(Belgische?) rijstage in de zomer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:40

Ik zou het liefst ook wel een mencursus willen volgen, maar ja weet niet of ik veel vakantie ga hebben (weet nooit of er een 2de zit om de hoek loert )
Laatst bijgewerkt door marijke* op 21-01-04 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BijkeJarig

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:57

Ik wil ook absoluut gaan mennen, dus misschien kunnen we daar wel voor gaan... We zijn toch al met enkelen...
Ik heb wel het probleem da'k geen vervoer heb, maar als ik meot iemand mag meerijden, zal ik zeker een vergoding geven (dan is het voor ons allebei goedkoper)
Misschien kunnen we die cursus op de Hoge Veluwe doen, ofwel moeten we eens zoeken naar een cursus in België die ongeveer evenveel kost...

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:30

Ja vervoer is voor mij ook wel een probleempje Scheve mond
Ik heb nog een mencurus in Belgie gevonden (Ternat):

http://www.fanrobbe.be/nl/06_07.html
EEN VIJFDAAGSE MENCURSUS
Citaat:
Wat:

Van maandag tot vrijdag kan u bij ons leren mennen volgens een paardvriendelijke menmethode nl. het Achenbach-systeem.
Tijdens deze week leren wij u ook hoe een paard correct aan- en op te tuigen en in- en uit te spannen.
Er komt ook een dierenarts langs die meer uitleg geeft over de medische kant van een paard.

Waar:

Ternat, hartje pajottenland

Wanneer:

telkens van maandag tot vrijdag, van 10u tot 17u

Week 1: 26/04/2004 - 30/04/2004
Week 2: 03/05/2004 - 07/05/2004
Week 3: 24/05/2004 - 28/05/2004
Week 4: 06/09/2004 - 10/09/2004
Week 5: 20/09/2004 - 24/09/2004
Wij organiseren initiatie dagen mennen, vraag naar de data.

Aantal deelnemers:

Wordt beperkt tot 6 à 8 deelnemers

De prijs:

300 EUR
250 EUR, voor diegenen die reeds een meninitiatiedag bij ons gevolgd hebben
Deze prijs is incl. verzekering, lessen, gebruik paarden en koetsen tijdens de cursus. Excl. examenkosten

Ervaring:

Niet vereist

Wat achteraf:

Na de vijfdaagse opleiding spreken wij samen met de cursisten een datum af, waarop de leerstof (vooral praktisch) kan herhaald worden en waarnaar een theoretisch en praktisch examen kan worden afgenomen door een erkende examinator.

Indien u veraf woont:

Er is mogelijkheid om te overnachten in een tent, inclusief ontbijt (vraag naar de voorwaarden) of in een nabijgelegen hotel.


En ook meninitiatie-dag:
Citaat:
Meninitiatie

Fan Robbe Equestrian stelt u een leuk initiatief voor, voor mensen die eens willen proeven van een leuke tak van het hippisch gebeuren starten zij met:
(uniek in Belgie)


Wat:

Een introductiedag voor iedereen die zich afvraagt hoe het is om te mennen.
Om 10.00 uur starten wij met enige theorie over het Achenbach-systeem (links/rechts draaien, verkorten, verlengen en een ophouding) hierna wordt er aan het men-toestel geoefend.
Ook tonen wij hoe een paard correct aan- en op te tuigen en in- en uit te spannen.
Na een korte broodmaaltijd hernemen wij met een wandeling waar iedereen eens kan ervaren hoe fantastisch het is zelf een enkelspan te mennen. Het einde wordt rond 17.00 uur voorzien.

Waar:

Ternat, hartje pajottenland


Wanneer:

25 april 2004
2 mei 2004
23 mei 2004
5 september 2004
12 september 2004
Wij organiseren ook een cursusweek mennen, vraag naar de data.

Schikt het u niet op een van deze dagen, of bent u met een aantal mensen, contacteer ons en wij spreken een andere dag af.


Aantal deelnemers:

Wordt het eerste jaar beperkt tot 10 deelnemers (nl. 2 koetsen).

De prijs:

€80 pp (een leuke kennismaking met het mennen, broodmaaltijd, verzekering)

Ervaring:

Niet vereist

Wat achteraf:

Na het uitspannen kan er nog gezellig worden nagepraat met een frisse pint

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:32

Marijke, die cursus is helaas niet in de zomervakantie Boos!

Als het de Hoge Veluwe zou worden, kunnen er wel een paar mensen meerijden met mijn tuutje! Lachen

BijkeJarig

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:03

Misschien kunnen we eens een dagje gaan om te proberen... Dat kan ook op andere dagen dan erbij staat, als we tenminste met genoeg mensen zijn...
Ik zie dat wel zitten! Dat kan misschien ook eventueel eens op een dag in 't weekend zijn of op een dag in de krokusvakantie of paasvakantie...
Daar heb ik wel zin in Knipoog

saartje39

Berichten: 619
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Herent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:43

Hey
Ik zou misschien ook wel geintereseerd zijn in een mencursus, omdat wij dat op termijn waarschijnlijk toch met onze schetlanders gaan doen!!
Dus dat zou wel heel handig zijn!
Ik moet het wel nog met mijn ouders bespreken, i.v.m. de rpijs enzo Lachen

saartje39

Berichten: 619
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Herent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:44

over die mencursus in Ternat heb ik ook al veel goeie dingen gehoord!!
Vrienden van ons hebben daar ook eens een cursus gevolgd en ze vonden het daar wel heel goed Lachen

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:21

saartje39 schreef:
Hey
Ik zou misschien ook wel geintereseerd zijn in een mencursus, omdat wij dat op termijn waarschijnlijk toch met onze schetlanders gaan doen!!
Dus dat zou wel heel handig zijn!
Ik moet het wel nog met mijn ouders bespreken, i.v.m. de rpijs enzo Lachen


Ja ik ben hetzelfde van plan met onze Shetlanders Haha!
Als je in Leuven woont kunnen we misschien wel iets afspreken ivm vervoer als het zou doorgaan (bijv. ene ouder brengt 's morgens en andere haalt ons 's avonds op ofzo?)

saartje39

Berichten: 619
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Herent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:25

Hey
Ja dat kunnen we zeker doen!!
en mintjeuh is misschien ook geintereseerd en die woont ook in de buurt! Lachen
Maar ik moet ook nog wel mogen van mijn ouders (i.v.m. de financiele kant...) het ag dus wel niet te duur zijn Lachen

BijkeJarig

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 09:05

Ik stel voor dat we dan allemaal eens beginnen te denken voor een datum, dat we eentje kiezen als iedereen kan... Kan ik trouwens ook met iemand meerijden? Mama zal mij den auto ni zelf laten nemen, vermits we binnenkort ne nieuwe hebben... maar als ze da wel toelaat, wil ik gerust eens in Leuven stoppen, woon toch in Tienen en ligt normaal toch ergens op mijne weg dan...
Ik heb er al superveel zin in!!
Ik wil trouwens gerust eens komen meerijden met jullie shetjes als jullie ermee gaan mennen Knipoog

BijkeJarig

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 09:07

Heb ondertussen ook nog reactie gehad va die andere ijslandersboerderij:

Hallo Maja,

Hierbij wat informatie over de töltdagen die wij regelmatig organiseren. Dit zijn in feite lesdagen en ideaal voor mensen die wat verder weg wonen. We gaan op zo'n dag een paar keer naar buiten voor een les. We rijden dan telkens op andere paarden zodat je het verschil leert voelen tussen vier- en vijfgangers en een goede tölt en een tölt met foutjes! Ook behandelen we tijdens deze dagen veel theorie.

Tijdens de töltdag verzorgen wij de koffie en thee en natuurlijk een uitgebreide lunch. Ook krijg je een reader mee met een samenvatting van de behandelde theorie. De kosten zijn 85 euro per persoon per dag. Het maximum aantal deelnemers is vier. Op die manier krijgt een ieder veel persoonlijke aandacht.

In principe vinden wij dat onze IJslanders minder geschikt zijn voor jonge mensen. Er rijden dus meestal volwassenen bij ons. Het is uiteraard wel afhankelijk van de kennis en kunde van het individu. Als jullie zoals gezegd veel ervaring hebben, lijkt ons jullie leeftijd geen probleem.

Laat maar weten wat je ervan vindt!

Met vriendelijke groet,
Gimli IJslandse Paarden

Kimbel

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:00

Ivm datum voor het mennen: misschien best 25 april 2004 of 2 mei 2004 of een dag in september? Of desnoods een andere dag.
Eind mei gaat nogal moeilijk voor de studenten onder ons vrees ik...

PS: Mijn zusje van 14 (dan 15) zou eventueel ook wel meewillen. Mag dat of liever niet?

BijkeJarig

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:08

25 april zit ik midden in mijn stage, dan dus liever 2 mei... In september gaat voor mij normaal ook...
Zus mag zeker ook mee, ik kom toch met iedereen overeen...

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:01

Hey,

ik wil ook nog steeds mee en heb zelf een auto. Datum... kan nu niet goed nadenken over wanneer past wegens nogal ziek, maar ik denk best zomervakantie. Dan heb ik nl vakantie.

saartje39

Berichten: 619
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Herent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:31

hey
en waar gaat het dan zijn? daar in nederland of in België?
Voor mij moet dat wel gaan 2 mei, welke dag is dat juist? en wat was de prijs weeral?
Sorry voor al die vragen Lachen
Maar ik ben dus zeker geintereseerd!! Haha!

BijkeJarig

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:32

Ik zou in België gaan voor een dagje om te proberen... Voor mij is 2 mei ook nog altijd heel goed, maar de zomervakantie is misschien ook wel handig... Alleen, ik moet de maand juli vakantiejob doen, dan een week naar mijn pennevriendin in Belgrado... Dus kan ik pas vanaf half augustus (want ik ga nog werken op Markrock) en dan mag ik zeker geen herexamens hebben... Dus mijn voorkeur gaat uit naar 2 mei...

saartje39

Berichten: 619
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Herent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:47

Hey
2mei zou denk ik voor mij ook goed uitkomen, en dan moeten we ook niet zo lang meer wachten Haha!

Wie zou er dan nog meegaan?
Groetjes Party!!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:35

2 mei is een zondag en prijs is 80euro (broodjeslunch over de middag inbegrepen).
2 mei is voor mij wel okay (en voor mijn zusje ook) Haha!

Zomervakantie is nogal moeilijk te voorspellen: eerst een weekje op reis gepland, dan nog een weekje ofzo naar Nederland, in de weekends zit ik vaak op keuringen en ja wie weet dan ook nog herexamens Scheve mond

Ik ken ook iemand die die men-initiatie dag daar gedaan heeft vorig jaar en die vond het heel goed meevallen OK dan!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 01:07

Kan ik die mensen daar bereiken? Ik zou hen willen vragen of een menner die al z'n brevet heeft ook aan de bak kan komen tijdens zo'n dag Knipoog

BijkeJarig

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:35

Ik ga ook mee! Ga dees maand toch 2 keer in't museum zitten en dan heb ik 't geld voor de cursus verdiend!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:11

sonjabelgium schreef:
Kan ik die mensen daar bereiken? Ik zou hen willen vragen of een menner die al z'n brevet heeft ook aan de bak kan komen tijdens zo'n dag Knipoog


Op hun website:
http://www.fanrobbe.be staat geloof ik wel een telefoonnummer Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:18

Thanx!!!!!! (:oo oneliner)

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:02

AdB heeft geantwoord! Check uw PB's AdB-ers Knipoog

saartje39

Berichten: 619
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Herent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:11

ik ga normaal dus mee, ik krijg het cadeau voor mijn 16e verjaardag Haha!

Het gaat wel super fijn worden *LOL* want ik ken ook iemand die zo een cursus heeft gedaan en dat viel reuze mee! Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:23

Cursus mennen is dus voor hele beginners en voor mij totaal niet intressant . Oefeningetjes aan het mentoestel zijn voor mij totaal niet meer boeiend