Verslag JongKWPN dag in Hattem!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Verslag JongKWPN dag in Hattem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 01:47

Hier alvast van mij een kort nachtelijk verslagje van de JongKWPN bijeenkomst in Hattem.
Eerst gingen we paarden beoordelen met 2 mensen van het KWPN (ja namen ben ik erg slecht in, dus hoe heetten ze ook alweer??? Bloos! ) Daarna paarden voorbrengen met de vrouw die het boek presenteren kun je leren heeft geschreven, Alexandra nog wat???

Na dit alles en vele buien Boos! ging de BBQ aan Vingers aflikken en ook dit was echt super voor mekaar. Wel was het handig geweest als er een BBQ extra was geweest, want het was een beetje proppen op de BBQ's. Maar was errug lekker allemaal.

Daarna begon de muziek een beetje te spelen, ze begonnen met erg leuke muziek, maar dit hadden ze beter kunnen bewaren tot later op de avond, maar goed. Ze draaiden goeie en afwisselende muziek! Later begonnen ze schuim/sneeuw te spuiten en dat was niet zo succes want dat sloeg een beetje op me neus en keel en nu heb ik vet last van me ogen Cool , geloof niet dat ik de enige was die hier last van had !

Rond een uurtje of 11 werden de verschillende boeken geveild wat ten goede kwam van het JongKWPN. Er waren er zelfs een aantal zo slim Schijnheilig om boven de winkelwaarde van de boeken te gaan bieden, maar goed dat komt natuurlijk altijd van pas dat geld *LOL* !

Uiteindelijk tegen half 1 werd het echt wat rustiger en ben ik naar huis gegaan. Toen ik naar me auto liep zag ik nog een toekomstig boktkoppel Verward Bloos! zitten Lovers , maar dat houd ik lekker in het midden haha Clown !

Ik denk dat dit verslagje nog uitgebreid wordt aangevuld met Cheese! van orionneke en natuurlijk de belevingen van de andere bokkers die aanwezig waren!

Ga nu slapen, welterusten! Dromen


Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 03:11

Nou ik ben dus ook nou thuis Haha!. Zo ff alle +- 300 fotos uploaden op mn pctje. Het was een vet gezellige dag weer!

Er waren wel meer stelletjes............maar een boktkoppel??? Hahahaha. Frans is het in iedergeval NIET geweest als je die bedoelt.....hihihihi.

Orame

Berichten: 289
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Fryslan Boppe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:33

Was wel gezellig in Hattem, heb alleen de BBQ meegemaakt Haha!!! Jammer dat de opkomst zo laag was. Volgende keer minimaal alle Bokt-members aanwezig!!!! Heb idd ook last van mijn ogen van die sneeuw! Cool Wanneer komen de 300??? foto's?

VDL Orame wint GP kwalificatie in Vestfold!!!

VDL Orame wint Puissance in Nantes!!!! 1.95 meter!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:41

Boktkoppel???? Volgens mij is iedereen nog aan het bijkomen van het avondje in Hattem, het is vrij stil hier Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:43

Die van te voren de grootste b*kken hadden, zijn idd nu niet aanwezig Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:50

Maar hoeveel jong KWPNers waren er eigenlijk?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:58

chantal1 schreef:
Maar hoeveel jong KWPNers waren er eigenlijk?


Hmm...goede vraag! Er hadden zich 80 opgegeven, maar ik denk dat er ´s avonds tussen de 60 en 70 aanwezig waren of zoiets.

Ik vond het in elk geval een geslaagde dag! Het voorbrengen was erg leerzaam, goede uitleg en handige tips. Ook het beoordelen was natuurlijk interessant.

fiehie

Berichten: 365
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:07

Balen dat ik niet kon ! Heb nog een hele week examens

Springpaardenfokkerij Tommelberg

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:12

YvonneS schreef:
Hier alvast van mij een kort nachtelijk verslagje van de JongKWPN bijeenkomst in Hattem.
Eerst gingen we paarden beoordelen met 2 mensen van het KWPN (ja namen ben ik erg slecht in, dus hoe heetten ze ook alweer??? Bloos! ) Daarna paarden voorbrengen met de vrouw die het boek presenteren kun je leren heeft geschreven, Alexandra nog wat???


