traininsweekend Raalte 10/11 april voor ruiterbewy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bently
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-01-04

traininsweekend Raalte 10/11 april voor ruiterbewy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 21:17

Wie geeft zich ook op voor een trainingsweekend bij Stal Reelaer te Raalte voor een ruiterbewijs.
In dit weekend wordt gekeken of je een kans maakt om het ruiterbewijs te halen en er wordt gekeken wat nog verbeterd moet worden en een proef examen wordt gedaan. N.a.v. hun advies kan je je eventueel opgeven voor het echte examen. En in de tijd die hier tussen zit kan je nog goed oefenen aan de dingen die je nog niet goed onder controle had.

En wie heeft er al ervaring met zo'n trainingsweekend Schijnheilig ?

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:41

Heb geen ervaring, maar het lijkt me wel zinvol. Weet je ook wat de kosten daarvoor zijn?

bently
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 19:54

Michelle schreef:
Heb geen ervaring, maar het lijkt me wel zinvol. Weet je ook wat de kosten daarvoor zijn?


Het is best duur 165 euro voor meer info kan je kijken op hun website Stal Reelaer in Raalte

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:31

Daar heb ik inderdaad ook over nagedacht, maar ik ben ondertussen ook bezig met het halen van mijn ruiterpaspoort. Het laatste deel van het ruiterpaspoort staat gelijk aan het ruiterbewijs. Ik dacht dat je in Raalte geen ruiterpaspoort nodig had of kreeg, maar wordt het ruiterpaspoort niet verplicht? En is een weekend niet een beetje kort om zo snel alles te leren voor de theorie en dergelijke? Verder lijkt het me wel heel zinvol inderdaad en erg goed maar moet dit dus in combi met het ruiterpaspoort of niet?

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:00

Haha! Ik heb in april 2003 mee gedaan aan een trainingsweekend voor het ruiterbewijs.Was heel erg leuk,maar vond het wel jammer dat we geen buitenrit mochten maken. Dit was omdat men het niet vertrouwd vond om op stap te gaan met de huidige groep ruiters. De meesten hadden nl. niet voldoende rijervaring.
Eind vorig jaar heb ik een ruiterbewijs weekend hier gedaan en eindelijk mn Ruiterbewijs behaald. Pling
Ik had de mazzel dat ik de paarden al een beetje kende en wist met wie ik ongeveer het examen kon afleggen.
Oja, wat hier jammer van was dat je vrijdagavond maar een uur ofzo je paard uit mocht proberen. Maar zoals ik al zei, ik kende de paarden al en mocht op mn favourite ( Samson ) rijden.Als je de paarden niet kent, is het wel een erg korte kennismaking, maar je mag altijd een ander paard uitproberen als het paard waarop je rijdt je niet ligt.
Van te voren krijg je het theorieboek opgestuurd en men verwacht dat als je aan het Ruiterbewijs weekend deel neemd, je dit al van te voren hebt bestudeerd.Dat moet ook wel, want tis een aardig dik boek.
Het eten was ook altijd lekker ( das ook altijd belangrijk Knipoog ) , was een gezellige leuke groep en tis me zo goed bevallen dat ik na het trainingsweekend daar ben blijven lessen.