Een volgende boktrit in het Noorden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voor welke van de volgende boktritten heb jij serieus interesse? Info vind je in de tekst hierover.

Dagtrail bij de Tapperranch in Hijkersmilde
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 00:08

Melissa, ik kom uit Twente en als het mij wat lijkt ga ik weer mee, idd weer, want ben de vorige keer ook meegeweest en ach, ze komen werkelijk van heinde en verre (he Dimmelim en Batje, die moesten nog een stuk verder reizen, nl uit Amsterdam).
ik hoefde "maar" ongeveer 2 uur te reizen, hihi, maar khad het er wel voor over, want het was heel geslaagd.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 00:11

Bij een nieuwe boktrit is het evt. ook mogelijk als mensen eerder komen en dan blijven slapen ofzo..
Morgen gaan we in ieder geval spioneren bij manege smit. Als het wat is, wordt het daar gehouden. Digicam gaat in ieder geval mee. Lachen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 01:18

Hmm, misschien dat ik wel in ben voor een overnachting vooraf Haha!

Ik ben erg benieuwd naar het verslag + foto's van morgen. Vingers aflikken

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 01:20

Dat zou zeker gezellig zijn! Lachen Nou, eerst morgen maar eens afwachten... een vol verslag vinden jullie hier morgen wel op bokt. Knipoog

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 08:32

misschien een beetje vreemde vraag maar waarom houd je die pol dan? als de meeste mensen wat anders willen dan toch naar iets met veel minder stemmen gaan?

Ik ben heel benieuwd na het verslag hoe het daar is en wat de kosten zijn om op je eigen paard mee te mogen rijden.
en natuurlijk wat de datum nu word!

gaan jullie vandaag meteen rijden daar ff uit proberen?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 12:18

Honeybee schreef:
Aanstaande zaterdag gaan we spioneren bij manege Smit en eens kijken wat de mogelijkheden aldaar zijn.

Ik belde gisteren dus weer met Les Cheveaux en ze doen nogal moeilijk. Allereerst wegens het feit dat ze paarden moeten 'lenen' van andere maneges en ze liever hebben dat zo'n rit in de zomerperiode wordt georganiseerd, omdat ze dan die paarden er al hebben staan.

Daar komt bij dat ze zeiden dat als er veel eigen paarden mee zouden gaan, ze zouden willen dat er hoogstwaarschijnlijk toch begeleiding mee gaat, aangezien ze dan toezicht willen houden op hun 'eigen' paarden.

Dan mijn eigen persoonlijke keus... je kunt nergens een evt fatsoenlijke (even wat drinken ofzo) stop houden.
Ik heb er eerder gereden en kreeg toen een kaart mee. Er werd me gezegd hoe ik het beste kon rijden. Dit deed ik en kwam een kwartier later als gepland aan en moest gewoon een uur extra betalen.

Kunnen we anders niet in de zomerperiode een rit bij Les Cheveaux organiseren? En dan eind maart ofzo bij Smit? (16 of 23 maart ofzo?)

Maar goed, eerst eens kijken hoe de vork precies in de steel zit en dan horen jullie aanstaande zaterdag meer. Lachen Ik heb er in ieder geval wel weer zin in. Waar het ook mag zijn. Lachen



Om deze redenen dus. Ik dacht dat je dat wel had gelezen. Toen ik die poll maakte wist ik dat nog niet. Vandaar. Ook de kosten had ik hier al neer gezet.. Als je een eigen paard mee neemt kost je dat ongeveer 5 - 7,5 Euro voor de hele rit. Ach, en wat is dat nou?
Waarom wil jij eigenlijk zo enorm graag bij les cheveaux rijden?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 16:47

mij maakt het helemaal nix uit... maar kan iemand mij op komen halen uit almelo??? nimber kan jij niet een stukkie omrijden?
kussies liselot

enne, we gaan dan eind maart?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:25

Ik wil best omrijden hoor maare waarvoor?
Ik ga met een 2 paardstrailer met 2 paarden erin *LOL*


Ik heb onwijs goede verhalen gehoord over buinen.
van mensen die daar gereden hebben / op ponykamp geweest zijn etc. goede service en ze doen niet moeilijk over zonder bedeleiding etc. weg gaan..
7 euro is nog 15 piek dat met de huur van de trailer en benzinegeld erbij...
daarnaast vind ik het gewoon van de zotte om te gaan betalen om op mijn eigen paard buiten te rijden.
al was het maar 1 euro het is mijn paard. als het nu is omdat er natuurgebieden zijn waar entree voor betaald moet worden okee.. maar een manege betalen zodat ik op MIJN paard kan rijden..
nee vind het echt van de zotte dat ze aan mijn paard willen verdienen.
Ik betaal al genoeg aan stalling ,veearts etc etc

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 22:25

Verslagje spionagetocht:

