waar zijn al die Montferlanders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:51

Per 4 augustus verhuist Ramira naar Beek, dan komen we aan het bos te staan! :D <3 super lekker, alleen wel midden in het Dazen-seizoen geloof ik?! ik heb er nog geen ervaringen mee, maar geloof al wel dat ik me er niet op moet gaan verheugen?! :brr:

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 00:06

Hoi allemaal!
Telt Silvolde ook? Met de paarden in Gaanderen

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 05:50

AvanKol schreef:
Per 4 augustus verhuist Ramira naar Beek, dan komen we aan het bos te staan! :D <3 super lekker, alleen wel midden in het Dazen-seizoen geloof ik?! ik heb er nog geen ervaringen mee, maar geloof al wel dat ik me er niet op moet gaan verheugen?! :brr:


Wat leuk Anoek! Waar in beek kom je te staan ? Kunnen we misschien wel eens een keer een ritje maken.

Ligt er maar helemaal aan hoe ramira er op reageert, ene paard kan er veel beter tegen dan het andere is mijn ervaring hier op stal.

@eefke wat mijn betreft wel :)

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:53

Hey wat leuk Anouk, waar kom je te staan? Is best dicht bij, andere kant van de snelweg :)

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 11:09

hoi eefke85 welkom! Rij je ook wel eens in montferland?

AvanKol ow dat is ook lekker dichtbij!

Misschien moeten we in september of oktober een rit plannen? Lijkt me wel leuk om met meerdere samen te rijden.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:27

Gelukkig Desi!

Dank je wel Peaches! Tot nu toe heb ik 1x tijdens stage in Montferland gereden en dat vond ik echt super mooi.
Helaas met mijn eigen paard minder goede ervaringen met buitenrijden, waardoor we allebei spanning ontwikkelen en zij het op een rennen zet. Niet erg handig als dat buiten gebeurt en hier zijn we mee bezig.

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:58

Wat jammer dat er zo weinig gereageerd worden hihi..
Gaan jullie nog wel het bos in nu? Ik ben dinsdag geweest en waren al wel redelijk wat dazen maar het was gewoon te doen.
Helaas heb ik deze week mijn paard moeten verkopen, ik heb te weinig tijd en motivatie om haar elke dag nog te rijden.. Ik heb thuis ook nog een shet staan die ik voor de kar wil hebben dus daar ga ik de komende tijd mee aan de gang, mocht ik toch wel weer heeel graag willen rijden ga ik maar eens kijken naar een bijrijdpaard voor 1 of 2 keer per week.. :)
Mij zullen jullie dus voorlopig even niet meer zien in het bos..

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:35

Moet zeggen dat ik ook echt extreem druk was de afgelopen weken. Nu weer in beetje rustig vaarwater.
Ik ben niet meer in het bos geweest maar meer door gebrek aan tijd. Al ben ik op stal nog maar 1 daas tegen gekomen, en ook met rondje dorp nog niks gezien. Mocht mijn les niet door gaan vanavond ga ik misschien nog even een rondje bos doen.

Wat jammer dat je haar hebt moeten verkopen annibel. Maar snap je keuze wel. Wel fijn dat je met je shet aan de slag kan.
Mocht je tegen die tijd nog een paardje zoeken om te rijden, heb er nog een in de aanbieding :p

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:49

Ik ben er ook nog steeds, wat jammer annibel dat je je paard hebt moeten verkopen.
Wij zijn druk bezig met de financiering van het huis. Helaas wat tegenslagen.
We komen wel 10 juli met de paarden al dit kant op. Ze komen tussen Kilder en Loerbeek te staan.
Ik zou het leuk vinden om dan met iemand het bos al te gaan verkennen!

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:29

Leuk Desi! Ik wil eerst even kijken hoe het leven zonder rijden is.. :) Ben benieuwd hoe t vanavond in het bos is als je nog gaat!

Spannend sas! Dat is al bijna!! Ik wil wel met je mee, als ik een paard van iemand kan meenemen! Ken het bos aan die kant heeel goed, mijn paarden hebben heel lang op dezelfde plek als jou paarden gestaan! :)

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:35

peaches schreef:
hoi eefke85 welkom! Rij je ook wel eens in montferland?

AvanKol ow dat is ook lekker dichtbij!

Misschien moeten we in september of oktober een rit plannen? Lijkt me wel leuk om met meerdere samen te rijden.


Super leuk idee!! Zullen we september doen? :D :o ik ben zo vrij gelijk wat data op een rij te zetten:
https://datumprikker.nl/p4x4tg3hgbbnr9pn
Wie lijkt het nog meer leuk? *D

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:47

annibel schreef:
Leuk Desi! Ik wil eerst even kijken hoe het leven zonder rijden is.. :) Ben benieuwd hoe t vanavond in het bos is als je nog gaat!

Spannend sas! Dat is al bijna!! Ik wil wel met je mee, als ik een paard van iemand kan meenemen! Ken het bos aan die kant heeel goed, mijn paarden hebben heel lang op dezelfde plek als jou paarden gestaan! :)


Ik heb twee paarden (en een shet), als je het niet erg vind om op een pittige en eigenwijze belg te rijden mag je die wel gebruiken hoor!

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:47

AvanKol schreef:
peaches schreef:
hoi eefke85 welkom! Rij je ook wel eens in montferland?

AvanKol ow dat is ook lekker dichtbij!

Misschien moeten we in september of oktober een rit plannen? Lijkt me wel leuk om met meerdere samen te rijden.


Super leuk idee!! Zullen we september doen? :D :o ik ben zo vrij gelijk wat data op een rij te zetten:
https://datumprikker.nl/p4x4tg3hgbbnr9pn
Wie lijkt het nog meer leuk? *D


Ik zal mijn rooster er straks eens bijpakken.
Hoe gaat het met ramira ? Al weer iets beter?

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 08:21

AvanKol schreef:
peaches schreef:
hoi eefke85 welkom! Rij je ook wel eens in montferland?

AvanKol ow dat is ook lekker dichtbij!

Misschien moeten we in september of oktober een rit plannen? Lijkt me wel leuk om met meerdere samen te rijden.


Super leuk idee!! Zullen we september doen? :D :o ik ben zo vrij gelijk wat data op een rij te zetten:
https://datumprikker.nl/p4x4tg3hgbbnr9pn
Wie lijkt het nog meer leuk? *D


Leuk idee Anouk, ik ga ook kijken. Hoe gaat het met Ramira?

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 08:33

Mocht iemand nog een goede stalling zoeken in de buurt. Bij mijn instructeur is een stal vrij gekomen. Ze hebben daar een binnen en buitenbak, stapmolen en weidegang (en een top instructeur :D is natuurlijk persoonlijk :) . Voor meer info kan je me een PB sturen.

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 13:32

Handig die datumprikker, daar was ik dan zelf niet op gekomen.

Ik heb alle zaterdagen aangekruisd omdat zaterdag ook vaak wel iets rustiger is in het bos.
Het zou wel handig zijn als er iemand mij komt ophalen of allemaal langs onze poort rijden zodat ik aan kan sluiten (bij de molen van zeddam)

catootje

Berichten: 291
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:18

Wat een leuk idee! ik weet nog niet of ik meekan, ik sta helemaal aan de andere kant van Didam en dan is het best een eind rijden (heb geen trailer)
Als iemand een keer in het Wehlsebos wil rijden houd ik me aanbevolen!

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:24

Leuk, we komen vanzelf op een datum en locatie!!

Lief dat jullie er naar vragen Desiree en Sandra! <3 Ramira heeft een luchtweginfectie, voor wie geen FB-vriendje met mij is :P Ze eet haar hooi nu nat en dat eet ze gelukkig goed, ook haar muesli met extra lijnzaadolie, biotine en fenegriek poeder eet ze gelukkig met smaak op. Ze likt haar hele bak uit dus ze zal het ook wel echt nodig hebben is dan mij gedachte altijd.
Ze staat gewoon lekker buiten met de rest, en 's avonds mag ze in een afgezet stuk 'spelen'. Ze kan met me mee lopen (zonder touw dus eigen keus) en oefeningen doen zoals wat buigen, vrijheidsdressuur of gewoon slalom, of ze kan blijven grazen. De eerste paar dagen wilde ze gewoon naar binnen, en bleef ze bij het hek staan. Ze was ook echt super sneu en heel mat voor haar doen. Na die eerste tijd kwam ze even kort kijken wat er te doen was en ging daarna grazen. Maar sinds een paar dagen lijkt ze echt wat op te knappen! Gisteren kwam m'n vriend mee en toen wilde ze ineens heel fanatiek spelen!! Ze sprong zo een aantal keer door haar hoepel heen! Dus ik ben heel tevreden over hoe ze het doet en denk echt dat we de goede kant weer op gaan! :D

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:22

Ik heb de datumptikker ook ingevuld :)

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:57

Ik heb al een aantal aanmeldingen, leuk hoor! :D

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:58

Lijkt mij ook erg leuk om mee te gaan, helaas geen vervoer.. mocht iemand uit de buurt van Nieuw-Wehl meegaan en mij op kunnen/willen pikken ga ik heel graag mee O:)

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:46

23 of 30 september lijken tot nu toe het meest geschikt!
Is er nog iemand die graag mee wil en nog niet heeft kunnen reageren?

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:43

Zou wel willen maar geen paard.

Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:47

Ik ga ook graag mee! :D
Ik weet nog niet wanneer ik wel en niet kan dus heb alle data maar ingevuld, als ik dan toch niet kan heb ik pech ..
En ik kom vanaf Zeddam/Braamt en heb geen trailer dus ik weet niet aan welke kant van het bos we willen beginnen? En
afstand en tempo gewoon recreatief neem ik aan? Want ik moet ook 3 kwartier heen en 3 kwartier terug en pony is nog jong dus ik rijd liever niet langer dan 3 uur

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:22

vandaag was echt de perfecte dag om het bos in te gaan. Geen mens in t bos, geen dazen vanwege het weer.
Jammer dat Quat zich verstapte op de weg terug en ik via de weg terug moest wat een hele uitdaging was vanwege het wielrennen maar het is goed gekomen :')