Wel heel erg rustig op P&K???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ik vond P&K dit jaar qua drukte, shows, kraampjes en sfeer:

Leuker dan voorgaande jaren
5 (33%)
Net als altijd
3 (20%)
Minder leuk dan voorgaande jaren
7 (46%)

Totaal aantal stemmen: 15


Anoniem

Wel heel erg rustig op P&K???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:43

Ik was helemaal vergeten wanneer P&K was (ik heb acht keer de site gecheckt en kwam er steeds vandaan met het idee 'Okee, ik ga 25 november naar P&K' Bloos ) Dus zaterdagavond zag ik op Bokt tot mijn grote schrik dat er al twee dagen voorbij waren en dat ik zondag nog heel snel langs moest komen als ik niet het hele evenement wilde missen. Ik was er dus afgelopen zondag de hele dag... En was echt stomverbaasd over hoe rustig het was. Normaalgesproken doe je er een half uur over om 's middags van de ingang naar de laatste piste te komen. Gewoon omdat op elke vierkante meter gangpad nog vier andere mensen staan. Nu kon ik bij de ingang nog even wat poffertjes halen en binnen vier minuten weer op mijn plaats in piste twee zitten voor de volgende show.

Ik kom toch al een jaar of vijf op P&K en heb het nog nooit zo rustig gezien. Geen lange rijen voor kaartjes, uitgestorven gangpaden en standhouders die klaagden dat ze wilde dat ze zaterdag al naar huis waren gegaan omdat ze nog nooit zo slecht gedraaid hadden. Is dat anderen ook opgevallen, was dat alleen zondag zo of ook de andere dagen? Ik vond het heel apart. Scheve mond

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:33

Ik vond het ook rustiger dan voorgaande jaren.. Hoewel vrijdag niet, was die clinic van Chardon, dat zullen ze op zaterdag wel gemerkt hebben, menshow was niet uitverkocht..

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:35

Ik vond dat er ook minder stands stonden, ik kon me iig niet meer voorstellen dat ik vorig jaar ook 3 keer langs elke kraam ben gelopen. En er stonden idd ook geen lange rijen bij de kaartjes..

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:41

Ik ben helemaal niet bij de kaartverkoop in de buurt geweest, maar begreep dat ze het iets anders zouden doen om lange wachtrijden te voorkomen (maar dat is dus blijkbaar ook weer niet goed Knipoog ).

Ons stamboekdorp stond erg gunstig en daar vond ik het lekker druk. Vrijdag iets drukker als anders, zaterdag iets minder druk als anders, zondag net als anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:51

Nu hadden ze inderdaad de kaartverkoop in hokjes buiten. Ik stond direct naast de ingang geparkeerd (voordeel van een fiets Haha!), liep achter de hokjes langs en vroeg me toen in de entreehal af waarom er geen kaartverkopers stonden. Een vriendelijke mevrouw stuurde me toen weer terug naar buiten naar de witte hokjes die ik inderdaad had zien staan maar die mij niet belangrijk leken.

De stamboekhal was inderdaad wel druk (en benauwd!), maar ik had het idee dat dat ook kwam doordat de gangen tamelijk smal waren en omdat je daar ook echt doorheen moest, wilde je piste 1 en 2 kunnen bereiken. Ik heb daar nog even een heel leuk zwart welshje geaaid. Het pennymeisje in me werd spontaan wakker toen ik dat koppie zag. Blond Wat ik trouwens nog van vorig jaar weet is dat het zo ontzettend druk was qua publiek voor de show van Anky dat haar clinic een kwartier uit werd gesteld omdat er mensen in gangpaden en op trappen zaten, wat door de brandweer verboden was. Dit jaar hadden ze daar blijkbaar geen last van, terwijl de tribunes niet groter waren.

Maar ik miste ook een aantal stands. Ik heb het idee dat er vroeger meer kunst was (altijd leuk om door al die posters te bladeren) en ook meer boekenkraampjes. Nu was daar er maar 1 van (als je Bit en Mensport niet meerekent). Nu vind ik dat je voor die 13 euro (?) toch wel waar voor je geld krijgt, maar ik heb het op paard en koets wel eens beter gezien. En om nog even door te gaan met muggeziften, Haha! waar ik me echt heel erg aan geergerd heb was het feit dat er niets klopte van het programma in ring 1 en 2. Nu was ik steeds keurig op tijd in de juiste ring, om dan te horen dat een show (ring 2 Akhal Thekes op zondagochtend) wegens te weinig publiek (?) was komen te vervallen, of al geweest was omdat ze een paar shows hadden omgewisseld of zonder enige melding afgezegd was. De shows zouden in piste 2 om 17.30 stoppen en rond 16.30 sloot de ringmeester de ring. Heel leuk, vooral omdat de shows die ik had willen zien juist in dat laatste uurtje vielen. Ook geen reden waarom gegeven. Niet erg publieksvriendelijk.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:29

Ik vond het vrijdagavond na de show van ijsbrand best druk en zaterdag was het ook best druk..Zondag was idd een mindere dag..
Wij zelf hebben gewoon ongv op de vaste tijden gereden die we hadden,maar er werd een hoop gewisseld idd

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:32

Ik ben niet geweest, maar ik ben dan ook nog nooit op de P&K geweest. Ik moet zeggen dat ik 13 Euro toch veel geld vindt, en hoeveel krijg je er dan voor terug? Paard Ahoy vorig jaar vond ik al tegenvallen. Voor een paar Euro meer kun je naar de Equitana in Essen. En wat ik zelf heel erg heb: je raakt overvoerd, en hebt alles al eens gezien. En net als iedereen moet ik ook op de kleintjes letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:34

De bedragen die standhouders moeten betalen zijn erg hoog en daarom haken er steeds meer af.
v/d Heuvel en v/d Wiel hebben op deze dagen altijd hun eigen open dagen en daar gaan we ook altijd even langs.
Kost niets en er is altijd prima eten en drinken, volgens hen is dat vele malen goedkoper dan een stand op P&K.
Ik denk dat er gewoon steeds meer standhouders zijn voor wie een stand financieel niet meer uit kan.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:02

dit jaar was de beurs kleiner ook de reden voor minder standhouders Haha!

dit was van te voren aangekondigd in de brief die van P&K uitgaat naar de standhouders?
Ik had het idee dat het zondags even druk was als altijd.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:07

het klopt dat er minder waren maar het was ook kleiner, er was genoeg aanmelding voor P&K Er werd zelfs een week van te voren nog aangemeld!

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:23

Ben al 2 aar niet meer geweest, het is een roteind weg voor mij, ieder jaar hetzelfde en een enorme toegangsprijs en parkeergeld!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:28

Ik vond het zo jammer dat de stands i naantal achteruit waren gegaan.
Verder heb ik me wel vermaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:33

Over die standprijzen: Ik stond op een gegeven moment wat teugels te bekijken toen ik het gesprek opving van een standhoudster en een klant. Ze vertelde dat ze de prijzen voor een standje op P&K ook extreem duur vond. Wat ik geloof ik hoorde moest ze 1000 euro betalen voor drie dagen staan, terwijl ze op Equitana 500 euro betaalde voor 11 dagen. Zij baalde ervan dat ze hier ook zondags nog moest staan omdat ze veel te weinig klanten kreeg om uberhaupt quitte te draaien.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:43

wij hebben eens gekeken naar de standhuur op de equitana en ik denk dat je met 5000 euro eerder in de buurt komt.
P&K is te betalen de Equitana kunnen wij niet betalen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:48

Het was echt onwijs rustig kwa bezoekers, maar wat wil je; toegangsprijzen waar je van schrikt, opendagen bij Van de Heuvel en 'nog een, naam vergeten', die koetsenveiling in Heerlen en ook nog de veiling weg. Hier uit de buurt gingen heel veel van die oude mannetjes naar P&K voor de veiling.

Ook had ik het idee dat er steeds meer mensen komen die niet mennen, want in de halletjes waar weinig menspullen stonden maar wel andere 'paardenspullen' was het al veel drukker, om over de hal van de stamboeken maar niet te spreken. Wat een drukte was het daar zeg.

De sfeer was naar mijn idee goed, maar het is daar dan ook echt een verzamelpunt voor de menners van het samengesteld. Je komt elkaar allemaal weer eens tegen na het groene seizoen en je kan weer eens bijpraten.

De shows kijk ik toch al nooit, dus daar kan ik niet over oordelen. De meeste shows duren naar mijn idee wat te lang. Ze zijn vaak leuk om te zien, maar naar verloop van tijd worden ze erg langdradig.
De menshow heb ik wel gezien, ik heb geholpen met op- en afbouwen van de indoorparcoursjes, die vond ik wel wat minder dan de vorige jaren. Vooral het rassendefilé hadden ze er beter uit kunnen laten, dit kun je de hele middag zien.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:07

Pakeergeld ligt niet aan P&K, maar aan de brabanthallen..

mriekie

Berichten: 1760
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:13

als er mensen zijn geweest bij de menshow en die hebben 2 of 3 meiden gek zien doen op de tribune (overdreven vaak klappen ) dan weet ik ff van niks Bloos Bloos


misschien mensen die mij dan hebben gezien?!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:38

mriekie schreef:
als er mensen zijn geweest bij de menshow en die hebben 2 of 3 meiden gek zien doen op de tribune (overdreven vaak klappen ) dan weet ik ff van niks Bloos Bloos


misschien mensen die mij dan hebben gezien?!

Waar zat je ergens? Bij welke letter die in de bak stond, want de tribunevakken zeggen mij niets.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:38

liberty schreef:
Pakeergeld ligt niet aan P&K, maar aan de brabanthallen..

Hoeveel was het parkeergeld dan?
Wij kregen een betaald kaartje, omdat we hadden geholpen bij de menshow.

mriekie

Berichten: 1760
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:44

Sjonniej schreef:
Waar zat je ergens? Bij welke letter die in de bak stond, want de tribunevakken zeggen mij niets.


we zaten in het D vak..... pffff even denken bij welke letter volgens mij tussen de H en de E. In ieder geval achter ons waren de stamboeken