Wie wil er mee sgw trainen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:40

De route:

Op de A58 bij Tilburg afslag 11 Goirle en dan richting Turnhout rijden.
Je komt vanzelf in Poppel uit (Bels). Middenin Poppel is een kruispunt waar je rechtsaf moet richting Baarle Nassau.
Die weg rechtdoor blijven rijden tot je een bordje ziet met Nederlandse grens. Het eerste huis na de Belgisch/Nederlandse grens is van Max. Dat is Groot Bedaf 5.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:19

Kwart over vier training voor de 2e groep *LOL*

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:15

Veel plezier allemaal morgen. volgende keer ben ik er bij!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:17

dank je wel en dat is afgesproken!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 23:04

Ik heb er zin in!!!!

Ik neem morgen ook 2 paarden mee, en de schimmel is het jachtpaard van mijn instructrice en dus niet Rexje helaas Verdrietig

Ben heel benieuwd of ik met 1 van deze paarden wel over die haag kom! Bloos!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 23:52

Marieke,

Moeten we een hijskraan reserveren of probeer je het op eigen kracht.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 07:34

Nou, dat vind ik gemeen! Huilen *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 07:43

Marieke, ik wil Scum graag op eigen kracht over die haag zien gaan *LOL* en dus niet mbv Online Knipoog

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 08:00

Ja, dat levert vast ook leuke taferelen op! Extreme duivel Extreme duivel

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 11:13

Ik vind dit ook gemeen, aangezien IEMAND ANDERS dit onder mijn account geplaatst heeft..... Boos!

Die iemand anders, daarvan weet ik nog niet of hij de haag wil springen vandaag. Vorige keer was hij wat onzeker na die waterbak, en hij wil zaterdag wel met een fijn gevoel de cross in.

Ondertussen maak ik me wel wat zorgen. De trailer staat nog steeds op zijn plaats. Degene die dus spullen wil gaan varen met die trailer is er nog niet mee weg. Dat betekent dus ook dat diegene vandaag later met de trailer terug is. En dat wij hem pas daarna kunnen meenemen. Verward
Laatst bijgewerkt door Scum op 12-10-04 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:14

dan willen we die iemand op eigen kracht over DE WATERBAK zien gaan Extreme duivel Ik zal voor jullie duimen Scum!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 11:17

Thanx!

Ik zit hier ook te duimen. Ik kan alleen zorgen dat het paard klaar staat en de spullen die in de auto moeten bij elkaar liggen. De auto is er wel op tijd. Nou dat andere ding nog. Heb hier hopelijk toch niet voorniks de hele dag vrij voor genomen?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:22

tot straks!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:17

Hoe is het jullie allemaal vergaan? Het was natuurlijk hardstikke leuk. Hebbik weer gemist. Huilen Enne, heeft een zeker persoon de haag nog gedaan?! Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:06

het was leuk gisteren, en vermoeiend Haha! Ik zal zo aan een verslagje beginnen, tussen de regels door hier. Foto's (beter gezegd stills) moet je nog even geduld voor hebben.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:07

Mijn verslagje dan maar. Ik was om kwart voor drie bij Tuytelaars, na een korte stop bij een Vlaams frietkot (wilt U Belgische of Hollandse mayonaise bij de friet?) en na overleg zouden we in de eerste groep de minder ervaren paarden rijden. We waren met zijn3-en waaronder ook marieke *LOL* Raimaer dus opgezadeld, die was superfris en vond alles interessant maar ze gedroeg zich keurig (zij wel Knipoog ) Losgesprongen over wat boompjes en een rijtje in-uitjes en toen wat serieuzer werk. Een flinkere boomstam, een of ander steiltje en meer van dat soort werk. Eerst alleen, daarna een setje achter elkaar. Ging allemaal lekker, Raimaer is sinds de eerste training al een stuk wijzer geworden. Ze gaat mooi liggen in de galop, springt niet meer zo belachelijk hoog maar wel nog steeds met een mooie springtechniek. Verder hebben we een puntje gedaan, een ronde boomstam (eerst een liggende toen een staande, ronde boomstammen zijn voor meer uitleg vatbaar Knipoog ) en wat smalle sprongetjes. Dat ging in eerste instantie nog wat moeizaam, Raimaer vond het wat raar om zo'n ding te springen als je er ook gewoon langs kunt, maar na een paar pogingen ging dat ook soepel. Verder nog wat op- en afsprongetjes, zo netjes als ze zich er vorige keer af liet vallen, zo overdreven sprong ze nu Lips are sealed Het werd wel beter maar echt fijn was het nog niet. Daarna volgens mij de waterbak (daar ging ze zo simpel in Lovers ) eert wat stappen, later eruit en vervolgens erin springen. Sluitstuk was de boom met waterbak, die nu wat simpeler geworden was dan vorige keer. Het stond een stuk lager en bovendien hing de boom er nu midden boven. Ook die was de eerste keer nog wat eng, maar uiteindelijk ging het toch simpel.

/zo eerste stukje gedaan, Pablo volgt straks.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:01

Dan hier van mij ook een kort verslagje:

mijn dressuurinstructrice kwam mij gisteren met haar trailer ophalen omdat ik naast Pico ook mee zou doen met haar jachtpaard. Ze had nog wat mensen van haar stal meegenomen die wel eens wilden zien hoe ik het er vanaf zou gaan brengen. (scheelt wel dat dat echte dressuurruiters waren, die het al vreselijk knap vinden als je over een boomstam van 40 cm durft te springen) Bloos

Pico heb ik in de eerste les gereden. In het begin liet ik haar te veel uit elkaar lopen en begon ze weer zo eng te springen, met de voorbenen maar nét over de hindernis. Ze heeft nog erg weinig springervaring, dus ik moet zorgen dat ze deze rare techniek niet gaat aanleren. Gelukkig is ze wel heel snel en toen ik haar daarna verzamelder op de hindernissen afreed sprong ze met veel meer vermogen. Rob zei ook dat ik eerst de techniek helemaal goed moest hebben, omdat daarna het springen vanuit snelheid bij haar toch geen probleem zou opleveren.

Wel een beetje moeite met het hele smalle hindernisje, mar dat ik toch echt een kwestie van "even begrijpen" en daarna gaat het goed.

In het tweede uur de schimmel van mijn instructrice gereden. Dit vind ik zelf een heel chique beestje, maar zij had nog nooit gecrossed en het was even afwachten wat ze zou gaan doen. Ter voorbereiding had ik al eens een half uurtje met haar gedressuurd, wat best aardig ging.

Dit paard heeft al wel in Duitsland op ZZ nivo gesprongen en dat was te merken ook!!! Zo, wat een gaaf paard!! Cool Ik heb altijd zelf mijn paarden moeten opleiden en nog nooit op een springpaard gezeten dat het kunstje al kende, maar het voelt zeker heel stoer om met zo'n paard te springen….ze zie zelf de afstanden en springt als een katje over de hindernissen. Vond ook alles even leuk en zelfs de hele hoge afsprong was geen enkel probleem.

Nadat ze 1 keer het water was doorgeweest, was ze daar ook helemaal enthousiast over en sprong af en toe zelfs wat té stoer het water in! Echt top!! Ook de haag met gat ging onwijs goed! *LOL*

Als we de startkaart op tijd aangevraagd krijgen (duurt 2 weken en de wedstrijd is al over 2,5 week) ga ik haar starten in Hattem en in Bathmen. Leuk!!

Verder krijgen we volgende keer BosscheBollen, maar niet van mij… Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:11

leuk Marieke, dan zie ik je nog in Bathmen met die schimmel! Dat was idd een leuk beestje *LOL*

En Bossche Bollen? Ik weet van niets Schijnheilig

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:24

Ik ben benieuwd wie er dan met Bossche bollen moet komen Tong uitsteken

Klinkt weer leuk trouwens, vind het jammer dat dit terrein voor mij toch wel heel ver weg is Scheve mond

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:38

Leuk hoor al die verhalen. Heb echt wat gemist................(bossche bollen???!!! hmmm, nou ben ik er zeker bij volgende keer hi hi!)

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:09

Ja, we moeten maar snel weer een training afspreken Vork Vingers aflikken

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:14

marieketencate schreef:
Ja, we moeten maar snel weer een training afspreken Vork Vingers aflikken


misschien vlak voor de laatste wedstrijd (Bathmen voor mij)?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:14

Rob had het gisteren over Minderhout in de week van 25 oktober.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:17

als wij een groepje hadden, moest ik het maar melden. Alleen de dinsdag kan hij niet.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:21

Dan ga ik eventueel met de schimmel. Voor de volbloed heb ik 17/10 Princenhage, 23/10 Barchem en 6/11 Bathmen dus dat is dan een beetje te veel van het goede voor haar.