Boktrit Beekbergen (omg. A'doorn)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Boktrit Beekbergen (omg. A'doorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 15:24

(okee, we proberen het nog 'ns... Haha!)
Okee, ik heb dus 18 Juli geprikt voor een datum. Als er genoeg belangstelling is kunnen we dan een boktrit houden, ik zal dit topic PBen naar de mensen die eerder belangstelling hebben getoond, je kan hier posten als je meegaat! Lachen

details
10 uur verzamelen bij konijnenkamp (zie routebeschrijving). De lengte van de rit zal waarschijnlijk rond 2 uur zijn (exclusief een half uur opzadelen, het afzadelen, en de pauze), misschien iets langer of korter. Tussendoor een pauze (waarschijnlijk bij het Leesten). Je kan eventueel een halster onder het hoofdstel doen voor als we pauze houden en zelf ook wat te eten halen (dat kan bij het Leesten, er is daar een snackbar) dus neem in dat geval ook wat geld mee.

Vragen of opmerkingen kunnen naar mij (Roskur) gepbt worden! Lachen

Er zijn helaas geen mogelijkheden tot een paard huren in de buurt, je kan dus echt alleen komen als je zelf een paard mee kan nemen.

routebeschrijving
Deze routebeschrijving is vanaf een kruispunt met stoplichten in Beekbergen, bij de Smittenberg. Voor zover ik weet is dit zelfs het enige kruispunt in Beekbergen met stoplichten, lekker makkelijk dus. Knipoog Dicht bij het centrum maar niet IN het centrum. De Smittenberg ligt aan de Arnhemseweg, dat is een drukke weg, die dus ook over dat kruispunt gaat. Vanaf dit kruispunt ga je de Engelanderweg in. De weg die je moet hebben vanaf de Engelanderweg is aan de linkerkant een onverharde weg, er staat een straatnaambordje "Konijnenkamp" bij. De weg valt niet heel erg op dus wel goed opletten! Het is een rustige onverharde weg met veel weiland en landbouw. Op een gegeven moment kom je bij een splitsing met een bankje en een prullenbak, bij deze ga je rechtsaf, richting bos. Tussen daar en het hek kan je je auto ergens in de berm parkeren, als je met de auto & trailer komt.

Vanaf de Arnhemseweg is ook nog ergens een ingang naar de konijnenkamp, de weg gaat in een Y-vorm, je komt via de bovenstaande routebeschrijving vanaf de ene kant van de Y, en vanaf degene van de Arnhemseweg van de andere kant van de Y, als je daarvandaan komt moet je dus alsnog de weg richting bos hebben en verder geldt hetzelfde.

Als het nog niet helemaal duidelijk is, zoek dan voor de zekerheid in een stratenboek of routeplanner het nog even op. Mijn uitlegkunsten zijn niet geweldig, ben ik bang. Bloos

Verder...
We spreken daar ergens af, misschien het beste op het grasveld of bij het hek. Ik rij een wildkleur bruin 1.40 m grote ijslander, voor foto's van mij en hem zie m'n profiel. Valt niet te missen, lijkt me. Knipoog Ik ben van plan om er om 10 uur in ieder geval te zijn. Hopelijk kunnen er nog meer mensen mee, ik ga in ieder geval rijden, en ik hoop natuurlijk dat er meer mensen mee kunnen en willen zodat het een boktrit wordt! Lachen

Geef hier even je eigen naam, leeftijd, en naam van je paard op, zodat ik weet dat je komt! Hopelijk tot zondag 18 juli!