Wieberdink-van der Peijl

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:31

Lieve jongeren, is dit nu het KWPN van de toekomst? Je verwacht na zo'n dag meteen een inhoudelijke discussie aan te treffen over de beoordelingen, rechthoek, vierkant, halsrichting, etc., etc.. Maar nee, de bbq bak die ontbrak, de al dan niet aanwezige boktkoppeltjes en de sneeuwpoeder, zijn onderwerp van gesprek.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:42

Ik heb al gezegd dat met name het voorbrengen erg interessant was. We moesten eerst met een bekertje water het driehoekje rennen, in verband met de stille hand die noodzakelijk is voor bij het voorbrengen. Daarna gingen we per tweetal een paard voorbrengen en aanjagen, erg leerzaam en we kregen handige tips.
Na de koffie gingen we verder met beoordelen (de andere helft was begonnen met beoordelen, en ging daarna voorbrengen). We begonnen met een 8 jarige keurmerrie Ahorn x Lord Calando x Caletto. Hele mooie merrie, we bespraken haar samen met juryleden Theo van Manen en Henk Dirksen. Daarna een Emilion x Beaujolais ruin, halfbroer van het internationale springpaard Glenn (v. Glennridge). Deze ruin was exterieurmatig iets minder dan de Ahorn-merrie, maar qua beweging wist hij meer te overtuigen. Deze moesten wij zelf scoren. Als derde en laatste paard een Ahorn (toch?) uit dezelfde Beaujolais-moeder, een 5 jarige ruin. Van deze vos moesten we de beste en de minste drie punten opnoemen (uiteraard beginnen met de beste punten, we mogen geen foutenkijkers worden!). Daarna gingen we de paarden plaatsen, maar door de uitgebreide uitleg van de juryleden was dit niet moeilijk. De Ahorn-merrie voorop (exterieurmatig zeer correct, voor een springpaard goed bewegen, foktype), gevolgd door de Emilion-ruin (exterieurmatig goed, en goed bewegen), en op de laatste plaats de Ahorn-vosruin.

Het was dus een zeer leerzame dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:18

hoihoi.

ook even van mij een klein verslagje, maar ikb en super moe dus zal viet veel worden.

veeeeeel te lang rijden vanuit Brabant, op de heenweg 1,5 uur en terug dik 2 en dan sochtend op concour...

nee verslagje zit er niet in

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 15:20

Excuseme schreef:
Lieve jongeren, is dit nu het KWPN van de toekomst? Je verwacht na zo'n dag meteen een inhoudelijke discussie aan te treffen over de beoordelingen, rechthoek, vierkant, halsrichting, etc., etc.. Maar nee, de bbq bak die ontbrak, de al dan niet aanwezige boktkoppeltjes en de sneeuwpoeder, zijn onderwerp van gesprek.


Nou wij hebben het hier tijdens het beoordelen zelf wel al over gehad hoor. wat iemand vond van een bepaald paard enz. Tja we kunnen het hier nog een keer neer gaan zetten, maar daar was de bbq achteraf toch mede voor bedoeld dat je het er nog ff over kon hebben.
Maar je reactie OK dan! Clown

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:51

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het een erg geslaagde avond vond Haha!

De middag was ook zeker interessant, zeker het voorbrengen Haha! Met een tuiger lopen is ook nog eens wat anders Tong uitsteken (Waarom moeten ze altijd mij hebben Tong uitsteken )

Barbeque was goed, alleen in het begin druk, daarna ging het wel, de spare ribs waren GOED Haha!

Feestje was ook erg geslaagd, geloof dat wij rond 1 uur gingen, volgend jaar zeker weer, ennuh Belgie here we come Haha!

Edit : Ow ja marieke gas erop met die foto's en haal de mindere er maar uit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:55

YvonneS schreef:
Nou wij hebben het hier tijdens het beoordelen zelf wel al over gehad hoor. wat iemand vond van een bepaald paard enz. Tja we kunnen het hier nog een keer neer gaan zetten, maar daar was de bbq achteraf toch mede voor bedoeld dat je het er nog ff over kon hebben.
Maar je reactie OK dan! Clown


en als je gaat beoordelen onder invloed kom je niet erg ver denk ik

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 16:04

hahhahahahhaah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:07

Als ik dit zo hoor had ik dus wel even moeten komen voor een biertje.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 16:08

ja echt wel! Je hebt echt wat gemist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:08

bier, apfelkorn, smirnoff, wijn, wodak beerenburger, ze hadden het gelijk

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:27


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:32

Ik verplaats dit topic maar even naar boktmeetings verslagen.
Want het gaat niet echt over inhoudelijke zaken.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Orame

Berichten: 289
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Fryslan Boppe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:00

Leuk die foto's Haha! =+:)+ !!!!! Komt de rest ook nog???

VDL Orame wint GP kwalificatie in Vestfold!!!

VDL Orame wint Puissance in Nantes!!!! 1.95 meter!!

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:12

staan al meer in dat andere topic.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers