Mijn Apeldoornse...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-01 12:47

Om half 6 m'n nest uit (vroeg!), knotjes maken, auto inpakken met alle troep en weg. Om half 9 moest dorine namelijk al rijden, dus was ik er ook behoorlijk vroeg.

Aangemeld op het secretariaat, doors proefje bekeken, toen snel met dorine parcoursgelopen, wat m'n zusje en kids van de ponyclub helpen en voorlezen, en toen was het al weer 9.15 uur. oliebol! Ik moet al om 10.00 dressuren. Dus snel Adventure uit de trailer gehaald, gepoetst, kalkoenen in (hij wou natuurlijk niet stilstaan...), opgezadeld en losrijden.

Hij liep best lekker, en was erg overdonderd van al die paarden. Vandaar dat ie s'ochtends nog vrij rustig was, denk ik. De proef ging wel lekker, maar in de ring was ie toch wat nerveus. 153 pnt was het resultaat en een 6e plek. Net geen prijs en net geen finaleplaats. Maar ik was supertevreden! Het was immers zijn eerste wedstrijd en hij is nog zo jong en onervaren....

Mijn zusje had 158 punten en ook een 6e plek (in een andere ring). Helaas voor haar ook net geen prijsje en net geen finaleplek.

Nou ja, na ed lekker te hebben uitgestapt wil ik hem weer in de trailer zetten, want s'middags moet ie pas weer aan de bak. Dat ging dus niet, want meneer vond de trailer groot genoeg om in te liggen.

Hij er dus weer uit, en dan maar met paard alle kids helpen. Er was steeds wel iemand die hem wou vasthouden, zodat ik kon voorlezen of whatever.

Toen parcourslopen met heel veel kids om me heen, ze geholpen met losspringen en aangemoedigd in de ring. Om half 2 weer parcourslopen met wat kids, en dit keer ook voor mezelf. Paard opgezadeld (ik werd er een beetje moe van om hem de hele tijd vast te houden) en toen ging het mis. Toen ik erop sprong, stijgerde hij en ik klap er af. Beetje koppijn, maar verder niets.
Naar Kim gekeken en een paar bokkers ontmoet. Mooie proef, en toen zelf gaan losrijden voor het springen omdat er werd gezegd dat het enorm in ging lopen.

Lekker losgereden, en het ging wel goed. Ed was wel vrij druk nu, maar ja, dat maakt niet uit. Toen kwam de mededeling dat ze ff gingen pauzeren omdat het zo inliep. oliebol! Hij liep net zo lekker.... Maar na een half uur stappen kon ik aan de slag.

Tot en met nr. 5 ging alles goed. Nr 4 had ie gelukkig gesprongen, dat was namelijk die blauwe muur. Die hindernis heb ik zelf ontworpen en is gesponserd door m'n pa. Het zou dus niet zo leuk zijn als ik die niet zou halen...

Maar ja, nr 5 de dubbel vond ie niets, en daar stopte ie 3 x op. Maar ik was al weer lang tevreden dat ie zo'n ervaring heeft opgedaan en was blij (tja, echte wedstrijdmentaliteit heb ik niet...).

Paard afgezadeld en eindelijk de bokkers ontmoet. Teugels met deken van sjuimpie geruild, en met sommigen ff gezellig gebabbeld.

Toen was het al weer tijd om op te zadelen voor de parade. Ik reed voorop, naast dorine met het vaandel. Dorine reed op Robbie, de 30 jarige ervaren pony, dus die had de pech om met het vaandel te rijden.

Met Duck tape en plastic bekertjes aan de beugel, een ding gemaakt waarin het vaandel kon steunen, maar desondanks had dorine blauwe knieƫn gekregen.

De parade ging wel goed, en was wel leuk. Toen wachten, dat vond ed minder, en hij liep echt te klieren. ik maar rondjes stappen, maar hij werd steeds gekker en gevaarlijker. Dus daarom maar vast naar de trailer en afgezadeld.

Naar huis gereden, thuis alles opgeruimd en de paarden verzorgd, ff in bad gezeten, en toen wezen stappen. Maar om 2 uur had ik zo'n last van m'n rug (van die val) dat ik maar met de taxi naar huis ben gegaan en in m'n bed ben gekropen.

En nu... Nu ben ik weer wakker en schrijf ik dit....


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 12:54

heeey leuk joh ik heb jou niet echt gemeet alleen maar gezien toen je voorlas *LOL*
oliebol dat je viel dat heb ik niet mee gekregen wel dat tovi modder ging happen.nu erg stijf zeker?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 14:00

he jammer dat ik e niet heb gezien. heb geloof ik wel meer bokkers gemist. Nou ja volgende keer beter, nietwaar?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 16:40

pfff dat je nog uit bent geweest. ik was doodop na gister.
maar was idd een super leuke dag. jammer dat je gevallen bent maarja nu is tovi niet meer de enige bokker die gelanceerd werd. Haha!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 16:56

Hee Carola, leuk om je in het echie gezien te hebben, en Eddie natuurlijk ook!

We zaten met het hele clubje Bokkers te zitten en te kletsen bij de eet-en-drinktent toen ik ineens hoorde omroepen: 'Nu in de ring Carola Timmer met Adventure', dus midden in een gesprek met Pris, Suus en Maartje riep ik ineens keihard: 'Hee, een Bokker in de ring!'. Helaas stond er een enorme jurywagen voor de ring dus zagen we niet veel vanaf daar, maar later kwam Carola met Ed naar ons toe en aangezien Marjolein haar kende kwam het allemaal nog goed.

Gaaaaaf beestje is Ed, Carola! Hij deed me trouwens wat denken aan Voltrack van Laudine. En echt leuk dat je hem volgend jaar in de endurance gaat uitbrengen, zo'n volbloed Arabiertje zal het daar goed doen!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 10 bezoekers