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:34

ik ben dan al met vakantie dus helaas misschien een volgende keer

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:44

Hoi, kunnen jullie niet 's middags gaan rijden? Dan kan ik ook mee. Moet namelijk werken tot 1 uur en kan daar rond half 3 dan pas zijn met mijn paardje. Kijk maar even...als er niet veel mee gaan en de meesten kunnen ook 's middags dan lijkt het me wel erg leuk om mee te gaan. Anders wordt het een andere keer als ik de hele dag vrij ben. A.s. donderdag de hele dag en vrijdagochtend ben ik nog wel vrij....Dan ben ik 20, 24 en 25 de hele dag vrij en de 29e 's middags. Lijkt me leuk om eens wat meer mensen uit de buurt te ontmoeten, met of zonder IJslanders. Trouwens wie weet kunnen we binnenkort (hoop ik) vanuit mijn huis in Heerde rechtsreeks het bos in. We (mijn ouders en ik) zijn bezig met een oude boerderij kopen, 800 meter van het bos. Groetjes van Heleen.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:55

Helaas ben ik dan ook op vakantie.
Ik ga een andere keer wel mee( als ik de galop onder de knie heb Bloos!
Lijkt me wel leuk om een keertje met jullie te gaan rijden, leer ik het bos ook eens kennen zonder te verdwalen.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:59

Hee Jacqueline, hoezo als je de galop onder de knie hebt? Je kan toch al rijden of niet? Verder alles goed, ook met je paarden? Groetjes van Heleen.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:00

ik ga zobi zo mee Tong uitsteken
mischien is het handig als we een bord bij het konijnenkamp neer zetten bij de ingang roskur dan zetten we daar "boktmeeting start"of iets dergelijks op Tong uitsteken met een grote pijl Knipoog

Icelandics
They grow when you get on

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 21:07

Haha... Zo'n soort deken, aan beide kanten van Roskur een stuk karton met heel groot "boktrit beekbergen!" erop. Tong uitsteken

En Heleen, misschien kan de rit iets worden verzet? Ik dacht aan 's morgens voor als het heel warm wordt, wat ik overigens niet echt verwacht... Scheve mond

Anders kunnen we als nieuwe tijd half 3 nemen...? Ik hoorde iig dat je ongeveer 2 uur met de trailer weg kon thuis, ofzo?

Data zijn altijd lastig, ik heb hiervoor een hele topic gehad die uiteindelijk dood liep, toen heb ik maar een datum geprikt en besloten te kijken wie er kan. Ik wil het liefste deze datum behouden, om verder geklooi met data te voorkomen... Haha!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:24

ik heb een mailtje gestuurd naar het leesten om te vragen tot hoe laat ze open zijn Lachen
*reageer eens op msn Tong uitsteken*

Icelandics
They grow when you get on

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:34

Hoi. Ooooohhh, als ik mee kan is het wel erg leuk! Ik kan inderdaad rond 2 uur van stal weg en rijd er ongeveer een half uurtje over. Wel leuk, maar alleen als het voor niemand lastig is hoor.... Het leesten is volgens mij tot 8 uur open als ik het goed heb. Mochten jullie 's middags gaan, heeft er dan iemand problemen mee als ik een brave, maar grote hond los meeneem? Hij rent altijd graag en hard mee, maar is dus paarden gewend en kijkt wel uit. Het is een Weimaraner en die heeft nogal wat energie over altijd. Als er iemand komt met een paard die bang is voorhonden, dan laat ik hem thuis hoor. Of wordt er erg veel gecontroleerd op loslopende honden? Hij gaat niet echt achter wild aan en als hij het wel doet is ie makkelijk terug te roepen.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:48

uhmz,lucky is hond proof Tong uitsteken
maar ik weet niet of het handig is mischien moeten we een klein stukje over de weg ergens en dan loopt je hond los, tenzij je een riem mee neemt lijkt mij wel Tong uitsteken
bij het leesten zelf mogen honden wel los Tong uitsteken
zit anders ook even de link van dit topic in je onderschrift Lachen
ligt er dnek ik ook aan hoeveel mensen er me egaan als we met zijn 3en gana ofzo of 5 dan is het dnek ik niet zo;n ramp dat je hond me egaat als het niet te druk is Knipoog

even om andere geinterreseerde bokkers een beeld te geven hoe je hond eruit ziet een fotootje:
Afbeelding om zo;n hond gaat het toch?

