Boktmeeting omg Eersel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:44

haha ja dat ben ik Lachen ik was dat met quick

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 18:36

machie schreef:
jullie hadden ook zelf meer kunnen zeggen, of je ff kunnen voorstellen Scheve mond
En wij moeten in een keer stilstaan omdat jullie moeten bellen/smssen?? Dat gaat gewoon niet met frisse paarden. Volgende keer toch maar een te snel lopende pony mee? Knipoog Tong uitsteken


Een te snel lopende pony die niet goed was!? Nee die neem ik liever niet mee
Daarbij heb ik indd mijn gsm aanstaan. Mijn gsm ging 2x heel kort na elkaar af, dat was Chantal... Miss was er wel iets met Sabiha aan de hand die nog met een kapot been staat... Ja dan wil ik even weten waarvoor er gebeld is.
Is dat zo moeilijk dan?
Wij konden niet echt veel zeggen aangezien jullie meters voorop liepen en niet een keer omgekeken hebben om te kijken of we jullie wel bij konden houden. Ik moest schreeuwen zodat jullie me zouden horen.

Daarbij Machie, jij hebt Renske's nr, Renske heeft mijn nr. Dus er had zo wie zo gebeld kunnen worden. En indd wij hadden kunnen bellen waar jullie bleven, dat heb ik dan ook meteen gedaan Miss dat wij ook wel wat te laat waren. (Ja dus, vanwege omstandigheden)
Anders kon ik ook niet weten dat jullie op dat bospad waren

Dee ken ik niet op onbekend terrein, die heb ik alleen bij Renske thuis gereden en in de bossen daar, verder niet! Ik weet dus ook niet dat die niet stil kan blijven staan. Overigens is er genoeg ruimte om rond te stappen op het terrein van de manege.

En 2 woorden (hoi en doei, die ik niet gehoord heb ) maken het nog niet gezellig.

Jammer dat je zo persoonlijk reageerde, de dingen die ik hierboven genoemd heb wilde ik eigenlijk laten voor wat het was... Wilde alleen dat vertellen van het vertrekken zonder ons, maar nu mag ik mezelf toch wel verdedigen dacht ik zo...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:43

moniek toen jij mij belde, was ik nog aan iris aan t vragen of ze jullie niet had gezien op het terrein bij de manege en of ze anders jouw auto had zien staan.
toen waren marjolein en ik nml pas net iris en marleen tegen gekomen, daarom had ik nog niet gebeld waar jullie bleven.
bijna meteen toen hun bij ons waren, ging mn telefoon en dat was jij, waar we waren, toen waren we net op t begin van dat zandpad, en hebben dus heen&weer gestapt tot jullie bij ons waren....

ik wist trouwens niet dat winnie niet goed was, dacht dat je antwoordde dat je geen zin had om die continu tegen te moeten houden, dat je daarom thymo bij had, omdat we toch maar een uurtje zouden gaan.

maargoed, volgende x beter.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 18:47

Dan nog vind ik het niet netjes zoals het gegaan is. Ik belde toch ook meteen toen ik jullie niet meer zag toen ik buiten kwam!? Daarbij had ik mijn auto niet bij me, want Mario heeft me afgezet omdat zijn auto stuk is.
Winnie was vrijdag indd niet goed, hoorde ik van Wenda. Ik heb OOK om die reden Thymo meegenomen. Ook dat wilde ik je vertellen, maar toen ik zei dat ik geen zin had in dat gedribbel etc, liepen jullie al zo ver voor omdat jullie aangereden waren dat ik dacht: "dat vertel ik straks dan wel"...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:03

Marleen en Iris die dachten dat jullie al weg waren, dus die wilden naar het 1e bospad toe, waar marjolein en ik naartoe zouden komen, ik had nog tegen hun gezegd dat ze dus jullie op de manege zouden ophalen en dat jullie dan met zn 4en naar t 1e bospad zouden komen., waar wij dan ook zouden zijn.
Ze waren er wat later, dus dachten ze dat jullie alvast naar t bos waren gereden, dus gingen ze ook alvast naar t bos toe, daar kwamen ze marjolein en mij tegen, waarna ik vroeg waar jullie waren en of ze jullie ook niet ergens op t erf van de manege hadden gezien, op dat moment belde jij, eerder had ik dus niet kunnen bellen

en verder wilde laurioso echt niet meer stilstaan en dee begon steeds te dreigen met slaan omdat ze nou eenmaal een hekel aan andere paarden heeft, en ook druk was omdat ze al lang niet meer in t bos is geweest en nog nooit ergens anders buiten is geweest dat een keer of 10 in het bos bij mij thuis(verdeeld over 3 jaar) dus vandaar dat ze ook niet echt zo braaf was als ze normaal is en we dus liever wilden stappen ipv stilstaan voordat dee dus weer zou slaan zoals ze bij de vorige boktrit heeft gedaan en ook de anderen waren niet echt rustig genoeg om relaxed mee stil te staan.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 19:11

Dan nog vind ik dat Iris en Marleen niet netjes gehandeld hadden. Iris weet waar Thymo, Sabiha en Liekie staan, dus ze had ook even naar binnen kunnen gaan en haar paard vast laten houden. Of ze hadden jou kunnen bellen zodat jij mij kon bellen.
Vind het ook niet fair dat je nu voor hun gaat praten. Over dat stilstaan... We zijn ook weer doorgelopen toen jullie dat vroegen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:21

waarom mij eerst bellen als ik een paar 100 meter verderop in t bos sta, ze dachten we rijden daar vast heen, omdat ze zelf wat later dan 14.00 bij de manege waren, ze dachten dus dat jullie ook al in t bos waren, en als dat niet zo was, had er dus altijd nog gebeld kunnen worden, maar toen belde jij mij dus al.
verder kan je in je eentje echt dee+pascal niet vasthouden, verder weet ik idd niet wie er wel/niet op t erf van de manege waren die eventueel pascal vast hadden kunnen houden zodat iris jullie kon zoeken, want daar was ik dus niet bij, maargoed ik vindt t niet zo vreemd dat hun zoiets hadden van ok we rijden naar marjolein+renske, en als moniek+desiree daar niet zijn bellen we vaanf daar wat er precies aan de hand is.

en ik zeg verder ook niets over t stilstaan, ik zeg alleen waarom ik dus vroeg of we konden stappen ipv stilstaan(dee bezweet+dreigen met trappen, oso niet stil willen staan etc)

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 19:39

Ik vind niet dat hij voor Machie en Iris moet gaan antwoorden. Sorry...
Verder zit ik nu met je op msn en daar praten wij 2 het wel uit...

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:48

Dan nog is het zo dat het vertrek SAMEN van de manege zou zijn. En ruimte zat om daar rond te stappen, zolang wij er niet waren. Lijkt mij logisch dat Moniek en ik niet zomaar het bos al in zouden gaan, terwijl het vertrek van de manege af zou zijn. Dat was al afgesproken dacht ik zo. Het zou niet voor niets een rit samen zijn toch?

Citaat:
Nouja, ik vond het ook allemaal maar een beetje wazig gegaan, maar ik ben wel blij dat Pascal zo braaf was.


Nah leek me meer dan braaf zat. Je kon achterstevoren op je paardje zitten. En dat het wazig is gegaan... jah laten we het daar maar ophouden. Jammer dat het zo is gelopen tussen ons.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:04

Whinny was wel gewoon goed hoor! die heeft vandaag nog een erg lange buitenrit gelopen, was niets mis mee


Hoor net dat hij vrijdag niet goed liep en 2 lange ritten niet zo verstandig was
Laatst bijgewerkt door stalleke op 28-11-04 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Berichten: 16009
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:24

griebels schreef:
Dan nog vind ik dat Iris en Marleen niet netjes gehandeld hadden. Iris weet waar Thymo, Sabiha en Liekie staan, dus ze had ook even naar binnen kunnen gaan en haar paard vast laten houden. Of ze hadden jou kunnen bellen zodat jij mij kon bellen.
Vind het ook niet fair dat je nu voor hun gaat praten. Over dat stilstaan... We zijn ook weer doorgelopen toen jullie dat vroegen.


we konden niet afstappen, aangezien pascal gaat lopen etteren met opstijgen, evenals Dee dat ook kan! Ik ken verder de manege niet, weet niet hoe jij eruit ziet enz. enz. Wij dachten, jullie zijn alvast vooruit gestapt. Wij hadden met renske en marjolijn afgesproken bij het 1e bospad. En wilden door overleggen hoe jou te bellen enzo. En verder ga ik niet op een paard die zichzelf ontzettend loopt op te fokken bellen.
Maar prima als jij vind dat ik slecht gehandeld heb in een voor mij totaal onbekende omgeving, waar ik niks/niemand ken. En verder kon IK niet weten dat die pony slecht was. En jij had wel kunnen weten dat het voor een pony zonder conditie moeilijk is paarden bij te houden....
Je zult wel lekker pissed op me zijn, naja, je doet maar. Ik vind het alleen erg jammer dat jij zegt dat ik alles fout gedaan heb, terwijl ik alleen maar voor de veiligste optie heb gekozen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:28

Wie zegt er dat die pony (overigens gewoon een paard hoor) geen conditie had??
Hij loopt op een trager tempo als andere paarden en pony's en moet dus over zijn eigen tempo gaan stappen... Ja dat houdt hij geen 2 uur lang vol. Toen ik dus hoorde dat we maar 1 uur zouden gaan heb ik besloten om hem mee te nemen en niet Winnie. Winnie was vrijdag met de les niet lekker (kreeg een sms daarover namelijk) en vond het niet fair tegenover Winnie als ik hem dan mee zou nemen op de boktrit terwijl hij vandaag ook nog de snertrit zou moeten lopen.

Machie

Berichten: 16009
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:39

waarom zeg je dan als jullie terug gaan, ja wij gaan de andere kant op, onze pony;s houden het niet vol, hebben niet genoeg conditie.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:42

Omdat jullie paarden niet stil konden staan en ik dus voor de kortste zin koos... Thymo zou het ook niet volhouden, maar dat lag niet aan zijn conditie, maar aan een uur (of eigenlijk 2 uur) over zijn tempo te moeten lopen. Dat is zwaar voor elk paard.

Machie

Berichten: 16009
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:47

dat is waar. MAar volgende keer eerlijk zijn. En tsja, het tempo van een paard is een blijf sneller dat die van een pony/ klein paard. Vooral als je van die frisse paarden hebt.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:52

En amen Moniek Lachen we gaan het hier niet nog een x uitleggen. Thymo en Winny zijn NIET Monieks paarden dus vind ik het iig vanzelf sprekend dat zij voor deze oplossing koos. Vond het sowieso al super dat ik op Liekie meemocht Haha! en ik blijf erbij dat ze een goeie keuze heeft gemaakt door niet Winny mee te nemen (kreeg zaterdagochtend te horen dat ie niet super was en wetende dat ie zondag de snertrit zou hebben) maar Thymo en met Thymo niet langer dan een klein uurtje op een relaxter tempo te rijden. Jullie hebben em niet gezien toen hij zo op was. We wilden niet dat hetzelfde zou gebeuren. Dus hebben we voor een kortere rit gekozen. Klaar Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:54

Eerlijk zijn? Ik was eerlijk, heb alleen de zin ingekort Schijnheilig Het woordje conditie heb ik gekozen in de zin: "Volgende keer doen we het over en dan zorgen we dat alle paarden in conditie zijn" Daarmee doelde ik op Dee en Quick eigenlijk aangezien die ook geen conditie hadden op het moment van de rit.
Thymo (het paard) kon het niet volhouden, Liekie (de pony van 1m47) makkelijk... Moet hij wel wat doorstappen maar doet hij graag. Winnie is te snel en dribbelig om hem 2 dagen zo'n rit te laten lopen als hij niet lekker is geweest. Winnie loopt zo hard dat een snel paard moeite heeft om hem bij te kunnen houden. Dat zou ook geen fijne rit zijn geweest.

Machie

Berichten: 16009
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:59

alleen heeft dee wel bijna 3 uur in totaal gelopen...

En volgensmij kan een paard IN ZN EIGEN TEMPO stappens toch zeker 2 uur lopen...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 23:03

Wat wil je hiermee nu zeggen Verward
Het waren Renske's eigen woorden dat Dee geen conditie had, hoef je mij niet op aan te vallen hoor...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 09:41

Dan zetten we hier nu maar een slotje op.
Eventuele verslagen kunnen op verslag van de dag, maar ik betwijfel of dat zin heeft.