Lunterenrit part 4, eerste inventarisatie...

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:48

Net als toen in Hoog Buurlo of niet Arwen? Lucien en Rowan stegen zowat op met weggalopperen om vervolgens in een stofwolk achter te blijven Haha! .

Jurga, misschien is het ook niet zo'n slecht idee om de eerste route te rijden als de snertrit niets wordt. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wie er meegaan die die route al kennen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 00:39

Haha! Alleen bleef Rowan stug doorploeteren en had Lucien zo iets van "Ja doeiii... sloven jullie je maar lekker uit hoor.."

Belker

Berichten: 15361
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:52

Helaas, vriendlief heeft het weekend vrij maar zoals het er nu uitziet is woensdag Joris verkocht en ben ik rijbeestloos Boos!
Oftewel, ik kom wel om op Peppertje te passen, maar rij niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:51

ArwenLune schreef:
Rowan is echt een sprinter. Hij komt loeihard weg en na 50 meter kan iedere ouwe geit met langere benen hem inhalen.

Welnee, hij heeft toch ook nog een after-burner? Haha! Toen ik bezig was met jullie in te lopen, en vlak voor het einde wilde hij toch niet ingehaald worden, en bleef je ons toch nog voor Haha! Amanda was toen wel een beetje moe geworden ook Haha!

Machie

Berichten: 16021
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:03

Jurga schreef:
Ik wil wel echt zeker weten dat er paarden meegaan met een goede basisconditie hoor! Het schiet natuurlijk niet op als halverwege een paar paarden niet meer verder willen. Scheve mond.


mijn paard is BUITEN een zichzelf doodloper...
die moet ik echt in de gaten houden, Baloe loopt buiten altijd door Verward
In de bak is het ee ander verhaal, maar zn basisconditie is goed genoeg denk ik Lachen

Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:33

Lodewqijk gaat heel lang, heel hard zijn sprint is ook niet slecht maar het is vast ooit in een vorig leven een renpaard geweest.Zeker voor zo'n lomp , log paard met grote hoeven gaat hij idd loei hard.Meestal start ik achteraan en eindig ik als eerste of als 2de Haha! maar ik moet eerlijk zeggen dat nu ik verhuisd ben ik hier haast niet meer voluit ga dus of hij het nu nog zo lang volhoud weet ik niet Haha!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:34

He ik vind het wel poedersuiker dat ik niet op mn eigen beesje meekan; is wel een van de kleinsten maar gaat loeihard! Die van mn zus gaat niet zo erg hard... ik kom jullie wel achterna! Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:59

Maya schreef:
Welnee, hij heeft toch ook nog een after-burner? Haha! Toen ik bezig was met jullie in te lopen, en vlak voor het einde wilde hij toch niet ingehaald worden, en bleef je ons toch nog voor Haha! Amanda was toen wel een beetje moe geworden ook Haha!


Inderdaad, dat was puur conditie. Hij kan gewoon niet harder, is 'ie niet op gebouwd, maar ingehaalt worden door die blonde ponnie... nou dat is z'n eer te na Haha! Hij was echt heel niet moe toen, en ik denk dat 'ie deze rit nog meer conditie zal hebben. Daarom kom ik ook onder het zadel, is 'ie alvast opgewarmt Haha! Clown

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:13

eej mense zijn jullie paarden wel goed mak?
als koos aandraaft hoor je t 200 meter verderop nog met gemak hoor!!
Koos gaat dus mee en das een Belg Tong uitsteken
heb er zin innn! Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:03

Het is wel de bedoeling dat iedereen zich netjes aan de groep houdt en de paarden dus ook voor 100% onder controle heeft. Uitschieters kun je je niet perimiteren met zo'n grote groep. Als je dus het gevoel hebt dat je paard/pony weg gaat draven/galopperen zonder dat dat gemeld is bij de groep dan zou ik eerst even nadenken voordat je meerijdt imo?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:13

Wij hadden het over de rengalop vorige keer (en misschien deze keer weer) als je op ons doelde. Rowan kan een beetje druk zijn (okay, een beetje boel druk.. Clown) maar hij blijft wel netjes onder m'n kont...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:23

Nee ik heb het niet over jullie, dat is geplanned. Ik bedoel, dat een paard constant in draf gaat terwijl de rest van de groep net even op adem aan het komen is, of ineens vol in galop schiet en wegspurt. Vind ik persoonlijk erg gevaarlijk, weet niet wat de rest er van vind, maar dat heeft er 2 ritten terug ook al voor gezorgd dat Iloon er af kieperde....

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:28

Tja roy... eraf kiepen kan altijd....
Een paard kan altijd schrikken en als je daar nit op voorbereid af kiep je eraf...
Believe me... i have been there...

