Hengstenshow Nederlands Tinkerstamboek

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
TirNanOg
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: Lommel

Hengstenshow Nederlands Tinkerstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 15:24

Hey wie gaat er allemaal naar de hengstenshow a.s. 17 april te Houten???
Het Nederlands Stamboek voor Tinkers organiseert daar haar Hengstenshow voorheen worden er eerst nog keuringen georganiseerd voor jonge hengsten van 1 en 2 jaar en daarna worden alle goedgekeurde dekhengsten getoond!! Dit belooft een spektakel te worden

Groetjes Sandra Cheese!

Merry meet and Merry Part
Tinkerstoeterij Tir Nan Og Stables - Landgoed de Zillekens Overmaai 15 te Lommel/Belgie


flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:25

Ikke samen met mijn zus, Renée (van Mikado's Tequila) en Cynthia *LOL* Lekker hengstjes kwijlen Kwijl

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

TirNanOg
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 22:58

Ja er zullen mooie hengsten bij zijn, we doen zelf mee met twee stamboekhengsten van bijna 2 jaar oud we zijn er benieuwd naar het resultaat.

Merry meet and Merry Part
Tinkerstoeterij Tir Nan Og Stables - Landgoed de Zillekens Overmaai 15 te Lommel/Belgie

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:10

Ikke ben er natuurlijk ook. De heeeeeeele dag.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:26

hoi Sandra, allereerst Welkom op Bokt.

Wij gaan ook de 17e, lijkt me wel een leuke dag te worden.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

TirNanOg
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 11:09

Ben erg benieuwd! is ook vijf jarig bestaan van het stamboek! Wij zullen er zijn met de jonge hengsten Paddy en Angus of Tir Nan Og een driekleur en een zwartbonte!! |Ben nieuwsgierig naar de rest....

Misschien tot dan! Doeiiiiiiiiiiiiii
Sandra

Merry meet and Merry Part
Tinkerstoeterij Tir Nan Og Stables - Landgoed de Zillekens Overmaai 15 te Lommel/Belgie

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:03

Ben ook zeer nieuwsgierig naar de jonge hengsten. Volgend jaar hoop ik met 2 monsters te komen Tong uitsteken
Ik ben er dus ook de hele dag

21-5-2010 Luc geboren!

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:36

Hallo! Het lijkt me leuk om te gaan kijken, maar wie heeft er meer informatie over? Van de website van het stamboek weet ik wel al dat het in een manege is in Houten, maar weet iemand tijden enz.? En (misschien een domme vraag) maar moet je voor zoiets kaarten hebben?!

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:39

Naar mijn weten hoef je er geen kaarten voor te hebben en is de toegang gratis.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:03

Dit topic lijkt mij meer geschikt voor Boktmeetings, vandaar dat ik het even verplaats.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 18:49

Ik ga dus met Marlientje mee Lachen

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 18:52

Van de eigenaresse hoorde ik dat Maxolo ook van de partij is, en dat is de hengst waardoor Shakyra volgende maand gedekt wordt.. wil wel weer even kwijlen Kwijl Haha!
Alleen heb ik geen vervoer, nog mensen die vanuit Brabant (liefst omgeving Etten-Leur/Breda/Hoeven e.o. ) gaan?

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:34

Ik ga ook! Gelukkig is het lekker dichtbij (ik woon in Houten Tong uitsteken) Vorig jaar ben ik ook geweest en het was echt heel leuk! Is er eigenlijk ook een programma ofzo? Weetje...ik denk dat ik mijn felle roze flease (zo schrijf je dat toch Verward) aan ga trekken. Dan kunnen jullie mij herkennen Tong uitsteken vorig jaar herkende ik namelijk niemand

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:07

*Tequila* schreef:
Ik ga dus met Marlientje mee Lachen

Zolang je lief tegen me doet Schijnheilig ................. Tong uitsteken

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:36

ik weet niet of ik zelf ga, maar de tinkerhengst van stal zal wel zijn kunsten komen vertonen

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 16:06

Weet iemand hoe laat dit alles begint??

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

TirNanOg
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 18:01

Hela volgens mij begint dit s'ochtends rond een uur of 10 al met de jonge hengsenkeuring en dan tot een uur of zes!!

Groetjes Sandra

Merry meet and Merry Part
Tinkerstoeterij Tir Nan Og Stables - Landgoed de Zillekens Overmaai 15 te Lommel/Belgie

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:06

oke bedankt! Ga wel even kijken denk ik! Leuk!

Niets hoeft, paarden wel - Loesje

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:30

flettie schreef:
Zolang je lief tegen me doet Schijnheilig ................. Tong uitsteken


Ik ben toch altijd lief???

