Weekend weg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:28

lonneke schreef:
ik denk dat we zon beetje tussen de 50 en 75 km per dag doen. en dan over een dag of 3 denk ik. ik hoop dat we nog wat mensen meekrijgen want het beloofd echt gezellig te worden. in mei willen we een dagje bij elkaar komen om alles door te spreken.


Dat zijn goede afstanden voor een endurancerit, maar niet voor een trektocht met volle bepakking, dat kun je vergeten. Ga maar uit van 20 ä 30 km per dag, daar zul je een hele kluif aan hebben om dat te redden.
Een deel van de fun zit hem ten slotte ook in het niet rijden van gebaande wegen, maar gewoon op kaart en kompas de richting zoeken waar je naar toe wilt. Er liggen ook op de Veluwe veel meer en mooiere ruiterpaden dan alleen die van de veluwetrail.


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 19:39

carola schreef:
. Voor 20/30 km per dag kom ik m'n bed echt niet uit!


hmmm ikke dan denk ik dat carola dr bedje niet uitkomt. 20 km vind ik op zich ook niet echt veel. moet toch makkelijk het dubbele halen??

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:42

lonneke schreef:
ik denk dat we zon beetje tussen de 50 en 75 km per dag doen.


Oef, dat zijn heel wat kilometers, normaal als ik op buitenrit ga leggen we zo'n 30km af en ik moet zeggen dat dat op een dressuurzadel best pittig is Clown Maargoed, dan galloperen we best wel tussendoor!
50 km vindt ik denk ik meer dan zat, dus ik kijk nog wel Clown t jullie denken te gaan rijden en dan beslis ik pas Haha!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:58

lonneke"]
[quote="carola schreef:
. Voor 20/30 km per dag kom ik m'n bed echt niet uit!


hmmm ikke dan denk ik dat carola dr bedje niet uitkomt. 20 km vind ik op zich ook niet echt veel. moet toch makkelijk het dubbele halen??
[/quote]

Trektochten met twintig kilo bepakking is iets heel anders dan een klasse twee endurance rit. Niet alleen het extra gewicht wat je meeneemt, het is ook nog eens dood gewicht, wat je goed vast moet zetten. Galoperen kun je in principe wel vergeten, dan kun je na elke galop zo ongeveer hetzelfde stuk terug om al je bagage op te gaan rapen. Vergeet bovendien niet dat je elke dag minimaal twee uur kwijt bent met op- en afzadelen, in- en uitpakken en meer van dat soort bezigheden. Een rustpauze onderweg van minimaal een uur is ook wel aan te raden, vooral voor de paarden.
En dan nog, ga je om zoveel mogelijk strekkende kilometers te maken, of ga je om lekker in onbekend terrein te rijden en te genieten van de omgeving.
Ik ken diverse mensen die trektochten maken en allemaal komen ze terug op de afstand. Goede trektochten beslaan twintig tot vijfentwintig km per dag.
Willen jullie per se langer, dan moet ik zo wie zo afhaken, dat kan mijn paard al een paar jaar niet meer.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 19:59

het beste kunnen we eens samenkomen om over de details te praten. ik vind 50 km ook mooi zat. hoeft echt niet meer te zijn. en zoals ikke zegt: als je idd heel je hebben en houwen mee sleurt zal je die 50 km niet halen denk ik. maar toch op zijn minst wel 30 a 40 km hoop ik.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 20:03

hoi hoi
ik zou graag ook wel mee willen
als het van jullie mag
maar moet ff met mijn papa overleggen
omdat mijn pony van de winter is verkocht en
hij heeft me beloofd dat ik zo snel mogelijk 1 terug krijg
we zijn nu al aan het zoeken
dus als ik een paardje heb voor dat jullie gaan mag ik
dan mee???

groetjes iris

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 20:20

ik stel voor om op 18 mei (zatterdags) ergens af te spreken. wie woont waar?? ik woon in berkel (rotterdam) het maakt mij niet uit of ik er eventjes voor moete rijden dus zeg maar waar. iedereen die mee wil met de rit moet dan dus op die dag aanwezig zijn. dan kunnen we alles doornemen en kijken wat we nog moeten regelen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 20:26

Ik woon in Bussum, maar vindt het ook niet erg om een stukje te moeten rijden, helemaal niet als dat betekend dat ik bokkers in "reallife" kan ontmoeten en eventueel paardjes kijken Verward Haha!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 20:34

het handigste lijkt me om gewoon bij onze 'reisleider' af te spreken omdat hij de meeste kennis en informtaie heeft over trektochten. ik weet niet waar ie woont maar ik heb mijn auto. misschien kunnen we daar gelijk een buitenrit aan vastplakken??

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 22:02

Ik denk dat ik 20-25 km per dag al een heel stuk vind. Vooral omdat mijn knollie niet gewend is aan lange afstanden, en al helemaal niet aan het extra gewicht van bepakking.
Volgens mij kan ik 18 mei wel. Misschien kunnen we ook op een centraal punt in NL afspreken?

Sprakeloos

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 00:18

Ik hoop niet dat je mij bedoelt met die reisleider, of misschien wel -lijder *LOL* *LOL*
Ik woon redelijk in een uithoek, dus het lijkt me niet zo handig om het bij mij te doen. Bovendien heb ik voldoende auto's om door het land te rijden en ook nog spullen mee te nemen.

Voor wat betreft de afstanden. Het is niet verstandig om op voorhand grote afstanden in te plannen. Je legt jezelf muurvast en er mag niets fout gaan onderweg.
Binnen de NVVR is in de loop der jaren de ervaring ontstaan dat het goed werkt om vanaf het punt waar je bent/slaapt een cirkel van ong. 20km te trekken en op die lijn een overnachting te zoeken. In de praktijk betekend dit vaak een rit van tussen de 25 en 30 km. Voordeel is dat er ruimte is in tijd en afstand om er een extra stukje aan vast te plakken als het goed is gegaan, maar stel dat het ergens mis is gegaan, dan is er ook de ruimte om het laatste stukje af te snijden. Stel dat het de hele dag ouwe wijven heeft geregend, dan ben je blij als je redelijk rechttoe, rechtaan naar je volgende adres kunt rijden maar als het prachtig weer is dan rijdt je gewoon een eind om en kom je later aan.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 01:31

Ik heb in september 3 weken vakantie, dus wil ik best wel 2/3 dagen Veluwe trail doen.
Ik woon aan de Veluwe trail (vlak bij Carola) en ken het bij ons ook wel, dus een ander gedeelte zou ik ook wel leuk vinden..
Ik denk dat ik Albert wel zo "gek" kan krijgen om de bagage per auto te vervoeren.
Het lijkt me wel handig om het van te voren idd een keer door te spreken.

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 14:34

jeetje wat een leuk idee! alleen een paar dingen:
Party!! mijn paard wordt dit jaar 5 en is nog heel moeilijk (veel steigeren enzo) is het dan wel verstandig om em mee te nemen? gaan we daar veel langs de grote weg?
Party!! 18 mei ben ik jarig *LOL* en zit ik met mijn examens. maar ik zou de hele vakantie kunnen dus als ik mee ga, zou dan een bokker mij kunnen vertellen wat er op 18 mei is besproken?
Party!! waar beginnen we ongeveer met de rit? (dus waar zouden mijn ouders mij moeten dumpen?)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 15:11

Ik heb al een aantal keren de trail gedaan, en toen was de afstand per dag ook zo'n 55 tot 70 km. Ik deed dat samen met een endurance-rijdende vriendin, en het beviel ons prima. Het was niets te zwaar, en na 20 km werden onze paardjes pas wakker!

En 20 kg bagage? Wat wil je allemaal meenemen dan? Wij kwamen per persoon uit op zo'n 5 kg.

Ik wil wel mee, maar het maakt mij niet zo heel erg uit. Ik heb het al een paar keer gedaan, dus de 'spanning' is er voor mij wel af op de Veluwe. Het maakt mij verder ook niet echt uit waar we overnachten of wat dan ook, ik vind het allemaal wel best. En aangezien ik in Mei m'n examens heb, hoop ik dat jullie het niet erg vinden dat ik lekker thuis blijf om te studeren!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 15:34

carola schreef:
Ik heb al een aantal keren de trail gedaan, en toen was de afstand per dag ook zo'n 55 tot 70 km. Ik deed dat samen met een endurance-rijdende vriendin, en het beviel ons prima. Het was niets te zwaar, en na 20 km werden onze paardjes pas wakker!


Ik vind dat je er ook wel rekening mee mag houden dat paarden van anderen niet getraind zijn om endurances te lopen. Lachen Mijn knollie is gewend om een half uur tot een uur te lopen, dus om hem nou gelijk 55 tot 70 km te laten lopen... daar begin ik niet aan. Heb hem niet om kapot te rijden. Lachen

Sprakeloos

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:25

ik zelf woon in emmen dus het is een beetje een eindje rijden Huilen
maar we moeten elkaar ergens kunnen treven mischien kan ik met de trein dat iemand mij oppikt op het station?
lonneke gaat er een trein naar rotterdam? Vingers aflikken

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:53

Esther schreef:
Ik vind dat je er ook wel rekening mee mag houden dat paarden van anderen niet getraind zijn om endurances te lopen. Lachen Mijn knollie is gewend om een half uur tot een uur te lopen, dus om hem nou gelijk 55 tot 70 km te laten lopen... daar begin ik niet aan. Heb hem niet om kapot te rijden. Lachen


Zo bedoel ik het niet. Ik probeer te zeggen dat het mij niet zoveel uitmaakt of ik wel of niet meega. Ik vind het wel gezellig, maar om een paar ritjes van 20 km te maken ga ik niet veel geld betalen aan overnachtingsplekken e.d. Vergis je daar niet in, het is behoorlijk duur allemaal hoor!

Ik kan hier zoveel rijden als ik wil, dus ik hoef niet persé mee. Laat de anderen maar beslissen over hoe/wat/waar, en dan zie ik wel of ik het de moeite waard vind om wel of niet mee te gaan.
Als ik niet mee ga dan vind ik het wel heel leuk om de rest te helpen met het zoeken van overnachtingen e.d. Mijn ervaring kan dan misschien wel goed van pas komen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-02 17:57

hee kom op niet afhaken. we moeten gewoon met zijn allen kijken wat haalbaar is voor de paarden. er is nog niets beslist over de afstanden. ikke probeert alleen aan te geven dat het wel eens minder lang kon worden dan 50 km. ik vind het juist hardstikke leuk als je mee gaat. gewoon mee gaan hoor.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 23:46

Ik haak niet af. Maar aangezien ik net weer werkloos ben geworden, moet ik wel zuinig aan doen. Studiefinanciering is namelijk niet veel, en om dan ook nog 2 paarden te onderhouden....
Ik moet dus gewoon even afwachten hoe het verder gaat.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

ikke wil ook !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 15:33

ik wil ook mee! heb alleen geen trailervervoer !

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-02 08:13

maudje voor vervoer zul je zelf moeten zorgen. of er moet iemand in je buurt wonen met een trailer die meegaat. dan kan die je oppikken

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 15:50

he hallo kunner er nog 2 mensjes mee? wij willen misschien namelijk wel, zij weet het nog niet zeker, en ik ook niet hoor,even kijken hoe het met mijn pony gaat, maar kan je even een pr sturen met hoe en wat????
bedankt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers