Maaike de Vis en Cody!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 13:09

Ben vanmorgne naar Deurze geweest. Maaike, ik heb jou zien rijden op Sarah. Zat in de auto en had dus geen tijd om iets te roepen. Ik had alleen stille hoop dat ik Marije zou treffen (jullie rijden toch in dezelfde les?). Ik kwam bij het terrein aan zag ik buiten een Haf (Aldira? ja dus!) een Lippizaner (is vast Pliva) en een Fries (heet ook Maaike?). Auto geparkeerd en naar binnen.
Voor mij verder geen bekenden, wel stond er een vrouw in de bak die naar mij bleef staren: he jij bent de assistente van de dierenarts. Die komt bij ons dus de SweetItch control+ healer halen voor haar Fries (die dus buiten bij Aldira stond). Ik zeg, daar rijdt Marije op! Ja, zei ze, en ook deze dame (stond een donker vrouwtje naast (Madeleine?)). Die was dus druk in de weer met stallen schoonmaken enzo.
Maar oh, wat is het daar op de manege opgeknapt! Ziet er echt heel goed uit!
Heb dus ook bij een les gekeken. Die vrouw gaf best goed les. legde alles goed uit, let op iedereen goed. D'r was 1 meisje die haar pony een beetje rond liep sjouwen, en die pakte ze ook heel netjes aan. Het wichie moest huilen, zegt die instructrice: heb je last van zand in je ogen? Het stuift ook wel erg hier!
Slim opgelost! Staan daar alleen nog maar pension-paarden, of ook nog wat manege-paarden?

Ben me nu trouwens geestelijk aan het voorbereiden. Mijn vader gaat vanmiddag mee naar Des, en hij wil er ook graag op! Zijn eerste keer voor zover ik weet. heb al mijn fototoestel in de tas zitten, dat vraagt om kiekjes!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 13:30

Hey wat leuk! jammer dat ik je niet gezien heb.
Ja, het is inderdaad opgeknapt daar hè.
Er staan alleen nog maar pensionpaarden, en paarden van de eigenaren zelf. Astrid geeft inderdaad goed les.
Marije en ik rijden niet meer in dezelfde les. We reden eerst op dinsdagavond, maar ik rijd nu op zaterdag omdat het 's avonds zo vroeg donker is.
Die Fries heet idd Maaike. Was niet erg handig, want we reden in dezelfde les dus dat gaf nogal verwarring af en toe.
Succes met je vader! Ben erg benieuwd hoe het gaat. Ik prober mijn vader ook telkens zo gek te krijge, maar lukt me niet.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 13:32

Je hoort vanmiddag wel hoe het afloopt. ik ga nu hun kant op... Wordt ie voor de leeuwen geworpen!

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 13:33

wees blij dta je vader niet zo gek is. pffff mij moeder heeft nu namelijk al besloten dat als ik t huis uit ga dat ze ailin wle houd en dat ik een ander paard dan maar moet kopen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 16:45

Bij mij is ht iets anders. Ik ben al uit huis (ben getrouwd) en Des kreeg ik pas toen ik al uit huis was. Maar mischien eerder een reden om voor hem een paardje te kopen dat onder het zadel kan (en ook voor mijn kar Schijnheilig )

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 17:29

He Riette, jammer dat ik er niet was!
Ja zaterdag is inderdaad de dag van Madeleine (het donkere vrouwtje *LOL* ).
Dus je hebt Aldira ook al gezien, wat vond je van haar? Je kon haar zeker niet echt van dichtbij zien omdat ze al in de wei stond?
Ja die vrouw van de Fries gaat idd eens in de zoveel tijd spulletjes halen voor de zomereczeem, maar die Fries ziet er goed uit joh! Mooie diepzwarte glimmende vacht, door de Boettdeken ook niet verkleurd.
En die instructrice is Astrid, ik vind haar echt goed, ze is tactisch en eerlijk. Misschien had het meisje die moest huilen een beetje op haar donder gehad al eerder die dag Verward want gister hadden ze voor de zoveelste keer hun rotzooi en drollen laten slingeren zodat ik het kon opruimen (ook voor de zoveelste keer) en helaas helaas ben ik nog altijd geen stalhulpje voor een ander Schijnheilig
Manege is opgeknapt he?
Er zijn nog 2 stallen vrij, komen Des en Tout ook binnenkort onze kant op?? Knipoog Heb nog wel een paar uurtjes vrij Tong uitsteken

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 19:27

Ik hoorde Astrid idd vertellen dat er gister ofzo 2 personen weg waren gestuurd? Die reden niet helemaal eerlijk met de paarden en ondanks waarschiuwingen wouden ze toch niet anders. dus konden ze vertrekken.
Tsja, wat kost dat wel niet je paard daar neerzetten? 't Is wel eenmagnefieke omgeving om te rijden, je zit zo in het Rolderbos. En ook aan de andere kant van de Rolderstraat kun je heel mooi rijden (jawel ik heb aan de anreperstraat een verzorgpony gehad, en ken de buurt daar wel een beetje.....)
'k Krijg ook steeds meer zin om weer te gaan lessen met Des. Wie weet.....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 19:31

Ja je betaalt er wel 350 alles inclusief maar dan heb je ook wat Knipoog
We zitten idd in een prachtige omgeving, helaas kan ik er onder het zadel nog geen gebruik van maken met Aldira, we gaan wel steeds vaker wandelen zodat ze went aan het 'buiten' zijn.

Als je eventueel gaat lessen, hoe zou je dan deze kant op komen? Heb je een trailer??
Zou wel erg leuk zijn.
En die 2 mensen die gister weg zijn gestuurd...ja...dat zat er wel een beetje aan te komen. Ze waren fanatieke springruiters die er een heel andere manier van rijden op nahouden dan zoals wij het proberen, zo paardvriendelijk mogelijk. Zelf noemden ze het 'strenger', mijn instructrice noemde het 'gemeen en hard'. Bovendien kwamen ze afspraken niet na en werd het voer niet aangevuld met de mededeling: "moeten ze maar aan wennen" Verward

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 11:09

Ik heb idd zin in lessen, maar dat zal wrsch niet bij jullie zijn. Om de simpele reden dat ik geen trailer heb. En Geert zou 2 jaar geleden al hun trailer opknappen, maar die ziet er onderhand zo uit dat ik er niet eens zelf achterin zou willen staan..... Echt wel zonde. Anders had ik heel wat tripjes in de omgeving kunnen maken. Nee, er wordt bij Des in de buurt op 2 plaatsen les gegeven. De een op vrijdagavond (maar dan werk ik) en de ander op woensdag middag en zaterdagmiddag. Dus ik dacht dat ik dan mischien de zaterdagmiddag kon nemen. het is ca een half uur rijden van huis, maar dat is lekker om los te rijden en uit te stappen. binnenkort nog maar eens kijken bij die les. De vorige keer vond ik het matig.... Dat ene meisje moest maar blijven galopperen, ook nadat het enkele rondes erg goed ging. Dan heb ik zoiets, als het goed gaat, dan moet je stoppen en niet doordrammen!

Tsja Des op de manege, dat lijkt me wel wat, maar die 350,= per maand kan ik nu ook opsparen en voor een ander huis bewaren, dan kan ik dat beter gebruiken voor tzt een mooie stal....