Schrijvers op Bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:27

deksel schreef:
Ik heb geen idee, maar anders een keer een mailtje sturen naar een uitgeverij (of boekenwinkel?) hoe dat in zijn werk gaat of bellen?


Dit was ik ook zeker van plan, maar persoonlijke ervaringen zouden ook heel erg fijn zijn! :D

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 00:21

Leuk topic, mag ik me melden? :)
Ik houd erg van schrijven hoewel ik er op dit moment niet veel tijd voor heb. Ik zit wel bij de redactie Credo Magazine dit jaar (het krantje van mijn studievereniging) waar ik artikelen voor schrijf, erg leuk om te doen en ik leer er veel van :D Ik schrijf in het Engels trouwens.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:12

Geen persoonlijke ervaring, maar wel info vanwege mijn opleiding. Wat wil je weten?

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:00

Ik ben een beetje aan het rondzoeken voor een goeie uitgever, hoe het in zijn werking gaat, etc, etc.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijvers op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:26

Goede uitgever verschilt per genre en leeftijd. Op sites van uitgeverijen staan vaak wel tips over je manuscript en waar die aan moet voldoen.

Over het algemeen moet je wel een goede 'solicitatiebrief' mee sturen en een korte samenvatting van je verhaal. Als je brief niet aanspreekt beginnen ze (vaak) al niet aan het lezen van je MS. Als de samenvatting 1000 in een dozijn is geld hetzelfde. ;)