Schrijvers op Bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:17

Vandaar:) Maar dat komt ook vrijwel Door het niet hebben van een goed schrijfplan.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:33

HippoLogic schreef:
Marrie_L schreef:
Ik kom me ook melden ^^
Ik schrijf als hobby, maar binnenkort wordt mijn eerste gedicht gepubliceerd :D Ik vind het zo gaaf!

Gefeliciteerd! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik heb meegedaan aan een dichtwedstrijd van een literair tijdschrift en daarbij is mijn gedicht uitgekozen als een van de werken die in dat tijdschrift worden gepubliceerd :D

Waarom fanfiction? Tja dat is een goede vraag eigenlijk. Het is makkelijk om ermee te beginnen omdat je al personen/verhaallijn hebt. Inmiddels gebruik ik alleen nog personen (die echt niet de belangrijkste rol hebben in het verhaal. Hoofdpersonen gebruik ik niet) en vaak soort van canon dingen (zoals een genoemde oorlog waar eigenlijk verder weinig over gezegd wordt in de boeken). Het is gewoon handig om al personages te hebben, en korte verhalen kan je dan ook online zetten. Dat hoeven ook geen technische hoogstandjes te worden want het gaat toch nooit gepubliceerd worden.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:50

Wow dat is echt iets om trots op te zijn, Marrie_L

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 20:52

Wow, opeens een heel actief topic!

Wat goed om te lezen dat mensen al zo ver zijn, of eindelijk de tijd/wil/energie/creativiteit hebben gevonden om te beginnen.

Mijn vorige plan (450 pagina's uitgeschreven) bewaar ik voor later, al krijg ik wel voornamelijk positieve reactie's op een samenvatting. Ik vraag mij al langer iets af; soms lees ik thrillers waarbij ik denk "dit gaat wel erg ver (luguber, geen kinderen)." Nu zit ik zelf met zo'n idee en heb al een hele verhaallijn, toch twijfel ik.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:53

En angst, dat klopt ook. Want ik vind het leuk, maar wat vind de rest. Je laat toch iets van jezelf zien. @hippologic

En gefeliciteerd met de publicatie! Is gaaf maar doodeng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:00

Wat leuk om alle verschillende antwoorden op de fanfiction vraag te lezen! :j
Ik had er zo nog nooit over nagedacht, maar je hebt inderdaad al meteen lezers/fans als je doorborduurt op een bestaand werk, en als je het niet eens bent met een einde dan kun je dat vrijelijk aanpassen in een eigen versie.
Het klopt trouwens dat er fanfiction werken als boek zijn gepubliceerd, maar die zijn wel helemaal herschreven, en dat gaat makkelijker als iets zich in het heden afspeelt en wat dichter tegen de werkelijkheid aan ligt. Was het ook niet zo dat 50 shades of grey oorspronkelijk begonnen is als een fanfic van een vampierserie, was het niet The Vampire Diaries?

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:03

Twilight volgens mij :') maar ik heb me laten vertellen dat het fanfiction een slechte naam geeft. Ik heb mijn vingers er niet aan gebrand iig. :+

Anoniem

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:06

Het was... bijzonder. :D
De schrijfster had in elk geval genoeg fantasie. 8-)

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:09

Er zitten ook wel seksscènes in mijn fanfiction, maar volgens mij zou ik wel even drie keer moeten nadenken voor ik die met naam een toenaam door iedereen zou willen laten lezen. Laat staan een heel boek :').

Blijkbaar is de sm relatie in 50 shades ook niet echt ehm... gezond :+

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:54

Ergens vind ik dat knap, dat mensen seksuele scenes kunnen schrijven. Dat zie ik mezelf echt niet doen. Geweld en gruwel is juist weer een minder probleem. Wat ergens lichtelijk zorgwekkend is, maar goed.
En 50 shades was inderdaad fanfiction van Twilight :')

deksel

Berichten: 3790
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:07

Ik probeer ook zo nu en dan een stukje te schrijven. Ooit begonnen met een fanfictie, van een band: Pierce The Veil. Op Wattpad, stelt niks voor en ben bij HS 5 of 6 en ik vind mijn verhaal zo slecht dat ik gewoon geen zin meer heb om er mee verder te gaan.
Nu schrijf ik kleine stukjes tekst, meestal 5 zinnen die iets van een quote weg moeten hebben maar ik weet niet helemaal of dat lukt. Dat doe ik ook op Wattpad, gewoon omdat ik niet weet waar anders (Facebook lijkt me geen goed plan hehe).

deksel

Berichten: 3790
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:08

Iets te vroeg op plaatsen gedrukt :').
https://www.wattpad.com/story/75676666- linkje naar het laatste stukje, voor de geïnteresseerden.

Later wil ik iets met schrijven gaan doen, wat weet ik nog niet precies.

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:09

Edit: Je gaf de naam al, ik ga even spieken hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:12

Ik heb nog nooit een seksueel getinte scene geschreven :o Heb er ook niet echt behoefte aan om eerlijk te zijn. Mijn hoofdpersonages zijn dan ook allemaal van 'we hebben geen tijd voor de liefde :(:)'. Zo sta ik in het leven... Haha. :P
Ik zal je op Wattpad volgen, deksel! Het is een heftig, maar mooi verhaal!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-16 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:13

Wauw Deksel! Heftig verhaal, maar heel erg sprekend geschreven!

deksel

Berichten: 3790
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:20

Dankjullie wel :). Ik heb nog een aantal dingen die ik even verder moet uitwerken en dan weer plaats.
Ik ben benieuwd wat jullie schrijven en waarop jullie het plaatsen of voor jullie zelf houden?

Anoniem

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:22

Ik schrijf voornamelijk science-fiction. :) De meeste verhalen hou ik voor mezelf; de slechtere verhalen dump ik op Wattpad. Soms zet ik daar ook één van mijn originelere verhalen op, maar dan de ongecorrigeerde versie. Ik vind het geen fijn idee dat mijn verhalen compleet én helemaal foutloos op internet staan. :+ Ik ben daar een beetje een sukkel mee.

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:25

Hier nog een science-fiction gek! Ik heb een verhaal op Wattpad staan, de rest niet, omdat er dingen in staan waar mijn vrienden niets mee te maken hebben! :D Het is namelijk vrij gay allemaal :')

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:40

Heel soms schrijf ik op Wattpad. (Amandelkoekje, voor de geïnteresseerden, haha.) Daarop staan twee dingen met niet echt potentie. Project 'Freddie' zoals ik het kort noem en project 'band'. Deze liggen momenteel wel stil.
Project 'groot' is privé en alleen maar in notities dus niet concreet. Deze vind ik meer potentie hebben. De eerste twee zijn Chick-lit en de laatste van alles wat.
Project 'Freddie' heet Tennessee State Of Mind en is Nederlands geschreven. Project band heet Sevenlegs | For Starters en is in het Engels. :j

Mooi verhaal trouwens Deksel!

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:44

Heerlijk, meer leesvoer! :D
Zijn er nog meer mensen op Wattpad? want misschien is het leuk om dan de namen uit te wisselen.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:50

O mag ik aanhaken? Ik ben al 2 jaar met een verhaal bezig, maar het wil maar mondjesmatig uit mn hoofd op papier. Ik volg nu een schrijfcursus en dat helpt wel in het opzicht dat ik ermee bezig blijf op regelmatige tojdstippen. Maar ik schrijf wat en blijf vervolgens hangen in het perfectioneren van dat ene stukje. Totdat ik het helemaal beu ben en dan ligt het weer een paar weken voor ik me ertoe kan zetten.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:58

Tuurlijk welkom! Welk genre is het verhaal?

Oh, en als er iemand commentaar heeft? Graag, graag, heel graag! :D

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 06:22

Ik schrijf fictie. Ik vind het vooral heel spannnend om mensen iets van me te laten lezen. Of in de cursus moeten we stukjes voorlezen. Vond ik eerst heel lastig, al moet ik bekennen dat het steeds wat makkelijker gaat.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:55

Is wattpad fijn om op te schrijven?
Ik werk zelf voornamelijk met AO3 en eerder met quizlet, maar ao3 vind ik fijner. Het is wel zo dat dat een fanfiction-site is, maar dat is toch het enige dat ik online wil zetten :') de rest houd ik toch voor mijzelf omdat ik er verder mee wil haha.

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:59

Om echt in te schrijven is het niet zo fijn, want bij elke enter krijg je een regel met afstand, dus dat is puzzelen, maar verder is het een mooie, fijne site! Al is het wel lastig om je verhaal door meer mensen te laten lezen als je net begint, maar dat is logisch.
Wat jij niet noemt ken ik niet om eerlijk te zijn? Ik dacht dat Quizlet voor, nou ja, quizzes was?