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:30

Toen ging de groep er volgens mij ook gewoon achteraan. Dat ging een beetje raar. We zouden rustig draven en ineens was iedereen rustig aan het galopperen. Zo was het toch? Maar dat hangt dan misschien ook wel van de ruiter af.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:32

wanneer was dat? vorig jaar toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:33

Ja EvelineB Haha! Dat kwam doordat ik meen oa Regina een kameel poogde te imiteren en nog een paar die de bosjes wel erg interessant vonden. Maar op de zandvlakte was het toch gewoon gepland dat we in galop gingen, of niet? Blond Maar eerder nog eens met die andere route dan gepland, dat kwam daardoor.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 22:36

Ik viel er niet door de rest af hoor Verward. Paul en ik draafden rustig achteraan, Jur meende ineens iets te zien dus sprong recht opzij. That's all.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:30

Tuurlijk kan je er altijd vanaf vallen, maar daar gaat het ook niet om. Ik geef alleen aan dat het onverantwoordelijk is om mee te rijden met een grote groep als je niet genoeg ervaring hebt in zo'n situatie. Ik had ook wel mee kunnen rijden, maar ik doe het niet vanwege mijn eigen veiligheid en die van de groep.
En Iloon, Jur die sprong opzij omdat ze zich wat opgefokt voelde omdat ze in de verte iedereen ineens zag wegschieten... dat zie je ook op de film. Zoiets kan gebeuren maar dat moet je wel zien te beperken.

Machie

Berichten: 16021
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:49

ik kan niet garanderen dat mijn paard altijd bij me blijft Tong uitsteken
het is een blijft een dier hea! Met inmense angst voor koeien, komen we die tegen? als er dan een paard naast me loopt (tussen koeien en hem in) is er vast niks meer aan de hand Lachen
verder heb ik nog nooit in een grote groep gereden! Pas 1 keer met iemand samen, er is hier niemand die met me mee wil rijden Verdrietig

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:52

Nouja het is geen ramp hoor... ik wil er alleen zeker van zijn dat er geen ongelukken gebeuren. Maargoed, daarnaast is het niet mijn rit om te organiseren maar die van Ilona Lachen. Aan haar is het beslissende woord Lachen.

Machie

Berichten: 16021
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 00:16

roy, ik loop je alleen beetje te dissen Tong uitsteken

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:07

Ach, sowieso is het handig om bij gangwisselingen een brul naar achteren te geven, dan kan een ieder voor zich eventueel terugblèren of het op dat moment slim is of niet *LOL*

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:24

Ik neem Cerutti mee. Die heeft ook wel recht op een verzetje Lachen
Ik heb hem praktish voor 100 % onder controle, hij heeft een erg goede conditie. Op het lang stuk houdt hij het lang vol, al is het geen snelheidsmonster.

Dat is Handy, maar die blijft thuis, gezien die vrij druk is, en al een hele week meegaat naar België Lachen

Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:45

roy ik vind je een beetje zeuren. Ik heb een paard dat is een dier en die heb je nooit maar dan ook nooit voor 100% onder controle.

Toen Ilona eraf ging had net zoals zijzelf zegt echt niets met de rest te maken. Ik draafde in het midden mee en 1 paard voorop ging wat harder.de rest sloot daar bij aan.
Toen iemand van achteruit riep dat Iloon ernaast liep is iedereen ook op de rem gegaan.
Tijdens een sukkel drafje kan je paard ook struikelen, kan ik ernaast gaan.
Ik heb persoonlijk geen problemen met paarden die buiten fris zijn en onverandwoordelijk vind ik het al helemaal niet.
Lodewijk is over het algemeen hardstikke mak maar heeft ook wel eens een frisse bui dat de rem het niet zo best doet.Dan ga ik wat harder en na een paar meter stopt ie vanzelf wel weer.

mayo dat bleren laten we wel aan jou over ben je wel goed in Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:52

Maya schreef:
Ja EvelineB Haha! Dat kwam doordat ik meen oa Regina een kameel poogde te imiteren en nog een paar die de bosjes wel erg interessant vonden.

Regina en ik waren er niet bij hoor toen Iloon eraf kieperde (of volg ik je nou niet meer Verward )
Wat Nimber ook al zegt, soms zijn ze gewoon wat fris en moet je het even voorwaarts op kunnen lossen. Een paard is nu eenmaal niet altijd voorspelbaar. Wel ben ik het met Roy eens dat een ruiter ervaren genoeg moet zijn om een onverwachte sprong (al dan niet veroorzaakt door een ander paard) of spurt van het paard op te kunnen vangen. En daarmee bedoel ik niet dat het paard niet weg mag springen Knipoog