Schijnheilig
Lovers

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:25

TirNanOg schreef:
Hela volgens mij begint dit s'ochtends rond een uur of 10 al met de jonge hengsenkeuring en dan tot een uur of zes!!

Groetjes Sandra


het begint pas rond 14.00 uur. Er zijn op dit moment 16 inschrijvingen voor de jonge hengsten en de show begint rond 16.00 uur.
Entree gratis, wel goed humeur. Pling

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 01:18

aaha da's een betere tijd!! Lachen

De avond ervoor heb ik eerst een concert in Deventer en daarna nog een teKno feestje in Ede

ik was al bang het grote deel te moeten missen maar ik heb mazzel dus Cool

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:06

ik denk dat ik ook wel kom, met de nieuwe eigenaars van mijn tinker,
heb vorig jaar alleen de keuring gezien en wil nu de hengstenshow dus eigenlijk niet missen, haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:15

Wij zijn er ook:

Monique en Riccardo
Daniël en Kapanda
Harry en Emilie
Chantal en Anke

Lijkt me leuk..iedereen weer te zien..
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:53

Leuk dat Riccardo ook weer komt!!! Haha! vorig jaar heb ik hem ook gezien....hij is echt 'n mooi beestje zeg! Haha! De show was ook heel erg leuk Lachen

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:51

Hengstenshow van het Nederlands Stamboek voor Tinkers.


Houten-- Zaterdag 17 april is er weer van alles te doen bij de Zilvia`s hoeve, Fortweg 13 te Houten.
Vorig jaar was er erg veel publiek om de Tinkerdekhengsten te bekijken. Er is ook dit jaar weer gekozen voor een zeer veelzijdig programma. Naast de jonge hengstenkeuring zijn er drie pauzes met show/demonstratie rubrieken. En natuurlijk de hengstenshow waarbij de goedgekeurde dekhengsten van Het Nederlands Stamboek voor Tinkers aan het publiek worden getoond.

We beginnen zoals geschreven deze dag met een hengstenkeuring voor de 1 en 2 jarige Tinkerhengsten. Deze worden door de onafhankelijke jury beoordeeld en geprimeerd op exterieur en beweging. Het aantal bestaat nu al uit ongeveer 20 jonge mannen. De termijn van inschrijven is echter nog niet gesloten. De keuring zal ongeveer starten om 14.00 uur.

Om ongeveer 16.00 uur kan het publiek genieten van spetterende en adembenemende show verzorgd door het showteam La Ficáro. De show zal worden opgevoerd met de driekleur showtinker Riccardo en de zwartbonte tinkerhengst Kapanda. Samen met de vijf medewerkers van het team zullen zij de Spaanse show voor u opvoeren.

Dan is de tijd gekomen voor de hengstenhouders om de dikke staarten uit te borstelen, de manenbos uit de vlecht te halen, anti-klit in de aanslag, sokken nog even opborstelen en dan kunnen ze ten tonele verschijnen. Er is een grote verscheidenheid in afmetingen en kleuren van de Tinkerdekhengsten.
Als extra geldt dit jaar dat de hengsten door juryleden, in samenspraak met leden van de Foktechnische Commissie, op type ingedeeld zullen gaan worden.
De vier types zijn: Vanner, Cob, Grai en Scudder. Er is erg veel afwisseling bij het voorstellen van de hengsten. Ze worden aan de hand voorgebracht, aangespannen geshowd, gereden onder het zadel zowel Western als Engels of aan de lange lijnen getoond. En wie weet heeft een van de hengstenhouders wel weer een verassing in petto.

Elke hengstenhouder krijgt maximaal 5 minuten de tijd om zijn hengst op een door hem gewenste wijze aan het publiek te tonen. Elk jaar zien we dat de hengstenhouders iets ludieks proberen te bedenken om op te vallen bij de merriehouders.

Tijdens de hengstenshow zijn twee pauzes ingelast waarin we het publiek kennis willen laten maken met het Freestylen. Corine Vogelaar zal ons in twee demonstraties laten zien wat loswerken en grondwerk is volgens de freestyle-methode. Om een klein tipje van de sluier op te lichten:
Loswerken bij het freestylen is, je paard vertellen en laten begrijpen dat jij de leider bent. Duidelijkheid hierover is voor elk paard enorm belangrijk. Het geeft hem veiligheid, zekerheid en dus rust. Hoe je dat kunt doen zal Corine ons laten zien. Het hele freestyle-systeem is er op gericht om die rol als leider, onder steeds wisselende omstandigheden vast te houden. Dus ook wanneer je het paard vanaf de grond aan een halster leidt, ook wanneer je op zijn rug zit, ook wanneer je achter hem op de bok zit en ook wanneer het in de ogen van je paard erg spannend wordt.

Natuurlijk zal ook de stamboekstand aanwezig zijn waar u prachtige
dingen kunt kopen.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers