Gezellige bokkers omg Limburg BE

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 03:37

Ik zal me maar eens fatsoenlijk voorstellen zeker.

3 jaar geleden ben ik in Zonhoven komen aanwaaien, eigenlijk ben ik van het Antwerpse. Het paardenvirus heeft mij al op vrij jonge leeftijd besmet. Paard zou 1 van mijn eerste woordjes geweest zijn. Helaas mocht ik pas rijden toen ik 8 was. Al kroop ik wel reeds op een pony op nog voor ik kon rijden. Nu ja, zodra dat beestje ook maar 1 pas zette, donderde ik er al af. Gevolg, beestje wilde niet meer stappen als ik op haar rug zat.

Mijn eerste eigen paardje was een haff, hij is verkocht toen ik ging scheiden. Nadien wilde ik opnieuw een haffje, zocht en vond ene die op mijn eerste paardje leek en dat bleek uiteindelijk geen goede keuze. Mijn hoefsmid stelde voor om eens naar 1 van zijn paarden te komen kijken, indien het klikte, nam hij mijn haffje over. En zo kwam de toen 4-jarige Bacardi in mijn leven. Een levenslustige, vurige en altijd" into een grapje" ruin, die nog steeds mijn grote liefde is, maar owv ziekte sinds 2 jaar niet meer bereden wordt. Toen ik mijn paard aan huis kon hebben, ben ik op zoek gegaan naar een maatje en zo kwam, opnieuw via mijn smid, mijn shet Macho in mijn leven. Vorig jaar heb ik mijn 3de paardje gekocht, ik ben als een blok gevallen voor de rocky mountain en ben in de 7de hemel met mijn, nu bijna 2-jarige, hengst Quickstep.

Naast mijn paardjes heb ik ook 2 honden, beide Rodhesian Ridgebacks. Ghazira wordt 10, Meissi is bijna 4. Een ros poezenbeest maakt mijn bende compleet.

Ah ja, er loopt hier ook nog een ventje rond die mijn dierenliefde een beetje probeert in te tomen. Moest hij er niet zijn, zou het hier een echte zo worden.

Mijn jongens
Afbeelding
Afbeelding

En de meiden
Afbeelding

Mijn kat houdt niet echt van poseren en mijn vriend hou ik lekker voor mezelf, haha.

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 08:33

Zolang jij en jouw paard maar geniet, dan is het toch goed. Ik heb wel gemerkt dat ik toch techniek miste zonder lessen. Zo week mijn paard maar steeds naar links in galop, en sloeg daardoor mijn rechterbeen steeds naar voor, ik zat scheef, mijn paard was scheef, maar ik wist eigenlijk niet zo goed waarom en hierdoor kon ik niet intens genieten van de galop buiten. Zelfs wanneer we in groep gingen rijden reed de rest rechtdoor en mijn paard en ik weken uit naar links.

Dus toen les gaan nemen, ondanks dat ik buiten veel reed, kon ik in de binnenbak niet eens goed mijn paard op de hoefslag houden, dat was een pijnlijke confrontatie.

Daar ben ik er me bewust geworden dat mijn linkerbeen veel sterker was dan mijn rechterbeen. Veel werk aan de winkel voor mezelf om op een correcte manier te kunnen rijden.

Zutendaal is fantastisch om buitenritten te maken, al is misschien al 10 jaar geleden dat ik hier te paard ben geweest.

Het tinkerpaard wat ik gehad heb, zat zalig in galop, niet snel maar heel comfortabel. Dat was een heel vocaal paard.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:40

@SVRL je mocht pas vanaf 8 jaar rijden? In de meeste Belgische manèges ligt de leeftijdsgrens op 6 jaar, 8 jaar is helemaal niet zo laat dus. Ik ben ook vanaf mijn 8ste begonnen na heeeeeel lang te moeten zeuren.
Knappe beestenboel heb je wel!

Zutendaal is inderdaad heel mooi voor buitenritten, alhoewel ik Lanaken ook heel fijn vind (en dichter bij de deur). Ben ook al wel eens de Terhills in Genk op geweest, maar de ondergrond is daar echt niet vriendelijk voor de hoefjes als je paard niet beslagen is :n

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:16

Mijn beide dochters zijn op vierjarige leeftijd beginnen te rijden, het waren lesjes van een half uurtje.
Ze konden daar de 3 gangen leren op de oudere pony's. Ze zijn beide gestopt, mijn oudste die intussen 9 is, reed erna mee in de gewone lessen en mijn jongste (5) kan in draf tussen kegeltjes doorrijden, gebroken lijn en slangenvolte en een diagonale rijden. Ze leerde ook op de AC lijn rijden en stoppen bij X.

Het waren best leuke lesjes om naar te kijken, aan de galop is ze niet toegekomen, jammer dat ze niet meer op rijles wil. Maar ik wil niets afdwingen.

De terril van Waterschei/As ligt voor mij dicht in de buurt, de terril van Winterslag iets verder. Over het algemeen vind ik de ruiterpaden op de ruiterroute bij ons in de buurt voor onbeslagen hoeven best onvriendelijk. Ik gebruik nu hoefschoenen bij de voorste hoeven.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:37

Ik ben zo slecht in die routes vinden in Zutendaal, hoe doen jullie dat? Ik heb geen rijmaatjes :(

GUSTIxBILL

Berichten: 2006
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:40

Chimello, ik deed dit in het begin altijd met het militair parcours te volgen.
Nu ligt onze tuin en de wei etterlijk in het bos en ben ik op 10minuten te voet aan de waterbak en het prieel
En vandaar uit gewoon experimenteren.

Als ik nog een paard had had ik je met plezier een paar heeeeel mooie plaatsjes laten zien (stukje maasmechelse heide in zutendaal, of een pad waar de hertjes de paarden volgen)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:43

Ik heb de zutendaalse bossen alleen nog maar durven trotseren met mijn vaste buitenrij-maatje (die een paard hebben dat nergens van op kijkt waardoor Sam zijn neurotische zelf ook op weide achter kan laten.) en toen hadden we een GPS bij. Ding was halfweg wel zelf de weg kwijt maar toen waren we tenminste met z'n drieën verloren ipv alleen. _O- _O-

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:02

Ik ben ook vaak de weg kwijt maar ik vind ze altijd wel terug. Oriëntatievermogen van mijn moeder geërfd. En anders de ruiterroutes volgen.

Mijn vorig paard en de haf van mijn zus waren heel stabiele paarden. Mijn huidig paard is dit nog niet, hij heeft nog niet zoveel kms op de teller en is wat onzekerder/onderdaniger van aard, maar hij wil bijna alles doen, al gaat dit gepaard met veel gebries en gesnuif, met wat aanmoediging en kalmte doet hij het. Dus ik geloof wel in hem. Nu nog veel rijden.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:02

Mijn moeder heeft een speciale wandelgps, weet niet precies wat voor merk het is. Heel handig, je kan op voorhand de route die je wilt doen helemaal uitstippelen :j

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:08

Nu begint het bij mij heel hard te kriebelen, heb zoveel zin om terug fatsoenlijke bosritten te maken. Kennen jullie de manege Castershoeve? Daar woon ik 300 m vanaf.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:14

Ik heb over het algemeen in het bos vreemd genoeg wel vrij veel oriëntatie vermogen maar op de baan dus niet. :') Dus toen rijmaatje eindelijk geloofde dat ik in het bos WEL mijn weg kon vinden (hij kende mijn oriëntatiekunsten op de weg dus hij wilde eigenlijk niet volgen. :') ) zijn we terug thuis geraakt. _O- _O-
Met mijn witte vroeger kon ik uren rondzwerven in de bossen... Maar de merrie was al een gevaar in de bak laat staan buiten en toen is het er eigenlijk uit gegaan. Sinds ik weer met die vrienden buiten ga, ga ik weer vaker buiten rijden. :j Maar wb buiten rijden ben ik wel een echte mooi-weer ruiter. :')

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:30

Manadeluca schreef:
Nu begint het bij mij heel hard te kriebelen, heb zoveel zin om terug fatsoenlijke bosritten te maken. Kennen jullie de manege Castershoeve? Daar woon ik 300 m vanaf.


Castershoeve is mijn halve familie zowat opgegroeid :'). Dochter is de stiefzus van mijn nicht.

Kmbrly

Berichten: 1847
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:37

Castershoeve ligt voor mij met paard lief beetje ver weg.
Ik zit het meeste in neerharen :)

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:41

Snollygoster schreef:
Manadeluca schreef:
Nu begint het bij mij heel hard te kriebelen, heb zoveel zin om terug fatsoenlijke bosritten te maken. Kennen jullie de manege Castershoeve? Daar woon ik 300 m vanaf.


Castershoeve is mijn halve familie zowat opgegroeid :'). Dochter is de stiefzus van mijn nicht.


Ziet eens hoe klein de wereld is. Toch wel vreemd dat in maart het hoofdstuk Castershoeve een heel andere wending krijgt. Al heel wat paarden zijn weg van de fokker. Ik ga soms bij J mijn haar knippen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:47

Dochter van de uitbaters van castershoeve is ergens een achternicht of achter-achternicht van mij. :')
maar ik ken haar niet persoonlijk eigenlijk.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:52

Ja J doet ook mijn haar haha. Kleine wereld inderdaad :j En ook jammer van de wending, maar gezien het verhaal erachter lijkt het me de beste beslissing.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:53

Ik ben een keer "op gevoel" gaan rijden. 5 uur later zat ik ergens in Bilzen :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:54

chimello schreef:
Ik ben een keer "op gevoel" gaan rijden. 5 uur later zat ik ergens in Bilzen :')

_O- _O- _O- _O- _O-

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:55

chimello schreef:
Ik ben een keer "op gevoel" gaan rijden. 5 uur later zat ik ergens in Bilzen :')


Dat is mij gelukkig nog nooit overkomen, ben nooit langer dan een uur verdwaalt geweest :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:04

Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik nog steeds wel eens in Strein de snelweg terug richting maasmechelen moet nemen als mijn doel eigenlijk van begin af aan Diepenbeek was. Nog niet zo heel lang geleden nog de snelweg in de verkeerde richting genomen... _O- Gelukkig liggen de op- en afrit in Stein vlak langs elkaar. :)) Maar toen ik dat de eerste keer deed lag half stein en omgeving open door werken waardoor ik vijf dorpen verder ofzo (heb echt LANG steeds wanhopiger wordend rond gereden eer ik een oprit vond die me terug naar België wilde leiden. :') ) pas de weg terug vond. Mijn GPS bleef me nl. maar naar de oprit van stein sturen die dus afgesloten was en ik heb nog ergens in chemelot oid gezeten (als je de snelweg af rijdt vanuit maasmechelen en dan links blijft volgen kom je een rond punt tegen met verontrustende namen als je de weg naar België aan het zoeken bent om 1 uur 's nachts.).
Uiteindelijk maar terug naar Stein gereden en daar blijven volgen tot ik een oprit ie ik ook effectief kon nemen richting België tegen kwam (maar echt overal waren werken toen. Ik kwam de ene f*cking afzetting na de andere tegen.) en die kwam ik volgens mij pas ergens tegen Maastricht tegen. :')

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:16

Hoe? Paardrijden doe je toch op gevoel?

Oh jeee ik ben dan niet de enige die dat voorheeft. We reden eens naar Gaia Park, potverdorie was ik vergeten welke afrit ik nu net moest nemen, ik denk dat ik dat dus gewoon uit mijn hoofd weet, maar ineens zat ik in Duitsland. Mijn kinderen ineens heel stil op de achterbank.

Nu moet ik me beginnen te schamen, de eerste keer dat ik jouw bericht las, dacht ik dat je dat met je paard had gereden, ik zo amai op de op en afritten met het paard.

Goed bezig! Ik ga stoppen met mijn werkontwijkend gedrag.

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:27

Ik woon in Maaseik. Heb vroeger wel paarden gehad, die stonden op de Flaming Star in Hamont (toen woonde ik nog in Neerpelt). Nu al jaren paardloos maar wel 2 honden, een chi en een Vizsla dus als iemand met honden zich geroepen voelt om eens samen te wandelen en de hondjes te laten spelen hoor ik het graag

b485
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:37

Ik kan over het algemeen redelijk mijn weg vinden. Maar niet altijd de kortste weg.
Een keer eens goed verdwaald met pony en koets in putje winter. Ik dacht in het mooie winterzonnetje een klein ritje te gaan doen. Veel later kwam ik als bevroren ijspegel weer thuis.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:00

Verdwalen te paard. Nog nooit gebeurd.
Maarja enige waar ik al ben geweest is schulens meer te schulen/ herk-de-stad
Ook mooi daar trouwens.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:40

En ik maar denken kom laten we op paard vertrouwen. Eentje heeft mij denk ik 3x terug gebracht naar het ziekenhuis van Lanaken. Ik wist niet hoe ik terug thuis kwam :') dus gevoel en paard werkt niet bij mij, mss ook maar eens gps proberen :P