Datum Drunese Duinen bokt-rit-meeting [29-02-'04]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe lange rit wil jij?

22 februari (zondag)
5 (35%)
29 februari (zondag)
9 (64%)

Totaal aantal stemmen: 14


Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 18:32

mandybeauty"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Ik vraag me eigenlijk af of je wel op een huurpaard mag zonder beleiding bij van loon. Zo niet zou ik het met een eigen paard al niet doen.


Daar zeg me iets. Bij de manege waar ik reed mag je ook niet meer zonder begeleiding weg, dus ik denk dat dat bij van Loon ook zo is. Dus misschien dat de mensen die een paard willen huren misschien even beter kunnen informeren of ze terecht kunnen.
Maareh ik weet dat het hier een poll is om een datum uit te kiezen, maar we moeten dan ook nog een ontmoetingsplaats afspreken. Ik heb gemerkt dat er 2 mogelijkheden zijn. Van Loon of De Rustende Jager.
[/quote]

dan maken we daar nog een topic over:D

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:41

maartjuh schreef:
dan maken we daar nog een topic over:D


Haha zo kunnen we nog wel even doorgaan. Komt er ook nog een poll met kledingvoorschriften Tong uitsteken

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:50

http://www.hotelmanegevanloon.nl/

Alle ritten gaan onder begeleiding en een cap dragen is verplicht. De buitenritten zijn altijd 2 uur of langer en worden met meer mensen gemaakt, we gaan uit van 10 à 15 deelnemers per groep. Door de week en in de weekend maken we ritten op afspraak. In het weekend is het altijd druk, bespreek dus tijdig
2 - uurs ritten
Op de volgende dagen en tijden maken we altijd 2-uurs buitenritten, ongeacht het aantal deelnemers:

-donderdag : 14:00 - 16:00 uur

-zaterdag : 10.00 - 12:00 uur (meestal 's middags ook afhankelijk van het aantal deelnemers)

-zondag: 10:00 - 12:00 / 13:00 - 15:00 / 15:30 - 17:30 uur

Buiten deze tijden zijn er meestal nog volop andere ritten waarbij kan worden aangesloten. Zie voor meer informatie hierover onze kalender. Buitenritten worden altijd met een groep van 10 tot 15 deelnemers gemaakt.
    Bent u met 10 personen of meer, kunt u met uw eigen groep rijden. Komt u met 15 personen of meer en is er verschil in rij-ervaring binnen uw groep, kunt u 2 personen begeleiding meekrijgen, zodat er desgewenst onderweg gesplitst kan worden.



We bespreken nooit bepaalde paarden voor iemand! Dit om teleurstellingen te voorkomen. U mag natuurlijk uw voorkeur uitspreken, maar toezeggen doen we niet.

4-uurs ritten
Dit zijn erg leuke ritten. We maken dan een rit van 2 uur naar een café-restaurant waar de paarden een goed plekje krijgen, en waar de ruiters een uurtje kunnen rusten onder het genot van een drankje en/ of hapje. Na de pauze gaan we dan via een andere route weer in 2 uur huiswaarts. Zo zijn we in totaal dus 5 uur weg, waarvan 4 uur wordt gereden.

6-uurs ritten
Zo kan dit nog worden uitgebreid naar een 6-uurs rit, er komt dan nog een pauze tussen van een uur op een andere plaats. U vertrekt dan om 10.00 uur en bent om 18.00 uur weer terug. Het gebied is uitgestrekt genoeg om ook tijdens zo'n lange rit niet op dezelfde plaatsen te hoeven komen!

Van maandag t/m vrijdag geldt voor de 4- en 6-uurs ritten een korting van 10 %.

Kosten


paardrijden per uur (ook les) € 12,--

ponyrijden per uur € 11,--



2-uurs rit: paard € 24,-- pony € 22,--

4-uurs rit: paard € 48,-- (ma.-vrij. -/- 10%) pony € 44,-- (ma.-vrij. -/- 10%)

6-uurs rit: paard € 72,-- (ma.-vrij. -/- 10%) pony € 66,-- (ma.-vrij

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:05

Super Iefke OK dan! Nou moeten we ff stemmen op welke dag, en de hoelange rit we gaan maken.. Lachen

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:07

Ik vind alleen de kosten voor 't huren vrij hoog Verward

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:08

Ja dat is het zeker.. Maar we moeten nog wel even kijken voor hoe of wat.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 16:36

mandybeauty"]
[quote="maartjuh schreef:
dan maken we daar nog een topic over:D


Haha zo kunnen we nog wel even doorgaan. Komt er ook nog een poll met kledingvoorschriften Tong uitsteken
[/quote]

en ook nog eentje met hoelang de rit is. Tong uitsteken

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 16:38

Zullen we dan trouwens de 29 doen?
er hebben nu 7 mensen gestemd op de 19 en 5 op de 22.

Hoe lang wil jij de rit?
maartjuh: Maakt niks uit
mandybeauty:
Natascha:
rinske:
Pervinco:
iefke:
Ghislaine:
Fleury:
smiley:
Shiloh:
supertje:
Eszelon4ever:
Femke_L:
haike:
ikke_89: Maakt niks uit
Laatst bijgewerkt door Maartje__ op 01-02-04 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:44

Ja mij maakt het niets uit hoor Knipoog

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:30

maartjuh schreef:
Hoe lang wil jij de rit?

mandybeauty:



Ligt aan het tempo wat er gereden wordt. Maar als er niet al te hard gereden wordt misschien een uur of 3/4.
het is maar een gokje.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:35

Citaat:
Hoe lang wil jij de rit?

maartjuh:
Maakt niks uit
mandybeauty:
Natascha:
rinske:
Pervinco:
iefke:
Ghislaine:
Fleury:
smiley:
Shiloh:
supertje:
Eszelon4ever:
Femke_L:
haike:
ikke_89: Maakt niks uit, liefst geen 6uur.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 21:38

Ik ook liever niet 6 uur

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:05

Het maakt mij niet uit hoelang... maar ik moet wel zéker weten dat het dan de 29e wordt want dan moet ik even met iemand een dienst ruilen op m'n werk!

ghislaine

Berichten: 344
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:11

Komt goed uit de 29e, ben benieuwd hoe het gaat worden...
Lekker zo'n buitenrit door de duinen,,,

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 08:48

dus wie durft de knoop door te hakken en te zeggen dat het de 29/22 word.. das heel eng Tong uitsteken

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:24

Nouja ik denk toch dat we op de 29ste moeten gaan.. Daar hebben uiteindelijk toch de meeste mensen voor gestemd..

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 17:05

Dan word het de 29ste

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:10

Als jullie inderdaad bij van Loon paarden gaan huren, wil ik misschien ook nog wel mee als dat mag.

Kom daar regelmatig en zo'n extra ritje tussen door is nooit weg natuurlijk. Maakt me niet uit hoe lang de rit wordt.
Het zijn normale ritten, geen gerace ofzo en tempo wordt aangepast aan de groep. Als men wil, wordt er ook nog wel een sprongetje gemaakt.
Zou wel nog even bellen of ze nog wel plek hebben.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:51

Aangezien de rit op 29 februari gehouden wordt, kan ik niet mee! Ik zit dan in Overloon. Maar ik wens jullie iig heeeeel veel plezier en ik hoop dat ik er de volgende keer wel bij kan zijn!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:06

Ninaka schreef:
Het zijn normale ritten, geen gerace ofzo en tempo wordt aangepast aan de groep.


Dan ligt het zeker aan de begeleiding die je mee krijgt. Scheve mond Want die van ons was supersago toen de groep in 2en gesplitst werd en hij de langzame groep kreeg en ook degene die met de snelle groep ging was 't niet snel genoeg. Nee hoor. Het is daar leuk om daar een keer naar toe te gaan, maar ik vind 't super zielig voor de paarden. Als ze drukplekken hebben moeten ze gewoon lopen, van 's ochtends tot 's avonds. Oude harnachament, maar 1 borstel en een kussensloop met stro als dekje.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 19:44

DeesDeBest"]
[quote="Ninaka schreef:
Het zijn normale ritten, geen gerace ofzo en tempo wordt aangepast aan de groep.


Dan ligt het zeker aan de begeleiding die je mee krijgt. Scheve mond Want die van ons was supersago toen de groep in 2en gesplitst werd en hij de langzame groep kreeg en ook degene die met de snelle groep ging was 't niet snel genoeg. Nee hoor. Het is daar leuk om daar een keer naar toe te gaan, maar ik vind 't super zielig voor de paarden. Als ze drukplekken hebben moeten ze gewoon lopen, van 's ochtends tot 's avonds. Oude harnachament, maar 1 borstel en een kussensloop met stro als dekje.
[/quote]

ik heb vaak paaren van hen zien rijden met zo'n dekje.. Dat doet toch harstikke pijn voor die paarden? en het prikt toch? of juist niet?

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:30

maartjuh"]
[quote="DeesDeBest"][quote="Ninaka schreef:
Het zijn normale ritten, geen gerace ofzo en tempo wordt aangepast aan de groep.


Dan ligt het zeker aan de begeleiding die je mee krijgt. Scheve mond Want die van ons was supersago toen de groep in 2en gesplitst werd en hij de langzame groep kreeg en ook degene die met de snelle groep ging was 't niet snel genoeg. Nee hoor. Het is daar leuk om daar een keer naar toe te gaan, maar ik vind 't super zielig voor de paarden. Als ze drukplekken hebben moeten ze gewoon lopen, van 's ochtends tot 's avonds. Oude harnachament, maar 1 borstel en een kussensloop met stro als dekje.
[/quote]

ik heb vaak paaren van hen zien rijden met zo'n dekje.. Dat doet toch harstikke pijn voor die paarden? en het prikt toch? of juist niet?
[/quote]
Dat prikken lijkt mij ook, alleen het schijnt dat het hierdoor al het zweet kan worden opgenomen..

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:32

DeesDeBest, van wat je van die paarden zegt heb je echt gelijk in, ben er van de zomer op ponykamp geweest, liepen ze 3 uur per dag voor de ponykamp, en daarna liepen ze nog eens in de lessen, en die borstel is ook niets Lips are sealed

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 22:53

Maar wie vallen er nu allemaal af?
rinske? en verder nog meer?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:06

Lieve mensen, wacht niet op mij... Ik gil wel als alles helemaal bekend is Knipoog

DeesDeBest"]
[quote="Ninaka schreef:
Het zijn normale ritten, geen gerace ofzo en tempo wordt aangepast aan de groep.


Dan ligt het zeker aan de begeleiding die je mee krijgt. Scheve mond
[/quote]

De "Limburg"rit was ook onder begeleiding, ook aangepast aan de groep. Dat was echt OK dan! geregeld! Kostte overigens ietsjes meer dan bij Van Loon Knipoog