Gezellige bokkers omg Limburg BE

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DoubleVv
Berichten: 412
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Maaseik,Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:20

Ik zal mij dan ook maar even voorstellen en de bende.
Ik ben Rachel 23.
De 3 cattlesAfbeelding
En mijn 4 meiden Afbeelding
Ohja wij zijn van maaseik.
Als iemand iets wil weten Just ask.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:35

DoubleVv schreef:
@ Granoek rijd je in maaseik op de trekpaardenfokkerij bij het jagersborg.?

Ja klopt!

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:22

Die witte links, dat is toch niet toevallig Lil bid power play? Zou wel heel toevallig zijn.

DoubleVv
Berichten: 412
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Maaseik,Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:27

Manadeluca schreef:
Die witte links, dat is toch niet toevallig Lil bid power play? Zou wel heel toevallig zijn.


Neen is mijn zelf gefokte veulen diamonds sweet candy.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:57

Toevallig ook mensen van omgeving Hasselt?
Zoek een weide voor mijn paardje maar moet een rustig weidemaatje bij zijn aangezien ik zelf geen tweede kan aankopen. Mijn paardje heeft alle aandacht nodig ivm traumatisch verleden. (Is nog maar pas drie ocharme)

Staat nu bij mijn kennissen maar is te ver ivm werk in Lummen en Kuringen (hasselt) en kan dus maar twee x per week naar mijn paardje.
Zelf woon ik te herk-de-stad op 2km van stevoort centrum en niet ver van spalbeek.
Wil max 200€ uitgeven aan stalling/weide
Stalling zou fijn zijn zodat ik les kan nemen ook. En.begeleiding kan krijgen met mijn paardje, hij is nog niet zadelmak namelijk.

In maart toen ik hem kocht
Afbeelding

En eind mei:
Afbeelding

Iets wat in begin echt not done was, rechts van hem gaan staan. Dan paniekeerde hij en rende weg.
Nu kan ik wel rechts gaan staan en op deze foto kwam hij zelf zo staan :)
Afbeelding

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 17:09

Ik denk dat hoge kempen het meest centrale ligt voor iedereen. Anders zijn we te ver naar boven voor sommigen of juist te ver naar beneden.
Nu weet ik niet of de honden los mogen in de hoge kempen...?

karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:17

Excuses, ik kom ook even binnenvallen. Woon net over de grens in Echt maar dus ook wel vaker in Maaseik e.o. te vinden :D

Daarbij mocht dat gewardeerd worden, en datum past mij wil ik wel mee met camera voor een paar foto'tjes te trekken :)

Verder; heel kort, woon dus in Echt, 21 jaar en over twee weken klaar met mijn studie als het goed is, en verder heb ik nog een verwende kat.

Afbeelding

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:18

Heee Granouk jou ken ik! Gemeenschappelijke vriendin in real life. Ik ben zelf van kinrooi

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:39

_mexx_lady_ schreef:
Heee Granouk jou ken ik! Gemeenschappelijke vriendin in real life. Ik ben zelf van kinrooi

Oh echt hahaha dan ben ik benieuwd wie dat is :D I

Anoniem

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:20

Ik wil wel mee, maar zonder honden. Mijn oudste kan geen lange afstanden meer aan, de jongste houdt niet van drukte.
Zal me maar even voorstellen, aangezien ik hier in het begin wel reageerde maar nu het topic uit het oog verloren was.
Ik ben dus Sandra, 45 en woon in Zonhoven. (Er vroeg iemand een wei regio Hasselt: ik weet niet of er nog plek vrij is waar mijn veulen eerst stond hier in Zonhoven, maar als je mij een pb stuurt, wil ik wel eens polsen bij de eigenaar).
Mijn bende bestaat uit 2 Rhodesian Ridgeback meisjes Ghazira en Meissi
Afbeelding

En mijn paardjes
Bacardi

Afbeelding

Macho

Afbeelding

En Quickstep

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:27

SVRL helaas is zondhoven niet haalbaar. Ben afhankelijk van de stalen ros genaamd... fiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:34

Art_Ificious schreef:
SVRL helaas is zondhoven niet haalbaar. Ben afhankelijk van de stalen ros genaamd... fiets.



Er zit in Hasselt een stal die paarden op een paddock paredise hebben, weet alleen niet hoeveel ze vragen en ben hun naam ook vergeten.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:18

SVRL schreef:
Art_Ificious schreef:
SVRL helaas is zondhoven niet haalbaar. Ben afhankelijk van de stalen ros genaamd... fiets.



Er zit in Hasselt een stal die paarden op een paddock paredise hebben, weet alleen niet hoeveel ze vragen en ben hun naam ook vergeten.

Deze? http://www.dezolderhoeve.be

Zelf geen ervaring mee! Wist ook niet dat dat hier bestond. Net even gegoogled

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:22

Dat lijkt me wel wat (22min te fiets).
Probleem is echter mijn paardje is nog hengst en castreren in de zomer heb ik geen ervaring mee. Alsook kan ik de castratiewond niet schoonhouden omdat ik er dus niet dagelijks heen kan. Vandaar de zoektocht naar een plaats dichtbij. Maar vermoed dat zolderhoeve ook wel stallen heeft voor zieke/revaliderende paarden.

Het bitloos rijden lijkt me ook wat. En ook voordeel vind ik de accupuncurist en osteopate. Vrouwelijke smid ook, mijn paard is namelijk niet te bekappen door een man. Vermoedelijk zou het door een vrouw wel kunnen lukken (nog niet getest, maar veearts is vrouw en daar is mijn paardje niet bang voor)
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 24-06-17 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Pessoa

Berichten: 105
Geregistreerd: 22-01-11
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:24

Woutershof misschien? Daar staan sommige paarden ook 24/24 op de wei dacht ik... En de stal de fruitkorf maar dan staan ze niet 24/24 op wei...

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:26

Woutershof helaas veel negatiefs van gehoord. Zijn ook te commercieel en wedstrijdgericht. Volgens iemand kost het daar tevens 300-350€/maand

Pessoa

Berichten: 105
Geregistreerd: 22-01-11
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:29

Als je op stal staat kan dat ja :) Maar een plaats voor een hengst vinden waar ze altijd buiten kunnen en dan nog deze regio gaat wel heel erg lastig worden..

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:31

Nja maar de weideomheining lijkt me ook laag om mijn paardje binnen te houden. Hij springt over prikpalen van 1.30m (Rijd er deze week dagelijks langs ivm werk in kuringen op diezelfde baan).

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:04

Een hengst stallen is al moeilijk zonder verdere eisen. M&m neemt ze ook meen ik. Maar geen 24/7 buiten

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:55

Planning is castreren in september zodra er mindereen vliegen zijn.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:55

M&M neemt ook hengsten, wel slechte ervaringen mee gehad ;)

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:21

Weet iemand hier toevallig een stalling met volgense eisen:
Een fatsoenlijk omheinde piste (liefst binnen, maar buiten mag ook)
Toch minimum 6-8h buiten
Uitrijgebied
Vol pension (aangezien ik zelf alleen in het weekend kan)
In de buurt van zutendaal (moet met een scooter bereikbaar zijn aangezien mijn mama geen rijbewijs heeft)
En liefst ook nog mogelijkheid tot begleiding door een fatsoenlijke dressuurruiter

Ik had iets gehoord over een stal in as, maar na google doorpluist te hebben vind ik niet echt iets :n

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Gezellige bokkers omg Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:41

Zolderhoeve spreekt me het meest aan. Al is er in schulen ook nog Yoki. Is pas voor het najaar zodra hij gecastreerd is. De zomer mag hij nog doorbrengen op de weides bij mijn kennissen.

Schuur_

Berichten: 4883
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:57

Ik wil ook wel mee met de hondenwandeling OMG Maaseik! Wel met de Vizsla, de chi laat ik thuis dus afstand wandeling maakt niet uit.

Volgend weekend?

b485
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:59

GUSTIxBILL schreef:
Weet iemand hier toevallig een stalling met volgense eisen:
Een fatsoenlijk omheinde piste (liefst binnen, maar buiten mag ook)
Toch minimum 6-8h buiten
Uitrijgebied
Vol pension (aangezien ik zelf alleen in het weekend kan)
In de buurt van zutendaal (moet met een scooter bereikbaar zijn aangezien mijn mama geen rijbewijs heeft)
En liefst ook nog mogelijkheid tot begleiding door een fatsoenlijke dressuurruiter

Ik had iets gehoord over een stal in as, maar na google doorpluist te hebben vind ik niet echt iets :n


Ik heb ooit eens overnacht bij Indian Jewels: binnenpiste, uitrijmogelijkheden, weidegang en ze geeft ook les. Ligt in Dilsen -Stokkem. Leek mij een leuke plek om te staan.