*edit foto toe gevoegd*
Laatst bijgewerkt door horssie op 13-07-04 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Icelandics
They grow when you get on

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 21:55

Röskur is ook hond-proof. Haha! En dat moet hier ook wel, als je kijkt wie z'n hond wel niet los laat lopen... En dan maar roepen "kom hier! en NU kom je hier!" en fluiten enzo, haha. Ik loop dan altijd maar gewoon door, als ik ver weg genoeg ben gaan die honden gelukkig wel terug naar hun eigenaar. Lachen

Tja, ik weet niet hoeveel meer mensen nog voor zondag kunnen reageren, en wat mij betreft maakt het niet zoveel uit hoe laat we vertrekken. Kan ik weer wat langer uitslapen... Bloos (tja, anders moet ik er extra vroeg uit om de paarden een uur voor ik begin met opzadelen te voeren, haha!) Maar ik vind het altijd zo vervelend als ik rekening moet houden met het eten en dus op tijd thuis zijn, vandaar dat ik de kunst van de ochtendrit heb geleerd. Knipoog Dus misschien kunnen we daar "avondeten" = patatje eten, maar dan zouden we rond 5 uur kunnen afspreken, een uur heen en een uur terug ongeveer, en dus om 6 uur eten. Zoiets in ieder geval... Verward We kunnen dus voor die oplossing kiezen of gewoon half 3 weg. Ik heb liever de eerste oplossing, zodat ik me dus niet zo druk hoef te maken om hoe laat ik thuis ben omdat ik toch niet thuis eet! Lachen

En sorry van MSN, ik zat een vissenvoerspelletje te spelen (heel verslavend Bloos) en had nieteens door dat MSN zichzelf had afgesloten, het kreng! Boos!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:55

Ja, klopt, maar de mijne heeft een lange staart! Lachen Ik neem inderdaad wel een halstertouw mee voor de stukjes langs de weg. Die heb ik altijd aan mijn zadel hangen voor het geval dat. Maar de hele weg vast is geen succes als ik niet met zadel en al op de grond wil belanden. Het is namelijk 32 kilo die aan mij trekt....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:00

Roskur schreef:
Röskur is ook hond-proof. Haha! En dat moet hier ook wel, als je kijkt wie z'n hond wel niet los laat lopen... En dan maar roepen "kom hier! en NU kom je hier!" en fluiten enzo, haha. Ik loop dan altijd maar gewoon door, als ik ver weg genoeg ben gaan die honden gelukkig wel terug naar hun eigenaar. Lachen

Tja, ik weet niet hoeveel meer mensen nog voor zondag kunnen reageren, en wat mij betreft maakt het niet zoveel uit hoe laat we vertrekken. Kan ik weer wat langer uitslapen... Bloos (tja, anders moet ik er extra vroeg uit om de paarden een uur voor ik begin met opzadelen te voeren, haha!) Maar ik vind het altijd zo vervelend als ik rekening moet houden met het eten en dus op tijd thuis zijn, vandaar dat ik de kunst van de ochtendrit heb geleerd. Knipoog Dus misschien kunnen we daar "avondeten" = patatje eten, maar dan zouden we rond 5 uur kunnen afspreken, een uur heen en een uur terug ongeveer, en dus om 6 uur eten. Zoiets in ieder geval... Verward We kunnen dus voor die oplossing kiezen of gewoon half 3 weg. Ik heb liever de eerste oplossing, zodat ik me dus niet zo druk hoef te maken om hoe laat ik thuis ben omdat ik toch niet thuis eet! Lachen

En sorry van MSN, ik zat een vissenvoerspelletje te spelen (heel verslavend Bloos) en had nieteens door dat MSN zichzelf had afgesloten, het kreng! Boos!

5 uur weggaan vind ik heel ongezellig sorry,dan is het meer een vreetrit :X
als we dan half 3 afspreken en we zadelen daar op voor mensen met trailers als die eventueel nog komen,en gaan rond 3 uur weg en we rijden dan gewoon 2 uurtjes gezellig in het bos en gaan met een omweggetje richting het leesten en we pauzeren nog een half uurtje in het bos en als we dan rond half 6 bij het leesten zijn kunnen we patatje bestellen en daarna weer richting konijnenkamo vertrekken.

Icelandics
They grow when you get on

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:01

Ha! Patat gaat er bij mij altijd wel in hoor! Dusse, als we 's middags gaan maakt mij de tijd niet uit, als het maar niet voor half 3 is.... Tenzij jullie op mij wachten? Kan ik dan van 1 van de organisatoren een mobiel nummer krijgen voor het geval ik toch iets later kom? Of ik sms als ik van stal vertrek.... Weten jullie al wat voor tempo de rit gaat worden? Vanwege de keuze van mijn paarden.... Heb dus 1 hele temperamentvolle en een ietsie minder (en dan nog veel temperament!). Neem het liefste die eerste mee, maar dan moet het geen denderrit worden. Een tölt die een gewoon paard in draf bijhoud is prima en een galopje mag ook wel (met daarna stap zodat ik weer aan de rust kan werken), maar geen rentempo tölt (voor de IJslanders...). Ik ben wel makkelijk te herkennen als ik kom aanrijden, want wat ik heb heeft niemand! Lachen Ik heb namelijk een donkerblauwe bus en een donkerrode Ifor-Williams trailer met een schilderij van 3 van onze paarden erop.... Ik weet namelijk nog steeds niet hoe ik hier foto's op kan krijgen, als ik al een duidelijke heb...

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:02

Heleen1 schreef:
Ja, klopt, maar de mijne heeft een lange staart! Lachen Ik neem inderdaad wel een halstertouw mee voor de stukjes langs de weg. Die heb ik altijd aan mijn zadel hangen voor het geval dat. Maar de hele weg vast is geen succes als ik niet met zadel en al op de grond wil belanden. Het is namelijk 32 kilo die aan mij trekt....

aah dan zie ik geen probleem hoor Lachen

Icelandics
They grow when you get on

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:04

Horssie, dat lijkt me erg leuk! Half 6 wat eten is ook goed toch? Of als we eerder trek hebben eerder... Het is nog tot zeker half 10 licht... Wel langer, maar dat houd ik altijd aan nu met buitenritten, zeker als je in het bos gaat rijden. Hee, effe vraagje (niet dat het mij uitmaakt, maar ben nieuwsgierig): Hoe oud zijn jullie allemaal? Ik ben bijna 29... en het paardje wat ik misschien meeneem is 16 (de andere is 13)

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:10

Willen jullie de namen en ras van mijn paarden nog weten of voor andere mensen? Nou ja, het zijn dus IJslanders. De ene van 16 is Lyngvi en de andere heet Glod, allebij bruin. Een ruin en een merrie. Mijn hond heet Biru (Bi-roe) en luistert naar iedereen die hem roept, maar als je hem roept en hij komt is ie gewend om tegen je been (soms mis en dus tegen je paard) op te springen voor wat lekkers. Dat heb ik hem geleerd, omdat hij in het begin niet zo goed luisterde en nu krijgt ie af en toe nog wat. Dus kan je paard er niet tegen, roep hem niet en hij doet het niet. Anders roep je maar hard en laag "foei", maar is nog nooit voorgekomen, hoor. Hij is eerder bezig met wachten tot wij hard gaan en rent dan op een afstandje mee.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 22:14

Heleen, ik pb je even mijn mobiele nummer. Het is trouwens geen probleem als je wat later komt, we wachten natuurlijk tot iedereen er is die zich heeft opgegeven. (behalve als het wel heeel lang duurt natuurlijk, haha) Tja, niet iedereen houdt van mega-lange ritten, en omdat de originele tijd 2 uur ofzo was... Ik vind zelf wel leuk om lekker lang weg te blijven, als andere mensen daar geen problemen mee hebben vind ik het best om 3 uur te vertrekken bij konijnenkamp. Lachen

Trouwens qua tempo... Het idee is denk ik veel stap, draf (of tolt. Tong uitsteken), en een galopje, niet te veel. Met draf / tolt train je immers spieren, met galop worden ze alleen maar bezweet, daar krijgen ze echt geen conditie van. Lachen Als we een galopje wagen beslis ik dan wel of Roskur voorop kan, als hij lekker los is ben ik bang dattie voorop voorop wil blijven en ervandoor schiet zonder rem, of iig een rem die 200 meter vertraging heeft, hehe. Bloos Meestal is ie wel lui / sloompjes, maar als hij eenmaal los komt... Haha! Vind ik zelf trouwens wel fijner, hoef ik em tenminste niet zo aan te schoppen en tikken, dan loopt hij lekker door in draf. Lachen Maarja. De vorige keer dat hij voorop zat gingen we wel degelijk in rengalop, toen hield ik hem gauw in en liet iemand anders voorop, maar ik denk dat hij het in gewone galop nog wel kan... Achteraan is ie soms zelfs te sloom, echt vaag. Hij doet gewoon geen moeite om achterstand in te halen. Verward

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 22:17

Heleen1 schreef:
Willen jullie de namen en ras van mijn paarden nog weten of voor andere mensen? Nou ja, het zijn dus IJslanders. De ene van 16 is Lyngvi en de andere heet Glod, allebij bruin. Een ruin en een merrie. Mijn hond heet Biru (Bi-roe) en luistert naar iedereen die hem roept, maar als je hem roept en hij komt is ie gewend om tegen je been (soms mis en dus tegen je paard) op te springen voor wat lekkers. Dat heb ik hem geleerd, omdat hij in het begin niet zo goed luisterde en nu krijgt ie af en toe nog wat. Dus kan je paard er niet tegen, roep hem niet en hij doet het niet. Anders roep je maar hard en laag "foei", maar is nog nooit voorgekomen, hoor. Hij is eerder bezig met wachten tot wij hard gaan en rent dan op een afstandje mee.


Hee, wat leuk, mijn ijslander Roskur (met puntjes op o. Tong uitsteken) is ook 16! Haha! Hij is wildkleur bruin (foto's in profiel).

Ik heb ook een heel braaf hondje, hij kijkt beter uit op de weg dan menig mens dat ik ken, haha... Maar toch zit ik elke keer om me heen te kijken als hij mee is, terwijl ik lekker wil genieten en op m'n paardje wil letten. Dus ik neem hem niet mee... Hij is ook nog nooit meegeweest met zoiets, dus ik ben eigenlijk ook een beetje bang dat hij achterblijft of iets dergelijks. Ik neem soms paard zonder zadel mee (wel erop) en dan doe ik ook altijd wel een galopje, als ik de hond uitlaat, maar dat is in "ons" bosje, is een klein bosje dus daar kan ik 'm moeilijk kwijtraken. Knipoog

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:20

Ach, ik zie het wel. Ik doe in elk geval wel een ander bit in zijn mond. Dan neem ik Lyngvi gewoon lekker mee. Die vind ik altijd zo stoer. Niet opletten op zijn uiterlijk, hoor. Hij is streng op dieet! zadel schuift ook telkens naar voren dus die zal ik ook wel een keer goed moeten leggen... Wat je zegt over die spieren en zweet ben ik met je eens, ik galoppeer ook nooit zo veel. Ik doe het wel eens, maar meer om het voor de paarden leuk te houden. Met Lyngvi doe ik het tot nu toe alleen nog in de bak, maar wil ook best wel in het bos weer proberen. Ik ben alleen best snel bang op hem. Hij loopt erg op de voorhand als het aan hem ligt en dan struikelt ie snel. Ik ben 2 jaar gelden daardoor met hem over de kop gegaan tijdens NK in Buggenum. Sindsdien was er bij ons allebij veel spanning, maar die begin ik weer aardig in de hand te krijgen bij mezelf en dus ook bij Lyngvi.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 22:32

Wow, over de kop zelfs!! Bloos! Röskur struikelt wel veel, maar dat komt meer omdat hij te lui is om z'n benen hoger op te tillen, zo af en toe... Bloos Ik kan me voorstellen dat dat wel eng is! Vind hij het niet erg om achter een ander te lopen? En misschien vinden we een open veldje waar we een galopje kunnen wagen? Dan is het net als in een bak alleen zonder omheining? Op een bospad als ze op hol slaan krijg je ze niet meer terug bij je, maar op een open plek kan je gewoon rondjes blijven sturen natuurlijk. Nou ja, we zien wel...!

Ik heb vanavond samen met horssie ook nog wat andere mensen gepbt uit Apeldoorn, dus misschien krijgen we nog meer gezelschap? 3 uur lijkt me een goede nieuwe afspreektijd dan, verder alles nog hetzelfde. Lachen (behalve dan dat we ook blijven eten bij het leesten. Tong uitsteken)

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:38

O, ik rijd ook best in galop over een bospad hoor. Als hij ervandoor gaat heb ik van Marjolein ...? bij Els een keer tijdens een clinic een noodrem geleerd en die werkt goed....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 22:51

Ik heb altijd 'geleerd' dat je als je paard echt niet meer te remmen is aan een teugel trekken, dus omdraaien, dan moet ie wel stilstaan. Ik krijg 'm ook wel 'gewoon' op de rem, maar dat duurt 200 meter. Tong uitsteken Ik doe het zelf liever niet met de noodrem die ik heb geleerd, ik doe er liever wat langer over om 'm op de rem te krijgen dan hem om te trekken. In z'n eentje is ie tenslotte een engeltje, dus eigenlijk is het wel mijn 'schuld' dat hij de kans krijgt om lekker er vandoor te gaan als hij met meerdere is, in z'n eentje zou hij dit niet hebben gedaan en dus vind ik het oneerlijk om 'm om te trekken. Hij is dan ook niet zo'n temperamentvol paard, meestal... Bloos Het is wel altijd handig om een noodrem te hebben voor het geval dat. Knipoog

Ach, ik kan me voorstellen als je al een keer over de kop bent gegaan dat je wat bangig bent dat ie ervandoor gaat. Zou ik in ieder geval zijn. Bloos

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:31

Van Marjolein Tiepen had ik toen een cursus bij Els. Echt een aanrader... Ze is heel geduldig en laat je zelf beslissen of je iets wel of niet durft te doen. Je moest toen eerst alle gangen van je paard laten zien, maar galop en telgnag durfde ik toen nog niet. Telgang nog steeds niet en dat zal ik ook nooit doen. Een keer in telgang en ik kan weer helemaal opnieuw beginnen volgens mij.....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:23

Ik las net even je andere topic. Je kan de paarden in het hondenbos aan een aanbindbalk vast zetten. Je hebt namelijk in het afgezette hondenbos nog een ruiterpad lopen wat naar die bald leid. Als dan 1 of 2 mesnen even naar beneden gaan en voor iedereen wat halen.... Maak je een lijstje wie wat wil hebben en hoeveel geld diegene heeft gegeven.... Wie weet willen mijn ouders wel even komen kijken...kunnen zij wel even wat voorons halen en kan iedereen gewoon zijn eigen paard vast houden. Mijn ouders gaan toch bijna elke dag het bos in met de honden en wonen niet ver van het leesten... Ik zal ze van de week wel even vragen. Met hoeveel gaan we nu? Goh, lang geleden dat ik in het bos heb gereden....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers