waar zijn al die Montferlanders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
annibel

Berichten: 1190
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:47

sas27 schreef:
annibel schreef:
Leuk Desi! Ik wil eerst even kijken hoe het leven zonder rijden is.. :) Ben benieuwd hoe t vanavond in het bos is als je nog gaat!

Spannend sas! Dat is al bijna!! Ik wil wel met je mee, als ik een paard van iemand kan meenemen! Ken het bos aan die kant heeel goed, mijn paarden hebben heel lang op dezelfde plek als jou paarden gestaan! :)


Ik heb twee paarden (en een shet), als je het niet erg vind om op een pittige en eigenwijze belg te rijden mag je die wel gebruiken hoor!


Sorry beetje late reactie, maar lijkt me leuk!
Pittig en eigenwijs vind ik niet erg, als ze maar eerlijk zijn :)

Als je met één vinger naar je paard wijst, wijzen er nog altijd 3 vingers naar jezelf.


limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:40

Ik woon niet (meer) in montferland sinds ik vorig jaar van didam naar westervoort verhuisde.
Ik heb als kind altijd al de droom gehad om met een eigen paard door didam te rijden, de bossen bij de bearle waar ik als kind lesjes had etc etc :+
Nu heb ik een eigen paard en zou ik die kinderdroom wel waar willen maken.
Ik heb geen trailer dus zou dan rijdend naar didam moeten gaan. dat is al iets meer dan 3 uur dus zat ik er aan te denken om gewoon een weekend didam te doen met paard. Heeft iemand enig idee waar ik haar zou kunnen stallen (bijv de baerle of hooge end) of is er iemand bij wie ik haar voor 2 dagen in een wei kan zetten (tegen betaling)

Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:46

Lisa, ik hoor altijd hele goede dingen over de Korenhorst. Daar kan je overnachten met je paard en zit je 10 min van het bos af. En mocht je een gids zoeken moet je het maar laten weten haha, ik rijd daar regelmatig langs ;)

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:55

Ik zoek wel echt iets in Didam zelf. Ik wil namelijk ook op bezoek bij mijn oma om haar te verrassen. Ze kan namelijk niet naar paard toe en dat vind ze heel erg jammer.
En verder gewoon leuke ritjes rond didam maken

Paard staat aan de Veluwe in Velp dus bos hebben we gelukkig genoeg *\o/*

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-17 06:44

Gisteren mijn eerste meet gehad met Francii! Eindelijk heb ik wat meer het bos kunnen verkennen, maar wat een verschil kwa dazen. Bij ons in zeddam niks gezien maar bij de kilderse of braamtse kant zaten er genoeg waardoor de paarden graag snel weg wilde. Ik had alleen wat dazenspray op gedaan maar de volgende keer toch maar een dekentje proberen, maar het was zeker voor herhaling vatbaar! :D

Diesel, Fuel for life...

catootje

Berichten: 291
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 07:27

Wat een leuk idee Lisa! Ik rijd al minstens 10 jaar door het Baerlebos (ik weet pas sinds kort dat het zo heet :D ) Het is wel een leuk bos maar niet heel erg groot, met een uurtje ben je er wel doorheen. Ik zou zo geen stalling voor je weten, je kan natuurlijk eens contact opnemen met het Hooge End.
Leuk dat de eerste meeting een feit is Peaches en Francii! Als iemand nog een keer naar het Wehlsebos wil dan houd ik me aanbevolen, of natuurlijk het Baerlebos *D

niets is zeker en zelfs dat niet

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:36

catootje schreef:
Wat een leuk idee Lisa! Ik rijd al minstens 10 jaar door het Baerlebos (ik weet pas sinds kort dat het zo heet :D ) Het is wel een leuk bos maar niet heel erg groot, met een uurtje ben je er wel doorheen. Ik zou zo geen stalling voor je weten, je kan natuurlijk eens contact opnemen met het Hooge End.
Leuk dat de eerste meeting een feit is Peaches en Francii! Als iemand nog een keer naar het Wehlsebos wil dan houd ik me aanbevolen, of natuurlijk het Baerlebos *D


Nou zeker leuk!! Meeting nr 1! :)
Er hebben nu 5 mensen ingeschreven op de link om een x samen te gaan rijden: Desiree, Ilja, Karin, Lieke en Sandra. En ik ga ook mee natuurlijk :P
Zaterdag 23 en zaterdag 30 september kan iedereen, alleen Ilja moet even kijken qua vervoer.
Ik keek even of er die dagen geen evenementen oid zijn, en op 1 oktober is er een grote Mountainbiketocht zie ik net. Dus wellicht wordt daar op 30 september al op voorbereid in het bos. Vorig jaar gingen ze die dranghekken en linten al plaatsen, midden over het ruiterpad -O-
Zullen we het dan op 23 september houden? Kunnen we tegen die tijd altijd weer zien of alles nog in orde is met de paarden en wat het weer doet.

Houding & zit lessen met de Joker Rijsimulator op jouw locatie!
Ramira (20 jaar) - Suppie (24 jaar) - Galoppy (18 jaar)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:42

SsSimonee schreef:
Helaas genoodzaakt te stoppen met m'n leuke fjordje die in Rheden stond.
Nou alleen nog 1 maal per week op manege in de les rijden.

Zoekt hier iemand toevallig nog een bijrijder?

Later in het jaar zoek ik wellicht een bijrijder, ook iemand die de sport met het paard in zou willen gaan.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:59

Nog iets meer dan 3 weken en we krijgen de sleutel van ons huis.
Hebben jullie misschien een tip voor houthandelaren hier jjn de buurt?
Is Duitsland echt goedkoper of kan ik net zo goed jjn Nederland kopen?

In het bezit van 3 geweldige paarden. Een Belg genaamd Ella, een kruising Tinker genaamd Joël en een shet genaamd Nono.
Geinteresseerd in:
Bitloos rijden, Paddock Paradise, Slowfeeding, Buitenrijden, Fotografie
http://www.bokt.nl/markt/ad/356992/liev ... ger-putten

Sofy

Berichten: 1294
Geregistreerd: 20-01-10
Woonplaats: Arnhem

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:53

Wat leuk, een Montferland-topic!
Ik ben 10 april naar Arnhem verhuisd en een maandje later is mijn paard meeverhuisd naar manege Stroombroek in Braamt. Een eindje van huis, maar wel op de weg naar mijn werk in Groenlo dus alsnog praktisch :).

Ik zou het leuk vinden om wat meer mensen in de omgeving te leren kennen. Ik had je wandelingen al via Facebook voorbij zien komen peaches, ik wist alleen niet of het mogelijk zou zijn wat verderop aan te sluiten (ter hoogte van parkeerplaats Hettenheuvel) aangezien ik zelf niet zo lang kan lopen := .
Buitenrijden staat ook op de planning, maar vind ik momenteel nog een beetje spannend, m'n paard kan nogal een druktemaker zijn.

Ik ben overigens ook op zoek naar een wedstrijdmaatje! Ik heb zelf een auto die gemakkelijk een 1.5 paards trailer kan trekken, maar geen trailer (en geen groom). Misschien is hier iemand met een trailer, maar geen auto/chauffeur? We zouden dan af kunnen wisselen: 2x per maand gaan, en dan de ene keer jij op wedstrijd met je paard, en de andere keer ik.

Voor eventuele tips qua stalling hou ik me overigens ook altijd aanbevolen. Ik ben best tevreden op de manege, maar het is redelijk aan de prijs en ik weet natuurlijk nog niet hoe het hier in de winter gaat. Het is altijd fijn om te weten dat er meerdere opties zijn :o . Ik vind een binnenbak (op locatie of op max 10 minuten stappen) wel een vereiste, dat maakte mijn zoektocht tot nu toe moeilijker, maar misschien weten jullie nog iets?

Wil jij ook de Horse & Honey kalender bestellen? Kijk dan op http://www.horseandhoney.nl
Alle opbrengsten gaan naar Brooke Hospital!

xmichxrocky

Berichten: 1583
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: in de buurt van Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:42

sas27 schreef:
Nog iets meer dan 3 weken en we krijgen de sleutel van ons huis.
Hebben jullie misschien een tip voor houthandelaren hier jjn de buurt?
Is Duitsland echt goedkoper of kan ik net zo goed jjn Nederland kopen?


Kijk even op gewoongoedhout.nl :)

Quite Real 'n Red Quasar de Charry (v. Quaterback) x Langata Express xx (ZZZ)
Mats Gunner KS x Koss (M1)
Legendale Lord Leatherdale x Tuschinski
Instagram: michellebruildressage

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:35

Sofy schreef:
Wat leuk, een Montferland-topic!
Ik ben 10 april naar Arnhem verhuisd en een maandje later is mijn paard meeverhuisd naar manege Stroombroek in Braamt. Een eindje van huis, maar wel op de weg naar mijn werk in Groenlo dus alsnog praktisch :).

Ik zou het leuk vinden om wat meer mensen in de omgeving te leren kennen. Ik had je wandelingen al via Facebook voorbij zien komen peaches, ik wist alleen niet of het mogelijk zou zijn wat verderop aan te sluiten (ter hoogte van parkeerplaats Hettenheuvel) aangezien ik zelf niet zo lang kan lopen := .
Buitenrijden staat ook op de planning, maar vind ik momenteel nog een beetje spannend, m'n paard kan nogal een druktemaker zijn.

Ik ben overigens ook op zoek naar een wedstrijdmaatje! Ik heb zelf een auto die gemakkelijk een 1.5 paards trailer kan trekken, maar geen trailer (en geen groom). Misschien is hier iemand met een trailer, maar geen auto/chauffeur? We zouden dan af kunnen wisselen: 2x per maand gaan, en dan de ene keer jij op wedstrijd met je paard, en de andere keer ik.

Voor eventuele tips qua stalling hou ik me overigens ook altijd aanbevolen. Ik ben best tevreden op de manege, maar het is redelijk aan de prijs en ik weet natuurlijk nog niet hoe het hier in de winter gaat. Het is altijd fijn om te weten dat er meerdere opties zijn :o . Ik vind een binnenbak (op locatie of op max 10 minuten stappen) wel een vereiste, dat maakte mijn zoektocht tot nu toe moeilijker, maar misschien weten jullie nog iets?


Al eens net over de grens bij beek wezen kijken? Pferdenhof montferland heet het. Ze hebben ook een website.

In het bezit van 3 geweldige paarden. Een Belg genaamd Ella, een kruising Tinker genaamd Joël en een shet genaamd Nono.
Geinteresseerd in:
Bitloos rijden, Paddock Paradise, Slowfeeding, Buitenrijden, Fotografie
http://www.bokt.nl/markt/ad/356992/liev ... ger-putten

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:42

Ik ben heerlijk aan het genieten van de prachtige omgeving. Te paard, te fiets en lopend met de honden.
Nog 8 dagen en we krijgen de sleutel van het huis!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In het bezit van 3 geweldige paarden. Een Belg genaamd Ella, een kruising Tinker genaamd Joël en een shet genaamd Nono.
Geinteresseerd in:
Bitloos rijden, Paddock Paradise, Slowfeeding, Buitenrijden, Fotografie
http://www.bokt.nl/markt/ad/356992/liev ... ger-putten

Sofy

Berichten: 1294
Geregistreerd: 20-01-10
Woonplaats: Arnhem

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:46

Pferdehof Montferland heb ik inderdaad bekeken. Helaas bleek mijn paard het eerder in een 24/7 buiten setting niet goed te doen. Ik heb het twee keer geprobeerd. De eerste keer zo'n zes maanden lang, maar hij viel enorm af. Toen een tijdje overdag in diezelfde kudde en 's nachts op stal, en hij kwam weer aan. Toen nog een keer een maand 24/7 buiten gehad, en hij viel weer opnieuw af. Conclusie: meneer heeft de rust van stal blijkbaar nodig (ook al vind ik dat zelf nog steeds heel vreemd). Op stal en op 24/7 buiten had hij beide onbeperkt hetzelfde hooi ter beschikking, en daarnaast op de wei ook gras, maar dat hielp dus niet.

Ik word helemaal blij van al die mooie foto's hierboven! Ik ga zaterdag ook een buitenritje met Urbi proberen, ik ben benieuwd. Ik hoop dat het goed gaat!

Wil jij ook de Horse & Honey kalender bestellen? Kijk dan op http://www.horseandhoney.nl
Alle opbrengsten gaan naar Brooke Hospital!

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:01

sas27 schreef:
Ik ben heerlijk aan het genieten van de prachtige omgeving. Te paard, te fiets en lopend met de honden.
Nog 8 dagen en we krijgen de sleutel van het huis!!

[ [url=m/W6GfSq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jEonPt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tgwetC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZRYqw1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe is het met de dazen op dit moment ? Bij ons in de bak wordt paardlief echt aangevallen. Rijden zonder deken is geen doen


Was het nog gelukt met de palen ?

Sofy, je zou kunnen kijken bij sportstal stokkum (geen idee of het nu nog zo heet ) of evt kijken of daar wat in de buurt is zodat je daar van de binnenbak gebruik kan maken ?

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:23

Ik kom van de veluwe en vind het daar erger met de dazen.
Maar sommige plekken zaten er wel zwermen om me heen. Ik rijd dan ook gewoon met vliegen deken en dazenspray en vind het dan goed te doen.

Palen nog niet, gaan we verder naar kijken als we de sleutel hebben. Het weiland is al omheind en daar gaan ze toch eerst in.

In het bezit van 3 geweldige paarden. Een Belg genaamd Ella, een kruising Tinker genaamd Joël en een shet genaamd Nono.
Geinteresseerd in:
Bitloos rijden, Paddock Paradise, Slowfeeding, Buitenrijden, Fotografie
http://www.bokt.nl/markt/ad/356992/liev ... ger-putten

SsSimonee

Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:59

Sas wat een geweldig trekpaard heb je! Wat een schatje.

Ik ben nu paardloos bevalt best eigenlijk. Na de zomer weer op manege aan de gang.
Mis alleen de bosritjes wel.

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 13:19

Op stal hebben we nogsteeds amper dazen. Ook als we gaan wandelen tussen de velden komen we amper iets tegen maar toen we ruiters uit het bos tegen kwamen zeiden hun dat er in het bos meer zaten.

3 september hebben we trouwens opendag op stal, dus als je niks te doen hebt kom zeker even langs!

Diesel, Fuel for life...

Soesannie

Berichten: 157
Geregistreerd: 13-05-10
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:06

sas27 schreef:
Ik ben heerlijk aan het genieten van de prachtige omgeving. Te paard, te fiets en lopend met de honden.
Nog 8 dagen en we krijgen de sleutel van het huis!!

[ [url=m/W6GfSq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jEonPt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tgwetC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZRYqw1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hihi, wat leuk, als ik me niet vergis zijn wij stalgenootjes

annibel

Berichten: 1190
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:04

Spannend Sas, al bijna de sleutel!
Leuke foto's van in het bos, weetje ondertussen een beetje de weg?
Ik heb je paarden al een paar keer in de wei zien staan, leuk! :)

Gister voor het eerst na 2 maanden weer eens op t paard gezeten en meteen een bosrit van 2 uur gemaakt, was zoooo lekker! Ik kan nu alleen bijna niet lopen van de spierpijn haha!

Als je met één vinger naar je paard wijst, wijzen er nog altijd 3 vingers naar jezelf.

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:07

Soesannie: Wat leuk! Nog een klein weekje en dan heb ik geen stalgenootjes meer ;-)
Voor de belg ontwijken we de steile paden nog dus komen we niet zo ver.
Met mijn paardje ben ik al aardig de weg aan het verkennen. Ben blij met die knooppunten....

Annibel: Ze hebben het erg naar hun zin daar, ben super tevreden met het plekje.

In het bezit van 3 geweldige paarden. Een Belg genaamd Ella, een kruising Tinker genaamd Joël en een shet genaamd Nono.
Geinteresseerd in:
Bitloos rijden, Paddock Paradise, Slowfeeding, Buitenrijden, Fotografie
http://www.bokt.nl/markt/ad/356992/liev ... ger-putten

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:35

Iemand zin om deze week een ritje te maken ? Ik heb vakantie en als het idd echt zo mee valt met de dazen in het bos.wil ik het wel weer even proberen

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:56

Sorry ik ga morgen wel een ritje doen maar samen met manlief.
Daarna wordt het voorbereiden op de overdracht en verhuizing vrijdag.

Volgende keer beter.
Ik rijd trouwens wel altijd met vliegendeken...

In het bezit van 3 geweldige paarden. Een Belg genaamd Ella, een kruising Tinker genaamd Joël en een shet genaamd Nono.
Geinteresseerd in:
Bitloos rijden, Paddock Paradise, Slowfeeding, Buitenrijden, Fotografie
http://www.bokt.nl/markt/ad/356992/liev ... ger-putten

annibel

Berichten: 1190
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: waar zijn al die Montferlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:23

Fijn dat je zo tevreden bent Sas! Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.

Ik heb sinds vandaag weer een paard om te rijden, in Etten!
Echt heeel fijn :)

Als je met één vinger naar je paard wijst, wijzen er nog altijd 3 vingers naar jezelf.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:40

SsSimonee schreef:
Sas wat een geweldig trekpaard heb je! Wat een schatje.

Ik ben nu paardloos bevalt best eigenlijk. Na de zomer weer op manege aan de gang.
Mis alleen de bosritjes wel.

Precies de rede waarom ik geen verzorgers meer wilde... allemaal ontevreden en binnen korte tijd weer pleite


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers