is het overigens normaal dat we op een 'moeilijk' punt samen zitten....
Het andere paard Annie die ik daar een tijd heb gereden heeft voorheen M gelopen en kan je heel goed aan het been krijgen, dat wil ik ook met mijn paard....been 1 sec. reactie, dat deed hij in de winter wel want toen wilde hij graag lopen!!

Het spoortje is echt als bedoeling, been 1 sec. geen reactie, harder been 1 sec. geen reactie, spoortje...en dan een periode met veel overgangen...en zoals ik zei ene keer met spoortje andere keer zonder.

Ik moet er overigens bij zeggen dat van het jaar dat ik hem bijna heb er maar liefst;
12 wk operatie/revalidatie, 1 wk licht verrekt op wei, 6 wk lichte gevoeligheid + 3 wk langzaam opbouwen,
3 wk lichte gevoeligheid....vanaf gaat...
dus in totaal hebben we gereden???
iets van 6 maanden ofzo, nog niet zolang dus.

Lachen



_________________
<table border=0><tr><td><FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT></td></tr></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-04-25 13:24 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 13:29

Het lijkt mij ook normaal dat jullie op een moeilijk punt zitten, je vraagt immers steeds ietsjes meer van hem.

Wat de sporen betreft *zucht*, een knopspoor lijkt mij prima, maar hou in je hoofd dat volgens sommigen de wielen zachter zijn dan een knopspoor *zucht*. Zelf vind ik dat niet, maar ik vind het wel mijn taak om het jou onder de aandacht te brengen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-01 13:34

Het gaat om een messing knopspoortje van 18 mm Haha! met de bedoeling hem niet te gebruiken!! Als ik hem wel gebruik is dat om ervoor te zorgen dat ik hem niet meer nodig heb....snappie...
Ik vind wielsporen mooi om te zien maar om ermee te rijden, nee, misschien als ik zelf meer ervaring met sporen had gehad en ik zelf ook echt geloofde dat het een zachter spoortje is. Kusje

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-01 02:07