Om half een zou ik bij Marije (Cody) zijn om haar op te halen, daarna hebben we Maaike opgehaald en zijn we richting Pesse gereden.
Manege Smit was in in ieder geval niet de geschikte plaats voor onze volgende Noordelijke boktrit. Ik heb wel een paar foto's gemaakt van wat manege paarden die er stonden.
We kwamen binnen en zagen meteen een giga grote binnenbak. Echt netjes! Tegelijkertijd werden er wat paarden los gegooid, waarvan we in eerste instantie dachten dat het manege paarden waren, aangezien ze er niet zo goed verzorgd uit zagen, maar nee, dit bleken pensionpaarden te zijn. De stallen voor de pensionklanten waren voor ons niet toegankelijk, maar door de deuren heen te zien, zagen deze er piccobello uit.
Toen gevraagd naar de manege paarden. Een meisje leidde ons erheen.
Na de eerste foto te hebben gemaakt kwam de eigenaar (toch wel een beetje boos) bij ons, met de vraag waarom wij zo in de wilde weg foto's aan het maken waren en of we daar niet eerst toestemming voor hoefden te vragen. Voor wij met hem in gesprek waren, hadden we overigens al besloten hier niet te gaan rijden. Toch nog een gesprekje met de goede Schijnheilig man gehad en daarna toch nog weer wat foto's gemaakt van de paardjes. En binnen niet al te lange tijd zijn we toch maar weer vertrokken... Dit was niet echt wat wij zochten. Wat de foto's betreft, dit waren zo'n beetje de best uitziende paarden/pony's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We besloten om toch maar eens verder te kijken en evt. nog eens te babbelen met de mensen op Les Cheveaux, welke we al kennen, maar toch. Ondertussen bedacht ik me dat Maarten niet zover weg woonde en dat we die misschien wel even konder verrassen met een bezoekje van de Noordelijke bokkers. Ik wist mij nog te herinneren in welke straat hij woont, maar het huisnummer stond nog niet echt in mijn geheugen gegrift. Zoals Marije al zei, kwamen we bij toeval direct bij het juiste huisje terecht. Erg knus en gezellig, wel klein, maar dat maakt de sfeer er niet minder op. We zijn niet lang gebleven, want ja, we waren onverwachts en er was niet op ons gerekend, daar kwam bij dat het huisje al zo'n beetje vol stond met familieleden van Maarten.... dus... dat doen we gewoon nog eens een keertje goed over. Karin zou ook komen (rond een uurtje of zeven), maar die was er dus nog niet.

Maarten attendeerde ons erop dat er wellicht paarden werden verhuurd bij een manege bij hem in de buurt. Paardensportcentrum Sleen in Sleen. Wij zijn daar dus gaan kijken en vroegen of daar paarden werden verhuurd. Nou, eigenlijk werden er alleen maar buitenritten georganiseerd voor manege klanten aldaar, maar voor een grotere groep wilden ze wel een uitzondering maken. Aanstaande maandag moesten we maar even contact met ze opnemen voor meer informatie. Dan weten we waarschijnlijk ook wat de kosten zijn. We zijn de stallen in geweest voor een kijkje, nou.. hier was niets op aan te merken. Ik heb eigenlijk nog nooit zulke mooie manege paarden gezien. De manegepaarden en pensionpaarden stonden dan wel door elkaar heen, maar het maakte niet uit naar welk paard je keek. Het zag er gewoon goed uit. Je kon daar zo een paard uit de stal plukken en er mee naar een wedstrijd gaan. Dat was geen enkel probleem. De eigenaar opperde nog een paard te willen zadelen en als ik er op bleef zitten, zou ik dat paard mogen houden *LOL* Op zich wel een mooie manier om aan een paardje te komen, maar deze kans heb ik toch maar aan mijn neus voorbij laten gaan. Kortom... als de prijzen geschikt zijn, gaan we met zijn allen rijden in Sleen! Lachen

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 06:47

Honeybee, ben ff blij dat je van te voren bedrijfsspionage hebt gedaan.
Want ook mijn antwoord op deze manege zou NEE!!!!!!!!!!! zijn, gatverdarrie.
Als dit de beste beestjes waren, nou, hoe zagen die anderen er dan wel niet uit?
En als je niet van te voren polshoogte had genomen, dan had je als je een buitenrit gewoon telefonisch had afgesproken zonder eerst te kijken, echt spijt na de tijd gekregen, je had je gewoon schuldig gevoeld dat je een buitenrit op een van die beestjes had gemaakt.
Sorry hoor, maar kheb er echt geen goed woord voor over.
Zou zeggen, stuur de DB eropaf, maar ach ja, wat helpt dat, niks, nou doe dan PP.
Vond de vorige manege (Rossworld dus) al niet helemaal, maar dit echt driedubbel niks.

Zo krijg ik ook wel een vooroordeel over manege's en manegepaarden, sorry hoor.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 12:08

Op deze foto's ziet het er nog beter uit dan dat het in werkelijkheid was, moet je nagaan Verdrietig Ze stonden allemaal in behoorlijk krappe stands. Ze konden net gaan liggen, maar werden dan wel half opgehangen en lagen in hun eigen mest. We werden ook erg gastvrij ontvangen Frusty

Ik neem waarschijnlijk toch Sarah mee, dus ik heb er niet zoveel over te zeggen, maar als ik een paardje moest huren zou ik dat nóóit daar doen.
In Sleen zag het er geweldig uit, helemaal niet als een manege, meer een pensionstal met wedstrijdpaarden ofzo. Ik heb nog nooit zo'n manege gezien, met zulke (op het oog) goede paarden en mooie stallen.
Honeybee belt maandag, dus dan weten we meer... Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 12:35

Ja ook niet mijn keus wat paarden betreft...
Die in Sleen waren echt mooi en zeer goed verzorgd.

Nog even over de omgeving van Sleen:

De directe omgeving van Sleen is rijk aan natuurschoon, zoals de boswachterij Sleenerzand, en het recreatiegebied Ermerstrand.