(Belgische?) rijstage in de zomer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 12:23

Ik blader vanmorgen bij mijn ontbijt door de Hoefslag (nr 4 van 2004) en zie dat er een interview instaat met de eigenaar van het mensportbedrijf 'Onder de Kastanje' aan de rand van de Veluwe. Mocht er nog interesse in zijn (ik volg dit topic niet meer zo heel aandachtig Bloos ) iedereen Hoefslag kopen dus Knipoog
Daar staan trouwens nog een hele hoop advertenties in van ruitervakanties (zowel trektochten, als ponykampen maar ook stages) en in hetzelfde nummer (nr 4, 2004) staat ook nog een artikel over op trektocht gaan met je paard, wat je als voorbereidingen moet doen enzo. Ik heb de artikels nog niet aandachtig gelezen, dus weet wel niet of ze heel interessant zijn.

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:44

Die ga ik dan toch eens kopen, denk ik...

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:44

Het gaat er niet van komen hé, een dressuurstage oid Tong uitsteken Behalve dan die meninitiatie waar ik voor ga passen, omdat ik denk dat je op een dag echt niet veel kunt leren, het is toch oefening die kunst baart hé?

Vraagje: zijn er nog mensen geïnteresseerd in zoiets als wat je bij Punktur kunt doen:

Citaat:
Hierbij wat informatie over de töltdagen die wij regelmatig organiseren. Dit zijn in feite lesdagen en ideaal voor mensen die wat verder weg wonen. We gaan op zo'n dag een paar keer naar buiten voor een les. We rijden dan telkens op andere paarden zodat je het verschil leert voelen tussen vier- en vijfgangers en een goede tölt en een tölt met foutjes! Ook behandelen we tijdens deze dagen veel theorie.


Maar dan liefst wel ergens dichterbij want Punktur is wel erg ver om slechts 1 dag naartoe te gaan (300 à 350 km, en ik zie het niet helemaal zitten om 700 km op een dag te rijden). Ik ben ev bereid de organisatie op mij te nemen.

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:00

Ja!!! Ik wil absoluut eens op Ijslanders gaan rijden! Dacht je dan aan een dag, een weekend of een week?

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:04

Wel, zo'n toltdag lijkt me leuk, ik heb al wel wat ervaring met IJslanders trouwens.... Of een weekend ev. Maar ik weet niet echt een geschikt adres, Punktur is echt te ver weg.

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:24

Ik heb van iemand gehoord (weet niet juist meer wie) dat er in Boutersem ook een soort boerderij met IJslanders is en dat ze daar ook les aanbieden... (Was dat niet van jou?) Misschien kunnen we daar iets regelen... Dat is voor mij alleszins goed te bereiken... Zal eens kijken van wie het berichtj was en de gegevens doorgeven als de mail niet van jou was Knipoog

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:25

ok, dat kwam dus van jou Knipoog Misschien kan je daar eens horen...

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:26

Ik heb nog ergens gezien van een Ijslanderboerderij in de kempen, maar dat zal ik nog even moeten nakijken... Zal snel eventjes opzoeken en de link hier opzetten...

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:27

Dat heb je idd van mij gehoord Tong uitsteken Maar daar zijn de lessen echt gericht op beginners, ik heb er ook een paar keer een privé-les gevolgd, maar leerde er niet echt veel bij.... Spijtig want dat is idd dichtbij.

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:29


Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 19:40

Ijslanders! Ik ben echt jaloers, moet ik ook ooit is proberen!!! Maar niet dit jaar, tenzij iemand mij een varken kan lenen da geld schijt? Geld, geld!

Pff, trouwens ik heb daarjuist nog iets over onze AdB stage laten vallen thuis. Twee weken geleden was iedereen razend enthousiast en nu opeens kreeg ik opmerkingen in de trend van : wa als die ni goe les geeft? Dan zitte daar een heel week! Of Zeg, we gaan toch weer dressuurlessen nemen aan huis, dan kunde toch thuis dressuren, moete ni op stage.... Blablabla >;)
Grr familie (en hoofdzakelijk mijn moeder) ze zijn verschrikkelijk wispelturig. Enfin, momenteel kan ik dus naar mijn sponsering fluiten denk ik. Da wordt dus hard sparen...

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:48

ja, maar da moet ik ook doen zenne! Ik moest mijn laptop afbetalen die ik voor school vorig jaar moet kopen en mijn vakantie deze zomer (ik ga naar mijn pennevriendin in Belgrado) moet ik ook helemaal zelf betalen!! En dat terwijl mijn ouders mijn zus haar reis wel betaald hebben toen diezo oud was als ik! Ze mogen mij da geld zo ook geven Knipoog

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 19:53

Toch een hele troost dat ik ni de enige ben Knipoog
Ma ik ga samenwonen met mijn vriendje binnen paar maanden (als we alle twee afgestudeerd zijn en vast werk hebben; ik gok dus op november ofzo) Dus moet ik zoiezo hard sparen voor meubeltjes en kan ik niet meer al mijn zuur verdiende centjes uitgeven aan paarden. (Spijtig genoeg Bloos )

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:25

Om da te doen, hebt ge een vriendje nodig... Ik zou nog al mijn geld aan paardjes kunnen uitgeven Knipoog

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:36

Bijke schreef:
http://www.horseholiday.com/nl/belgie/kempen.htm
Dit is inde kempen, maar daarstaan alleen weekends op... prijs vanaf 175 euro per weekend...


In België en het zijn toch weer Nederlanders Knipoog Hier in België zitten we precies echt achterop tov Nederland...

In buitenritten ben ik niet geïnteresseerd, een weekendcursus lijkt me wel goed Lachen Maar ppfff, om dat via Trailfinders te doen Verward De data op die site kloppen ook helemaal niet, 25 april is geen zondag! Ik heb wel het telefoonnummer van die mensen gevonden. Zou het een idee zijn die eens op te bellen om te zien of we niks 'op maat' kunnen doen? Weet niet of dat kan hoor, ze zullen wsch een contract met Trailfinders afgesloten hebben dat het allemaal via hen gaat... Maar soit, voor ik heb ev bel, zou ik graag weten wie er allemaal geïnteresseerd is en welke periode past. Ik kan iig niet zomaar een weekend dat niet in een schoolvakantie valt, heb als beginnende leerkracht nl verschrikkelijk veel werk tijdens de weekends plus heb les op vrijdagavond en zaterdagvoormiddag.

saartje39

Berichten: 619
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Herent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:03

Hey
Heel misschien ben ik ook wel geintereseerd, maar ik heb wel nog nooit op ijslanders gereden ofzo...
En het mag natuurlijk ook wel niet te duur zijn, want ik denk niet dat mijn ouders nog veel willen sponseren Schijnheilig

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:12

Ik moet nu al niet meer naar Ijslanders op zoek gaan: Misty kan sinds gisteren ook tölten >;) , een Appaloosa Scheve mond Haha!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:39

lijkt me inderdaat wel leuk
ik heb 6 jaar rijervaring
in bezit van a en b brevet en rijervaring, tja ik kan blijven zitten en wat basis dingen maar een echte wedstrijd ruiter ben ik niet Knipoog Als ik zou komen zou ik mijn verzorgpaardje meenemen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:43

ik denk dat dit alles een beetje te duur is voor mij Knipoog
maar veel plezier jullie Haha!

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:33

daar heb ik deze week nog aan gedacht. ik wil echt nog eens met ijslanders rijden. in de ardennen hebben ze ook een soort van manege en stoeterij met camargue paarden en dat was daar ook wel heel leuk. je kan er les krijgen gewoon en zoals men de paarden ginder rijdt. superwandelingen, van die dagtochten, enzo. ik ga er ooit zeker nog eens heen, zeker deze zomer iig.